IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : After Forever Vorige pagina | Volgende pagina
Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 27-11-2002 21:00 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2002 19:45 schreef altx het volgende:
Nou, ik zie in ieder geval Borknagar niet zo ver gaan dat ze de extreme vocalen er helemaal uit laten (of heb ik wat gemist...)

Dan heb je wat gemist want ik weet wat door Century Media tegen Borknagar is gezegd na de release van "The olden domain".En dit is geen gelul van mij omdat ik bevriend was met een oud Borknagar lid(helaas overleden) en hij vanwege deze preek van CM de band heeft verlaten omwege zijn muzikale vrijheid te behouden.

[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 27-11-2002 21:01]


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 27-11-2002 23:14 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2002 21:00 schreef Hub de Gallier het volgende:
Dan heb je wat gemist want ik weet wat door Century Media tegen Borknagar is gezegd na de release van "The olden domain".En dit is geen gelul van mij omdat ik bevriend was met een oud Borknagar lid(helaas overleden) en hij vanwege deze preek van CM de band heeft verlaten omwege zijn muzikale vrijheid te behouden.


Maar die gast stond zo stevig in zijn schoenen dat hij bedankte voor de eer. Daar kan ik nu respect voor opbrengen.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 27-11-2002 23:23 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2002 23:14 schreef altx het volgende:
Maar die gast stond zo stevig in zijn schoenen dat hij bedankte voor de eer. Daar kan ik nu respect voor opbrengen.

Ik kan daar zelf ook respect voor opbrengen.Jammer dat Oystein zelf voor de commerciele praatjes van C.M. is gevallen.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 22-08-2003 13:52 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

@Helmet, dit si niet in Heavy Metal
maar goed, nogmaar es:

Toen ik laatst bij de Van Leest in tilburg kwam, raaktre ik aan de praat met een verkoper die werkte in een studio (ik dacht in Rotterdam). Hij vertelde me dat het nieuwe album (wat pas in Februari uit komt) meer een Progressive kant op gaat en minder "gothic" invloeden. Of, zijn woorden, meer de stijl van Ayreon. Of het allemaal waar is zou ik niet weten, het zou me iig niets verbazen. Floor heeft voor Star One oa met Ayreon en Russel Allen (Symphony X) gewerkt...

maar ik kan me er nog weinig bij voorstellen. Weet iemand meer?


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 22-08-2003 13:55 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 22 augustus 2003 13:52 schreef Tormented soul het volgende:
@Helmet, dit si niet in Heavy Metal
maar goed, nogmaar es:
Hell, ik zal 'm ff verplaatsen.

quote:
maar ik kan me er nog weinig bij voorstellen. Weet iemand meer?
Ingelast try-out optreden After Forever

Wellicht dat je daar heen kan gaan om er achter te komen wat de nieuwe stijl dan in zou houden?


I'm not being rude. You're just insignificant.


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 22-08-2003 13:56 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

Zoals ik net al druk aan tikken was:

Ik weet dat een aantal bandleden (met name Sander) idd meer van progressieve metal houden, dus het verbaasd mij nix


bla...bla...bla...


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 22-08-2003 13:59 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Iemand op het forum van Nightwish heeft de nieuwe mcd al gehoord, en op mijn vraag of After Forever nu kalmer was geworden, kreeg ik dit..

quote:
This is totally not true. I wonder on what facts you are basing your statement...
Grunts are still present. Also on the new mini-Cd. on the 3 own songs 2 had grunts...
On decipher both screams and grunts were present... And the album sounds more metal than prisonof desire.
To be honest, your post is a contradiction to what the fans have been afraid of / excpecting... that AF will go more power metal. It's not really 100% true, but the guitar sound is surely more emphasized and the songs rock more. I'ds also say the have some progressive touch.
During live shows, the band also does not play the calmest songs from their repertoire... No Silence From Afar e.g. anymore, etc. Old songs have come back like "torturous threnody."they still play hard tracks like "inimical chimera," "yield to temptation," "estranged" etc etc. Grunts are ever present.
Please check the new gigs and read more interviews and then you'll see if your post has anythign to do with the band's attitude. They're all real metalheads and they really show it now more than ever.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 22-08-2003 13:59 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Mocht het zo zijn, kijk ik er echt naar uit . Een duet van Floor met Russel Allen zou al helemala super zijn

[Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 22-08-2003 14:00]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-08-2003 14:00 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2002 15:13 schreef Shredhead het volgende:


Dat gejank altijd over al dan niet commercieel worden/zijn. De meeste jankerds spelen zelf niet in een band en weten gewoon niet waar ze het allemaal over hebben. Krijg een leven ofzo.
Een watte ?

Maarre je hebt deels gelijk, mensen moeten niet zo zeiken, geld verdienen met je hobby is het tofste wat er is ... alleen zijn er wel bands die hun muziek e.d. aanpassen om meer geld te verdienen en dat is slecht.

AF boeit me trouwens geen ruk meer, alleen als ik straks in mijn tuintje aardbeien heb staan, dan kan floor ze weg jagen


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 22-08-2003 14:01 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2003 13:52 schreef Tormented soul het volgende:
@Helmet, dit si niet in Heavy Metal
maar goed, nogmaar es:

Toen ik laatst bij de Van Leest in tilburg kwam, raaktre ik aan de praat met een verkoper die werkte in een studio (ik dacht in Rotterdam). Hij vertelde me dat het nieuwe album (wat pas in Februari uit komt) meer een Progressive kant op gaat en minder "gothic" invloeden. Of, zijn woorden, meer de stijl van Ayreon. Of het allemaal waar is zou ik niet weten, het zou me iig niets verbazen. Floor heeft voor Star One oa met Ayreon en Russel Allen (Symphony X) gewerkt...

maar ik kan me er nog weinig bij voorstellen. Weet iemand meer?


Ik heb er zelf nog niks over gehoord en ik weet ook niet wat ik ervan moet vinden.

Gothic metal is toch niet meer wat het geweest is, dus misschien is een stijlverandering wel goed, maar aan de andere kant is de kans ook weer aanwezig dat het een slap Ayreon-aftreksel wordt, met andere woorden als je Ayreon wilt horen, zet je toch gewoon Ayreon op.

Vergelijk het met het laatste album van Trail of Tears, dat in mijn ogen gewoonweg een slap aftreksel van Dimmu Borgir is geworden. Oftewel vlees noch vis...

Ik denk eerlijk gezegd dat het gewoon een excuus is om de grunts en screams er vanaf nu gewoon helemaal uit te laten... met andere woorden om de muziek nog ietsjes top40-vriendelijker te maken.


edit: Ik zie al dat ik er hoogstwaarschijnlijk naast zit. Eerlijk gezegd zou ik dat ook helemaal niet erg vinden...

[Dit bericht is gewijzigd door altx op 22-08-2003 14:04]


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 22-08-2003 14:02 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2003 14:00 schreef Jenje het volgende:


AF boeit me trouwens geen ruk meer, alleen als ik straks in mijn tuintje aardbeien heb staan, dan kan floor ze weg jagen




Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-08-2003 14:02 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2003 14:02 schreef Tormented soul het volgende:

De Spreeuwen wegjagen, daar heb je harde rot geuiden voor ndig


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 22-08-2003 14:04 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik denk al, aardbeien wegjagen

maar ik vind dr wel een mooie stem hebben


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-08-2003 14:08 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

eerste cd beviel me nog engiszins, toen 2x live gezien en vond het echt vreselijk


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 22-08-2003 14:09 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

vals?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-08-2003 14:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zo nu en dan ja .. maar gewoon zo hard .. alles draait om haar en daas lelijk


Joep 777
Usericon van Joep 777
Posted 24-08-2003 13:39 by Joep 777 Wijzig reactieProfiel van Joep 777Quote dit bericht

quote:
Op 25 november 2002 20:25 schreef Arachnia het volgende:
maar ze hebben toch nog geen platencontract? dat zij dat spijkermannetje volgens mij...
Ze hebben een contract bij Transmission



DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 23-11-2003 21:49 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Ik heb de nieuwe mini cd nu een weekje, en hij klinkt inderdaad wel anders dan Prison/Decipher, maar om hem nu gaan te vergelijken met Ayreon, da's nog net ietsje te ver, denk ik... De mini is wel goed, alleen die cover van "The Evil That Men Do" werkt na een tijdje echt op men zenuwen... De DVD is ook maar magertjes...


valfar
Usericon van valfar
Posted 23-11-2003 21:52 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Vanmiddag waren ze nog op tv, bij de lokale limbo zender L1 tv
dat is pas trui



Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 23-11-2003 22:51 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Ik heb ze ook op L1 gezien en Hollie, Mies, Joep777 en MetalTuup hahahaha


Fire
Usericon van Fire
Posted 23-11-2003 23:16 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

Ik vind after forever wel leuk maar idd naar mate je ze vaker heb gehoord wordt het niet beter of leuker. Ik heb ze nu 1 keer live gezien en dat zal niet vak herhaald worden als ze van die extreme bedragen blijven vragen voor 1 optreden.

Wat die bedragen betreft. Ik zie toch liever AF voor 12 euro dan een een beginnende band als epica die ook dat ook ook al vraagt voor een optreden.



Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 24-11-2003 11:46 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

"Die ook dat ook ook al vraagt"?

Ik vind de mini cd een beetje afzetterij als je het mij vraagt. Slechts 4 nieuwe nummers van hunzelf, bijelkaar 15 a 20 minuten. En 2 covers, wat ik pure bonussen vindt. De DVD kijk je ook 1 keer en klaar. Het artwork is zeer onorigineel en de lyrics zijn ook achteruit gegaan. Ok de nummers die er dan op staan zijn niet slecht, maar om hier 15 euro voor te vragen?


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 24-11-2003 11:53 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Het blijft natuurlijk een mini cd, he, maar inderdaad, hij had best zonder DVD en dan wat minder duur gemogen...


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 24-11-2003 19:36 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 23 november 2003 23:16 schreef Fire het volgende:
Wat die bedragen betreft. Ik zie toch liever AF voor 12 euro dan een een beginnende band als epica die ook dat ook ook al vraagt voor een optreden.

Voor Epica moet je meestal 8 euro betalen..

Maar voor degene die wel 8 euro willen betalen voor een beginnende band: 7 december speelt Wings of Fury in de Effenaar (Eindhoven)...
Voor 8 euro kom je binnen.....en dan krijg je Epica er gratis bij



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 24-11-2003 20:26 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 24 november 2003 19:36 schreef Myth of Fury het volgende:
Voor 8 euro kom je binnen.....en dan krijg je Epica er gratis bij
Okay, het is dan wel schaamteloze zelfpromotie, maar wel grappig


I'm not being rude. You're just insignificant.


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen