IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Auteur:
Topic : Formule 1 2008 Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-09-2008 9:20 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

doe ik ook op de Playstation


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-09-2008 10:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

McLaren heeft verklaard dat de racecommissaris tijdens de Grand Prix van België tot twee keer toe zei dat het controversiëel inhaalmanoeuvre van Lewis Hamilton op Kimi Räikkönen binnen de regels viel.

Volgens Martin Whitmarsh, McLaren F1 CEO, zette dat zijn team ertoe aan om geen verdere actie te ondernemen tijdens de race.

Whitmarsh zei: "Vanaf de pitmuur vroegen we aan de racedirectie om te bevestigen dat Lewis het Kimi inderdaad had toegelaten om opnieuw te passeren, en ze bevestigden tot twee keer toe dat ze van mening waren dat de positie terug werd gegeven op een manier die in orde was."

"Als de racedirectie op dat moment enige ongerustheid liet blijken over de acties van Lewis, dan zouden we Lewis hebben opgedragen om Kimi voor een tweede keer te laten passeren.

De Britse renstal heeft daarom vandaag beslist om haar beroep tegen de beslissing van de stewards niet te staken.

"Na onze beslissing om bekend te maken dat we van plan waren in beroep te gaan, bevestigen we hierbij dat we nu een kennisgeving van beroep hebben ingediend," besloot Whitmarsh.

hmm....


signature


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 10-09-2008 17:47 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 10 september 2008 7:43 schreef Ethereal het volgende:


Laat ik het nuanceren: Ik vind EEN straf op zijn plaats. Ik ben het er mee eens dat deze straf te zwaar was voor het vergrijp, maar ik vind wel dat zoiets bestraft moet worden. Als dit gewoon mag zou ik 3x per race rechtdoor schieten en het gat met de voorganger ineens dichtrijden..


Dat is ook door meerdere mensen gedaan deze race. Ook tijdens gevechten, en zij horen er niks van. Laat staan Trulli die juist in die chicane spint en gewoon de baan oprijdt terwijl er auto's aankomen. Dat vond ik typisch een overtreding voor een straf, maar die werd niet gegeven.
En hoe vaak is het wel niet voorgekomen dat een zekere David Coulthard mensen op bijna gelijke wijze als Heikki van de baan ramt. Hij krijgt er bijna nooit iets van te horen. Er wordt met twee maten gemeten bij de F1 en dat is niet eerlijk.


the only pleasure is pain


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-09-2008 19:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso heeft zich gemengd in het debat over de straf die Lewis Hamilton kreeg na afloop van de Grand Prix van België van vorig weekend.

De Renault-rijder vertelde dat de beslissing om Hamilton een tijdsstraf te geven van 25 seconden verdiend was, omdat hij van mening is dat er geen twijfel over bestaat dat Hamilton voordeel ondervond van zijn actie om de chicane af te snijden.

"Ja, ik ga er volledig mee akkoord," vertelde de Spanjaard over de straf. "Lewis ondervond een voordeel door dat te doen. Als hij de chicane deftig had genomen, zou hij nooit over de finishlijn gereden zijn met maar een meter achterstand op Räikkönen. Je verliest vijf of tien meters en dan kan je niet inhalen in de eerste bocht."

Alonso vertelde dat er tijdens de rijdersbriefings duidelijk werd gehamerd op het feit dat als men een bocht afsnijdt, je geen voordeel mag ondervinden door iemand voor te laten en alsnog te profiteren van je kleinere geworden achterstand.

"Men moet de positie teruggeven, maar op hetzelfde moment mag je geen voordeel hebben van wat je de bocht ervoor hebt gedaan," zei Alonso. "Als je de positie teruggeeft, de slipstream neemt en de rijder inhaalt in de volgende bocht, dan ondervond je nog steeds een voordeel van wat je deed."

"De uitloopzones zijn enkel voor de veiligheid. Je moet je inbeelden dat er een muur zou gestaan hebben, en als er een muur staat kan je dat deel van het circuit niet gebruiken."



enne, wat je zegt over nog mensen , dat klopt:


Timo Glock kreeg na de race een straf opgelegd van 25 seconden. De Duitser zou de Red Bull van Mark Webber ingehaald hebben toen er met gele vlaggen gezwaaid werden ten gevolge van de crash van Kimi Räikkönen. Glock verliest zo zijn achtste plaats aan de Australiër die met het laatste punt gaat lopen.


signature


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 11-09-2008 19:38 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Lulkoek is wat Alonso verkoopt, Hamilton zat gewoon naast Raikkonen in de chicane. Zou Hamilton de chicane op een normale manier nemen dan was een botsing met Raikkonen onvermijdelijk omdat de Fin te weinig ruimte gaf. Om zo'n situatie te voorkomen sneed Hamilton, weliswaar opzichtig, de chicane af. Het is dan meer dan logisch om alleen zijn gewonnen plaats terug te geven. Dat Hamilton in de La Source hairpin Raikkonen zo makkelijk wist uit te remmen lag meer aan Raikkonen zelf dan aan het feit dat Hamilton zo dicht achter hem zat.

Het is tijd om alle uitloopstroken van asfalt te vervangen door 'ouderwetse' grindbakken, ben je van het gezeik af.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-09-2008 8:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

uitloopstroken, klopt ja, grind moet dat zijn

en toch ben ik het niet eens met dat inhalen. Geen voordeel staat in het reglement, en niet alleen een positie inhalen is een voordeel, meters winnen is ook een voordeel. Hij moest niet inhalen in Source. Was het grind lagen ze ofwel alletwee of Hamilton alleen eruit in deze situatie. Had hij geremd dan zat hij de volgende bocht niet zo dicht.

Had ie gewoon gewacht, was ie der 2 bochten later toch voorbij


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-09-2008 10:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Hamiltons harde klappen waren niet enkel voor Felipe Massa gericht. Over de regerende wereldkampioen Kimi Raïkkönen had hij het volgende te vertellen: “Dat is nu eenmaal de manier waarop hij rijdt. Als je geen ballen hebt om laat te remmen, dan is dat jouw probleem,” vertelde de Brit verwijzende naar Raïkkönens rijstijl in de laatste ronden van Spa-Francorchamps toen de regen kwam opdraven.

“Op het einde van de dag, in deze situaties, is de rijder die het meeste grip kan vinden – en de wagens limiet meer kan benutten – die kan inhalen. Ik ben geweldig in deze omstandigheden.”



... arrogant? IKKE?


signature


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 13-09-2008 1:44 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Meneer zal alles op de spits willen drijven zeker


Faustian Spirit of the Earth


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 13-09-2008 1:52 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2008 10:51 schreef Hypnos het volgende:
Hamiltons harde klappen waren niet enkel voor Felipe Massa gericht. Over de regerende wereldkampioen Kimi Raïkkönen had hij het volgende te vertellen: “Dat is nu eenmaal de manier waarop hij rijdt. Als je geen ballen hebt om laat te remmen, dan is dat jouw probleem,” vertelde de Brit verwijzende naar Raïkkönens rijstijl in de laatste ronden van Spa-Francorchamps toen de regen kwam opdraven.

“Op het einde van de dag, in deze situaties, is de rijder die het meeste grip kan vinden – en de wagens limiet meer kan benutten – die kan inhalen. Ik ben geweldig in deze omstandigheden.”



... arrogant? IKKE?


Moet je verstappen naast je hebben, die remt gewoon niet.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 13-09-2008 15:30 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Vettel op pole! Schitterend, waar kanonnen als Kubica, Raikkonen en Hamilton bleven steken in Q2.

Vettel bevestigt hiermee zijn enorme talent en Toro Rosso hun vorm en dat ze hun zaakjes pico bello in orde hebben.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 14-09-2008 1:54 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Leuke kwalificatie seg, prachtig van Vettel. Massa deed het ook niet slecht in vergelijking met Raikkonen en Hamilton. Trouwens, wat een enorme strategische blunder van Hamilton en McLaren


Faustian Spirit of the Earth


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-09-2008 15:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2008 19:44 schreef Hypnos het volgende:
ik heb het niet echt voor Massa,
en Kimi overtuigt niet echt,

maar die Brit is arroganter dan Mansell en kleurlozer als Hill (lol).

Die Vettel, das een kanjer


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-09-2008 15:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Schitterend


schitterend

schitterend

de Minardimannen winnen


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-09-2008 15:40 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


SQT
Usericon van SQT
Posted 14-09-2008 15:42 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Mooi ja, Vettel als overwinnaar. Helaas heb ik weinig van de race zelf gezien.

[Dit bericht is gewijzigd door SQT op 14-09-2008 15:44]


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 14-09-2008 15:43 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Heeeeeeeeeeeeeeeel mooi!


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 14-09-2008 16:17 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Schitterende zege van Vettel !

Voor de rest knappe race van Hamilton. Massa nogal onopvallend, maar hij loopt weer een puntje in en dat is wat telt. Over Kimi ga ik zwijgen.


Faustian Spirit of the Earth


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 14-09-2008 17:13 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Hulde, hulde, hulde.. Wat een heerlijke race!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 14-09-2008 17:33 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Vond het lichtjes tegenvallen de race, eerst starten achter de SC, de verwachte regen bleef uit, 1 uitvaller maar en toen de baan tegen het einde behoorlijk droog was gebeurde er nog amper wat.

In de natte condities was de race wel het aanschouwen waard.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-09-2008 11:27 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ben naar die voetbal F1 race aan het kijken

is gewoon op Eurosport 2 live??


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-09-2008 11:49 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

zo Doornbos wint voor Milan, een Brit 2de voor RSC Anderlecht in race 1 ronde 2


signature


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 21-09-2008 12:46 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Anderlecht niet laatste? No way


Faustian Spirit of the Earth


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-09-2008 12:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

diskwalificatie moet nog volgen


signature


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 23-09-2008 18:44 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Lewis Hamilton krijgt geen gelijk van FIA

di 23/09/08 - Formule 1-rijder Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) blijft gestraft. De leider in het WK won begin september de Grote Prijs van België, maar verloor twee plaatsen omdat hij in een duel met Kimi Räikkönen een bocht afsneed.

Lewis Hamilton legde maandag aan de Internationale Automobielfederatie (FIA) uit dat hij geen andere keuze had. Maar de FIA heeft de klacht onontvankelijk verklaard. (Belga) Een tijdstraf van 25 seconden kostte Hamilton twee plaatsen in de uitslag. Hij werd derde in Spa-Francorchamps. Concurrent Felipe Massa (foto) won de GP van België.

Zo blijft het WK Formule 1 erg spannend. Met nog vier GP's voor de boeg leidt Hamilton met 78 punten, Ferrari-rijder Massa volgt op een punt.

Lewis Hamilton reageerde niet al te ontgoocheld: "Mensen verwachten dat ik nu in de put ga zitten, maar zo zit ik niet in elkaar."

"Ik wil deze zaak zo rap mogelijk vergeten en doen waar ik goed in ben: racen en de sportieve strijd aangaan met de andere rijders."

"Geen beroep mogelijk tegen tijdstraf"
De drie rechters van de FIA steunen op artikel 152 van de "International Sporting Code" om hun beslissing te staven.

Dat artikel zegt dat geen beroep mogelijk is tegen een tijdstraf. Ook al werd de Brit pas na de race gestraft, de regel blijft dezelfde, vindt de FIA. "En dus is de klacht van McLaren onontvankelijk."

Ferrari bleef op de vlakte: "Wij reageren niet op deze beslissing."


Was te verwachten


Faustian Spirit of the Earth


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-09-2008 12:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Wat zijn de speciale aandachtspunten voor een nachtrace?

Hirohide Hamashima: "We hebben vele verschillende aspecten bekeken voor deze nachtrace en we zien geen specifieke problemen. Bridgestone heeft veel ervaring in uithoudingsraces, waarbij er ook tijdens de nacht gereden wordt. De temperatuur zal lager liggen dan overdag en er zal geen hittegeneratie zijn door de straling van de zon, maar niettemin verwachten we een baantemperatuur van rond de 27°C. Dit is warmer dan op enkele circuits waar we overdag rijden. De werking van de band zal gewoon hetzelfde zijn als overdag."


werkelijk banden overdag en 's nachts zijn niet verschillend!!!


ik verwachtte echt dat ze zouden ontploffen of minstens zouden opstijgen.

JAMMER


signature


Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen