IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Poezebeesten [katten topic 6] Vorige pagina | Volgende pagina
Nadir
Usericon van Nadir
Posted 22-05-2009 17:37 by Nadir Profiel van Nadir

Je hebt natuurlijk wel gelijk, dat een vacht meer bescherming geeft tegen verwondingen en vooral tegen kou!
Want ze heeft echt een hekel aan kou... (koude handen vindt ze echt vreselijk!) Ze is gek warmte: fleecedekens, de verwarming en de zon!
Maar daar hebben we iets op bedacht! :-)


(Geen zorgen, hoor! Ik heb eerst echt geprobeerd of ze het niet erg vond en integendeel: ze vindt het best lekker warm en heeft er geen hekel aan, behalve dat rode ding, want die zit niet lekker om haar pootjes. Die doen we dus ook nooit aan.)

Wat je zegt over dat er vrijwel geen naakte zoogdieren op land te vinden zijn, is iets waar ik eigenlijk nog nooit zo bij stil heb gestaan. Best wel goed te weten en eens over na te denken.
Het enige dier dat ik zo kan bedenken is de naakte molrat. (Vind ik trouwens ook fantastisch interessante dieren. Vooral ook omdat ze in groepen leven, waar maar een enkel vruchtbaar vrouwtje leeft eigenlijk net als bij bijen of mieren - De andere vrouwtjes blijven onvruchtbaar vanwege door het vruchtbare vrouwtje afgescheiden hormoonstoffen. Het zijn eusociale dieren en dat komt bijna niet voor bij zoogdieren.)


Ik ben me bewust van het feit dat de selectie bij deze katten met het gen dat kaalheid veroorzaakt een methode is puur voor het mooie. Ik heb er niet veel moeite mee, zolang het dier zo goed als geen last van heeft. Voor mij begint het twijfelachtig te worden als de dieren er last van krijgen, zoals bijvoorbeeld dieren met extreem korte neus, zodat ze vrijwel chronisch verkouden zijn of ontstoken ogen krijgen.

Onze kat haar snorharen zijn inderdaad 'verkrult' Ze zijn erg kort en niet volledig ontwikkeld. Er is trouwens een russische naaktkat (De 'Peterbald') die wel volledig ontwikkelde snorharen heeft. Onze naaktkat heeft zijn oorsprong in Canada. Deze Canadese lijn van naaktkatten heeft weinig of zelfs geen snorharen.
Ik denk dat ze eenvoudigweg niet weet wat ze met snorharen zou kunnen doen, want ze heeft ze nooit gehad. Ik vind het lastig te beoordelen in hoeverre het ontbreken van snorharen een handicap voor haar is. (Tja, daar is natuurlijk tegenin te brengen dat een dove kat ook niet van zichzelf zal weten dat ze doof is.)



Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 22-05-2009 19:57 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Gezellig

onze kat heeft net een vogeltje gesloopt
niet helemaal dan, hij leefde nog. life is crap sometimes


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 23-05-2009 23:05 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 24-05-2009 11:30 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Nou, wij zijn eruit. Zodra we een groter huis hebben komt er hier een Maine Coon als alles mee zit.

Of een Noorse boskat, of allebei.

Ze zijn wel een beetje prijzig, maar dan heb je ook wel wat.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Silence
Usericon van Silence
Posted 24-05-2009 11:55 by Silence Profiel van Silence

Lief


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 24-05-2009 12:06 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Jazeker! En het zijn geweldig sociale en speelse dieren. Een kennis van me heeft een Coon en dat is een geniaal en lief beest. Die gedraagt zich als 6 jarige kater af en toe nog steeds als een kitten


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 24-05-2009 12:21 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 24 mei 2009 11:30 schreef Mottighaerd het volgende:
Nou, wij zijn eruit. Zodra we een groter huis hebben komt er hier een Maine Coon als alles mee zit.

Of een Noorse boskat, of allebei.

Ze zijn wel een beetje prijzig, maar dan heb je ook wel wat.



Ik zou voor de Maine Coon gaan, briljante beesten! Gisteren bij iemand geweest die er twee heeft. Hou wel rekening met het formaat haha, waar ik gisteren was zat er een van 8 maanden en die zat al op 5 a 6 kg, enorm beest. Wel gaaf.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 24-05-2009 12:24 by Staalman Profiel van Staalman

Morgen onze kat in laten slapen...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


aastVGL
Usericon van aastVGL
Posted 24-05-2009 12:30 by aastVGL Profiel van aastVGL

aaw wat zuur zeg

Waarom?


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 24-05-2009 12:33 by Staalman Profiel van Staalman

Hij kotst mijn huis onder, hij schijt mijn tuin vol, hij heeft een schildklierafwijking, hij is dement, hij is 16 en hij is op... Wil dit niet langer meer. Spuitje.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


aastVGL
Usericon van aastVGL
Posted 24-05-2009 12:35 by aastVGL Profiel van aastVGL

Hmm ja, dat gaat niet meer dan. Toch is het zuur...

Sterkte morgen.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 24-05-2009 12:36 by Staalman Profiel van Staalman

Ik ben er redelijk nuchter onder, heb het gewoon zwaar met het beestje te doen... Dit is gewoon het beste.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 25-05-2009 22:13 by Staalman Profiel van Staalman

Vandaag om 15.00 uur Bolle in laten slapen... Loop al de hele dag te janken. Was net 15 geworden verleden week.

[Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 25-05-2009 22:14]


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 25-05-2009 22:17 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Damn. Ik ken het. Sterkte!!!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


watery black
Usericon van watery black
Posted 25-05-2009 22:19 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 25 mei 2009 22:13 schreef Staalman het volgende:
Vandaag om 15.00 uur Bolle in laten slapen... Loop al de hele dag te janken. Was net 15 geworden verleden week.


gecondoleerd. en ook aan argus, die heeft vandaag hetzelfde door moeten maken


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 26-05-2009 10:11 by BerserkerWoman Profiel van BerserkerWomanhttp://zathuracs.tumblr.com

Zometeen maar weer eens naar de dierenarts, want mijn zwarte kater heeft hoogstwaarschijnlijk zijn staart gebroken, volgens een andere dierenarts komt dit door ruzie met een andere kat.Ik had hem aan de telefoon en het gesprek met die vent ging erg moeizaam, ik weet zeker dat het niet van een ruzie komt!!!!! Er zit een kattenhater in de blok, het beestje is namelijk bijna alle nagels kwijt en wat er nog zit is gespleten en dan de staart die gebrokken is, het lijkt voor mij er meer op dat hij bij zijn staart is gegrepen door iemand en meegesleurd werdt en dat ie zich met de nagels aan de grond heeft willen vastklampen, dit gebeurde dan ook hoogstwaarschijnlijk op zaterdag nacht rond 00:15 toen we op het punt stonden een film te gaan kijken en opeens een kat moord en brand hoorden schreeuwen, arghh ik had het alweer helemaal!!! We hebben een uur gezocht achter op het plein en om de blok met de zaklamp en geroepen, maar hij kwam maar niet. Daar rond 03:45 kwam hij eens aangewandeld (ja, ik heb de rest van de nacht weer eens met de deuren opengezeten ), maar hij kwam normaal over en had geen verwondingen of dergelijke, dus ik dacht dat er niets gebeurd was.
De volgende dag kwam dochter lief aan en zei dat Loki geen nagels meer had ik denk ok..misschien van te veel tegen muren en schuttingen aan springen..njah weet eigenlijk niet wat ik dacht en later op de avond ging het me opvallen dat zijn staart continu bleef hangen, duschhh voelen aan de staart en ja hoor meneer had pijn als je er aan kwam en de rest bleef als een slap touw hangen, dierenarts gebeld die volgens mij net met zn vrouw aan het vogelen was ofzo, want hij klonk behoorlijk onvriendelijk en die zei dat ik maar even moest afwachten en moest kijken of hij koorts had, want dan zou hij ruzie hebben gehad met een andere kater Anyway..dit wordt te langdradig..

Er is nu nog steeds geen verbetering, dus 15:45 ga ik naar de dierenarts!!!!
Ik wordt hier echt moe van, eerdere katten kwamen ook altijd terug met rare verwondingen zoals verschroeide snorharen of weggeschoren plekken waardoor er wonden onstonden, we hebben meermaals onze katten achtervolgt maar weten niet waar het vandaan komt en bij de buren 2 deuren verder zijn meermaals hun katten verdwenen of kwam er ook 1 met rare verwondingen terug. Ergerlijk om niet te kunnen achterhalen wat voor een gestoorde mafkees hier achter zit! Ik durf hem nog amper weg te laten gaan en hij is zoooooooooooooooooooo graag buiten

[Dit bericht is gewijzigd door BerserkerWoman op 26-05-2009 10:14]


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 26-05-2009 10:17 by Vikingblood Profiel van Vikingbloodhttp://www.fireburners.nl








Kicia Heerscht!!!!!!


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 26-05-2009 10:26 by irritante klootzak Profiel van irritante klootzak

haha, wat een dikke heerser!


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


renYek
Usericon van renYek
Posted 26-05-2009 10:31 by renYek Profiel van renYek

quote:
Op 25 mei 2009 22:13 schreef Staalman het volgende:
Vandaag om 15.00 uur Bolle in laten slapen... Loop al de hele dag te janken. Was net 15 geworden verleden week.



Sterkte kerel. Ik heb vorig jaar 1 van mijn katten in moeten laten slapen, hij was pas 4

*bighug*


Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 26-05-2009 11:18 by Pem Profiel van Pem



@Staalman en @Argus. Gecondoleerd en sterkte

@BW: wat een kutzooi zeg, arme poezel Snap dat je je kat amper meer naar buiten durft te laten..

Oh, en ben je verder wel tevreden over je dierenarts eigenlijk? Anders gewoon een nieuwe zoeken hoor

@Viking: aaaah, ik vind jullie beescht zo gaaf!


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


watery black
Usericon van watery black
Posted 26-05-2009 12:33 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 26 mei 2009 10:11 schreef BerserkerWoman het volgende:
Zometeen maar weer eens naar de dierenarts, want mijn zwarte kater heeft hoogstwaarschijnlijk zijn staart gebroken, volgens een andere dierenarts komt dit door ruzie met een andere kat.Ik had hem aan de telefoon en het gesprek met die vent ging erg moeizaam, ik weet zeker dat het niet van een ruzie komt!!!!! Er zit een kattenhater in de blok, het beestje is namelijk bijna alle nagels kwijt en wat er nog zit is gespleten en dan de staart die gebrokken is, het lijkt voor mij er meer op dat hij bij zijn staart is gegrepen door iemand en meegesleurd werdt en dat ie zich met de nagels aan de grond heeft willen vastklampen, dit gebeurde dan ook hoogstwaarschijnlijk op zaterdag nacht rond 00:15 toen we op het punt stonden een film te gaan kijken en opeens een kat moord en brand hoorden schreeuwen, arghh ik had het alweer helemaal!!! We hebben een uur gezocht achter op het plein en om de blok met de zaklamp en geroepen, maar hij kwam maar niet. Daar rond 03:45 kwam hij eens aangewandeld (ja, ik heb de rest van de nacht weer eens met de deuren opengezeten ), maar hij kwam normaal over en had geen verwondingen of dergelijke, dus ik dacht dat er niets gebeurd was.
De volgende dag kwam dochter lief aan en zei dat Loki geen nagels meer had ik denk ok..misschien van te veel tegen muren en schuttingen aan springen..njah weet eigenlijk niet wat ik dacht en later op de avond ging het me opvallen dat zijn staart continu bleef hangen, duschhh voelen aan de staart en ja hoor meneer had pijn als je er aan kwam en de rest bleef als een slap touw hangen, dierenarts gebeld die volgens mij net met zn vrouw aan het vogelen was ofzo, want hij klonk behoorlijk onvriendelijk en die zei dat ik maar even moest afwachten en moest kijken of hij koorts had, want dan zou hij ruzie hebben gehad met een andere kater Anyway..dit wordt te langdradig..

Er is nu nog steeds geen verbetering, dus 15:45 ga ik naar de dierenarts!!!!
Ik wordt hier echt moe van, eerdere katten kwamen ook altijd terug met rare verwondingen zoals verschroeide snorharen of weggeschoren plekken waardoor er wonden onstonden, we hebben meermaals onze katten achtervolgt maar weten niet waar het vandaan komt en bij de buren 2 deuren verder zijn meermaals hun katten verdwenen of kwam er ook 1 met rare verwondingen terug. Ergerlijk om niet te kunnen achterhalen wat voor een gestoorde mafkees hier achter zit! Ik durf hem nog amper weg te laten gaan en hij is zoooooooooooooooooooo graag buiten


zeg, ik weet dat het misschien ver is maar de dierenarts in maasniel is een hele lieve. heel geduldig en begripvol. mijn kater is normaal als de dood voor de dierenarts maar voor haar helemaal niet. misschien kun je het daar eens proberen.

en anders, die aan het spoor vlak bij de kapel, waar woef op het dak staat (ik weet niet hoe die straat heet maar ik denk dat je wel weet waar ik bedoel) moet ook heel goed zijn.


en dood aan dierenbeulen. als je niet van dieren houdt, a la, maar das toch nog geen reden om ze pijn te doen....


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-05-2009 12:39 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

best ziek, als dat echt een kattenbeul zou zijn. Had hij hiervoor dan echt plekken die netjes geschoren waren? Want in een gevecht wil een kat ook nog welleens kaal worden.

Als kattenhater ga je maar lekker met een supersoaker in de tuin zitten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 26-05-2009 13:26 by Pem Profiel van Pem

quote:
Op 26 mei 2009 12:39 schreef ElitE het volgende:
best ziek, als dat echt een kattenbeul zou zijn. Had hij hiervoor dan echt plekken die netjes geschoren waren? Want in een gevecht wil een kat ook nog welleens kaal worden.

Als kattenhater ga je maar lekker met een supersoaker in de tuin zitten.


Precies...
Ik word zelden boos, maar [dieren]mishandeling en dergelijke daar kan ik zo gruwelijk giftig om worden....


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 26-05-2009 13:34 by Argus Profiel van Argus

Thanks wabla en pem. Na werk vandaag de asbus ophalen...


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-05-2009 13:44 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 22 mei 2009 17:37 schreef Nadir het volgende:
Je hebt natuurlijk wel gelijk, dat een vacht meer bescherming geeft tegen verwondingen en vooral tegen kou!
Want ze heeft echt een hekel aan kou... (koude handen vindt ze echt vreselijk!) Ze is gek warmte: fleecedekens, de verwarming en de zon!
Maar daar hebben we iets op bedacht! :-)


(Geen zorgen, hoor! Ik heb eerst echt geprobeerd of ze het niet erg vond en integendeel: ze vindt het best lekker warm en heeft er geen hekel aan, behalve dat rode ding, want die zit niet lekker om haar pootjes. Die doen we dus ook nooit aan.)



hehehe in dit geval vind ik kleren bij beesten wel beter. Wel raar altijd dat we graag beesten hebben maar ze soms juist willen dwingen om op mensen te lijken.


quote:
Wat je zegt over dat er vrijwel geen naakte zoogdieren op land te vinden zijn, is iets waar ik eigenlijk nog nooit zo bij stil heb gestaan. Best wel goed te weten en eens over na te denken.
Het enige dier dat ik zo kan bedenken is de naakte molrat. (Vind ik trouwens ook fantastisch interessante dieren. Vooral ook omdat ze in groepen leven, waar maar een enkel vruchtbaar vrouwtje leeft eigenlijk net als bij bijen of mieren - De andere vrouwtjes blijven onvruchtbaar vanwege door het vruchtbare vrouwtje afgescheiden hormoonstoffen. Het zijn eusociale dieren en dat komt bijna niet voor bij zoogdieren.)




Hehe erg vet jah, ze worden ook uitzonderlijk oud(10 tot 30 jaar) Daarnaast zijn ze praktisch koudbloedig.

Ook wel vet dat het dier voorspeld is door Richard Alexander een entomoloog die aan eusociale insecten werkte. Hij dacht dat er rond de tropen ook wel gravende zoogdieren waren die eusociaal zouden zijn.

quote:
Ik ben me bewust van het feit dat de selectie bij deze katten met het gen dat kaalheid veroorzaakt een methode is puur voor het mooie. Ik heb er niet veel moeite mee, zolang het dier zo goed als geen last van heeft. Voor mij begint het twijfelachtig te worden als de dieren er last van krijgen, zoals bijvoorbeeld dieren met extreem korte neus, zodat ze vrijwel chronisch verkouden zijn of ontstoken ogen krijgen.

Onze kat haar snorharen zijn inderdaad 'verkrult' Ze zijn erg kort en niet volledig ontwikkeld. Er is trouwens een russische naaktkat (De 'Peterbald') die wel volledig ontwikkelde snorharen heeft. Onze naaktkat heeft zijn oorsprong in Canada. Deze Canadese lijn van naaktkatten heeft weinig of zelfs geen snorharen.
Ik denk dat ze eenvoudigweg niet weet wat ze met snorharen zou kunnen doen, want ze heeft ze nooit gehad. Ik vind het lastig te beoordelen in hoeverre het ontbreken van snorharen een handicap voor haar is. (Tja, daar is natuurlijk tegenin te brengen dat een dove kat ook niet van zichzelf zal weten dat ze doof is.)




tja ze zal het niet echt doorhebben maar dan kan ze er nog wel last Snorharen bij een kat zijn niet heel belangrijk, vooral voor de prooi te vangen op het laatste moment geloof ik.

Bij ratten is dit wel ernstig, ze vertrouwen vrijwel voor het grootste gedeelte op voelen, daarom zie je ze ook vaak langs een muur lopen in plaats van de snelste weg. De naaktratten die ik heb gezien hadden wel allemaal gekrulde snorharen. Gelukkig wist mn slang er wel raad mee


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen