IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Geert Wilders heeft eigenlijk rood haar! [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-07-2009 1:50 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 2 juli 2009 1:42 schreef kwelgeest het volgende:
Ik vraag me ten zeerste af tot in hoe verre die dingen die jijn noemt in de VS legaal zijn. Zij hebben ook hun grenzen.
Explosieven dienen natuurlijk geen bescherming, daar sloop je slechts mee.


Zijn machinegeweren dan nodig voor zelfverdediging? (Op youtube filmpjes zie je gewone buirgers met toch behoorlijke wapens, ik weet niet of dit alleen op een speciale schietbaan gebeurt maar t ziet er meestal gewoon uit als een bos.

Maar inderdaad zij hebben hun grenzen, en waarom zou je die dan trekken bij een pistool en niet een stapje lager bij een mes? Zijn mensen dan toch niet capabel genoeg?

Maar granaten dan? en landmijnen?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-07-2009 1:52 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 2 juli 2009 1:46 schreef Jelle het volgende:
Hij raakt wel de kern van de discussie. Dat gaat niet om "wapens verbieden ja of nee", maar: waar trek je de grens?


Hehe daar kom ik ook altijd op uit bij dit soort discussies


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


WMP
Usericon van WMP
Posted 02-07-2009 9:04 by WMP Profiel van WMP

Zelfverdediging als excuus gebruiken om wapenbezit goed te praten is natuurlijk een enorm zwaktebod. Je hebt dan veel meer aan bijvoorbeeld Krav Maga, als je zelfverdediging ten minste serieus neemt.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 02-07-2009 9:09 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 2 juli 2009 9:04 schreef WMP het volgende:
Zelfverdediging als excuus gebruiken om wapenbezit goed te praten is natuurlijk een enorm zwaktebod.
True (net als absurde defensiebudgetten overigens maar dat terzijde)

quote:
Je hebt dan veel meer aan bijvoorbeeld Krav Maga, als je zelfverdediging ten minste serieus neemt.
Zie jij die copulente Amerikanen daar al aan beginnen?



Jelle
Usericon van Jelle
Posted 02-07-2009 9:22 by Jelle Profiel van Jelle

Bijna iedereen die ik ken heeft een stel dikke geweren in de kast en ik hoor ook vaak genoeg mensen over zelfverdediging lullen...

Het zal wel toeval zijn, maar in mijn nabije omgeving zijn de laatste 4 jaar heel wat onschuldige mensen neergeknald, terwijl ik heb letterlijk nog nooit een verhaal gehoord waarbij iemand in het dagelijkse leven z'n geweer heeft kunnen gebruiken ter zelfverdediging.

De stelling "als je iemand wilt vermoorden doe je dat gewoon" getuigd van 0,0 psychologisch inzicht. Zo simpel zit de mens niet inelkaar.


drdennuz
"Wetenschappers en scientists hebben het bewezen..
Usericon van drdennuz
Posted 02-07-2009 9:23 by drdennuz Profiel van drdennuzhttp://www.myspace.com/scionics

quote:
Op 2 juli 2009 9:04 schreef WMP het volgende:
Zelfverdediging als excuus gebruiken om wapenbezit goed te praten is natuurlijk een enorm zwaktebod. Je hebt dan veel meer aan bijvoorbeeld Krav Maga, als je zelfverdediging ten minste serieus neemt.


in Nederland? True.. In Amerika? Nee, simpelweg omdat er inmiddels al veel teveel wapens zijn.. Dat draai je niet terug.. en Amerikanen die zeggen dan: Zo'n spleetogensport helpt niet tegen een geweer. (stiekem weet ik wel dat Krav Maga door een jood is bedacht en niet door een aziaat.)

edit: met Nee bedoel ik eigenlijk nu nee, dit houd niet in dat ik zeg dat die wapenwet dan maar zo moet blijven, ik zeg alleen dat zo'n wetswijziging dikke 50 jaar nodig heeft om de resultaten te kunnen bekijken... als het niet langer is.

[Dit bericht is gewijzigd door drdennuz op 02-07-2009 9:34]


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 02-07-2009 9:37 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 1 juli 2009 18:56 schreef kwelgeest het volgende:
Liever de Amerikaanse wapenwet dan de Nederlandse. Zelfs België en Duitsland zijn op dat punt liberaler dan wij. Ik zie het probleem niet als autochtone, mentaal-gezonde volwassenen zonder strafblad thuis een vuuwapen hebben waarmee zij zichzelf, hun dierbaren en bezittingen kunnen verdedigen. Niets mis met een beetje volksweerbaarheid.


Ik ben erg benieuwd naar je invulling van het begrip 'allochtoon' en 'autochtoon', zeker als het op wetten aankomt. Het zijn namelijk verschrikkelijk vage termen waaraan iedereen zijn eigen invulling geeft.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 02-07-2009 9:53 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 2 juli 2009 9:37 schreef Gemene Lepel het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar je invulling van het begrip 'allochtoon' en 'autochtoon', zeker als het op wetten aankomt. Het zijn namelijk verschrikkelijk vage termen waaraan iedereen zijn eigen invulling geeft.
Iedereen mag wapens hebben behalve de moslims?



Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 02-07-2009 10:35 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 2 juli 2009 9:04 schreef WMP het volgende:
Zelfverdediging als excuus gebruiken om wapenbezit goed te praten is natuurlijk een enorm zwaktebod. Je hebt dan veel meer aan bijvoorbeeld Krav Maga, als je zelfverdediging ten minste serieus neemt.


Nou, ik heb daar zelf ook een aantal lessen in gevolgd maar als er van meer dan twee meter afstand op je geschoten wordt dan heb je er helemaal niks aan.


Against God and Government


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-07-2009 10:41 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 juli 2009 1:22 schreef kwelgeest het volgende:
Wanneer is iemand handelingsbekwaam, wanneer niet?

Da's een hele lastige. Ik ken commando's die ontzettend zware psychische testen hebben afgelegd m.b.t. de omgang met wapens, die toch in de situatie buiten het werk door iemand zo getriggerd werden dat ze met behulp van een vuurwapen door het lint zijn gegaan. Hetzelfde geldt voor sommige jagers die na hele strenge testen een geweer mogen dragen.
Onderscheid van elite op grond van intelligentie b.v. lijkt me ook niet te doen, omdat ik hoogst intelligente mensen ken voor wiens moraal ik nog geen stuiver zou willen geven, maar ook zwakbegaafden met een uitzonderlijk hoge moraal.

Het vervelende is dat wij mensen heel goed kunnen doen alsof we beschaafd zijn en moreel hoogstaand, maar in sommige situaties, als de triggers maar heftig genoeg zijn, blijkt die beschavings slechts een uiterst dun laagje vernis waarmee we ons mooier voor kunnen doen dan b.v. die primitieve Neanderthaler uit het verleden.
Etnische afkomst, cultuur of wat voor "verschillen" dan ook lijken me er in zo'n situatie maar weinig toe te doen.

Ikzelf heb trouwens in een bepaalde situatie een keer een pistool gekregen van een klant uit de kroeg waar ik werkte (mot met een zootje allochtone criminelen toevallig), maar toen ik op het punt stond om hem te gaan gebruiken heb ik hem ingeleverd. Ik weet namelijk dat ik in staat ben om iemand te vermoorden (bijna een keer gebeurd), en wilde dat niet op mijn geweten hebben, en een vuurwapen zou e.e.a. wel erg gemakkelijk maken.
Dus ook in Nederland, waar de wapenwet vrij streng is, is het vrij gemakkelijk om een vuurwapen te krijgen als je de connecties hebt. Die zitten vrijwel altijd in het criminele circuit hier, en ik weet zeker dat niemand van deze wapenbezitters zich door een ander vuurwapen af laat schrikken.
Ikzelf denk dat het verstandig is om een wapenverbod te handhaven. Omdat ik denk dat geen enkel mens met een wapen kan omgaan als het erop aankomt.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 02-07-2009 10:57]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


invictis
Usericon van invictis
Posted 02-07-2009 10:52 by invictis Profiel van invictis

beetje onoverzichtelijk getyp


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 02-07-2009 10:54 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

‘Argentijnse mier neemt wereld over’
Uitgegeven: 2 juli 2009 10:41
Laatst gewijzigd: 2 juli 2009 10:41
AMSTERDAM - Argentijnse plaagmieren hebben zich verspreid over vrijwel de hele wereld en gedragen zich alsof ze samen één grote kolonie vormen. Dat blijkt uit een studie van Japanse wetenschappers.

De Argentijnse mieren van de soort Linepithema humile kwamen ooit alleen in Zuid-Amerika voor. Maar de dieren zijn per ongeluk door mensen geïntroduceerd op alle continenten, behalve Antarctica.

De mieren hebben vooral in Europa, de Verenigde Staten en Japan gigantische kolonies gevormd in gebieden die zich soms uitstrekken over 6000 kilometer. In veel gebieden vormen ze een plaag voor dieren en planten.

In tegenstelling tot andere mieren die ver uit elkaar leven, vallen de Argentijnse mieren elkaar niet aan, zo blijkt uit studie die is gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Insectes Sociaux.

Agressief

De onderzoekers van de universiteit van Tokio vingen bij wijze van experiment enkele Argentijnse mieren uit Europa, Japan en de Verenigde Staten.

Toen de diertjes uit de verschillende werelddelen met elkaar werden geconfronteerd, bleek dat ze niet agressief werden, maar alleen hun voelsprieten tegen elkaar aan wreven.

Herkenning

Volgens de onderzoekers wijst die reactie erop dat de dieren genetisch aan elkaar verwant zijn. De mieren zouden elkaar herkennen aan de de geur en chemische samenstelling van hun lichaam.

“De enorme verspreiding van deze mierensoort is alleen vergelijkbaar met de menselijke samenleving”, zo verklaart hoofdonderzoeker Eiriki Sunamura op BBC News.
© NU.nl/Dennis Rijnvis

-------

Hm, ik lees niks over negatieve gevolgen ervan maar waarom heten die beesten dan plaagmieren? *google*

Edit: tsja, gewoon een plaag, overal beestjes enzo

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 02-07-2009 10:58]


Je moeder.


drdennuz
"Wetenschappers en scientists hebben het bewezen..
Usericon van drdennuz
Posted 02-07-2009 10:55 by drdennuz Profiel van drdennuzhttp://www.myspace.com/scionics

quote:
Op 2 juli 2009 10:41 schreef bastianus het volgende:
Da's een hele lastige. Ik ken commando's die ontzettend zware psychische testen hebben afgelegd m.b.t. de omgang met wapens, die toch in de situatie buiten het werk door iemand zo getriggerd werden dat ze met behulp van een vuurwapen door het lint zijn gegaan. Hetzelfde geldt voor sommige jagers die na hele strenge testen een geweer mogen dragen.
Onderscheid op grond van intelligentie b.v. lijkt me ook niet te doen, omdat ik hoogst intelligente mensen ken voor wiens moraal ik nog geen stuiver zou willen geven, maar ook zwakbegaafden met een uitzonderlijk hoge moraal.
Het vervelende is dat wij mensen heel goed kunnen doen alsof we beschaafd zijn en moreel hoogstaand, maar in sommige situaties, als de triggers maar heftig genoeg zijn, blijkt die beschavings slechts een uiterst dun laagje vernis waarmee we ons mooier voor kunnen doen dan b.v. die primitieve Neanderthaler uit het verleden. Etnische afkomst, cultuur of wat voor "verschillen" dan ook lijken me er in zo'n situatie maar weinig toe te doen.
Ikzelf heb trouwens in een bepaalde situatie een keer een pistool gekregen van een klant uit de kroeg waar ik werkte (mot met een zootje allochtone criminelen toevallig), maar toen ik op het punt stond om hem te gaan gebruiken heb ik hem ingeleverd. Ik weet namelijk dat ik in staat ben om iemand te vermoorden (bijna een keer gebeurd), en wilde dat niet op mijn geweten hebben, en een vuurwapen zou e.e.a. wel erg gemakkelijk maken. Dus ook in Nederland, waar de wapenwet vrij streng is, is het vrij gemakkelijk om een vuurwapen te krijgen als je de connecties hebt. Die zitten vrijwel altijd in het criminele circuit hier, en ik weet zeker dat niemand van deze wapenbezitters zich door een ander vuurwapen af laat schrikken.
Ikzelf denk dat het verstandig is om een wapenverbod te handhaven. Omdat ik denk dat geen enkel mens met een wapen kan omgaan als het erop aankomt.


Idd, eigenlijk is niemand bekwaam... Daarom is het denk ik ook verstandig om uitsluitend mensen die een wapen nodig hebben een wapen mogen dragen voor zolang het nodig is.. Dus een agent tijdens zijn dienst, en daarna weer inleveren.. Hetzelfde met millitairen..

Jagers zijn een apart verhaal.. een luchtbuks schiet je bijv. iemand een stevige hoofdpijn en is ook niet bepaald een vuurwapen te noemen...

Maar een dubbelloops jachtgeweer.. tsja wat moet ik daarvan zeggen.. Ik weet ook niet of daar cijfers over zijn maar ik denk dat er eigenlijk iig in Nederland weinig jagers zijn die over de scheef zijn gegaan en iemand hebben omgelegd.. Hier moet ik iig ff verder over denken.. misschien dat ik daar nog op terug kom

Overigens is het natuurlijk wel goed voor de conditie van de agenten om ze het dienstwapen af te nemen bij hevige rellen


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-07-2009 10:56 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 juli 2009 10:52 schreef invictis het volgende:
beetje onoverzichtelijk getyp

Wacht..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 02-07-2009 12:29 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Man danst politiewagens kapot
Uitgegeven: 2 juli 2009 11:29
Laatst gewijzigd: 2 juli 2009 11:28
LEEUWARDEN - Een 37-jarige man uit Twijzel (Friesland) is deze week twee keer door de politie aangehouden, omdat hij stond te dansen op een politiewagen. Daarbij liepen de auto's veel deuken op en sneuvelde een raam. Beide keren merkten getuigen de man op.

De politie vermoedt dat de man verbitterd is, omdat hij geldproblemen heeft.

''Het zou kunnen dat hij zijn woede op onze wagens afreageert'', aldus een woordvoerster van de politie Friesland.

Ze weet niet of de man een tango danste of simpelweg stond te stampen.
© ANP


:')


Je moeder.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 02-07-2009 13:21 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Partij voor de Dieren voert actie bij barbecue Binnenhof
Uitgegeven: 2 juli 2009 13:14
Laatst gewijzigd: 2 juli 2009 13:14
AMSTERDAM – De Partij voor de Dieren (PvdD) voert donderdag actie tijdens de jaarlijkse barbecue bij de Tweede Kamer.

Zo laat de partij weten tegenover NU.nl.

De barbecue vindt traditiegetrouw plaats op de laatste vergaderdag voor het zomerreces, pal voor de fractiekamers van de Partij voor de Dieren.

De partij maakt er bezwaar tegen dat er binnen de Tweede Kamer in hun ogen promotie voor de bio-industrie wordt toegestaan.

Protest

Dit jaar grijpt de PvdD de gelegenheid aan om te protesteren tegen deze traditie, waarbij elk jaar veel vlees wordt geconsumeerd.

Zo zijn geluidsboxen uit het raam gehangen waarop dierengeluiden zijn te horen. Ook worden er ballonnen opgelaten met protestteksten.

De ballonnen in de vorm van koeien en varkens moeten blijven hangen tegen het duivenwerende net boven de barbecue.

Milieubelasting

Marianne Thieme: "Volgens CDA-fractievoorzitter Pieter van Geel is vlees het meest milieubelastende onderdeel van ons voedselpakket."

"De milieubelasting van deze barbecue is aanzienlijk groter dan wanneer er een parlementaire motorcross op het Plein georganiseerd zou zijn. Ook daar zouden we trouwens niet voor willen pleiten."

Vega

Net als vorig jaar wordt tijdens de barbecue op hetzelfde moment ook een vega-barbeque georganiseerd door onder andere Oxfam Novib, Milieudefensie en Wakker Dier.
© NU.nl/Lucas Benschop

------------

Stelletje zeikwijven :')


Je moeder.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-07-2009 13:38 by bastianus Profiel van bastianus

quote:


Bos: kritiek is terecht



(Novum) - PvdA-leider Wouter Bos kan zich vinden in de kritiek die een werkgroep donderdag heeft geuit op de afgelopen verkiezingscampagne van de sociaaldemocraten. "De kritiek is terecht en ik trek me die aan", schrijft Bos op zijn weblog.


Wat Bos betreft is de openbare discussie over de verkiezingsnederlaag afgesloten en moet de PvdA nu 'intern onze lessen leren'. Bos kan zich ook vinden in de 'opbeurende boodschap' van de werkgroep voor de PvdA-leden. "Die boodschap luidt kort gezegd: we hebben iets te bieden, we nemen verantwoordelijkheid, dat gaat met vallen en opstaan, maar we laten iets zien." Bij de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar gaat de PvdA het beter doen, belooft Bos.

De werkgroep constateerde dat 'veel, zo niet alles' mis ging tijdens de campagne voor de verkiezingen voor het Europees Parlement. Bij de verkiezingen viel de PvdA terug van zeven naar drie zetels. "Het ontbrak in de campagne aan een duidelijke boodschap, aan de juiste strategie, aan gevoel van urgentie, aan een goede en tijdige voorbereiding, aan geld, aan politieke sturing en vooral aan overtuiging", schrijft de voorzitter van de werkgroep, staatssecretaris Sharon Dijksma.

Partijvoorzitter Lilianne Ploumen zegt de aanbevelingen van Dijksma 'zeer serieus' te nemen. "Onze volgende campagnes moeten veel helderder en strakker georganiseerd worden." Het idee van de werkgroep-Dijksma om lijsttrekkers te kiezen door middel van primaries, waarbij ook niet-leden mogen stemmen, ziet Ploumen als een 'uitdaging'.

Fractievoorzitter Mariëtte Hamer vindt de aanbevelingen van de commissie 'interessant'

Wat een slap gelul zeg. Onder hun verantwoording brokkelt het sociale netwerk af, o.a. door extra bezuiningingen op AWBZ en invoering van zorgzwaarteplanning in de zorg door een PvdA-staatssecretaris.
Terwijl ze in de regering zitten wordt er niks gedaan aan problematiek met kansenjongeren en andere figuren, het onderwijs gaat verder naar de klote, PvdA-partijleden laten zich dik uitbetalen in allerlei commissariaatjes op kosten van de belastingbetaler en de pensioenen worden ook nog eens bevroren.
Als bestuursleden van banken te dikke bonussen opstrijken durft Bos hier nog niet eens een punt over te maken, maar hij pompt er wel een bult overheidssteun in. En de gewone man ervaart als dank dat zijn pensioenleeftijd wordt verhoogd en de pensioenindexering bevroren.
Hoe durft een dergelijke hypocriete partij het zetelverlies aan de campagne te wijten? Het in de steek laten van de eigen achterban lijkt hier eerder debet aan.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 02-07-2009 13:49]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-07-2009 13:40 by XXL Profiel van XXL

Wellicht heeft vergrijzing ook nog invloed op die verhoging van de pensioenleeftijd?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-07-2009 13:46 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 juli 2009 13:40 schreef XXL het volgende:
Wellicht heeft vergrijzing ook nog invloed op die verhoging van de pensioenleeftijd?

Dan nog is het een keuze. Las laatst weer in de krant dat de invloed van de vergrijzing schromelijk overdreven wordt. De grijze golf die eraan komt bestaat uit babyboomers en die hebben veel geld te besteden. Aan die ouderen kan dus ook veel verdiend worden. E.e.a. kan de economie dus ook weer een impuls geven.
Bovendien heb je gewoon premie voor je pensioen betaald als het goed is, dus het is ook nog eens iets waar je zelf aan bijgedragen hebt. De komende vijf jaar wordt mijn pensioen trouwens niet geïndexeerd, hetgeen betekent dat het eindbedrag lager gaat worden. Terwijl ik hier dus al wel twintig jaar premie voor betaal.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 02-07-2009 13:48]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


WMP
Usericon van WMP
Posted 02-07-2009 14:19 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 2 juli 2009 10:35 schreef Rotzak het volgende:
Nou, ik heb daar zelf ook een aantal lessen in gevolgd maar als er van meer dan twee meter afstand op je geschoten wordt dan heb je er helemaal niks aan.


Als iemand al met een geladen, getrokken geweer/pistool voor je staat, denk je dan echt dat je zelf dan alsnog een kans hebt met een nog niet getrokken geweer?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-07-2009 14:31 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

nouja je pistool trek je sneller dan, 2 of 3 meter extra lopen. Daarnaast is het trekken van een pistool minder dreigend dan op iemand af rennen en zul je dus eerder neergeschoten worden.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 02-07-2009 14:31]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 02-07-2009 15:07 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 2 juli 2009 14:19 schreef WMP het volgende:
Als iemand al met een geladen, getrokken geweer/pistool voor je staat, denk je dan echt dat je zelf dan alsnog een kans hebt met een nog niet getrokken geweer?


Oke, daar heb je gelijk in, nu ben ik zelf meer van de "oog om oog, tand om tand" methode, en ik vind het dan ook terecht dat in een bedreigende situatie iemand best diegene mag neersteken of neerschieten, mits het niet anders kan.

[Dit bericht is gewijzigd door Rotzak op 02-07-2009 15:07]


Against God and Government


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 02-07-2009 17:32 by Frietbal Profiel van Frietbal

quote:
Op 2 juli 2009 15:07 schreef Rotzak het volgende:
Oke, daar heb je gelijk in, nu ben ik zelf meer van de "oog om oog, tand om tand" methode, en ik vind het dan ook terecht dat in een bedreigende situatie iemand best diegene mag neersteken of neerschieten, mits het niet anders kan.


Ik vind dat ook.
Maar waar ligt de grens? Wanneer kan zoiets niet anders?


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 02-07-2009 18:21 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 2 juli 2009 17:32 schreef Frietbal het volgende:
Ik vind dat ook.
Maar waar ligt de grens? Wanneer kan zoiets niet anders?



Als een niet-westerse allochtoon tegenover je staat



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 02-07-2009 18:22 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Britse politiehonden bezweken in hete auto
Uitgegeven: 2 juli 2009 17:39
Laatst gewijzigd: 2 juli 2009 17:39
AMSTERDAM - Twee Britse politiehonden zijn dinsdag bezweken nadat ze in een auto in de brandend hete zon waren achtergelaten.

De twee Duitse herders stierven in een auto op de parkeerplaats van het hoofdbureau van politie in Nottingham. In de schaduw liep de temperatuur op tot 29 graden Celsius. De politie zei niet hoe lang de honden in de auto hadden gezeten.

Adjunct-hoofdcommissaris Peter Davies noemde de dood van de twee honden 'tragisch'. De dierenbescherming stelt een onderzoek in.

De maximum straf voor het onnodig laten lijden van een dier is in Groot-Brittannië zes maanden gevangenisstraf of twintigduizend pond (23.380 euro).
© Novum



Je moeder.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen