IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Auteur:
Topic : Formule 1 2008 Vorige pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-01-2009 12:58 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

De correctionele rechtbank van Tongeren heeft de Nederlandse voormalige Formule 1-rijder Jos Verstappen (36) wegens belaging van zijn echtgenote, waarvan hij feitelijk gescheiden leeft, veroordeeld tot een gevangenisstraf van drie maanden en een boete van 1.650 euro. De rechter verleende Verstappen een volledig uitstel van de gevangenisstraf, op voorwaarde dat hij geen contact meer zoekt met zijn ex.

Tegenstrijdig
De rechter sprak de autocoureur vrij van het toebrengen van slagen aan zijn ex en dochtertje en van het uiten van mondelinge bedreigingen ten aanzien van zijn ex. Op basis van de tegenstrijdige verklaringen van Verstappen en zijn echtgenote en het ontbreken van enige geneeskundige attesten kon de rechter naar eigen zeggen geen objectief oordeel vellen en sprak Verstappen bijgevolg vrij voor deze betichtingen.

Sms-berichten
Verstappen belaagde zijn echtgenote in de periode mei 2007 en april 2008 herhaaldelijk door haar sms-berichten met dreigende ondertoon te sturen en haar bezoeken in haar huurwoning in Maaseik te brengen, ondanks een contactverbod dat de vrederechter van Maaseik hem had opgelegd. Ter zitting erkende Verstappen dat er relationele problemen waren en gaf hij ook te kennen dat hij de betichtingen sterk overdreven vond.

Banden doorgeprikt
De burgerlijke partij van haar kant zei dat de banden van de wagen van de echtgenote de laatste weken herhaaldelijk werden doorgeprikt en dat ze de dag voor het proces nog een bedreigende sms van Verstappen had ontvangen.

Haat-liefdeverhouding
In zijn vonnis stelde de rechter dat er in totaal een elftal politie-interventies wegens echtelijke problemen waren geweest en dat er onmiskenbaar sprake was van een haat-liefdeverhouding tussen beiden. "Verstappen dient te beseffen dat hij zijn echtgenote met rust moet laten en geen confrontatie met haar moet opzoeken. Een bestraffing vormt hopelijk ook een aanzet tot een meer volwassen houding", aldus de rechter.

Twee kinderen
Aan zijn ex moet Verstappen een provisionele schadevergoeding van 1 euro betalen. Verstappen en zijn ex hebben twee kinderen. Die verblijven beurtelings bij de vader en de moeder.


signature


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 10-01-2009 1:56 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Officieel: Buemi stapt in bij Scuderia Toro Rosso

Sebastien Buemi rijdt komend seizoen voor Scuderia Toro Rosso. Zo is vrijdag officieel bekendgemaakt door het team. De bevestiging van de 20-jarige Zwitser komt niet als een verrassing. De teamleiding sprak de afgelopen maanden al herhaaldelijk haar voorkeur uit voor de voormalig testcoureur van Red Bull Racing.

"Ik ben natuurlijk enorm blij dat ik dit jaar voor Scuderia Toro Rosso mag rijden", reageerde Buemi, die vorig jaar zesde werd in het GP2-kampioenschap, opgetogen. "Sinds het begin van mijn racecarrière was het al mijn doel om Formule 1-coureur te worden. Ik zal dit jaar mijn uiterste best doen om zo goed mogelijk te presteren en Red Bull zo te belonen voor het vertrouwen dat zij in mij heeft getoond."

Het is nog niet bekend wie de teamgenoot wordt van Buemi. Volgens het persbericht van Scuderia Toro Rosso kunnen we een bekendmaking verwachting tussen nu en de start van de Australische Grand Prix, die voor 29 maart staat gepland.


Zat er al een tijdje aan te komen, zeker nadat ie een zeer goede indruk naliet tijdens de eerste wintertests.


Faustian Spirit of the Earth


Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen