IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Domme/onzinnige/brute post over het christendom Vorige pagina | Volgende pagina
Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 17-07-2003 23:03 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:03 schreef Marco_Filth het volgende:
Ok, zolang het maar niet voor de kerk is.


Hell no!


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Heerschende Basch
Usericon van Heerschende Basch
Posted 17-07-2003 23:06 by Heerschende Basch Wijzig reactieProfiel van Heerschende BaschQuote dit bericht

LOL!

Ontopic:

We zijn het er geloof ik wel ongeveer allemaal over eens dat het 'religiuese geloof' zeg ik het zo goed? toch wel achterhaalde onzin is?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-07-2003 23:10 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:06 schreef Heerschende Basch het volgende:
We zijn het er geloof ik wel ongeveer allemaal over eens dat het 'religiuese geloof' zeg ik het zo goed? toch wel achterhaalde onzin is?

Nee... zo zeg je het niet goed.





attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-07-2003 23:10 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:06 schreef Heerschende Basch het volgende:
LOL!

Ontopic:

We zijn het er geloof ik wel ongeveer allemaal over eens dat het 'religiuese geloof' zeg ik het zo goed? toch wel achterhaalde onzin is?


ik kan me best voorstellen dat een persoon religieus is of er behoefte aan zoiets heeft. maar religie is persoonlijk.
zulke instituten zoals de christelijke kerk en dat moslimgedoe is volledig achterhaald onzin.


Heerschende Basch
Usericon van Heerschende Basch
Posted 17-07-2003 23:12 by Heerschende Basch Wijzig reactieProfiel van Heerschende BaschQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:10 schreef attila_de_hun het volgende:
ik kan me best voorstellen dat een persoon religieus is of er behoefte aan zoiets heeft. maar religie is persoonlijk.
zulke instituten zoals de christelijke kerk en dat moslimgedoe is volledig achterhaald onzin.
dat is wat ik eigenlijk bedoel. met religie. is ook weer zo'n vaag woord, net als geloof.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 17-07-2003 23:16 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Ik geloof wel,maar niet in een God..en daarbij heb ik al helemaal geen behoefte aan regeltjes en wetten die de kerk je opdringt

Kan 1 van de wel gelovigen mij vertellen waarom ze geloven? Kijk om je heen? Het is een grote puinzooi in deze wereld..waar is die god dan?


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 17-07-2003 23:17 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:16 schreef Vampie het volgende:
Ik geloof wel,maar niet in een God..en daarbij heb ik al helemaal geen behoefte aan regeltjes en wetten die de kerk je opdringt

Kan 1 van de wel gelovigen mij vertellen waarom ze geloven? Kijk om je heen? Het is een grote puinzooi in deze wereld..waar is die god dan?
Die God heeft de mens tijdelijk verlaten omdat de mens dacht het wel alleen af te kunnen.
Ergo:
Paradijs ---> puinzooi.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 17-07-2003 23:18 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:17 schreef Greycloak het volgende:
Die God heeft de mens tijdelijk verlaten omdat de mens dacht het wel alleen af te kunnen.
Ergo:
Paradijs ---> puinzooi.


jaja..hoe lang is tijdelijk? en waarom iedereen straffen voor die paar die een fout maakten?


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Heerschende Basch
Usericon van Heerschende Basch
Posted 17-07-2003 23:18 by Heerschende Basch Wijzig reactieProfiel van Heerschende BaschQuote dit bericht

quote:
waar is die god dan?


Zit te pokeren in de kroeg

[Dit bericht is gewijzigd door Heerschende Basch op 17-07-2003 23:20]


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 17-07-2003 23:19 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

* zet de eerste Paradise Lost op en fluistert sinister : "Where is your God now?"



I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-07-2003 23:20 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:16 schreef Vampie het volgende:
Ik geloof wel,maar niet in een God..en daarbij heb ik al helemaal geen behoefte aan regeltjes en wetten die de kerk je opdringt

Kan 1 van de wel gelovigen mij vertellen waarom ze geloven? Kijk om je heen? Het is een grote puinzooi in deze wereld..waar is die god dan?


effe voor de duidlijkheid, ik benniet gelovig maar ik vind het wel interessant om hier over te discusieren dus hier is een mogelijk antwoord.

Waarom zou god zich met ons "bemoeien"? We hebben ook eigen verantwoordelijkheid meegekregen. Als een god bij het miste gering ingrijpt dan zou de doodsteek voor veel leerprocessen zijn. Dus gewoon leren volgens de harde methode.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-07-2003 23:20 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

god, die ligt te sidderen onder mijn bed, totdat ik weer mijn bespijkerde dildo voorbind om hem eens goed uit te wonen.


Heerschende Basch
Usericon van Heerschende Basch
Posted 17-07-2003 23:21 by Heerschende Basch Wijzig reactieProfiel van Heerschende BaschQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:20 schreef
Waarom zou god zich met ons "bemoeien"? We hebben ook eigen verantwoordelijkheid meegekregen. Als een god bij het miste gering ingrijpt dan zou de doodsteek voor veel leerprocessen zijn. Dus gewoon leren volgens de harde methode.

gewoon evolutie dus


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 17-07-2003 23:22 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:18 schreef Vampie het volgende:
jaja..hoe lang is tijdelijk? en waarom iedereen straffen voor die paar die een fout maakten?
Straffen is relatief. Ligt eraan, of je het ondergaat of dat je denkt "ik ga het iig even proberen er wat van te maken en zie later wel weer verder." Zou je t leuk vinden dan, leven in een paradijs zonder uitdagingen?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-07-2003 23:25 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:20 schreef Dwaallicht het volgende:
god, die ligt te sidderen onder mijn bed, totdat ik weer mijn bespijkerde dildo voorbind om hem eens goed uit te wonen.


Jij eet gewoon teveel kardamom. dat is het.

en Heerschende Bas; eigenlijk wel ja.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 17-07-2003 23:25]


Heerschende Basch
Usericon van Heerschende Basch
Posted 17-07-2003 23:25 by Heerschende Basch Wijzig reactieProfiel van Heerschende BaschQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:22 schreef Greycloak het volgende:
Straffen is relatief. Ligt eraan, of je het ondergaat of dat je denkt "ik ga het iig even proberen er wat van te maken en zie later wel weer verder." Zou je t leuk vinden dan, leven in een paradijs zonder uitdagingen?
Dat is waar. Maar ik heb geen god nodig om in te zien dat dingen gaan zoals ze gaan. Maar in het christelijke geloof en al die anderen wordt verteld dat god je beschermd. En hoe zit het met elkaar liefhebben?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-07-2003 23:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:19 schreef Voice Of Doom het volgende:
* zet de eerste Paradise Lost op en fluistert sinister : "Where is your God now?"


Zet de eerste Machine head op : "If jesus came down, he'd be shot .."


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-07-2003 23:27 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:25 schreef Heerschende Basch het volgende:
Dat is waar. Maar ik heb geen god nodig om in te zien dat dingen gaan zoals ze gaan. Maar in het christelijke geloof en al die anderen wordt verteld dat god je beschermd. En hoe zit het met elkaar liefhebben?


Dat vind ik het zwakke punt van religie. Als je "goed"bent omdat anders hel en verdoemenis op je wacht, ben je dan ook echt goed? Dan is het toch meer afkopen of om een tegenprestatie? het is toch veel waardevoller als je goed bent zonder tegenprestatie?


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 17-07-2003 23:28 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:26 schreef Jenje het volgende:
Zet de eerste Machine head op : "If jesus came down, he'd be shot .."
Hehe, stuk tuig!


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Heerschende Basch
Usericon van Heerschende Basch
Posted 17-07-2003 23:28 by Heerschende Basch Wijzig reactieProfiel van Heerschende BaschQuote dit bericht

quote:
beestachtige basch
I like it!!!


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 17-07-2003 23:28 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:25 schreef Heerschende Basch het volgende:
Dat is waar. Maar ik heb geen god nodig om in te zien dat dingen gaan zoals ze gaan. Maar in het christelijke geloof en al die anderen wordt verteld dat god je beschermd. En hoe zit het met elkaar liefhebben?
Staat nergens in de bijbel dat degenen die geloven, door God worden beschermd, sorry voor het doorprikken van een mythe. Elkaar liefhebben, tsja, wat zou moeten he? Vele gelovigen zijn blijkbaar toch mensen.

Mensen....


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-07-2003 23:28 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Zet de eerste Sarcofago op: Fuck you, fuck you, fuck you jesus christ!


Oh, ik haat het, ik haat het.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-07-2003 23:31 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Probleem van die bijbel, die is zo vaag geschreven, iedereen kan er alles van maken, dus alles kan tegengesproken en ontkent worden -->> Zwakheid.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 17-07-2003 23:32 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:31 schreef Jenje het volgende:
Probleem van die bijbel, die is zo vaag geschreven, iedereen kan er alles van maken, dus alles kan tegengesproken en ontkent worden -->> Zwakheid.
Yupz, daarom zie ik het OT ook als basis voor het Jodendom en het NT als basis voor het Christendom en houdt die 2 lekker gescheiden omdat ze weinig met elkaar te maken hebben. (Oh jawel.)


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Heerschende Basch
Usericon van Heerschende Basch
Posted 17-07-2003 23:33 by Heerschende Basch Wijzig reactieProfiel van Heerschende BaschQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:31 schreef Jenje het volgende:
Probleem van die bijbel, die is zo vaag geschreven, iedereen kan er alles van maken, dus alles kan tegengesproken en ontkent worden -->> Zwakheid.
Ja en zo kan de kerk het op diverse manieren intpreteren, zodat ze je altijd hun wil op kunnen leggen.


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen