IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Interessant wetenschappelijk nieuws Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-11-2018 8:57 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 november 2018 22:43 schreef Schweinhein het volgende:
Palmolie(houdende) produkten boycotten zou ook al een stap zijn.
Wil je echt grote stappen maken eet je geen vlees meer.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-11-2018 11:17 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2018 8:57 schreef Fusion het volgende:
Wil je echt grote stappen maken eet je geen vlees meer.
Onzin. Van die honderden herten die op de Veluwe en in de Oostvaardersplassen afgeschoten worden kun je keiveel eten. Of van de ganzen bij Schiphol. Dubbeldoelkoeien vervuilen ook veel minder dan de meeste uit de bio-industrie, relatief gezien. Insectenvlees kun je ook nog gaan eten, vervuilt relatief ook weinig.
We moeten gewoon kappen met heel die bio-industrie, zowel wat zuivel als vlees betreft. Dat hele mestoverschot, al het methaan en andere vervuilende zaken, allemaal veroorzaakt door een doorgedraaid systeem van landbouw en veeteelt wat in 90% van de gevallen voor handel en export dient. Het economische stelsel deugt niet, zelfs de Partij voor de Dieren erkent dit en geeft niet enkel vleeseters van alles de schuld.
Vegetariërs en veganisten moeten eens kappen met hun leefstijl die ze zielig voor diertjes vinden op te dringen aan iedereen. Op verantwoorde wijze en met mate kun je best vlees eten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-11-2018 11:19 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Even normaal doen tegen de meerderheid van de vegetariërs en veganisten.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-11-2018 11:24 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Echt niet. Fuck you.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-11-2018 11:25 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Dat kwetst, man.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-11-2018 11:26 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Meat is born to be butchered.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-11-2018 11:35 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht



I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Attila_the_hun
Covfefing in Nambia!
Usericon van Attila_the_hun
Posted 26-11-2018 12:01 by Attila_the_hun Wijzig reactieProfiel van Attila_the_hunQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2018 11:26 schreef bastianus het volgende:
Meat is born to be butchered.


en dan vinden ze Fusion religieus....
Dit is wel de meest christenfundamentalistische uitspraak op ZM van de afgelopen jaren..

maar verder voor vegetariërs en veganisten die gewoon keihard een van de lekkerste dingen die er bestaat , vlees, keihard kunnen negeren. Ik vind het knap.

[Dit bericht is gewijzigd door Attila_the_hun op 26-11-2018 12:06]


“If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-11-2018 12:12 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 26 november 2018 11:17 schreef bastianus het volgende:
Onzin. Van die honderden herten die op de Veluwe en in de Oostvaardersplassen afgeschoten worden kun je keiveel eten. Of van de ganzen bij Schiphol. Dubbeldoelkoeien vervuilen ook veel minder dan de meeste uit de bio-industrie, relatief gezien. Insectenvlees kun je ook nog gaan eten, vervuilt relatief ook weinig.
We moeten gewoon kappen met heel die bio-industrie, zowel wat zuivel als vlees betreft. Dat hele mestoverschot, al het methaan en andere vervuilende zaken, allemaal veroorzaakt door een doorgedraaid systeem van landbouw en veeteelt wat in 90% van de gevallen voor handel en export dient. Het economische stelsel deugt niet, zelfs de Partij voor de Dieren erkent dit en geeft niet enkel vleeseters van alles de schuld.
Vegetariërs en veganisten moeten eens kappen met hun leefstijl die ze zielig voor diertjes vinden op te dringen aan iedereen. Op verantwoorde wijze en met mate kun je best vlees eten.
Gast lul niet zo raar. Ik maak een statement en jij begint weer helemal te raaskallen met je emoties. En met je paar honderd herten. Daar eet heel Nederland welgeteld een dag van. Als je veel impact wil maken eet je geen vlees. Punt. Wil je iets minder impact maken, eet je minder vlees. Kan t je geen fuck schelen eet je gewoon lekker veel vlees.


When your people matter, menstrual health matters


Attila_the_hun
Covfefing in Nambia!
Usericon van Attila_the_hun
Posted 26-11-2018 12:27 by Attila_the_hun Wijzig reactieProfiel van Attila_the_hunQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2018 11:17 schreef bastianus het volgende:

We moeten gewoon kappen met heel die bio-industrie, zowel wat zuivel als vlees betreft. Dat hele mestoverschot, al het methaan en andere vervuilende zaken, allemaal veroorzaakt door een doorgedraaid systeem van landbouw en veeteelt wat in 90% van de gevallen voor handel en export dient. Het economische stelsel deugt niet, zelfs de Partij voor de Dieren erkent dit en geeft niet enkel vleeseters van alles de schuld.


Maar volgens mij klopt dit niet helemaal. Kijk nu eens naar de oppervlakten grondgebruik in ons land bij de landbouw. Dat is vooral weiland voor de koeien en mais. Dat is dus toch gewoon ten behoeve van vlees/zuivel? (en dan hebben we het niet eens over datgene wat ingevoerd wordt). Dus vleeseters kun je toch een behoorlijk aandeel van de "schuld" toekennen, ook al wonen die dan in China (of weet ik verder veel waar onze vlees naar toe getransporteerd wordt)


“If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-11-2018 13:30 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2018 12:12 schreef Fusion het volgende:
Gast lul niet zo raar. Ik maak een statement en jij begint weer helemal te raaskallen met je emoties. En met je paar honderd herten. Daar eet heel Nederland welgeteld een dag van. Als je veel impact wil maken eet je geen vlees. Punt. Wil je iets minder impact maken, eet je minder vlees. Kan t je geen fuck schelen eet je gewoon lekker veel vlees.
Ik bedoel te zeggen dat vlees eten op zich niet eens een erg probleem hoeft te zijn. De grote schaal waarop we het nu doen, de manier waarop we veevoer produceren, de fosfaatoverlast en het soort vlees dat we eten (altijd de voorspelbare runderen, varkens en ander consumptievlees) zijn dat wel. De gigantische hoeveelheden zuivel die onnodig aan supermarktproducten worden toegevoegd idem dito.
De huidige klimaatproblematiek lijkt me vooral het gevolg van ons veel te grote bevolkingsaantal en de roofbouw die met name het rijke deel van die bevolking op onze bronnen pleegt. En ook het feit dat er in Azië en andere landen steeds meer van die rijken met een schandalig consumptiepatroon bij komen.
Het is maar goed dat die zendeling laatst door dat primitieve Aziatische inboorlingenvolk is doodgeschoten. Want onze consumptie in combinatie met moderne levensstijlen maakt dat de boel naar de klote gaat.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 26-11-2018 13:38]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-11-2018 13:50 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2018 12:27 schreef Attila_the_hun het volgende:
Maar volgens mij klopt dit niet helemaal. Kijk nu eens naar de oppervlakten grondgebruik in ons land bij de landbouw. Dat is vooral weiland voor de koeien en mais. Dat is dus toch gewoon ten behoeve van vlees/zuivel? (en dan hebben we het niet eens over datgene wat ingevoerd wordt). Dus vleeseters kun je toch een behoorlijk aandeel van de "schuld" toekennen, ook al wonen die dan in China (of weet ik verder veel waar onze vlees naar toe getransporteerd wordt)
Feit lijkt me dat dit natuurlijk veel kleinschaliger kan en moet. Gemiddeld eten we twee keer zoveel vlees per dag als vijftig jaar geleden, nergens voor nodig. De werkelijke prijs voor vlees en zuivel laten betalen, waarin ook de schade aan omgeving e.d. zijn meegenomen, zou al een hele stap in de goede richting zijn. Nu is het nog veel te gemakkelijk en goedkoop om vlees voor een te lage prijs te bemachtigen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-11-2018 14:34 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Attila_the_hun
Covfefing in Nambia!
Usericon van Attila_the_hun
Posted 26-11-2018 15:16 by Attila_the_hun Wijzig reactieProfiel van Attila_the_hunQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2018 13:50 schreef bastianus het volgende:
Feit lijkt me dat dit natuurlijk veel kleinschaliger kan en moet. Gemiddeld eten we twee keer zoveel vlees per dag als vijftig jaar geleden, nergens voor nodig. De werkelijke prijs voor vlees en zuivel laten betalen, waarin ook de schade aan omgeving e.d. zijn meegenomen, zou al een hele stap in de goede richting zijn. Nu is het nog veel te gemakkelijk en goedkoop om vlees voor een te lage prijs te bemachtigen.

Dat klopt helemaal. Dan kan de kleinschalige, ecovriendelijke landouw op een eerlijke manier de concurrentie aan gaan met de bioindustrie. Want reken er maar op de dat prijzen dan zeer sterk gaan stijgen. Maar zolang VVD en vooral CDA nog altijd in het centrum van de macht zitten zal dat niet gaan gebeuren..


“If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-11-2018 15:20 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

en terecht, je krijgt me een backlash vanuit de burgers (no pun).


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-11-2018 15:40 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2018 15:16 schreef Attila_the_hun het volgende:
Maar zolang VVD en vooral CDA nog altijd in het centrum van de macht zitten zal dat niet gaan gebeuren..
Dat is de pest inderdaad. De lobby van agrarische belangenorganisaties zit daar ook heel ver in.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 26-11-2018 16:34 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Vlees, alleen nog voor vermogende mensen.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-11-2018 16:39 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 26 november 2018 16:34 schreef F.Jacobse het volgende:
Vlees, alleen nog voor dieren.

Dat zou nog eens mooi zijn.


When your people matter, menstrual health matters


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 26-11-2018 16:48 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Soilent green...


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 26-11-2018 16:49 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2018 16:48 schreef powertieke het volgende:
Soilent green...



Die kant gaat het wel op ja.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-11-2018 17:17 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2018 8:40 schreef spectre het volgende:
ik begrijp dat jij het er niet over wil hebben


Ik begrijp dat jij het er niet mee eens bent dat er op een gegeven moment teveel mensen zijn die allemaal moeten vreten en voorzien willen worden van luxe artikelen.

Prima dat mensen denken dat we dat wel oplossen met een zonnepaneeltje op het dak en minder vlees eten.

Ik heb daar echter een andere mening over. --> Vol is Vol.
Heb ik daarvoor je tostemming of zal ik de handdoek maar in de ring gooien?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-11-2018 20:30 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ho, je hebt gelijk.. maar als wij er mee stoppen winnen de relies
ja het is een dingetje, WMP zal je bijvallen maar of dit nu al speelt weet ik nog niet zo, volgens mij is er nog wel ruimte..

Vleesconsumptie indammen, daar win je heel snel mee


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 26-11-2018 22:52 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 26 november 2018 16:39 schreef Fusion het volgende:
Dat zou nog eens mooi zijn.


Want wij zijn geen dieren, natuurlijk...




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-11-2018 23:31 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2018 20:30 schreef spectre het volgende:
ho, je hebt gelijk.. maar als wij er mee stoppen winnen de relies
ja het is een dingetje, WMP zal je bijvallen maar of dit nu al speelt weet ik nog niet zo, volgens mij is er nog wel ruimte..

Vleesconsumptie indammen, daar win je heel snel mee


Ik vind dat er nu al weinig ruimte is:

https://voetafdruknederland.nl/over-de-voetafdruk/

https://www.visionair.nl/ideeen/wereld/hoeveel-aarde-is-er-per-mens/

Maar met ruimte voor minder dan 1 koe per aardbewoner heb jij ook gelijk.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-11-2018 8:57 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 26 november 2018 22:52 schreef F.Jacobse het volgende:
Want wij zijn geen dieren, natuurlijk...



En jij snapte niet wat ik bedoelde, natuurlijk. Iets met volksmond enzo.


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen