IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : En U? CDs kopen? Kopieren? of MP3-tjes? Volgende pagina
MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 14-02-2002 20:06 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Ik heb nog gezocht in de fora of er al zo'n thread bestond maar na 4 pages na te lopen worden je ogen 'n beetje gaar.

Ik heb dit al heeel lang willen weten.
Stelling:

(A)
De hardrock(st)er/metalhead (m/v) KOOPT het liefst originele spullen van bands i.p.v. kopieren etc. omdat er een bepaald gevoel van "aanhechting" er van uitgaat.
Eens of niet?

(
Door dit (door mij persoonlijk vermeend) "hecht-effect" in metalminnende kringen lopen labels procentueel gezien veel minder schade op dan labels van populaire muziek soorten.
Eens of niet?
*************
Ik koop 95-98% (schatting natuurlijk) van mijn CDs.
Ik ondervind inderdaad een sterk gevoel van hechtenis aan mijn CDs en in geval van brand zullen mijn CD-tassen het eerste zijn wat ik naar buiten sjouw.

Het andere percentage zijn MP3s die ik d/l om muziek te evalueren (serieus!) en dan te overwegen of iets aanschaf.
CDs kopieren doe ik zelf niet maar ik krijg wel 'ns een CDR-tje en gebruik deze voor hetzelfde doel.

Kortom: "If I like it I'll buy it." Ik vind kopieen -hoe goed ze ook zijn- toch iets missen.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 14-02-2002 20:11 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik zelf koop ook de meeste spullen. Heb relatief weinig MP3, waarvan ik het meeste nooit luister of toch de CD van koop. Heb ook wel wat CD-r, maar in vergelijking met mijn originele CD's zijn dat er maar een paar.

Ik denk ook wel dat populaire muziek sneller gekopieerd of ge-mp3t wordt. Dit omdat de tegenwoordige populaire muziek in de ogen van het publiek snel belegen is ("Wat? Die Dance 2002 deel 1 is allang uit joh! Deel 2 ligt al voor maar 20 euro bij de FRS")



linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 14-02-2002 20:12 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

bedoelt u dit topic
http://www.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=1976&page=1

er zit een zoekfunctie rechtonder op de pagina.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 14-02-2002 20:13 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Verrek die was er ook nog ja.



MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 14-02-2002 20:15 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 14 februari 2002 20:12 schreef linknl het volgende:

er zit een zoekfunctie rechtonder op de pagina.







Kut, is dat wat dat is!?

Bummer.



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 15-02-2002 15:13 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Ik gebruik inderdaad het kopieren van CDs en het downloaden van mp3-bestanden voornamelijk voor het evalueren van muziek die ik in de toekomst wellicht zou willen hebben. In een enkel geval puur voor een enkel nummer terwijl ik weet dat de rest van de CD waar het numme rop staat niet interessant is. Over het algemeen is het zo dat ik de CDs die ik download en leuk vind toch wel koop uiteindelijk.

Wat wellicht ook belangrijk is om je te realiseren hierbij is dat veel metal (en ook andere 'alternatieve' stromingen) bij specifieke labels zit. Bij de grote pop-labels is het zo dat de prijs van de CDs nog eens extra opgedreven wordt omdat je betaalt voor allerlei extra dingen, zoals promotiekosten (80% van de CD prijs lag ik laatst ergens) van bands/artiesten van dat label. Nou heb ik persoonlijk weinig behoefte om te betalen voor NOG meer commercials van Shitney of weer een menshoge kartonnen beeltenis van Fransje Bauer dus ben ik bij de grote labels veel minder sterk geneigd om iets te kopen.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 15-02-2002 19:41 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Het liefst koop ik natuurlijk mijn platen! Eigenlijk koop ik gewoon alles, op heel af en toe een paar gebrande cdtjes na.

MP3's download ik wel om nieuwe artiesten / albums te beluisteren, daar is ook niets mis mee denk ik.

Helaasch moet ik mijn cd-aanschaf wel gaan matigen, omdat ik een nieuwe pc moet kopen ... Dus moet ik het maar weer even doen met de collectie die ik nu heb


Ik, Wil Schuurman


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 15-02-2002 19:44 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht


ik kom zo veel mogelijk van mijn plaatjes, maar ik ben nog niet zo lang bezig ( bijna twee jaar).

Maar daarbij heb ik ook zoietsvanronddeongeveer 1000 mp3tjes
van bandjes die net niet heel erg leuk genoeg zijn. Maar veel van die Mp3tjes heb ik later ook op CD gekocht.

Make up my fucking mind


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 15-02-2002 20:19 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

tot voor kort was ik maar een arme scholier( ) dus fikte ik et meeste maar nu ik werk koop vaker orgineel (maar brandt nog steeds aangezien ik meeste cd winkels in dordt toch echt way to expensive vind)


My madness, my sadness


Errorx
paradoxaal individueel bekeken geheel
Usericon van Errorx
Posted 15-02-2002 20:28 by Errorx Wijzig reactieProfiel van ErrorxQuote dit berichthttp://www.madmacs.nl

Gewoon kopen, af en toe branden en heel soms wat mp3's luisteren om dan uiteindelijk toch de cd te kopen


"Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss."


Lon
_________
Usericon van Lon
Posted 15-02-2002 20:45 by Lon Wijzig reactieProfiel van LonQuote dit berichthttp://www.vesania.of.pl

CD's kopen,

Maar helaas wordt dat steeds duurder..

MP3 zijn wel handig om te kijken of een nieuwe cd goed is ofnie


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 15-02-2002 20:48 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Normale gang van zaken bij mij:
Eerst luister ik de MP3. Vind ik het redelijk of wel aardig dan brul ik het op cd. Vind ik het goed of geweldig dan wil ik zeer zeker het origineel. Om de een of andere reden luister ik CDR's ook minder.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 15-02-2002 20:58 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

soms een paar mp3´s van een album downloaden..bevalt het me goed: dan koop ik t (zover de financieen het toestaan)
gaat het wel: dan brand ik het of zet het op tape


Harald
Usericon van Harald
Posted 15-02-2002 21:55 by Harald Wijzig reactieProfiel van HaraldQuote dit berichthttp://www.thered.myweb.nl

Ik heb een 300 originele cd's en zo'n 100 gebranden en zo'n 20 mp3 cd's, ik zoek ook mensen met wie ik muziek kan uitwisselen.
Ik vind 20 euro voor een cd-tje wel veel dus kopieer ik graag.


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 15-02-2002 21:58 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Ik brand ook met regelmaat een CDtje! maar als ik een cd echt goed vind koop ik hem natuurlijk! Neem bijvoorbeeld nou de laatste Borknagar! die koop ik echt wel hoor


Muilkorfje
Usericon van Muilkorfje
Posted 15-02-2002 22:00 by Muilkorfje Wijzig reactieProfiel van MuilkorfjeQuote dit bericht

Pure mp3.

Maar niet lager dan 128kwaliteit.
Cd's alleen als het "echt" de moeite waard is.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 15-02-2002 22:01 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Ik download altijd eerst een cd deels of helemaal, en als ik hem goed genoeg vindt dan koop ik hem, want dat heeft toch een meerwaarde. Je hebt een mooi doosje met een leuk boekje met de lyrics, en een cd met een mooi label. Daarnaast gaat het ook langer mee dan een cd-r.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 15-02-2002 22:11 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

Cd's branden doe ik nooit (naja, soms voor anderen waarvan ik weet dat ze geen geld hebben en/of die ik toch graag kennis laat maken met een bepaalde band)
MP3's heb ik wel heel veel, luister op mijn computer ook vrijwel alleen mp3's, maar toch gaat er nix boven een originele cd.
Een mooi hoesje, beetje trotsheid omdat het je eigendom is en je betaald er geld voor, wat voor mij betekent dat ik meer moeite voor een cd doe. Sommige albums die ik als mp3 delete omdat het me nix lijkt zouden als cd wel een favoriet kunnen zijn, puur omdat ik er dan beter en langer naar luister.



Life doesn't get much better than this!


Trotz
Usericon van Trotz
Posted 15-02-2002 23:39 by Trotz Wijzig reactieProfiel van TrotzQuote dit bericht

Ik koop altijd CD's van bands nadat ik een paar mp3's heb geluisterd, of ik luister een CD gewoon in de winkel zelf.
Originele CD's zijn toch wat completer vind ik; de CD zelf en het boekje bedoel ik dan.
Ook heb ik er wel geld voor over als er band goed is. Je laat zien dat je een band waardeert als je een CD van ze koopt.


Witchking
Usericon van Witchking
Posted 16-02-2002 12:55 by Witchking Wijzig reactieProfiel van WitchkingQuote dit bericht

Ik download mp3's om nieuwe bands en albums te checken.

Dan als het ik het goed vind, dan koop ik het album.

Over kopieren ? ik kopieer geen muziek cd's wil gewoon het origineel !.

Alleen bij games maakt het me geen ruk uit of het gebrand of origineel is.


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 17-02-2002 13:06 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Ik koop zoveel mogelijk tweedehands cd's en lp's. Want ik weiger meer dan ongeveer 12 euro voor een cd te betalen, en dat lijkt omogelijk voor nieuwe cd's En gebrande cd's met een gekopieerd hoesje vind ik lang zo leuk niet als een 'echte'.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-02-2002 13:12 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik koop origineel, kopieer en heb veel mp3's. Het liefst heb ik een originele cd van een titel die ik goed vind. Echter, dat zijn er zoveel dat, in combinatie met de criminele cd-prijs, het onmogelijk is om ze ook origineel te krijgen. dus dan maar een kopie.


Spirit Soldier
Usericon van Spirit Soldier
Posted 17-02-2002 13:22 by Spirit Soldier Wijzig reactieProfiel van Spirit SoldierQuote dit berichthttp://www.geocities.com/vincent0029/index

Ik koop meestal al mijn cd`s. Ik download mp3tjes alleen van nummers die niet op cd zijn uitgebracht zoals bonustracks enzo!
Maar de cd`s van tegenwoordig veel te duur dus moet je wel naar metalmarkets enzo om goedkoop aan cd`s te komen.


We`re not dead we`ve never lived


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 17-02-2002 13:27 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Hmm, ik moet zeggen het is inderdaad een beetje zoals ik het me had voorgesteld met het metalminnend publiek.
Beetje leunend aan origineel-aanschaf met sporadisch een kopieerder.

Voel me wel 'n beetje trots dat wij straks niet van de Veronica/Arcade-wegwerp-CD-generatie zullen zijn.
Ik bedoel: al die house mensen hebben straks gewoon amper muziek-cultuur van welke soort dan ook leren kennen.
Des te meer de binnenkant van kledingszaakjes denk ik.


lord abortion
the finishing touch
Usericon van lord abortion
Posted 17-02-2002 13:38 by lord abortion Wijzig reactieProfiel van lord abortionQuote dit bericht

quote:
Op 17 februari 2002 13:27 schreef MBMarduk het volgende:
Hmm, ik moet zeggen het is inderdaad een beetje zoals ik het me had voorgesteld met het metalminnend publiek.
Beetje leunend aan origineel-aanschaf met sporadisch een kopieerder.

Voel me wel 'n beetje trots dat wij straks niet van de Veronica/Arcade-wegwerp-CD-generatie zullen zijn.
Ik bedoel: al die house mensen hebben straks gewoon amper muziek-cultuur van welke soort dan ook leren kennen.
Des te meer de binnenkant van kledingszaakjes denk ik.



Die stelling snap ik niet helemaal.

omdat ik niet zoveel geld heb copieer ik de meeste van mij cd's of haal ze van het net, het enige nadeel is dat ik dan het boekje niet heb, maar het gaat mij om de muziek te doen en niet om de lay-out van een of andere cd, ik ben gehecht aan de muziek, niet aan de originaliteit.


As the light falls and darkness paints the sky in black, a cold Moon shines and the red somber eyes awake, the forest whispers...


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 17-02-2002 13:41 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Ik koop ook cd's omdat ik het een band gun, die gasten werken ze zich (vaak) de tering voor een nieuwe CD, en als het dan een goede plaat is, koop ik hem. Hey, ik werk niet voor niets bij de AH


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen