IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom topic zoveel Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 18-05-2012 0:09 by Mark Profiel van Mark



She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-05-2012 10:42 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 17 mei 2012 15:41 schreef Hypnos het volgende:
moeilijk hé, als je je niet kunt verstoppen
Oe! Dit zit!


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-05-2012 13:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 18 mei 2012 0:09 schreef Mark het volgende:



yuo die!


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-05-2012 13:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 18 mei 2012 10:42 schreef Fusion het volgende:
Oe! Dit zit!


Maakt allemaal deel uit van je weerbaarheidstraining, zul je wellicht nog dikwijls nodig hebben. Maar hey, de big guy in the sky zal je er voor belonen in het hiernamaals


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-05-2012 14:19 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 18 mei 2012 13:41 schreef Hypnos het volgende:
Maakt allemaal deel uit van je weerbaarheidstraining, zul je wellicht nog dikwijls nodig hebben. Maar hey, de big guy in the sky zal je er voor belonen in het hiernamaals
Wanneer heb jij sovatraining?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-05-2012 14:50 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 18 mei 2012 14:19 schreef bastianus het volgende:
Wanneer heb jij sovatraining?


helaas aan de kant moeten zetten voor opleiding business process reengineering en groepsdynamica


signature


MindFolter
Goeiemorgen
Usericon van MindFolter
Posted 18-05-2012 15:21 by MindFolter Profiel van MindFolterhttp://https://www.facebook.com/Prickrott

quote:
Op 17 mei 2012 14:44 schreef Fusion het volgende:
Hypnos ziet dat anders. Die ziet ook niet in dat t mes eigenlijk altijd aan 2 kanten snijdt (en juist bijv religie de wetenschap een jump start heeft gegeven en kloosters *de* wetenschappelijke centra van deze wereld waren. Niet om te zeggem dat ik blind ben voor de tijden dat religie idd wetenschap heeft proberen tegen te houden. Maar Hypnos lijkt een beetje selectief blind af en toe).


Zelfs als het waar is dat kloosters *de* wetenschappelijke centra van deze wereld waren, is geen enkel van die wetenschappelijke initiatieven gebaseerd op 't geloof, maar eerder op de afwezigheid hiervan.

't Geloof is en blijft een buitenstander hierbij, en of die wetenschappers in die tijd nou christelijk waren of niet in hun vrije tijd doet er verder niet toe, want dit zie je nergens terug in hun ontdekkingen.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-05-2012 16:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Daarbij is Fusion pas het ultieme voorbeeld van extreem selectief doen... als je "de jump" aan de wetenschap toeschrijft aan iets en nadien negeert hoe datzelfde "iets" er de volgende eeuwen de rem knetterhard op heeft gezet. Fusion spreekt in de verleden tijd als het gaat over "proberen tegen te houden" maar is blind voor alle Christelijke zuilen, niet alleen de Kerk dus maar ook politieke partijen, vakbonden, mutualiteiten, universiteiten en zovele drukkingsgroepen die vanwege een Christelijke overtuiging bepaalde wetenschappelijke onderzoeken of maatschappelijke - puur menselijke - evoluties blokkeren.
En neen, ik beweer niet dat dat de enige zuilen of strekkingen zijn, er zijn er nog een pak (groenen, extreem-rechts, andere geloven, ...) of dat het ALTIJD onterecht zou zijn. Maar die margegevallen veranderen niets aan de grote hindernissenkoers die ze opzetten tegen de emancipatie van de mens an sich en diens eigen lotsbepaling, zowel op individueel niveau als op het niveau van soort.

Dus wat voor crediet ze ook mogen opgebouwd hebben in het verleden, in deze tijden is het net het omgekeerde. Daar sta je dan met je ontwikkeld fris paterbiertje in je hand, lijdend aan een genetische ongeneesbare ziekte die je maar moet aanvaarden...



ik hoop echt dat we binnen enkele honderden jaren "het geloof" achter kunnen laten bij de mensen op de Aarde en op een andere planeet af zijn van dat Goddelijke gedoe. God mag van mijn part zijn Aarde en zijn volgelingen houden tot de zon implodeert en ze allemaal rijstpap met gouden lepeltjes kunnen gaan eten

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 18-05-2012 16:22]


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-05-2012 20:05 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 mei 2012 16:16 schreef Hypnos het volgende:
Daarbij is Fusion pas het ultieme voorbeeld van extreem selectief doen... als je "de jump" aan de wetenschap toeschrijft aan iets en nadien negeert hoe datzelfde "iets" er de volgende eeuwen de rem knetterhard op heeft gezet. Fusion spreekt in de verleden tijd als het gaat over "proberen tegen te houden" maar is blind voor alle Christelijke zuilen, niet alleen de Kerk dus maar ook politieke partijen, vakbonden, mutualiteiten, universiteiten en zovele drukkingsgroepen die vanwege een Christelijke overtuiging bepaalde wetenschappelijke onderzoeken of maatschappelijke - puur menselijke - evoluties blokkeren.
En neen, ik beweer niet dat dat de enige zuilen of strekkingen zijn, er zijn er nog een pak (groenen, extreem-rechts, andere geloven, ...) of dat het ALTIJD onterecht zou zijn. Maar die margegevallen veranderen niets aan de grote hindernissenkoers die ze opzetten tegen de emancipatie van de mens an sich en diens eigen lotsbepaling, zowel op individueel niveau als op het niveau van soort.

Dus wat voor crediet ze ook mogen opgebouwd hebben in het verleden, in deze tijden is het net het omgekeerde. Daar sta je dan met je ontwikkeld fris paterbiertje in je hand, lijdend aan een genetische ongeneesbare ziekte die je maar moet aanvaarden...



ik hoop echt dat we binnen enkele honderden jaren "het geloof" achter kunnen laten bij de mensen op de Aarde en op een andere planeet af zijn van dat Goddelijke gedoe. God mag van mijn part zijn Aarde en zijn volgelingen houden tot de zon implodeert en ze allemaal rijstpap met gouden lepeltjes kunnen gaan eten
Hypnos, ik ga niet eens meer op je warrige hersenspinsels in. Ik negeer helemaal niets, en jij snapt geloof ik niet zo goed wat het domein van de wetenschap is, en wat t niet is.


EDIT:
quote:
Op 17 mei 2012 14:44 schreef Fusion het volgende:
Hypnos ziet dat anders. Die ziet ook niet in dat t mes eigenlijk altijd aan 2 kanten snijdt (en juist bijv religie de wetenschap een jump start heeft gegeven en kloosters *de* wetenschappelijke centra van deze wereld waren. Niet om te zeggem dat ik blind ben voor de tijden dat religie idd wetenschap heeft proberen tegen te houden. Maar Hypnos lijkt een beetje selectief blind af en toe).
Kijk jij met je ellebogen oid? Ik negeer iets? *kuch*

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 18-05-2012 20:12]


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-05-2012 20:10 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 mei 2012 15:21 schreef MindFolter het volgende:
maar eerder op de afwezigheid hiervan.
Verklaar je nader.

quote:
Op 18 mei 2012 15:21 schreef MindFolter het volgende:'t Geloof is en blijft een buitenstander hierbij, en of die wetenschappers in die tijd nou christelijk waren of niet in hun vrije tijd doet er verder niet toe, want dit zie je nergens terug in hun ontdekkingen.
Ben jij een kloon van Hypnos? Verder: het waren monikken die juist in hun bewondering voor de schepping en mede gedreven door hun geloof wetenschap bedreven en stimuleerden. Om dan te zeggen dat je er niets van terug ziet in hun ontdekkingen (er van uitgaande dat je weet over wie we t hebben en wat zij dan allemaal wel niet ontdekt hebben) is net zo vreemd om te zeggen dat je niets merkt aan t brood dat door de Christelijke bakker gebakken is, terwijl ie toch echt mede gedreven door geloof met liefde voor de Schepper, de schepping en alles daarin brood bakt om mensen te voeden. Finally: het ging me er alleen maar om om aan te geven dat t onzin is om net te doen alsof religie en wetenschap (altijd) vijanden zijn (geweest).


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-05-2012 21:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 18 mei 2012 20:05 schreef Fusion het volgende:
Hypnos, ik ga niet eens meer op je warrige hersenspinsels in. Ik negeer helemaal niets, en jij snapt geloof ik niet zo goed wat het domein van de wetenschap is, en wat t niet is.


EDIT: Kijk jij met je ellebogen oid? Ik negeer iets? *kuch*


man, wees eens zo achterlijk niet "Niet om te zeggem dat ik blind ben voor de tijden dat religie idd wetenschap heeft proberen tegen te houden."
zelfs een kind van 7 jaar ziet dat dit een zin in de verleden tijd is. Die "tijd" waarover je het hebt is NOG ALTIJD AAN DE GANG


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-05-2012 21:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 18 mei 2012 20:10 schreef Fusion het volgende:
Finally: het ging me er alleen maar om om aan te geven dat t onzin is om net te doen alsof religie en wetenschap (altijd) vijanden zijn (geweest).


het is niet omdat bepaalde individuen met een religieuze levenswijze aan wetenschap doen dat daardoor religie daar voor iets tussen zit. Daar moet je echt niet slim voor zijn om dat te snappen. Zelfs ik snap dat ja...






signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-06-2012 0:49 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

"People who have more traits of autism are less likely to believe in God that those that do not have such traits, according to new research that suggests that belief is boosted by the ability to see into the minds of others."

Volledige artikel: http://www.huffingtonpost.com/2012/05/31/autism-god-study-disorder-deity_n_1558771.html



When your people matter, menstrual health matters


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 04-06-2012 0:57 by Mark Profiel van Mark

waarom die erbij? Dit is toch juist een extra bewijs dat het geloof in een hogere macht puur gebaseerd is op de manier waarop je hersenen werken? Had eerder een of verwacht. Maar sportief


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-06-2012 1:08 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

1) ik zette er nog n 2e smiley bij

2) ik geloof niet zo in die tweedeling tussen materie en 'de rest'. Dat psychische zaken, ja zelf metafysische zaken, een wisselwerking hebben met de materie waardoor ze zich vaak uiten en laten waarnemen moge duidelijk zijn. Dus ik zie er helemaal geen punt voor of tegen in. Hooguit ter bevestiging van mijn eigen visie


When your people matter, menstrual health matters


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 04-06-2012 1:14 by Mark Profiel van Mark

Maar wat is jouw visie dan? Dat alle niet-gelovigen autistisch zijn?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 04-06-2012 1:15 by bokkie666 Profiel van bokkie666

Black Metal is voor autisten.

En nu eerst de bestekbak weer op alfabetische volgorde sorteren onder het genot van Transilvanian Hunger.

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 04-06-2012 1:17]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-06-2012 1:19 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 4 juni 2012 1:14 schreef Mark het volgende:
Maar wat is jouw visie dan? Dat alle niet-gelovigen autistisch zijn?


Waarschijnlijk iets in de zin van dat je om te geloven open dient te staan voor spirituele kletskoek en aangezien autisten er om bekend staan behoorlijk rationeel te denken en gefocused zijn op waarneembare logica is het voor die personen lastiger om te geloven.

[Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 04-06-2012 1:19]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-06-2012 1:20 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 4 juni 2012 1:15 schreef bokkie666 het volgende:
Black Metal is voor autisten.

En nu eerst de bestekbak weer op alfabetische volgorde sorteren onder het genot van Transilvanian Hunger.


Hehe.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-06-2012 1:21 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Misschien zijn autisten wel de enige normale personen op deze wereld.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 04-06-2012 1:26 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 4 juni 2012 1:19 schreef Onweerwolf het volgende:
Waarschijnlijk iets in de zin van dat je om te geloven open dient te staan voor spirituele kletskoek


Oeh, dat zou wel een erg gewaagde gedachte zijn. Is autisme dan een straf van God, of houdt God gewoon niet zo van mensen met ontwikkelingsstoornissen? Hij staat natuurlijk niet bekend om zijn ruimdenkendheid, dus het past wel in het patroon.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-06-2012 1:36 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 4 juni 2012 1:26 schreef Mark het volgende:
Oeh, dat zou wel een erg gewaagde gedachte zijn. Is autisme dan een straf van God, of houdt God gewoon niet zo van mensen met ontwikkelingsstoornissen? Hij staat natuurlijk niet bekend om zijn ruimdenkendheid, dus het past wel in het patroon.


Of autisme een straf van god is hangt natuurlijk van je fundamentalisme-level af.

Onze forum-reli zal waarschijnlijk zeggen: "Ik heb niets tegen autisten, tenzij ik er achter kom dat mijn god wat tegen ze heeft."



Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 04-06-2012 1:41 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 4 juni 2012 1:21 schreef Onweerwolf het volgende:
Misschien zijn autisten wel de enige normale personen op deze wereld.
In tegenstelling tot vrouwen.

Opvallend dat er in het enige citaat uit het onderzoek er gesproken wordt over "gods" en de schrijver van het artikel consequent "God" schrijft.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-06-2012 1:46 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 juni 2012 1:14 schreef Mark het volgende:
Maar wat is jouw visie dan? Dat alle niet-gelovigen autistisch zijn?


Anyway, ik denk dat je met dit soort onderzoeken nogal voorzichtig moet zijn. Ik vind de meeste wetenschappen met iets als 'psycho', 'socio' etc er in altijd nogal soft en wispelturig. Ik denk (let wel: denk, dus niet gestoeld op enig academisch research) dat geloven op zich al een veel te complex, rijk-gelaagde term is. Dan zouden we eerst overeenstemming moeten bereiken over wat we daar precies onder verstaan.


When your people matter, menstrual health matters


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 04-06-2012 1:46 by Mark Profiel van Mark

Moet wel zeggen dat ik het in zoverre met Fusion eens ben dat ook ik in dit onderzoek bevestiging zie van mijn eigen denkbeelden hierover. Alleen heb ik er geen angst voor om die denkbeelden hier neer te schrijven.

Mijn uitleg van de resultaten: het geloof in God is een artefact van de manier waarop je hersenen sociale omgangsvormen en emotionele/empathische informatie verwerken. Als die regio's van je hersenen die bij deze processen betrokken zijn een verstoorde ontwikkeling hebben, dan wordt ook dit artefact omzeild of in elk geval niet aangetapt.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen