IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Auteur:
Topic : Formule 1 2008 Vorige pagina | Volgende pagina
Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 15-03-2008 16:26 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2008 16:03 schreef Cadaveria het volgende:
Ik denk dat het wel moet lukken om vanacht aan te zetten. De herhaling wordt het sowieso niet. Ik hoop dan nog eigenlijk wel te slapen


Hahaha! Nja, hier zit het er toch niet echt in om na zo'n brakke week te gaan stappen.. Om 14.00 uur weer voor de tv zitten moet lukken dus!
Op zich zou 't ook ideaal zijn om eerst te gaan stappen en dan gewoon hartstikke zat de F1 kijken..


..."Hate can only create more hate"...


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 15-03-2008 16:32 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2008 16:26 schreef Immortella het volgende:

Op zich zou 't ook ideaal zijn om eerst te gaan stappen en dan gewoon hartstikke zat de F1 kijken..
En zo zal het vanacht zijn


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-03-2008 19:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2008 16:32 schreef Cadaveria het volgende:
En zo zal het vanacht zijn


signature


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 16-03-2008 1:53 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Leuke kwalificatiesessie. Goed dat die tractiecontrole weg is

Wel typisch dat Ferrari weer problemen kent


Faustian Spirit of the Earth


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-03-2008 7:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Ferrari!


signature


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 16-03-2008 11:41 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

Volwassen Hamilton blijft als enige overeind
Spins, crashes, botsingen, fouten en pech, dat alles is op iedereen van toepassing tijdens de Australische Grand Prix, behalve dan op Lewis Hamilton. De McLaren-coureur rijdt een foutloze race en is de terechte winnaar van het spektakelstuk dat seizoen 2008 opent. Nick Heidfeld en Nico Rosberg mogen met hem mee naar het podium. Een primeur voor de Williams-coureur.


Hamiltons voorsprong werd telkens tenietgedaan.
Bij de start wordt meteen duidelijk dat het een knotsgekke race wordt: achter Hamilton, die zijn koppositie verdedigt ten opzichte van Robert Kubica, gebeurt van alles en nog wat. Felipe Massa spint in de eerste bocht, en achteraan rijden verschillende coureurs tegen elkaar aan, met name tegen Giancarlo Fisichella.

Ook Sebastian Vettel en Jenson Button vallen uit. Even verderop rijdt Anthony Davidson tegen de muur aan als hij moet uitwijken en ook de race van Mark Webber is binnen de minuut afgelopen. Door het gedrang rijden Kimi Raikkonen en Nelsinho Piquet, beiden achteraan gestart, onmiddellijk in de toptien.

Om de rotzooi op te ruimen komt de safetycar even kort de baan op en Massa en Kazuki Nakajima maken van de gelegenheid gebruik te pitten. Bij het wegrijden botsen ze bijna tegen elkaar aan. In de tweede ronde gaat de safetycar weer naar binnen, maar het is net alsof de helft van het veld het niet door heeft. De onderlinge gaten zijn enorm. Kubica probeert het wel bij Hamilton, maar heeft geen schijn van kans. Heikki Kovalainen volgt op een seconde of twee.

Na tien ronden heeft Hamilton al een voorsprong van tien seconden opgebouwd. Zijn marge ten opzichte van Raikkonen is vele malen groter en groeit gestaag; de Fin wordt opgehouden door Rubens Barrichello. Tot vlak na de eerste serie pitstops gebeurt er weinig, afgezien dan van de inhaalactie van Raikkonen op Barrichello. Meteen neemt de Ferrari-coureur afstand.

Door zijn domme spin en pitstop is Massa bezig aan een inhaalrace. Ook David Coulthard lijkt hij te pakken te hebben. De Schot geeft echter niet op en geeft Massa weinig ruimte. De Braziliaan moet remmen, lanceert Coulthard over zijn voorwiel en de RB4 loopt grote schade op. In de 25e ronde neutraliseert de safetycar opnieuw de race. De Ferrari heeft geen schade.

De neutralisatie speelt Raikkonen in de kaart. Eigenlijk wil hij zijn pitstop maken, maar hij kan nog net de ingang van de pitstraat uitsturen en vervolgt zijn weg. Na vijf ronden safetycar gaat het weer los. Raikkonen, die derde ligt, probeert Kovalainen te verrassen, maar overspeelt zijn hand. Hij ploegt door het grind en ligt plots laatste van de elf die nog meedoen.

Raikkonen rijdt nog niet als een kampioen.Even later maakt hij het nog bonter door achter Timo Glock domweg te spinnen omdat hij half op het gras rijdt onder het aanremmen voor dezelfde bocht. Twee ronden later komt ook Glock op het gras terecht. Zijn Toyota stuitert over het gras, komt hard op het asfalt terecht en dat betekent het einde van zijn race. En de nodige pijn in de rug. Weer moet de safetycar de rommel opruimen.

Barrichello komt naar binnen om bij te tanken. Dat mag niet, maar het kan vast niet anders. Hij krijgt er een stop and go-penalty voor. Dat hij ook het rode licht aan het einde van de pitstraat negeert heeft de wedstrijdleiding nog niet eens opgemerkt. Als de safetycar het veld weer vrijgeeft maken Kubica en Nakajima van de gelegenheid gebruik om te botsen. Kubica's achterkant is te beschadigd om door te rijden, maar Nakajima kan met een nieuwe voorvleugel weer verder.

Ook de race kan weer verder. Er zijn dan nog elf ronden te gaan. Kovalainen en Fernando Alonso komen dan eveneens naar binnen, zij moeten nog nieuwe banden halen. Kovalainen wordt even opgehouden door Raikkonen en Alonso wint knap twee plaatsen. De Finnen wisselen van positie. Even later blijkt waarom. Raikkonen heeft problemen met zijn Ferrari, die niet veel later stilvalt.

Het is duidelijk niet de dag van Ferrari. Op die vraag zal ook Sébastien Bourdais bevestigend antwoorden. Een paar ronden voor het einde van de race begint zijn motor te roken en valt de aandrijving weg. Hij wordt nog wel geklasseerd en scoort zo alsnog punten in zijn debuutrace.

In de voorlaatste ronde is er nog even een raar moment tussen Kovalainen en Alonso. Kovalainen haalt de Renault in en ligt vierde, maar op het rechte stuk verliest hij even snelheid zodat Alonso hem weer kan inhalen. De Spanjaard geeft de vierde plek vervolgens niet meer uit handen.

Hamilton laat zich de kaas niet meer van het brood eten. Door alle spectaculaire momenten in de slotfase is de race ineens snel afgelopen, al lijkt het erop dat Hamilton nog wel een uur had kunnen doorrijden gezien het foutenfestival achter hem. Heidfeld en Rosberg reden eveneens een prima race en zien dat bekroond worden met een podiumplek. Nakajima krijgt zijn beloning in de vorm van minstens twee punten.

Barrichello raakt zijn zesde plek waarschijnlijk dus nog kwijt omdat hij wordt gediskwalificeerd

Straks maar effe kijken dan, vanacht geen tv meer gezien.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 16-03-2008 12:02 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Wanneer is de samenvatting?


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 16-03-2008 12:10 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

Volgensmij komt er vanavond geen samenvatting op. Alleen A1 in Mexico word vanavond op RTL7 uitgezonden.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 16-03-2008 13:30 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Geweldige race !

Foutloze race van Hamilton en ook Kovalainen reed knap. Ook mooie prestatie van Heidfeld, Rosberg en Alonso.

Beetje jammer voor Barrichello, maar erg domme fouten van Honda.

Aan Ferrari maak ik liever geen woorden vuil, wat een kansloze schertsvertoning van beide rijders en het team.


Faustian Spirit of the Earth


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 16-03-2008 13:51 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Het is nu op tv!


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 18-03-2008 14:11 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

En bovenaan in de ZM league


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 18-03-2008 23:04 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

mijn verwachtingen van Kubica waren toch wel hoger.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 18-03-2008 23:07 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 6 maart 2008 23:27 schreef Metalhead22 het volgende:
Aha, nee dan komt het goed. Ik ga weer kijken, vond het prachtig altijd; die brute snelheid van Monza bijvoorbeeld


Helemaal vergeten (zoals te verwachten was trouwens)


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 19-03-2008 1:06 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 18 maart 2008 14:11 schreef Ethereal het volgende:
En bovenaan in de ZM league


Gefeli! Eindelijk wat tegenstand voor mij...

@Cadaveria: Jep, lullig voor je, ghehe.. Het leek zo goed te beginnen!

Kijk alweer uit naar aankomende zondag! Hamilton for the win! (En dat zeg ik ook alleen maar omdat ik 't hem meer gun dan de meeste andere coureurs en ik van m'n favoriet Alonso dit seizoen niet veel verwacht).


..."Hate can only create more hate"...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-03-2008 9:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2008 1:06 schreef Immortella het volgende:
Gefeli! Eindelijk wat tegenstand voor mij...

@Cadaveria: Jep, lullig voor je, ghehe.. Het leek zo goed te beginnen!

Kijk alweer uit naar aankomende zondag! Hamilton for the win! (En dat zeg ik ook alleen maar omdat ik 't hem meer gun dan de meeste andere coureurs en ik van m'n favoriet Alonso dit seizoen niet veel verwacht).


rustig hé daar, had ik vorig jaar wat opgelet en opgevolgd dan was ik wel champ


signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 20-03-2008 15:53 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Formula One to return to BBC TV

Hamilton's battle with Ferrari will be on the BBC from next year. The BBC has secured the television rights to show Formula One in the UK from the 2009 season.
The five-year deal for an undisclosed fee marks F1's return to BBC screens 12 years after it switched to ITV.

The contract covers all platforms and will see F1 broadcast on the BBC Sport website, as well as on TV and radio.

F1 supremo Bernie Ecclestone said he was "delighted", adding: "The BBC has some innovative ideas to consolidate and expand our UK fan base."




She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 22-03-2008 1:21 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Het ziet er toch al wat beter uit voor Ferrari na de oefensessies


Faustian Spirit of the Earth


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-03-2008 13:00 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 22-03-2008 13:09 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

De McLarens zijn 5 plaatsen teruggezet op de startgrid morgen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Nosence
Metalholic
Usericon van Nosence
Posted 22-03-2008 13:51 by Nosence Wijzig reactieProfiel van NosenceQuote dit bericht

Zit al klaar om te kieken....


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 22-03-2008 13:52 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 22 maart 2008 13:09 schreef Mark het volgende:
De McLarens zijn 5 plaatsen teruggezet op de startgrid morgen.
omdat?



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-03-2008 14:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

McLaren-duo bestraft met vijf plaatsen
[22 maart - 13:08]


Lewis Hamilton en Heikki Kovalainen hebben elk een gridstraf van vijf plaatsen gekregen doordat ze Nick Heidfeld en Fernando Alonso blokkeerden in de kwalificatie van de Maleisische Grand Prix.

Het McLaren-duo werd onderzocht door de stewards nadat Heidfeld en Alonso reclameerden over het feit dat hun laatste snelle ronde in de kwalificatie gecompromitteerd werd door de acties van Kovalainen en HamiltoN.

De twee rijders reden traag terug naar de pits nadat ze hun kwalificatie-inspanningen voltooiden. Dit terwijl er nog steeds rijders aan hun snelle ronde bezig waren.

Na enkele uren beraadslaging door de stewards of McLaren al dan niet iets mis gedaan had, werd er uiteindelijk besloten dat het duo bestraft moest worden.

Een McLaren-woordvoerder bevestigde dat de twee rijders vijf plaatsen achteruit gezet worden. Hij vertelde ook dat het team geen beroep zal aantekenen tegen deze beslissing.

Hamilton werd bestraft omdat hij Heidfeld ophield, terwijl Kovalainen zowel de Duitser als Alonso ophield. Dit betekent dat Kovalainen zal starten vanop de achtste plaats op de grid, gevolgd door Hamilton op P9.

BMW Sauber-rijder Robert Kubica, die in de buurt van de McLarens reed, vertelde dat Alonso meer tijd moest inleveren dan Heidfeld door dit incident.

“Ik zag duidelijk dat Alonso’s ronde verbrod werd. Kovalainen bleef gewoon op de rijlijn staan,” vertelde hij. “Nick had iets meer geluk omdat dit incident voor de remzone plaatsvond. Hij kon dus terug genieten van de goede rijlijn


signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 22-03-2008 14:53 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Prut, vergeten mijn team aan te passen

Gaat weer helemaal goed komen hier. Hopen dat Webber en Davidson dit weekend meer geluk hebben...


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 23-03-2008 1:49 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Terechte straf voor McLaren en mooie prestatie van Ferrari, maar dat mocht wel na vorig weekend.

Nu de McLarens wat meer achteraan starten kan het alleen maar interessanter worden


Faustian Spirit of the Earth


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-03-2008 10:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

kimi
Massa


signature


Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen