IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Poezebeesten [katten topic 6] Vorige pagina | Volgende pagina
aastVGL
Usericon van aastVGL
Posted 16-05-2009 12:50 by aastVGL Profiel van aastVGL

quote:
Op 16 mei 2009 8:55 schreef XXL het volgende:





ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-05-2009 13:29 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 15 mei 2009 18:05 schreef Nadir het volgende:

Poes met krulletjes en andere poes zonder krulletjes...

Ben wel eens bang dat ik steeds meer op mijn sphynx ga lijken: kaal en veel rimpels


Cholera wat een mislukte beesten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-05-2009 13:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

en jij bent fan van... insecten?


signature


Pascalorie
<3Gaycloak
Usericon van Pascalorie
Posted 16-05-2009 13:35 by Pascalorie Profiel van Pascalorie

Die naakte is wel makkelijk voor in de nasi, zit je niet met die haren in je vreten


De shit is aan!!!1


Pascalorie
<3Gaycloak
Usericon van Pascalorie
Posted 16-05-2009 13:36 by Pascalorie Profiel van Pascalorie

quote:
Op 16 mei 2009 13:35 schreef Pascalorie het volgende:
Die naakte is wel makkelijk voor in de nasi, zit je niet met die haren in je vreten


De buurvrouw kwam gisteren aan de deur he, haar kat was kwijt, ik zeg moet je beneden bij die kut chinees in de nasi kijken.


De shit is aan!!!1


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-05-2009 13:39 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



van dappere speerwerpêr



signature


Pascalorie
<3Gaycloak
Usericon van Pascalorie
Posted 16-05-2009 13:39 by Pascalorie Profiel van Pascalorie

quote:
Op 16 mei 2009 13:36 schreef Pascalorie het volgende:
De buurvrouw kwam gisteren aan de deur he, haar kat was kwijt, ik zeg moet je beneden bij die kut chinees in de nasi kijken.

Die lekkere die met die neger neukt?


De shit is aan!!!1


Pascalorie
<3Gaycloak
Usericon van Pascalorie
Posted 16-05-2009 13:42 by Pascalorie Profiel van Pascalorie

quote:
Op 16 mei 2009 13:39 schreef Pascalorie het volgende:
Die lekkere die met die neger neukt?


Nee joh, die dikke hippie van beneden.


De shit is aan!!!1


Pascalorie
<3Gaycloak
Usericon van Pascalorie
Posted 16-05-2009 13:43 by Pascalorie Profiel van Pascalorie

quote:
Op 16 mei 2009 13:42 schreef Pascalorie het volgende:
Nee joh, die dikke hippie van beneden.

ik dacht al, die neger zal toch geen kat in huis halen, die gast is nog te lui om te pissen

ah ja welke neger niet


De shit is aan!!!1


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 16-05-2009 13:43 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

2 IP adressen? Hoi Rotzak!


Bruce Banner


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 16-05-2009 13:55 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 14 mei 2009 13:21 schreef Lalena het volgende:



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-05-2009 14:19 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 mei 2009 13:31 schreef Hypnos het volgende:
en jij bent fan van... insecten?


die zijn ook redelijk naakt, maar hebben daar niet zoveel last van.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-05-2009 14:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ook niet die doorschijnende kikkers?


signature


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 16-05-2009 17:34 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Net wezen kijken naar 3 kittens. Over 4 weken hebben we er een kat bij, woei!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


invictis
Usericon van invictis
Posted 16-05-2009 18:02 by invictis Profiel van invictis

quote:
Op 16 mei 2009 17:34 schreef De Tegenpartij het volgende:
Net wezen kijken naar 3 kittens. Over 4 weken hebben we er een kat bij, woei!


graag wat fotos dan, cheers gast!


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 16-05-2009 19:41 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Gaat goed komen!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-05-2009 20:41 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 mei 2009 14:21 schreef Hypnos het volgende:
ook niet die doorschijnende kikkers?




nouja zo mooi vind ik die eigenlijk niet. van mij hoeft het niet hehe.

Maar opzich wel bizar dat mensen dit soort beesten wel nemen en helemaal okee vinden terwijl mensen vaak wel hard tegen allerlei dierproeven zijn waar dieren in veel gevallen een stuk minder erg mismaakt worden dan deze katten wel okee vinden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Nadir
Usericon van Nadir
Posted 18-05-2009 0:05 by Nadir Profiel van Nadir

quote:
Op 16 mei 2009 20:41 schreef ElitE het volgende:


nouja zo mooi vind ik die eigenlijk niet. van mij hoeft het niet hehe.

Maar opzich wel bizar dat mensen dit soort beesten wel nemen en helemaal okee vinden terwijl mensen vaak wel hard tegen allerlei dierproeven zijn waar dieren in veel gevallen een stuk minder erg mismaakt worden dan deze katten wel okee vinden.


Oh, maar ik ben ook tegen dierproeven.
Maar de sphynx kat heeft niet in het minst last van haar naaktheid. Het zijn over het algemeen gezonde, sterke en levenslustige dieren.
Ik kan begrijpen dat je haar lelijk vindt (ik vind haar trouwens mooi, maar smaken verschillen.) Maar mismaakt is toch iets anders dan lelijk? Of begrijp ik je woorden niet helemaal goed?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-05-2009 1:36 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 mei 2009 0:05 schreef Nadir het volgende:
Oh, maar ik ben ook tegen dierproeven.
Maar de sphynx kat heeft niet in het minst last van haar naaktheid. Het zijn over het algemeen gezonde, sterke en levenslustige dieren.
Ik kan begrijpen dat je haar lelijk vindt (ik vind haar trouwens mooi, maar smaken verschillen.) Maar mismaakt is toch iets anders dan lelijk? Of begrijp ik je woorden niet helemaal goed?


nouja dan kan je beter je mening maar even bijstellen/nuanceren. Een kat zonder huid krijgt veel sneller verwondingen en huid infecties en kan niet zomaar in de zon zonder te verbranden. Daarnaast is het vrijwel altijd zo dat als een ras meestal alleen gehandhaafd wordt door een vrij hoge mate van inteelt wat een behoorlijke zooi ziektes meeneemt.
Er zijn genoeg dierproeven waarbij het dier er minder last van heeft als je kat, maar in het geval van dierproeven dient die mismaakt heid nog ergens voor.
Tja omdat je gemakkelijk voor het beest kan zorgen heeft hij er niet snel last van, maar door dieren zo te fokken ontneem je wel grote mate van zelfstandigheid.

En lelijke dieren ben ik meestal juist voorstander van, en ik ben ook niet zomaar tegen rassen en dierproeven. Maar ik merk wel dat mensen vaak niet doorhebben dat ze met met fokprogramma's gigantisch veel meer en ongecontroleerder genetisch manipuleren dan bij een proefdier gebeurt.


Edit: hoe is het trouwens met haar snorharen gesteld?

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 18-05-2009 1:38]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-05-2009 14:19 by ghoulliette Profiel van ghoulliette



Nadir
Usericon van Nadir
Posted 18-05-2009 18:30 by Nadir Profiel van Nadir

quote:
Op 18 mei 2009 1:36 schreef ElitE het volgende:
nouja dan kan je beter je mening maar even bijstellen/nuanceren. Een kat zonder huid krijgt veel sneller verwondingen en huid infecties en kan niet zomaar in de zon zonder te verbranden. Daarnaast is het vrijwel altijd zo dat als een ras meestal alleen gehandhaafd wordt door een vrij hoge mate van inteelt wat een behoorlijke zooi ziektes meeneemt.
Er zijn genoeg dierproeven waarbij het dier er minder last van heeft als je kat, maar in het geval van dierproeven dient die mismaakt heid nog ergens voor.
Tja omdat je gemakkelijk voor het beest kan zorgen heeft hij er niet snel last van, maar door dieren zo te fokken ontneem je wel grote mate van zelfstandigheid.

En lelijke dieren ben ik meestal juist voorstander van, en ik ben ook niet zomaar tegen rassen en dierproeven. Maar ik merk wel dat mensen vaak niet doorhebben dat ze met met fokprogramma's gigantisch veel meer en ongecontroleerder genetisch manipuleren dan bij een proefdier gebeurt.


Edit: hoe is het trouwens met haar snorharen gesteld?


De sphynx heeft een sterke huid. (Ik neem aan, dat je wel begrijpt dat ze geen kat zonder HUID is, maar alleen maar geen vacht heeft.) Hoewel ze super-ruig kan stoeien en soms zelfs vechten, heelt een zeldzaam opgelopen schram verbazend snel. Ze heeft nog nooit een huidinfectie gehad. Jouw redenatie doortrekkend zouden zwaar behaarde mannen (haar op rug, borst, armen en benen) minder snel schrammen en huidinfecties oplopen dan een minder harige mens. Bij mijn weten is dat niet het geval.
Je moet het een beetje zo zien: een mens is in de loop van de evolutie ook zijn vacht kwijtgeraakt. Wij mensen hebben daar ook maar weinig last van. Dat is door spontane mutaties ontstaan. De eerste haarloze sphynx was ook een spontane mutatie. Waar je wel gelijk in hebt is dat door paar-selectie het haarloze behouden is gebleven en dat daardoor kans op bepaalde erfelijke afwijkingen groter geworden is. Ook heb je gelijk dat ze slecht tegen de zon kan.
Maar selectie is op ALLE rasdieren toegepast. Volgens jouw redenatie zou je ook tegen ras-katten, ras-honden, -paarden, -koeien, enz. enz. zullen zijn en wijzigingen in raskenmerken door het selecteren van bepaalde dieren op basis van hun kenmerken voor de fok vergelijken met dierproeven. Dat vind ik toch wel een redelijk extreme stelling.

In de basis heb je best wel gelijk, maar naar mijn smaak wel wat te ver doorgevoerd. Vele gedomestificeerde dieren zijn (een deel van) hun zelfstandigheid kwijtgeraakt en zouden zonder de mens niet of zeer moeilijk overleven.
Misschien beiden een beetje onze mening bijstellen/nuanceren?


Lalena
Usericon van Lalena
Posted 18-05-2009 21:21 by Lalena Profiel van Lalena

Ik vind die Sphynx katten op zich wel mooi (hoewel het me wel doet denken aan Mr. Bigglesworth ) alleen ik heb toch liever een kat die je gewoon kan aaien enzo..

Mijn andere kat heeft trouwens ook kittens gekregen :O Dus we hebben nu 8 jonge katjes erbij. Binnenkort wel even een fotootje.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 18-05-2009 21:24 by MMayo Profiel van MMayo

In deze tijd van het jaar zou ik toch van die naakte katten willen hebben ipv die harige, hele huis onder de haarbende steeds.


Lalena
Usericon van Lalena
Posted 18-05-2009 21:27 by Lalena Profiel van Lalena

Ja en onze katten zitten ook onder de teken de laatste tijd


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-05-2009 11:29 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 mei 2009 18:30 schreef Nadir het volgende:
De sphynx heeft een sterke huid. (Ik neem aan, dat je wel begrijpt dat ze geen kat zonder HUID is, maar alleen maar geen vacht heeft.) Hoewel ze super-ruig kan stoeien en soms zelfs vechten, heelt een zeldzaam opgelopen schram verbazend snel. Ze heeft nog nooit een huidinfectie gehad. Jouw redenatie doortrekkend zouden zwaar behaarde mannen (haar op rug, borst, armen en benen) minder snel schrammen en huidinfecties oplopen dan een minder harige mens. Bij mijn weten is dat niet het geval.


ah das wel mooi, maar ze hebben er natuurlijk wel extra kans op.

En zwaar behaarde mensen zijn nog aardig naakt voor een dier. Dat de vacht erg belangrijk is voor het voorkomen van verwondingen mag wel duidelijk zijn. Anders hadden veel dieren toch een veel zachter type vacht wat bedoeld is om warm te houden.
Maar een huiskat heeft inderdaad niet heel veel meer nodig.


quote:
Je moet het een beetje zo zien: een mens is in de loop van de evolutie ook zijn vacht kwijtgeraakt. Wij mensen hebben daar ook maar weinig last van. Dat is door spontane mutaties ontstaan. De eerste haarloze sphynx was ook een spontane mutatie. Waar je wel gelijk in hebt is dat door paar-selectie het haarloze behouden is gebleven en dat daardoor kans op bepaalde erfelijke afwijkingen groter geworden is. Ook heb je gelijk dat ze slecht tegen de zon kan.


Tja alle mutaties zijn min of meer spontaan. Maar bij mensen is dit eerder voordelig geweest of niet nadelig. En naakte zoogdieren zie je eigenlijk alleen maar in de zee. Misschien ook een verklaring waarom mensen kaal zijn, er zijn aanwijzingen dat we nogal veel met water te maken hebben gehad.

quote:
Maar selectie is op ALLE rasdieren toegepast. Volgens jouw redenatie zou je ook tegen ras-katten, ras-honden, -paarden, -koeien, enz. enz. zullen zijn en wijzigingen in raskenmerken door het selecteren van bepaalde dieren op basis van hun kenmerken voor de fok vergelijken met dierproeven. Dat vind ik toch wel een redelijk extreme stelling.

In de basis heb je best wel gelijk, maar naar mijn smaak wel wat te ver doorgevoerd. Vele gedomestificeerde dieren zijn (een deel van) hun zelfstandigheid kwijtgeraakt en zouden zonder de mens niet of zeer moeilijk overleven.
Misschien beiden een beetje onze mening bijstellen/nuanceren?

Tis inderdaad wat extreem geformuleerd maar ik denk dat de meeste mensen niet doorhebben hoe zo'n beest aangepast is geraakt. Sommige eigenschappen doelbewust sommige dingen zijn toevallig erin geslopen.

Bij dierproeven pas je ook gecontroleerde mutaties toe, maar dan meestal maar van 1 gen. Dat is meestal een stuk minder ingrijpend dan fokken opzich met zich meebrengt alleen nu volg je het proces heel duidelijk en in veel gevallen gebeuren er daarna ook nog experimenten mee. Maar achter dierproeven zit nog een duidelijk doel, en je moet jezelf als wetenschapper toch behoorlijk verantwoorden voor een proef op te stellen. Als huisdier "vermink" je het voor het mooie.

Maar zijn zn snorharen niet verkrult? bij naaktratten zie je dat wel heel erg. Voor een kat haal je wel een behoorlijk stuk waarneming weg dan. Gelukkig zijn katten meer kijkers, maar ratten doen vrijwel alles met die snorharen.(daarom lopen ze ook altijd strak langs dingen). Een naaktrat mist dus een behoorlijk belangrijk deel van waarneming. Albinoratten zijn praktisch blind maargoed gewone ratten zien ook niet heel erg veel.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen