IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Domme/onzinnige/brute post over het christendom Vorige pagina | Volgende pagina
windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 17-07-2003 22:17 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:14 schreef Mortanius het volgende:
Typisch voor diepgelovige kuddeschapen...

Ik denk dat het probleem er vooral bij ligt dat jullie in god geloven al direct in verband brengen met godsdienst, christendom, opleggen van wetten etc. etc.
een beetje kortzichtig me dunkt.


mvg wk10


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 17-07-2003 22:18 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:17 schreef windkracht10 het volgende:
Ik denk dat het probleem er vooral bij ligt dat jullie in god geloven al direct in verband brengen met godsdienst, christendom, opleggen van wetten etc. etc.
een beetje kortzichtig me dunkt.


mja..net zo kortzichtig als mensen verrot schelden die je niet jent....maar goed..dat is een algemeen bekend Griffo trekje


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Heerschende Basch
Usericon van Heerschende Basch
Posted 17-07-2003 22:19 by Heerschende Basch Wijzig reactieProfiel van Heerschende BaschQuote dit bericht

quote:
...?... da's toch gewoon de vierde dimensie, tijd...


Tijd is absoluut niet de vierde dimensie. De drie dimensies zijn coordinaataanduidingen. Tijd hoort daar niet bij. Maar het ging hier over god en geloof en zo. Niet over de relativiteitstheorie.

[Dit bericht is gewijzigd door Heerschende Basch op 17-07-2003 22:22]


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 17-07-2003 22:20 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 17 juli 2003 22:17 schreef windkracht10 het volgende:
Ik denk dat het probleem er vooral bij ligt dat jullie in god geloven al direct in verband brengen met godsdienst, christendom, opleggen van wetten etc. etc.
een beetje kortzichtig me dunkt.


Toch niet, 'geloven' dat is het probleem.


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 17-07-2003 22:20 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Geloof komt waarschijnlijk voort uit een bepaald deel van onze hersenen. Het ligt in onze 'aart' om iets te verklaren door middel van het god te noemen. De mens heeft simpel gezegd aanleg voor godsdienst.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 17-07-2003 22:21 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:20 schreef Mortanius het volgende:
Toch niet, 'geloven' dat is het probleem.


leg '[geloven' 'ns uit


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 17-07-2003 22:21 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:17 schreef windkracht10 het volgende:
Ik denk dat het probleem er vooral bij ligt dat jullie in god geloven al direct in verband brengen met godsdienst, christendom, opleggen van wetten etc. etc.
een beetje kortzichtig me dunkt.
ik denk dat het probleem er meer in zit dat CHristenen/ Gelovigen zich laten misleiden dat zij minder zijn dan iets anders, een oppermacht... En dat ze de rest van hun leven proberen te kontenlikken om zo een plek in de scheinheilige hemel te komen.. Als ik dood ben en er toch een hemel en hel geval is, ben ik blij dat ik in de hel terecht kom omdat ik dan tenminste niet tussen de scheinheilige kakkerlakken zit!


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 17-07-2003 22:21 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 17 juli 2003 22:20 schreef Misanthrope het volgende:
Geloof komt waarschijnlijk voort uit een bepaald deel van onze hersenen. Het ligt in onze 'aart' om iets te verklaren door middel van het god te noemen. De mens heeft simpel gezegd aanleg voor godsdienst.


Een 'aantal' mensen, niet alle

en btw: aard = dus met een 'd'


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 17-07-2003 22:22 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:18 schreef Vampie het volgende:
mja..net zo kortzichtig als mensen verrot schelden die je niet jent....maar goed..dat is een algemeen bekend Griffo trekje

Dat heeft er niets met te maken. Daar heb je het weer: Ik geloof in god dus... hij is christen. Een christen die scheldt. Hoe hypocriet... blahblahblablahblah...
Wie is hier eigenlijk gebrainwashed door het christendom?


mvg wk10


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 17-07-2003 22:23 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:21 schreef Vampie het volgende:
leg '[geloven' 'ns uit
Iets niet kunnen verklaren en het dan maar met een vermoeden of voorgekauwd verhaal uit te leggen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Heerschende Basch
Usericon van Heerschende Basch
Posted 17-07-2003 22:23 by Heerschende Basch Wijzig reactieProfiel van Heerschende BaschQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:21 schreef Cadaveria het volgende:
En dat ze de rest van hun leven proberen te kontenlikken om zo een plek in de scheinheilige hemel te komen..


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 17-07-2003 22:23 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 17 juli 2003 22:21 schreef Vampie het volgende:
leg '[geloven' 'ns uit


Geloven = onzekerheid, zich misschien wel vastklampen aan iets die niet bestaat of die niet zo is zoals je het jezelf voorstelt.

Bewuster worden en leren beseffen en dan weten verrijkt de menselijke geest. Wel niet zo simpel gedaan als gezegd.


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 17-07-2003 22:24 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:21 schreef Mortanius het volgende:
Een 'aantal' mensen, niet alle

en btw: aard = dus met een 'd'
Ieder mens heeft er aanleg voor, net zoals ieder mens nog andere instincten heeft. Echter, ons hersengedeelte van de rede neemt steeds meer functies over van ons instinct, waardoor wij dus ook zoiets als geloof niet meer zo snel aannemen, maar er eerst over na gaan denken.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 17-07-2003 22:25 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:23 schreef Mortanius het volgende:
Geloven = onzekerheid, zich misschien wel vastklampen aan iets die niet bestaat of die niet zo is zoals je het jezelf voorstelt.

Bewuster worden en leren beseffen en dan weten verrijkt de menselijke geest. Wel niet zo simpel gedaan als gezegd.


precies..zo zou ik het ook omschrijven...


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 17-07-2003 22:26 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:21 schreef Vampie het volgende:
leg '[geloven' 'ns uit
Ken je dat nieuwe stuk van hans teeuwen? waarom geloof je? Ja het staat geschreven.. Het komt er dus op neer dat teeuwen opschrijft dat god niet bestaat, en alles wat staat geschreven is waar.. dus. Heerschend stuk btw


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 17-07-2003 22:26 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 17 juli 2003 22:24 schreef Misanthrope het volgende:
Ieder mens heeft er aanleg voor, net zoals ieder mens nog andere instincten heeft. Echter, ons hersengedeelte van de rede neemt steeds meer functies over van ons instinct, waardoor wij dus ook zoiets als geloof niet meer zo snel aannemen, maar er eerst over na gaan denken.


En toch ben ik er zeker van dat niet alle mensen 'aanleg' hebben voor geloof.


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Heerschende Basch
Usericon van Heerschende Basch
Posted 17-07-2003 22:26 by Heerschende Basch Wijzig reactieProfiel van Heerschende BaschQuote dit bericht

Maar waar het mij dus in mijn eerste post om ging is of het geloof nou nog relevant is of niet. Dus ff tussen het geflame door een duidelijk standpunt ajb


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 17-07-2003 22:27 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Mensen: ONTOPIC!

Iedereen die gelooft is een domme boer! God is een illusie, een verzinsel. Hij bestaat gewoon niet, sukkels!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 17-07-2003 22:27 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

De vriend van mijn tante verdiept zich in de Bijbel en de verhalen die daarin staan zijn maar een kleine selectie uit de vele verhalen die er oorspronkelijk waren, wel interessant allemaal. Ik heb nu een paar boeken over de Bijbel van hem geleent die ik in de vakantie ga lezen.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 17-07-2003 22:28 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:26 schreef Mortanius het volgende:
En toch ben ik er zeker van dat niet alle mensen 'aanleg' hebben voor geloof.
Ik ook niet , nou ja.. ik zit zo eens te denken.. ik geloof wel in mijzelf!

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 17-07-2003 22:29]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 17-07-2003 22:28 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:26 schreef Mortanius het volgende:
En toch ben ik er zeker van dat niet alle mensen 'aanleg' hebben voor geloof.
Jawel hoor, net zoals jij aanleg hebt om een scheet te laten en daarmee je dominantie te laten blijken. Vroeger urineerden mensenmannetjes ook in hoekjes en bomen om hun dominantie aan andere mensenmannetjes te bewijzen. Dat onderdrukken we nu, net zoals veel mensen nu ook hun aanleg voor godsdienst onderdrukken.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Heerschende Basch
Usericon van Heerschende Basch
Posted 17-07-2003 22:30 by Heerschende Basch Wijzig reactieProfiel van Heerschende BaschQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:26 schreef Cadaveria het volgende:
Ken je dat nieuwe stuk van hans teeuwen? waarom geloof je? Ja het staat geschreven.. Het komt er dus op neer dat teeuwen opschrijft dat god niet bestaat, en alles wat staat geschreven is waar.. dus. Heerschend stuk btw
Dat is nog zo iets. De bijbel is echt een prachtig boek met hele mooie verhalen. Veel mensen zouden er best iets van kunnen leren. Maar om dit boek dan meteen uit te gaan pluizen en intepreteren zoals het je zelf uitkomt.... nopes. Het is slechts een richtlijn, en zeker niet gemaakt door god, maar gewoon door net zo'n briliante geest als bijv Tolkien.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 17-07-2003 22:30 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 17 juli 2003 22:26 schreef Heerschende Basch het volgende:
Maar waar het mij dus in mijn eerste post om ging is of het geloof nou nog relevant is of niet. Dus ff tussen het geflame door een duidelijk standpunt ajb

Relevanter dan ooit, want er zijn nu meer gelovigen dan 15 jaar geleden.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 17-07-2003 22:31 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:27 schreef Misanthrope het volgende:
Mensen: ONTOPIC!

Iedereen die gelooft is een domme boer! God is een illusie, een verzinsel. Hij bestaat gewoon niet, sukkels!

Mischien omdat jij je God nog altijd voorsteld als die oude grijze man in de hemel met'n baard. Als ik ook zo bekrompen zou denken als me met de paplepel is ingegoten (door het christendom, jaja) dan zou ik er inderdaad ook zo over denken.
Ik ga gaan maffen jongens maar eerst nog een gebedje . En ik hoop van hart dat er voor jullie een dag komt dat je de stront uit je ogen spoelt.


mvg wk10


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 17-07-2003 22:32 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 17 juli 2003 22:28 schreef Misanthrope het volgende:
Jawel hoor, net zoals jij aanleg hebt om een scheet te laten en daarmee je dominantie te laten blijken. Vroeger urineerden mensenmannetjes ook in hoekjes en bomen om hun dominantie aan andere mensenmannetjes te bewijzen. Dat onderdrukken we nu, net zoals veel mensen nu ook hun aanleg voor godsdienst onderdrukken.


Tja, elk zijn mening zou ik zo zeggen.

Toch er even bijzeggen dat 'veralgemenen' heel gevaarlijk is omdat er altijd uitzonderingen bestaan.


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen