IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Op welke schaal wordt onze privacy geschonden? [Privacy-topic] Vorige pagina | Volgende pagina
faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 16-01-2014 14:35 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Top

En waarom trek je eigenlijk altijd vrouwenkleren aan en stop je een dildo in je reet als je naar me kijkt?


... hoe de hazen lopen ...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-01-2014 14:37 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ontopic. Alsjullieblieft

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 16-01-2014 14:37]


I wish I was a butterfly


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 16-01-2014 14:39 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Gaat toch nog steeds over het webcam afplak advies?


... hoe de hazen lopen ...


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 16-01-2014 14:41 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

En het schenden van elkaars privacy.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-01-2014 14:42 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ja, jongens, het is wel goed Jullie wederzijdse seksuele fantasieën moeten jullie toch echt elders uiten


I wish I was a butterfly


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 16-01-2014 14:44 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

Stelling : het inleveren van privacy is een redelijke prijs om met de hele wereld verbonden te blijven.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-01-2014 14:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2014 14:44 schreef Sisyphos het volgende:
Stelling : het inleveren van privacy is een redelijke prijs om met de hele wereld verbonden te blijven.

Standpunt: eens.

Alleen is de vraag hoeveel privacy je daarvoor in moet (willen) leveren om het een redelijke prijs te laten zijn En of als jij je privacy inlevert bij Facebook het fair is dat ook meteen de NSA meekijkt.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 16-01-2014 14:46]


I wish I was a butterfly


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 16-01-2014 14:51 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ook mee eens. En je hebt best nog een redelijke invloed over wat je wel en niet naar buiten laat komen. Als je bijv. alles met een TOR browser doet ben je niet te traceren

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 16-01-2014 14:51]


... hoe de hazen lopen ...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 18-01-2014 16:38 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2014 14:51 schreef faalhaas het volgende:
Ook mee eens. En je hebt best nog een redelijke invloed over wat je wel en niet naar buiten laat komen. Als je bijv. alles met een TOR browser doet ben je niet te traceren


Alles? Met een Tor Browser kun je alleen... browsen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 18-01-2014 16:42 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2014 16:38 schreef Onweerwolf het volgende:
Alles? Met een Tor Browser kun je alleen... browsen.


Ik moet bekennen dat ik het fijne er niet van weet maar je kunt er ook mee downloaden dacht ik? Ik gebruik het eigenlijk niet, vind het ook geen fijne browser, want erg traag.


... hoe de hazen lopen ...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-01-2014 16:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2014 14:45 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Standpunt: eens.

Alleen is de vraag hoeveel privacy je daarvoor in moet (willen) leveren om het een redelijke prijs te laten zijn En of als jij je privacy inlevert bij Facebook het fair is dat ook meteen de NSA meekijkt.


Ik weet het niet zeker, maar als de NSA wil meekijken met mij dan is het een bende perverten.

zelfde van dat cameragedoe. Ik zit meestal in mijn blote leuter aan de PC. Als mensen dat willen zien dan moeten ze behoorlijk ziek zijn denk ik dan, dat doe je niet voor je plezier. Behalve als je een wijfje bent met een gezond libido. En dan mag het voor mij.

De dingen die ik privé doe die doe ik omdat niemand wil meedoen. Als blijkt dat ik geen privacy meer heb dan is het omdat ik eigenlijk vrij populair ben. Dus eigenlijk is dat wel fijn.


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 18-01-2014 21:28 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2014 16:42 schreef faalhaas het volgende:
Ik moet bekennen dat ik het fijne er niet van weet maar je kunt er ook mee downloaden dacht ik? Ik gebruik het eigenlijk niet, vind het ook geen fijne browser, want erg traag.


Ja en nee. Als je een bestand rechtstreeks van een website aftrekt dan is Torbrowser wel voldoende om je ip te verbergen. Maar als je een torrent gebruikt gaat dat feest natuurlijk niet op. Immers, je download dan het .torrent bestandje wel veilig maar je torrent client geeft vervolgens gewoon rechtstreeks je ip door.



Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 18-01-2014 22:55 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2014 21:28 schreef Onweerwolf het volgende:
Ja en nee. Als je een bestand rechtstreeks van een website aftrekt dan is Torbrowser wel voldoende om je ip te verbergen. Maar als je een torrent gebruikt gaat dat feest natuurlijk niet op. Immers, je download dan het .torrent bestandje wel veilig maar je torrent client geeft vervolgens gewoon rechtstreeks je ip door.




Ok. Je weet altijd wel veel van dat soort dingen af merk ik. Gewoon uit interesse of werk je in de computer branche?


... hoe de hazen lopen ...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 18-01-2014 23:25 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Gewoon uit interesse.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 19-01-2014 0:34 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Wat voor werk doe je dan?


... hoe de hazen lopen ...


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 23-01-2014 7:03 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

Dixons, MyCom en iCentre volgen klanten door peilen wifi-signaal

Dixons, MyCom en iCentre peilen het wifi- en bluetooth-signaal van telefoons van klanten, om te zien hoeveel klanten er in de winkel zijn en hoe vaak ze terugkomen. Dat heeft Tweakers ontdekt. Klanten moeten van het CBP op de hoogte worden gesteld, maar dat gebeurt niet.

Het moederbedrijf van Dixons, MyCom en iCentre, de Bas Group, heeft de afgelopen maanden stilletjes wifi- en bluetooth-tracking uitgerold. De introductie ervan is enkel aangekondigd in een post op zijn intranet, die door een anonieme bron aan Tweakers is verstrekt. Desgevraagd bevestigt de Bas Group dat wifi-tracking is ingevoerd. "Deze week is de uitrol voltooid en zijn alle 160 winkels voorzien van tracking", zegt Lub ten Napel van het management van de Bas Group. Daarbij wordt wifi- en bluetooth-tracking ingezet naast infrarood-camera's.

Met het systeem wil de Bas Group meten hoeveel klanten de winkel betreden en hoeveel potentiële klanten langs de winkel lopen zonder er naar binnen te gaan. Ook meet het bedrijf hoeveel bezoekers al eerder in een winkel van de Bas Group zijn geweest. Daarmee wil de winkelketen onder meer beter kunnen bepalen wanneer personeel moet worden ingezet. "We maken nu planningen op basis van omzet", zo luidt de intranet-post. "Tegenvallende omzet betekent minder uren om in te zetten. Dat leidt soms tot nog minder omzet, zeker als er wel drukte is in de winkel."

Het College bescherming persoonsgegevens is echter minder blij met wifi-tracking. De systemen die worden gebruikt, verzamelen namelijk de mac-adressen van klanten. "Als je dat soort gaat gegevens gaat gebruiken om ze te volgen, moet je mensen heel goed informeren en om toestemming vragen en ze laten aangeven of ze het op prijs stellen", aldus voorzitter Jacob Kohnstamm van het CBP. Ze moeten daarom een opt out-mogelijkheid aanbieden, stelt het CBP. De winkels van de Bas Group doen geen van beide."Dat is ook niet nodig; iedere winkel gebruikt telsystemen", stelt Ten Napel van de Bas Group.

Bij wifi-tracking wordt het wifi-signaal van klanten gebruikt om klanten te volgen. Voor het tracken van telefoons via wifi hoeven die telefoons niet met een wifi-netwerk verbonden te zijn. Telefoons die niet met een wifi-netwerk zijn verbonden, wachten immers niet passief tot ze een netwerk vinden waarmee ze verbinding kunnen maken, maar zenden een signaal uit waarin staat naar welke netwerken ze op zoek zijn. Tijdens het zoeken naar een wifi-netwerk zendt de telefoon het mac-adres actief uit. Bij bluetooth-tracking gebeurt hetzelfde, maar daarbij moet een apparaat via bluetooth vindbaar zijn; volgens aanbieders van trackingsystemen is dat daarmee minder nuttig.

Bluetrace, dat de trackingsystemen levert aan de Bas Group, stelt dat de privacy niet in het geding is, omdat mac-adressen niet in plaintext maar gehasht worden opgeslagen. "Als je op internet komt, word je ook op allerlei manieren gevolgd", zegt Feike Liemburg van Bluetrace. Volgens het CBP moeten klanten echter wel degelijk worden geïnformeerd en een opt out-mogelijkheid krijgen. Als klanten namelijk met hetzelfde wifi-apparaat terugkomen in de winkel, wordt daarbij dezelfde hash opgeslagen; er wordt 'niet onomkeerbaar geanonimiseerd'.

"Mensen moeten onbespied door de stad kunnen gaan", vindt Kohnstamm. "U en ik hebben misschien niets te verbergen, maar wij willen daar in ieder geval wel zélf over gaan", zegt hij. "Bedrijven die dergelijke volgtechnieken inzetten, zijn in staat een totaalbeeld van iemand te creëren en hen vervolgens ook anders te behandelen. Dat gaat veel te ver en zorgt uiteindelijk voor het einde van het vertrouwen dat mensen in bedrijven hebben”.

De afgelopen anderhalf tot twee jaar neemt wifi-tracking toe in populariteit. In Nederland zijn er meerdere bedrijven die bezig zijn met de uitrol van wifi-tracking, maar welke dat verder zijn is niet bekend. WiFiProfs, een ander bedrijf dat wifi-tracking aanbiedt, stelt 'tien tot twintig' klanten te hebben die bezig zijn met de uitrol van wifi-tracking of dat al hebben gedaan, maar het bedrijf wil niet aangeven welke dat zijn.

Bron


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-01-2014 10:08 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik heb zelden mijn wifi en bluetooth aan als ik van huis weg ben.

Scheelt natuurlijk wel dat ik mijn berichten ontvang op een manier die niet afhankelijk is van een internetverbinding.

Ze noemen het sms.

Bijkomend voordeel is dat mijn accu het minimaal een dag of 5 volhoudt.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 23-01-2014 10:08]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-02-2014 15:18 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 05-02-2014 18:54 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Mooi toch? En die Plassterk kan zijn boeltje wel inpakken. Keiharde leugens die opgenomen zijn. Mooi.


Boeiender


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 14-02-2014 15:25 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


WMP
Usericon van WMP
Posted 14-02-2014 16:25 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2014 18:54 schreef MR. N het volgende:
Mooi toch? En die Plassterk kan zijn boeltje wel inpakken. Keiharde leugens die opgenomen zijn. Mooi.


In Nederland komen politici gewoon weg met keiharde, aantoonbare leugens. Een keertje 'sorry' zeggen is voldoende.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 14-02-2014 17:18 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 14 februari 2014 16:25 schreef WMP het volgende:
In Nederland komen politici gewoon weg met keiharde, aantoonbare leugens. Een keertje 'sorry' zeggen is voldoende.


Helaas... Mijn post was iets te voorbarig...


Boeiender


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-02-2014 17:29 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik zal het wel weer verkeerd zien, maar:

Dat clubje wat die info heeft doorgegeven valt toch helemaal niet onder de verantwoording van Plasterk maar onder Hennis-Plasschaert?

Dus als hij zegt dat zijn mensen niets hebben doorgespeeld heeft hij feitenlijk gelijk.

Het had die blonde troela gesierd als ze iets meer openheid van zaken had gegeven.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-02-2014 19:16 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 14 februari 2014 17:29 schreef XXL het volgende:
Ik zal het wel weer verkeerd zien, maar:

Dat clubje wat die info heeft doorgegeven valt toch helemaal niet onder de verantwoording van Plasterk maar onder Hennis-Plasschaert?

Dus als hij zegt dat zijn mensen niets hebben doorgespeeld heeft hij feitenlijk gelijk.

Het had die blonde troela gesierd als ze iets meer openheid van zaken had gegeven.


AIVD valt onder Binnenlandse zaken.

MIVD valt onder Defensie.

Hennis heeft het ook niet helemaal zuiver gedaan, maar Plasterk heeft het net wat minder zuiver gedaan. De Kamer verkeerd geïnformeerd (ofwel bewust, ofwel onbewust, beiden kwalijk), en dat later niet gecorrigeerd toen hij beter wist.


I wish I was a butterfly


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 18-02-2014 13:54 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2014 19:16 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
AIVD valt onder Binnenlandse zaken.

MIVD valt onder Defensie.

Hennis heeft het ook niet helemaal zuiver gedaan, maar Plasterk heeft het net wat minder zuiver gedaan. De Kamer verkeerd geïnformeerd (ofwel bewust, ofwel onbewust, beiden kwalijk), en dat later niet gecorrigeerd toen hij beter wist.
Een uitspraak in Nieuwsuur is de kamer informeren? Het was al wel gecorrigeerd blijkt. http://www.nrc.nl/nieuws/2014/02/18/afluisterzaak-al-in-december-besproken-in-commissie-stiekem/


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen