IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Op welke schaal wordt onze privacy geschonden? [Privacy-topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 01-02-2010 13:55 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2010 12:04 schreef 1i1ith het volgende:
Op 1 februari 2010 11:29 schreef Illusione het volgende:
Ik krijg een beetje jeuk van al dat gezeik over privacy. Vooral de paranoïde gedachte dat dadelijk 'iedereen zomaar je gegevens in kan zien!'. Oh boehoe. Zo interessant is de gemiddelde burger niet.
quote]

Als de gemiddelde burger niet zo interessant is, waarom moet dan wel van iedereen zo veel informatie vastgelegd worden?

Ow ja, dat is om ons te beschermen tegen al die kwade terroristen die ons leven tot een hel maken.

Nee, ik geloof niet in een 100% veilige samenleving. Dat houdt mijns inziens in een samenleving waarin iedereen iedereen controleert of hij/zij niet iets doet wat niet hoort. En zo'n samenleving zou ik niet in willen leven.



De gemiddelde burger als persoon is totaal niet interessant. De volledige groep gemiddelde burgers is voor dergelijke systemen een stuk interessanter. Één wijze van registreren en controleren voor de hele bevolking, da's pas handig voor o.a. de regering en vaak daarmee ook voor de gemiddelde burger zelf.
Ik geloof ook niet in een 100% veilige samenleving. Sterker nog, dit soort systemen dragen in mijn ogen ook niets bij aan een veilige samenleving, maar wel een efficiëntere samenleving (om maar één iets te noemen).
Het verband met terrorisme zie ik totaal niet. Ideëen van deze aard werden allang vormgegeven voordat iemand überhaupt terrorisme een dreiging voor Nederland begon te vinden.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-02-2010 14:08 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2010 13:55 schreef Illusione het volgende:
maar wel een efficiëntere samenleving (om maar één iets te noemen).

Hoe wordt de samenleving efficiënter van de OV-chipkaart?
quote:
Het verband met terrorisme zie ik totaal niet. Ideëen van deze aard werden allang vormgegeven voordat iemand überhaupt terrorisme een dreiging voor Nederland begon te vinden.

Ze worden nu (onder het mom van...) wel een stuk meer/makkelijker doorgevoerd.

-----------------------

'CBP negeert bewust Voordeelurenkaart'

Het College Bescherming Persoonsgegevens heeft ondanks herhaaldelijk aandringen geen onderzoek gedaan naar eventuele privavcyschendingen bij de NS Voordeelurenkaart. Er is geen anonieme versie van de kaart te krijgen en alle reisgegevens van een kaarthouder worden gedurende zeven jaar bewaard.

Webwereld beschrijft hoe Trouw-journalist Vincent Dekker het CBP ertoe heeft proberen te bewegen om werk te maken van een onderzoek. Maar het College bleef ondanks een juridische procedure weigeren, omdat ten tijde van de aanvraag -twee jaar geleden- er nog geen sprake was van reizen op saldo.

Korting

Dekker houdt vol en voert een nieuw argument aan. Het CBP heeft in 2005 gezegd dat mensen zich niet gedwongen moeten voelen om onder druk van korting hun anonimiteit op te geven. Ook dit argument schuift het CBP op advies van "een commissie" terzijde.

De NS geeft in een reactie op de berichtgeving in Webwereld aan dat een anonieme kortingskaart er niet gaat komen als het aan het spoorbedrijf ligt. Het CBP heeft ervoor gekozen om niet te reageren.

(SN)

Da's wel een beetje jammer, dat zo'n controlerend orgaan een beetje op zijn/haar gat blijft zitten.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 01-02-2010 14:11 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2010 14:08 schreef ZelThoR het volgende:
Hoe wordt de samenleving efficiënter van de OV-chipkaart?



Flauw om dat specifieke voorbeeld eruit te pikken. Ik had van jou toch wel een meer doordachte reactie verwacht.

Het CBP heeft het veel te druk met zorginstellingen, de NS komt later wel aan de beurt.

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 01-02-2010 14:12]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-02-2010 15:32 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2010 14:11 schreef Illusione het volgende:
Flauw om dat specifieke voorbeeld eruit te pikken. Ik had van jou toch wel een meer doordachte reactie verwacht.

Nou ja, dat is 'misschien' () wel flauw maar geeft dus wel aan dat het dus niet allemaal hosanna is.

Van bepaalde zaken zie ik het nut van (centrale) dataverzameling zeker wel, dat heb ik in eerdere discussies ook wel gezegd. Maar om nu te pas en te onpas allerlei gegevens op te slaan van systemen die überhaupt technisch niet helemaal op orde zijn?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-02-2010 16:11 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Zomaar een vraagje:

Is die kortingskaart nu wel volledig anoniem of moet je daar een zooi persoonlijke gegevens inclusief foto voor inleveren?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Heidenkloon
Usericon van Heidenkloon
Posted 01-02-2010 16:22 by Heidenkloon Wijzig reactieProfiel van HeidenkloonQuote dit bericht

Gisteren The Echelon Conspiracy gekeken, ik weet niet of Echelon echt zo machtig is, maar die Yankees krijgen het zeker klaar, met hun Patriot Act. Verontrustend is het wel.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 01-02-2010 16:25 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Hoe gaat het eigenlijk met toeristen die gewoon een dagje Amsterdam doen?


Heidenkloon
Usericon van Heidenkloon
Posted 01-02-2010 16:28 by Heidenkloon Wijzig reactieProfiel van HeidenkloonQuote dit bericht

Hun privacy mag geschonden worden aangezien mensen die naar Amsterdam gaan communisten zijn.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-02-2010 16:29 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Die kopen gewoon een chipkaart voor éénmalig gebruik.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-02-2010 16:35 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2010 16:11 schreef XXL het volgende:
Zomaar een vraagje:

Is die kortingskaart nu wel volledig anoniem of moet je daar een zooi persoonlijke gegevens inclusief foto voor inleveren?

Zie paar posts naar boven: "Er is geen anonieme versie van de kaart te krijgen" (NS-Voordeelurenkaart dus).


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-02-2010 16:38 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ah, dat ging over de oude kortingskaart en niet over de nieuwe kortingskaart i.c.m. de chipkaart?

Dan heb ik weer eens niet goed gelezen.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 01-02-2010 16:39]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-02-2010 16:43 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2010 16:38 schreef XXL het volgende:
Ah, dat ging over de oude kortingskaart en niet over de nieuwe kortingskaart i.c.m. de chipkaart?

Dan heb ik weer eens niet goed gelezen.

Jemig, bedoelde je dat met je vraag? Dat had je wel meteen duidelijk mogen maken

De huidige kortingskaart moet je ook gegevens (incl. foto) voor inleveren, maar binnen dat systeem wordt je reispatroon niet opgeslagen (kan ook niet, omdat je een papieren kaartje koopt zonder dat er naar je kaart gevraagd wordt). De koppeling van chipkaart en voordeelurenkaart doet dat wel.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Heidenkloon
Usericon van Heidenkloon
Posted 01-02-2010 16:46 by Heidenkloon Wijzig reactieProfiel van HeidenkloonQuote dit bericht

Bij aanvraag of verlenging van je identiteit moeten we nu ook vingerafdrukken afgeven, of is die wet er nog niet door?
Ook zoiets fijns.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 01-02-2010 16:48 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Ja, vorige maand vingerafdrukken laten scannen bij verlening ID-kaart.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-02-2010 16:51 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Edit: @ zelthor.

Dan moet het toch technisch nog mogelijk zijn om een kortingskaart te hebben en op het station alsnog een éénmalig chipding te halen en dan bijvoorbeeld voor 10 euro reistegoed 6 euro te betalen?

Maar ik neem aan dat dat in praktijk niet zo gaat werken? {Ik heb me er niet zo heel erg in verdiept omdat ik toch zelden gebruik maak an het OV)

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 01-02-2010 16:52]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Heidenkloon
Usericon van Heidenkloon
Posted 01-02-2010 16:52 by Heidenkloon Wijzig reactieProfiel van HeidenkloonQuote dit bericht

Toen in de jaren '80 de pasjeswet in Zuid-Afrika werd ingevoerd stond de hele wereld op de achterste poten...
En nu hebben we fijn allemaal een pasjeswet.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-02-2010 17:06 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2010 16:51 schreef XXL het volgende:
Edit: @ zelthor.

Dan moet het toch technisch nog mogelijk zijn om een kortingskaart te hebben en op het station alsnog een éénmalig chipding te halen en dan bijvoorbeeld voor 10 euro reistegoed 6 euro te betalen?

Maar ik neem aan dat dat in praktijk niet zo gaat werken? {Ik heb me er niet zo heel erg in verdiept omdat ik toch zelden gebruik maak an het OV)

Technisch mogelijk; absoluut.

Wat ik er zo van gelezen heb kan het echter niet.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-03-2010 15:10 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Propagandavideo over de mate waarin Google ons in de gaten houdt: http://www.vimeo.com/9897083

Overigens een sterke tegenwerping gehoord met betrekking tot het veel gehoorde (ook in die video weer, quote van een Google-baas) en in veel vormen voorkomende "als je niks fout doet maakt het toch niet uit dat je in de gaten gehouden wordt"; betekent dit ook dat het OK is dat ik de hele dag achter je aanloop? Dat ik bij je thuis in de woonkamer ga staan kijken wat je zoal doet? Dat je de WC op je werk open laat staan?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-03-2010 15:11 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

+ iedereen die altijd maar strak de regeltjes naleeft is ook niet gezond.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-03-2010 15:15 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Klopt, maar dat is een andere discussie Haakt sterk aan bij "When the people fear their government, there is tyranny; when the government fears the people, there is liberty.".


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-03-2010 15:29 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

juist, mensen vergeten nog weleens dat je de overheid niet teveel macht moet geven of de mogelijkheid om die te grijpen.

De overheid mag veel informatie van bepaalde instanties niet zomaar uitwisselen, maar nu gebeurt het vaak al, en anders is het ook maar een paar lullig drukjes op de knop en iedereen heeft een mooi dossier met al je gedragingen en met alleen het zend signaal van je mobieltje of kilometerkastje in je auto ben je al overal makkelijk te traceren.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 10-03-2010 15:34]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 10-03-2010 21:21 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Plus al die maatregeltjes voor 'meer veiligheid', 'minder terrorisme' worden stukje bij beetje door gevoerd, waardoor het als het ware niet opvalt. Maar als je alle maatregelen van de afgelopen, pakweg tien jaar, in een keer tegelijk zou doorvoeren zou het al heel anders overkomen. Maar het resultaat is hetzelfde. Daarom denk ik dat waakzaamheid absoluut geboden is bij de invoering van weer iets nieuws waarmee je 'in de gaten gehouden wordt'.

En ik begrijp dat de moderne technieken alle mogelijkheden biedt om mensen en hun gedrag te monitoren/in de gaten te houden. Maar moeten we dat allemaal maar doen omdat het kan? Ik denk dat je verder moet denken over hoe we met elkaar willen samenleven.




karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 10-03-2010 22:13 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/



LOL


Je moeder.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-03-2010 16:17 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

The U.S. governments have in hands space-based weapon systems with capable of attacking information and psychological security which can destroy information system and influence the population. The U.S. government is a current most secret threath to national security of other countries in this sphere. Secret methods of information-psychological influence can not only harm a person’s health, but also lead to “the loss of people’s freedom on the unconscious level, the loss of capability of political, cultural and other self-identification, manipulations with social consciousness” and even “the destruction of a common informational and spiritual integrity of other countries. These attack methods named “spychotropic weapons, or psychical weapons” are so destructive secretly. Selective list of its effects can be blinding targeted ones, disorientating ones, causing nausea and diarrhea, influencing hostile and influencing populations to risen rebellions – everything is possible in this sphere. < … >

Regarding victims, they face round-the-clock suffers from such remote attacks that can selectively list
- be forced to brain talk to remote attackers;
- daily dirty mock executions by remote attackers;
- constantly ears and neck blocked by remote attackers for mind control attacks projected onto victims; (it is like to taking a file handle prior to to be able to write to a computer file)
- abnormal angers without a reason; (mimic a mental illness cover lies to attack)
- lowered eye sight visual temporarily and then back to normal. < … >

Everyone, especially to victimized ones please join in. < … >

http://mindcon.wordpress.com/


Was moeilijk om dit te posten zeg op het laatst zag ik het bijna niet meer, en ik heb hiervoor 3 openbare computers tegen de muur gegooid.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


herrie
Usericon van herrie
Posted 25-03-2010 8:58 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

gister maar eens de post van de vorige bewoner opengemaakt (aangezien dhr. het niet kwam ophalen). leuk om te lezen al die "in naam der koningin" dwangbevelen (helaas wel veel werk om alle deurwaarders te bellen en te zeggen dat dhr. daar niet meer woont..).


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen