IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Domme/onzinnige/brute post over het christendom Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-08-2006 12:07 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2006 12:07 schreef R. het volgende:
Op je 18e verjaardag =P
Oh hou op, ik kom niet meer bij ...


R.
Usericon van R.
Posted 09-08-2006 12:07 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Dat nieuwe Taake shirt is iig enorm revolutionair en ik ben dan ook van plan hem te kopen, weet iemand een locatie waar ik het geld o.d heen kan sturen?

ps.
Ik moet wel even mijn ballen laten gieten in het staal want volgensmij krijg je echt de pleuris over je heen zodra je het aan hebt.

[Dit bericht is gewijzigd door R. op 09-08-2006 12:10]


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 09-08-2006 12:08 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht



[edit] foutje

[Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 09-08-2006 12:09]


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 09-08-2006 12:08 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 9 augustus 2006 12:03 schreef Staalman het volgende:
Ik krijg steeds meer het gevoel dat als het "puntje bij het paaltje" komt ze zich allemaal onder dezelfde vlag scheren vanwegen een gezamelijk ideaal. En dat is dat de wereld alleen nog maar uit moslims bestaat.


Denk jij serieus dat dit het ideaal is van het overgrote deel van de moslimbevolking? Ik denk dat Akan C, woonachtig in een klein dorpje op de grens van Yemen en Oman, het maar weinig kan schelen of de rest van de wereld (of een groot deel) moslim is (dit ideaal hebben de moslims nooit gehad volgens mij).

edit: leestekens...

[Dit bericht is gewijzigd door Jebes op 09-08-2006 12:09]


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 09-08-2006 12:14 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2006 12:08 schreef Jebes het volgende:
Denk jij serieus dat dit het ideaal is van het overgrote deel van de moslimbevolking? Ik denk dat Akan C, woonachtig in een klein dorpje op de grens van Yemen en Oman, het maar weinig kan schelen of de rest van de wereld (of een groot deel) moslim is (dit ideaal hebben de moslims nooit gehad volgens mij).

edit: leestekens...


Als het Akan C, woonachtig in een klein dorpje op de grens van Yemen en Oman, het uiteindelijk ook weinig kan schelen of de rest van de wereld door zijn mede moslim-broeders wordt ontregeld komen we niet veel verder.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 09-08-2006 12:30 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 9 augustus 2006 12:14 schreef Staalman het volgende:
Als het Akan C, woonachtig in een klein dorpje op de grens van Yemen en Oman, het uiteindelijk ook weinig kan schelen of de rest van de wereld door zijn mede moslim-broeders wordt ontregeld komen we niet veel verder.


Nope, maar hangt echter niet alleen af van mensen als Akan C. Er zal vanuit de moslimswereld een steeds grotere druk op de fundamentalistische stromingen moeten worden uitgeoefend maar ook zal het beeld van de Islam van veel westerlingen moeten veranderen denk ik. Zolang in een overduidelijk negatief beeld blijft bestaan van de islam in westerse samenlevingen, zullen de fundamentalistische kernen geen enkele moeite hebben om mensen te rekruteren (hoewel dit natuurlijk van veel meer dingen afhankelijk is dan van de heersende opinie m.b.t. de islam). Het blijft hoe dan ook een lastig probleem :S


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 09-08-2006 12:41 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2006 12:00 schreef Chelman het volgende:
De moslims mogen dan intern allemaal zeer divers zijn maar ze passen naar buiten toe tactieken die men buiten de Arabische wereld niet meer gewend is. Bovendien zijn ze structureel in staat om een gezamenlijk front tegen ongelovigen te vormen ondanks hun interne verschillen en Sh'ia-Sunna conflictjes.

Ik geloof nog niet zo in een gezamenlijk front. Hebben we sinds de val van het Ottomaanse rijk na de 1ste wereldoorlog een duidelijk moslim-leger gezien van betekenis? Of een vorm van eenheid? Ik zie eerder een versplintering van in zichzelf verstrikte dictaturen en dictatuurtjes verspreid door de hele midden-oosten regio.

Aan de andere kant is het natuurlijk zo dat de islam zich uitstekend leent voor dit soort zaken. Dit komt omdat deze religie uiterst simpel en monotheïstisch van aard is. Ook heeft het geen interne strijd over eventueel gebruik van geweld voor bescherming/uitbreiding van de islam. Eerst moet er nog wel wat gebeuren eer het zover is, lijkt me...


Dear dirty delightful old drunken old days


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 09-08-2006 12:55 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2006 12:30 schreef Jebes het volgende:
maar ook zal het beeld van de Islam van veel westerlingen moeten veranderen denk ik. Zolang in een overduidelijk negatief beeld blijft bestaan van de islam in westerse samenlevingen, zullen de fundamentalistische kernen geen enkele moeite hebben om mensen te rekruteren


A] Hoe kunnen wij dat beeld realistisch veranderen als wij dagelijks geconfronteerd worden met een religie die uiterst negatief in het nieuws komt.
B] Waarom moet wij ons beeld van de Islam veranderen, het lijkt mij dat de Islam haar (negatieve) imago moet veranderen. Acceptatie komt pas vanuit de westerse wereld als er reden toe is.
C] Rekruteren gaat nml. wel heel erg gemakkelijk onder de jongere aanhangers van de Islam alhier in Europa, dat komt niet door "ons" maar omdat "zij" zich prima kunnen vinden in een religieuze boodschap van geweld. Zij zijn het ermee eens dat in de moskee wordt geroepen dat alle westerse vrouwen hoeren zijn en alle mannen ezels.

quote:
Het blijft hoe dan ook een lastig probleem :S


Daar zijn wij het met elkaar eens!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-08-2006 13:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2006 12:08 schreef Jebes het volgende:
Denk jij serieus dat dit het ideaal is van het overgrote deel van de moslimbevolking? Ik denk dat Akan C, woonachtig in een klein dorpje op de grens van Yemen en Oman, het maar weinig kan schelen of de rest van de wereld (of een groot deel) moslim is (dit ideaal hebben de moslims nooit gehad volgens mij).

edit: leestekens...
Klopt, maar het individu is niet belangrijk binnen de Islam. Alleen De Islam telt, de profeten en de Imam's die tellen. En juist daarom vind ik de islam gevaarlijker, het gros der volgelingen zal het niet wagen de opdrachten e oordelen van een hoger geplaatste in twijfel te trekken ...


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 09-08-2006 13:23 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Dus nogmaals, kan de titel van dit topic aangevuld worden met Islam?


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 09-08-2006 13:25 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 9 augustus 2006 12:55 schreef Staalman het volgende:
A] Hoe kunnen wij dat beeld realistisch veranderen als wij dagelijks geconfronteerd worden met een religie die uiterst negatief in het nieuws komt.
B] Waarom moet wij ons beeld van de Islam veranderen, het lijkt mij dat de Islam haar (negatieve) imago moet veranderen. Acceptatie komt pas vanuit de westerse wereld als er reden toe is.
C] Rekruteren gaat nml. wel heel erg gemakkelijk onder de jongere aanhangers van de Islam alhier in Europa, dat komt niet door "ons" maar omdat "zij" zich prima kunnen vinden in een religieuze boodschap van geweld. Zij zijn het ermee eens dat in de moskee wordt geroepen dat alle westerse vrouwen hoeren zijn en alle mannen ezels.


A] Dan moet je verder kijken dan het nieuws wat je via de westerse media ons bereikt. Het enige wat men nu meekrijgt is nieuws over acties van fundamentalisten (en die zijn vaak niet al te vredelievend).

B] Omdat de vredelievende kant van de islam (de huis, tuin en keukenmoslim) niet echt de kans krijgt om zichzelf te laten zien. Het veranderen van het imago zal daarom ook niet zo makkelijk gaan. Daarom is inspanning van 'het Westen' ook vereist.

C] Tuurlijk gaat het makkelijk, maar dat heeft ook zo zijn oorzaken. Fukuyama haalt in zijn nieuwste boek de uitspraak van twee Franse islamdeskundigen aan. Deze zijn van mening dat 'de radicale vertakking van de islam...het resultaat is van een gedeterritorialiseerde islam'. Het is een poging om een nieuwe identiteit te ontwikkelen, gebaseerd op een religieuze ideologie. Of dit waar is laat ik in het midden, maar belangrijk is denk ik dat er gekeken wordt naar maatschappelijke oorzaken van dit fenomeen (in plaats van alle 'schuld' te zoeken bij de moslimjongeren).

quote:
Daar zijn wij het met elkaar eens!


Kijk aan.




Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 09-08-2006 13:27 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 9 augustus 2006 13:14 schreef Jenje het volgende:
Klopt, maar het individu is niet belangrijk binnen de Islam. Alleen De Islam telt, de profeten en de Imam's die tellen. En juist daarom vind ik de islam gevaarlijker, het gros der volgelingen zal het niet wagen de opdrachten e oordelen van een hoger geplaatste in twijfel te trekken ...


Binnen het katholicisme is hetgeen dat jij zegt natuurlijk ook van toepassing. Alleen binnen protestantse kringen ligt dit wat anders gezien het 'priesterschap van alle gelovigen' (wat trouwens er niet toe heeft geleid dat protestanten veel verdraagzamer zijn m.b.t. theologische kwesties).


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 09-08-2006 13:40 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2006 13:25 schreef Jebes het volgende:
A] Dan moet je verder kijken dan het nieuws wat je via de westerse media ons bereikt. Het enige wat men nu meekrijgt is nieuws over acties van fundamentalisten (en die zijn vaak niet al te vredelievend.)


Ga er niet vanuit dat ( en ik zit erg ruim hier) 90% van de samenleving dit gaat doen.. Positief nieuws vanuit de moslimwereld is wat mij betrefd welkom, dat nieuws echter vinden wordt een stuk moeilijker. Vooral omdat de "huis, tuin en keukenmoslim" niks van zich laat horen.

quote:
B] Omdat de vredelievende kant van de islam (de huis, tuin en keukenmoslim) niet echt de kans krijgt om zichzelf te laten zien. Het veranderen van het imago zal daarom ook niet zo makkelijk gaan. Daarom is inspanning van 'het Westen' ook vereist.


Ik blijf bij mijn standpunt dat die inspanning niet door het "westen" moet worden geleverd.
En laat ik mezelf maar eens quoten: Vooral omdat de "huis, tuin en keukenmoslim" niks van zich laat horen.

quote:
C] Tuurlijk gaat het makkelijk, maar dat heeft ook zo zijn oorzaken. Fukuyama haalt in zijn nieuwste boek de uitspraak van twee Franse islamdeskundigen aan. Deze zijn van mening dat 'de radicale vertakking van de islam...het resultaat is van een gedeterritorialiseerde islam'. Het is een poging om een nieuwe identiteit te ontwikkelen, gebaseerd op een religieuze ideologie. Of dit waar is laat ik in het midden, maar belangrijk is denk ik dat er gekeken wordt naar maatschappelijke oorzaken van dit fenomeen (in plaats van alle 'schuld' te zoeken bij de moslimjongeren).


Die "oorzaken" liggen uiteraard bij ons, wij geven weinig kansen aan een doelgroep die zowieso lak aan onze "westerse normen en waarden" heeft, en die dit (helaas) ook nog eens openlijk toegeeft. Je hebt bij de rekruten te maken met jongeren die buiten de samenleving staan die makkelijk te beinvloeden zijn en zich snel tot akties over laten halen die weer uiterst negatief zijn. De oorzaken liggen niet bij ons maar bij de moslim-gemeenschap en de oplossing ligt er als diezelfde gemeenschap eens aan de bel zou trekken en gezamelijk met "het westen" rond de tafel zou gaan zitten en inzicht zou verschaffen over de gang van zaken in de moslim wereld. Maar helaas zijn deze mensen te trots om hun zwaktes te tonen volgens mij..

quote:
Het is een poging om een nieuwe identiteit te ontwikkelen, gebaseerd op een religieuze ideologie. Of dit waar is laat ik in het midden


Laat ik nou jouw woorden: "of dit waar is laat ik in het midden" nou het meest beangstigend vinden..



[Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 09-08-2006 13:43]


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-08-2006 13:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2006 13:27 schreef Jebes het volgende:
Binnen het katholicisme is hetgeen dat jij zegt natuurlijk ook van toepassing. Alleen binnen protestantse kringen ligt dit wat anders gezien het 'priesterschap van alle gelovigen' (wat trouwens er niet toe heeft geleid dat protestanten veel verdraagzamer zijn m.b.t. theologische kwesties).
Als je kijkt naar de oervorm: ja. Maar als je naar de katholieken in Nederland kijkt loopt men lang niet meer zo hard achter de relgieuze leiders aan als voorheen .. mensen kiezen steeds meer voor een persoonlijkere vorm van geloof ...


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 09-08-2006 13:58 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 9 augustus 2006 13:40 schreef Staalman het volgende:
Ga er niet vanuit dat ( en ik zit erg ruim hier) 90% van de samenleving dit gaat doen.. Positief nieuws vanuit de moslimwereld is wat mij betrefd welkom, dat nieuws echter vinden wordt een stuk moeilijker. Vooral omdat de "huis, tuin en keukenmoslim" niks van zich laat horen.


Natuurlijk ga ik hier niet van uit. Het was dan ook meer een hoopvolle gedachte. Het probleem is ook dat het onduidelijk is wat de doorsnee moslim zou moeten laten horen. Hoeveel mensen zouden namelijk ook maar iets van de doorsnee moslim aanhoren en accepteren.


quote:

Ik blijf bij mijn standpunt dat die inspanning niet door het "westen" moet worden geleverd.
En laat ik mezelf maar eens quoten: Vooral omdat de "huis, tuin en keukenmoslim" niks van zich laat horen.


Zie boven.

quote:

Die "oorzaken" liggen uiteraard bij ons, wij geven weinig kansen aan een doelgroep die zowieso lak aan onze "westerse normen en waarden" heeft, en die dit (helaas) ook nog eens openlijk toegeeft. Je hebt bij de rekruten te maken met jongeren die buiten de samenleving staan die makkelijk te beinvloeden zijn en zich snel tot akties over laten halen die weer uiterst negatief zijn. De oorzaken liggen niet bij ons maar bij de moslim-gemeenschap en de oplossing ligt er als diezelfde gemeenschap eens aan de bel zou trekken en gezamelijk met "het westen" rond de tafel zou gaan zitten en inzicht zou verschaffen over de gang van zaken in de moslim wereld. Maar helaas zijn deze mensen te trots om hun zwaktes te tonen volgens mij..


Ik denk dat het deels een stuk onwil en wellicht ook onbegrip is waardoor er (te) weinig overleg plaatsvindt - dit is mijn inziens een logisch gevolg van een samenleving die steeds gefragmenteerder raakt (en dit is weer een gevolg van het systeem waarin we leven - maar dat is een andere discussie)- Er vindt wel overleg plaats (ik weet niet op welke schaal) tussen de regering en de grootste moslimsorganisaties (zoals de UMMON), maar blijkbaar werpt dit (nog) niet zijn vruchten af. In ieder geval lijkt het er niet op alsof de moslims te trots zouden zijn om 'hun zwaktes' te tonen.



quote:

Laat ik nou jouw woorden: "of dit waar is laat ik in het midden" nou het meest beangstigend vinden..


Hoezo? Ik typte dit alleen om aan te geven dat het hier om een bepaalde interpretatie van het probleem ging...


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 09-08-2006 14:05 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 9 augustus 2006 13:51 schreef Jenje het volgende:
Als je kijkt naar de oervorm: ja. Maar als je naar de katholieken in Nederland kijkt loopt men lang niet meer zo hard achter de relgieuze leiders aan als voorheen .. mensen kiezen steeds meer voor een persoonlijkere vorm van geloof ...


Ik denk dat er zat katholieken zijn die zeer snel geneigd zijn om uitspraken van de paus voor waar aan te nemen. Maar je hebt wel gelijk dat mensen, in vergelijking met vroeger, steeds meer kiezen voor een persoonlijke vorm van geloof. Dit heeft natuurlijk alles te maken met het feit dat deze religie al tijden beïnvloed wordt door een steeds pluralistischer wordende maatschappij.

Wat bedoel je trouwens precies met oervorm? De katholieke kerk is pas na de reformatie (als reactie hierop) de katholieke leerstellingen pas op grote schaal aan het kerkvolk gaan onderwijzen.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-08-2006 14:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2006 14:05 schreef Jebes het volgende:
Ik denk dat er zat katholieken zijn die zeer snel geneigd zijn om uitspraken van de paus voor waar aan te nemen. Maar je hebt wel gelijk dat mensen, in vergelijking met vroeger, steeds meer kiezen voor een persoonlijke vorm van geloof. Dit heeft natuurlijk alles te maken met het feit dat deze religie al tijden beïnvloed wordt door een steeds pluralistischer wordende maatschappij.

Wat bedoel je trouwens precies met oervorm? De katholieke kerk is pas na de reformatie (als reactie hierop) de katholieke leerstellingen pas op grote schaal aan het kerkvolk gaan onderwijzen.
oervorm als in de begin dagen van het katolicism, toen had je veel meer dat schapengedrag en alles wat de pastoor zegt is de waarheid en alles wat hij wil dient te geschiedde .. nu is er in het gros der gelovigen toch een beetje realiteit binnen gedrongen ..


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-01-2010 16:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 11-01-2010 19:17 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Havohej schreef:

Rip the sacred flesh
Sodomize the holy asshole
Drink the red blood of the mother of earth
Masturbation on the dead body of christ
The king of Jews is dead
and so are the lies
Vomit on the host of Heaven
Masturbate on the throne of God
Break the seals of angels
Drink the sweet blood of Christ
Taste the flesh of the priest
Sodomize holy nuns
The king of Jews is a liar
The Heavens will burn
Dethrone the son of God
God is dead
Holyness is gone
Purity is gone
Prayers are burned
Covered in black shit
Rape the holy ghost
Unclean birth of Jesus Christ
Heaven will fall
Fuck the church
Fuck Christ
Fuck the Virgin
Fuck the gods of Heaven
Fuck the name of Jesus


Maar het is vooral de voordracht die het hem doet.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-01-2010 19:50 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 15-01-2010 19:53 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

DaVinci zijn eerste schets die toch niet mocht?


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-01-2010 19:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik denk het wel,


de code was gekraakt


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-01-2010 1:02 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



bruuuuuuuuut


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-07-2010 22:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2010 17:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

weinig bijval


signature


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen