IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Poezebeesten [katten topic 6] Vorige pagina | Volgende pagina
renYek
Usericon van renYek
Posted 09-07-2009 12:57 by renYek Profiel van renYek

quote:
Op 9 juli 2009 11:34 schreef Pem het volgende:
Inderdaad zeg, hij was nooit zo de jagert..! Hoest verder met Fiepsje en de andere poezels in huize renYek? [en off topic: hoe is het met jou? ]


*trotsefiepspapa*
Verder prima hoor. Is wel weer even verkouden geweest en fink gesnottert, maar kuurtje van de vet. heeft hem weer beter gemaakt. Andere poezels ook prima hoor. Schuwe Speedy is steeds minder schuw en dikke Snoopy is dement aan het worden hehe. Verder alles prima hoor, j(ij)(ullie)?

http://kittens.sytes.org/kitten10.jpg

Heeel veel leuke poezelkes op die site btw: http://kittens.sytes.org

[Dit bericht is gewijzigd door renYek op 09-07-2009 12:57]


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 09-07-2009 13:27 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 7 juli 2009 15:40 schreef Jelle het volgende:
Hooooopelijk wordt dit mijn nieuwe katje



Arghhh, holy fok wat een schoonheid!!!


Dear dirty delightful old drunken old days


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-07-2009 17:38 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 9 juli 2009 11:30 schreef Hypnos het volgende:


wij nemen misschien een sphynx


Volgens mij moet jij maar effekes eens goed gaan nadenken wat je precies wilt. Een huisdier vanwege het huisdier zijn of een huisdier vanwege de leukigheid omdat het zo leuk staat. Een diertje wat een maand bij je mag wonen er erna moet optiefen omdat het niet meer bijzonder is en de leukigheid is verdwenen.. tsja.. helaas zijn er daar al veel te veel van.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 09-07-2009 17:47]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-07-2009 20:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik vind het zaaalige schepsels,

mijn vriendin haat haar, maar ik verloren aan poezen, en deze zijn meer dan poezen
dit zijn superlieve aanhankelijke dieren, ze houden van water, dagelijks masseren, een lid van het gezin,

ik hoop er sterk op ja.

Duur? best wel, maar wat is het als je er een groot stuk van je leven kunt mee delen,


signature


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-07-2009 20:56 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 9 juli 2009 20:18 schreef Hypnos het volgende:
ik vind het zaaalige schepsels,

mijn vriendin haat haar, maar ik verloren aan poezen, en deze zijn meer dan poezen
dit zijn superlieve aanhankelijke dieren, ze houden van water, dagelijks masseren, een lid van het gezin,

ik hoop er sterk op ja.

Duur? best wel, maar wat is het als je er een groot stuk van je leven kunt mee delen,


Je gaat uit van de ras eigenschappen, maar die kunnen in werkelijkheid ook totaal anders uitvallen en wat dan.. omwisselen voor een nieuwe? Haarloze katten verliezen bijvoorbeeld wel weer huidschilfers, welliswaar geen haar maar vind je vriendin dat dan niet vervelend?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-07-2009 21:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 15 mei 2009 18:05 schreef Nadir het volgende:

Poes met krulletjes en andere poes zonder krulletjes...

Ben wel eens bang dat ik steeds meer op mijn sphynx ga lijken: kaal en veel rimpels


nogmaal eens

wat een zaaalige wezens


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-07-2009 21:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 9 juli 2009 20:56 schreef MMayo het volgende:
Je gaat uit van de ras eigenschappen, maar die kunnen in werkelijkheid ook totaal anders uitvallen en wat dan.. omwisselen voor een nieuwe? Haarloze katten verliezen bijvoorbeeld wel weer huidschilfers, welliswaar geen haar maar vind je vriendin dat dan niet vervelend?


1 manier om het uit te zoeken,

naar een Catterie gaan, kijken of iuedereen bevalt,
wat knuffelen, en nadien dan zien of het emotioneel en fysisch klikt


signature


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-07-2009 21:53 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 9 juli 2009 21:35 schreef Hypnos het volgende:
1 manier om het uit te zoeken,

naar een Catterie gaan, kijken of iuedereen bevalt,
wat knuffelen, en nadien dan zien of het emotioneel en fysisch klikt


Ja klopt, laat je goed informeren over het ras en wordt er mee eens met je vriendin. Je woont samen en als de een niet wil is dat wel kut voor het huisdier, het is immers geen wegwerpbeest. Alhoewel sommigen daar anders over denken.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-07-2009 22:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik denk niet dat je zomaar 750-1.000 euro betaald aan een dier dat je op straat zou zetten,

zelfs ik niet


en zelfs CatterieËn zijn niet altijd even eerlijk idd,

goed informeren, hygiëne en leefomstandigheden bekijken, daar al observeren


signature


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 09-07-2009 22:18 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Zoveel?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-07-2009 22:21 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 9 juli 2009 22:13 schreef Hypnos het volgende:
ik denk niet dat je zomaar 750-1.000 euro betaald aan een dier dat je op straat zou zetten,

zelfs ik niet


en zelfs CatterieËn zijn niet altijd even eerlijk idd,

goed informeren, hygiëne en leefomstandigheden bekijken, daar al observeren


Ojawel hoor, mensen die het als leuk speeltje zien voor hun status zeker wel. En inderdaad, goed rondkijken en informatie vragen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-07-2009 22:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

schandalig hoe mensen nestjes die niet in de stamboom zitten op straat zetten, dat wel. Zelfs in opvanghuizen en asielen zitten half devon rexen en zo!


maar status? dat zet je toch niet op straat?

enne.. 1.000 euro is geen uitzondering nee

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 09-07-2009 22:25]


signature


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 09-07-2009 22:27 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Hmmm, ik zou toch echt niet zoveel geld voor een huisdier over hebben.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-07-2009 22:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

maakt mij niet zoveel uit, maar hoeft natuurlijk niet zo veel te zijn,

is ook niet voor shows of zo, en hoeft geen bioperfectie of zo te zijn,

gewoon eentje waar ik op slag verliefd op ben door het alleen maar te zien


signature


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-07-2009 22:34 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 9 juli 2009 22:25 schreef Hypnos het volgende:
schandalig hoe mensen nestjes die niet in de stamboom zitten op straat zetten, dat wel. Zelfs in opvanghuizen en asielen zitten half devon rexen en zo!


maar status? dat zet je toch niet op straat?

enne.. 1.000 euro is geen uitzondering nee


Als de nieuwigheid eraf is wel, zat beesten die zo op straat terecht komen of in de asiels.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 09-07-2009 22:39 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Zo'n beestje verkoop je toch!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-07-2009 22:58 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 9 juli 2009 22:34 schreef MMayo het volgende:
Als de nieuwigheid eraf is wel, zat beesten die zo op straat terecht komen of in de asiels.


ik zou er zo eentje uit het asiel halen als ik er ene zag


signature


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-07-2009 22:59 by MMayo Profiel van MMayo

Kijk anders even op kattenplaza.nl en dan het forum.. daar vragen ze nog wel eens huisjes voor herplaatsing van hun raskatten en andere katten.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-07-2009 23:20 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

dankje

ik rij met plezier een paar honderden kilometers voor zo een diertje


signature


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-07-2009 23:45 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 9 juli 2009 23:20 schreef Hypnos het volgende:
dankje

ik rij met plezier een paar honderden kilometers voor zo een diertje




http://www.kattenplaza.nl/kattenforum/viewtopic.php?f=6&t=79064

Wellicht is dat wat?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-07-2009 23:49 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

SUPER!!

net geregistreerd!


signature


Nadir
Usericon van Nadir
Posted 15-07-2009 13:38 by Nadir Profiel van Nadir

Zoals sommigen weten, heb ik thuis een Sphynx.
Ook ik had in het begin veel vragen en voor we een sphynx aanschaften hebben we hier en daar inlichtingen ingewonnen.
Er is een rasclub: Devons en Spynxen (SARA): http://www.nku-sara.nl/modules/sphynx.htm

Ik heb op die site gewoon een telefoonnummer gezocht en diegene mijn vragen gesteld.

Onze ervaring met de sphynx:
De nadelen:
Dat ze geen haar hebben, betekent niet dat ze niet verzorgd hoeven worden. Ze hebben een huid die vergelijkbaar is met de onze. Dat betekent dat ze zweten en na een tijdje vies worden en soms een beetje gaan ruiken. Dus reken op 1 keer per maand een bad. (Beetje afhankelijk per dier, sommigen moeten vaker, anderen minder vaak. Hou rekening mee dat te vaak wassen de talgproductie stimuleert en zal veroorzaken dat je het dier steeds vaker moeten wassen.) Hier moet je ze al aan wennen als ze kitten zijn, dus vraag bij de cattery waar je een katje wilt halen of ze al aan baden gewend zijn. Sommige sphynxen vinden baden wel prettig, anderen hebben er een hekel aan. Bij die van ons gaat het steeds beter. Eerst vond ze het heel erg, maar nu spint ze zelfs tijdens het baden en vindt het niet onprettig.
Als je witte kleren aan hebt en je spynx kruipt bij je op schoot, dan kun je iets anders aan trekken, want ze geven wel een beetje bruin af. Dit geldt ook voor de plaatsen waar ze liggen. (Denk aan gordijnen, kleedjes in hun mandje, stoelen, bank, enz.)

De kattenbak ruikt in het algemeen al niet lekker, maar dat is bij een sphynx net een beetje erger. Ik heb geen idee waardoor dat komt.

Oorsmeer en nagelsmeer: de meeste spynxen hebben dit veel meer dan normaal. Dus ook de nagels en de oren hebben wekelijks wat aandacht nodig: oren schoonmaken met een wattenstaafje en wat earcleaner. De nageltjes doen wij altijd met een babytandenborsteltje in wat boter gedoopt. (Het meeste haal je er af en de rest doet poes zelf, want die boter vind ze lekker.)

Nog een nadeel: ze zijn best duur, vooral als je een kat neemt waar je mee wilt gaan fokken. Wil je dat niet, dan zullen sommige catteries je verplichten ze te steriliseren. Een fokkat kost al gauw 1500 of zelfs meer. Maar vanaf 750 kun je ze ook best wel vinden. Dit is ook afhankelijk van de stamboom: een kitten van prijswinnende (voor-)ouders zal duurder zijn dan normaal.

Overigens gaan wij ook binnenkort bij onze sphynx een nestje nemen. Maar wij kunnen je ook in contact brengen met andere sphynx-catteries.

Voordelen zijn er natuurlijk ook: Ik en mijn vriendin zijn helemaal verslingerd aan dit ras en willen nooit meer zonder sphynx leven. Ze zijn intelligenter dan de meeste kattensoorten. Super nieuwsgierig: boodschappen worden uitgebreid geïnspecteerd als je thuis komt. Ze zijn gek op bezoek.
Ze zijn heel erg mensgericht en vragen best veel aandacht. Ze willen echt heel graag bij je zitten en geknuffeld worden, soms zelfs op het bezitterige af. (Dit kun je zowel een voordeel vinden als een nadeel: een sphynx die de hele dag alleen thuis zit, wordt zeker ongelukkig. Dus er moet er overdag iemand thuis zijn, of je moet een tweede kat in huis nemen. Het voordeel is natuurlijk dat het supergezellige dieren zijn. Ze zorgen echt voor leven in huis. Als ik thuis kom, wordt ik uitgebreid gegroet. 't Is soms net een hondje wat dat betreft.)
Het is soms net of ze gevoel voor humor heeft. Sphynxen blijven tot op heel hoge leeftijd speels.

Als je nog vragen hebt, kun je me mailen. Je kunt ook mijn telefoonnummer wel krijgen, als je dat wilt. Ik kan je in contact brengen met catteries, zodat je eerst eens een sphynx kan bekijken en meemaken. Bij ons ben je sowieso welkom, maar we kennen cattteries uit verschillende delen van het land, die je ook best willen ontvangen om eens een sphynx te zien.

Mail naar zenextra apenstaartje xs4all punt nl


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-07-2009 17:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

dankje<wel

die andere poes, is dat een Devon?

ken jij iemand met een German Rex?


signature


Nadir
Usericon van Nadir
Posted 15-07-2009 19:04 by Nadir Profiel van Nadir

Die andere is een Cornish Rex. (Ook een superlief en bijzonder dier!)

Maar je hebt dus verschillende rexen. De rex katten hebben gemeen dat ze krulharen hebben.
- Cornish Rex: heeft een dunne, korte vacht, die alleen uit 'donsharen' en 'kroonharen' bestaat. De normaal voorkomende 'dekharen' ontbreken, zodat de kat opvallend zacht aanvoelt, minder haren loslaat in huis.
Ons huis is zo goed als vrij van kattenharen.
(Over katten-allergie: Mensen die allergisch zijn voor kattenharen, kunnen over het algemeen goed tegen Cornish Rexen en Sphynxen. Zijn ze daarentegen allergisch voor kattenhuid(schilfers) dan zullen ze van deze kattenrassen evenveel last hebben dan andere soorten katten. Dit is dus helemaal afhankelijk of men allergisch is voor de haren of voor de huid.)
Een Cornish Rex staat hoog op de poten (Ze hebben lange slanke poten.) en zijn superslank en sierlijk van bouw. (Ik heb nog nooit gehoord van een dikke Cornish Rex.) Ze hebben een flinke neus, wat ze een 'oosterse uitstraling' geeft met echt supergrote oren.
Het zijn vaak intelligente, rustige katten. Een beetje op zichzelf, maar af en toe ook zeer gesteld op een plekje op schoot en gek op geaaid te worden.
(karakter verschilt per kat natuurlijk, maar vaak kun je per ras toch wel iets algemeens zeggen. Met in het achterhoofd, dat er aanzienlijke individuele verschillen bestaan.)

- Een Devon Rex: Deze kat is ook heel apart. Deze kat bezit zowel dons-, dek-, en kroon-haren, zodat deze kat iets minder zacht aan voelt dan een Cornish Rex en laat daardoor ook iets meer haren achter in huis. Ook allergische mensen hebben van een Devon vrijwel even veel last dan van een gewone kat.
De kop van een Devon is heel opvallend. Vanwege hun 'buitenaardse uiterlijk' wordt dit wel een E.T.-katje genoemd. (Naar de film E.T.)
Deze kat heeft een klein hartvormig koppie met grote ogen en grote oren. Met hun kleine koppie en amandelvormige ogen, hebben Devon Rexen vaak iets aandoenlijks en hebben een echt lief uitziend snoetje.
De Devon is vaak een wat kleine katje met een aparte lichaamsbouw: ze hebben korte pootjes: iets O-beentjes, die wat wijd uiteen staan; een beetje als een buldog.
Dit zijn lieve energieke katten. Nieuwsgierig en ondernemend. Ze zijn over het algemeen wat ondeugender dan bijvoorbeeld een Cornish.

- German rex: De minst opvallende rex. Je zou kunnen zeggen: Dit is net een gewone huiskat, maar dan met krulletjes. Qua bouw en kopvorm is deze kat niet opvallend afwijkend aan de gewone kat.

- Selkirk Rex: dan heb je ook nog de Selkirk Rex. Dit is een langharige variant. Van dit ras weet ik eerlijk gezegd vrijwel niets. Ik kan je alleen vertellen dat dit een gekrulde langharige kat is.

Ik ken wel wat catteries en eigenaren met Devon rexen, Cornish rexen en sphynxen, maar ik ken niemand die een German rex heeft. Ik kan je dus helaas niet in contact brengen met German Rex katten.

[Dit bericht is gewijzigd door Nadir op 15-07-2009 19:07]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-07-2009 19:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

owkey

ik zou liefst een sphynx in huis willen nemen, maar mijn vriendin vindt ze akelig. Ik niet, ze zijn zo parmantig en extreem stabiel, voor een kat dan.

Maar een German Rex vindt ze mooi op foto, en de krulletjes en glanzende vacht zijn we eentrekkelijk. Ook hebben ze kleinere oortjes, blijkbaar "normaler" voor een kat.

Maar ik hou echt van de rustgevende rex, die gerust ook speels mag zijn.


signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen