IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Je favoriete kunstwerken/kunstenaars... Vorige pagina
Malekith
Usericon van Malekith
Posted 28-05-2004 19:38 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2004 19:32 schreef Immortella het volgende:
En die doet het niet..

Als je me anders even weet te zeggen hoe ik het zelf online zet?
Want ik denk dat ie niet meewilt omdat het gewoon de link van de site met de prent zelf is, 't is niet enkel die prent.

"Obras son amores y no buenas razones"

UberHeerscher
Usericon van UberHeerscher
Posted 30-05-2004 20:44 by UberHeerscher Wijzig reactieProfiel van UberHeerscherQuote dit berichthttp://www.jostiband.nl/

quote:
Op 2 december 2003 23:44 schreef Chelman het volgende:
Wat vindt men van de bijna 'wetenschappelijke' pointilistische aanpak van bijvoorbeeld Seurat?

A Sunday Afternoon on the Island of La Grande Jatte

Ik vind dit een schitterend werk. Ik heb hem meermalen in boeken en zo gezien. Ik schrok me echter de pleuris toen ik hem in echt zag in Chicago. Hij is grooooooooot! Dat maakt het dubbel indrukwekkend

http://eghs.dist214.k12.il.us/html/academics/english/humanities/seurat.html

Ach....iemand met smaak zie ik.

Nogmaals onder de aandacht brengen...wat een schitterende schilderij is dit.

GrinRoth
Easy Meat
Usericon van GrinRoth
Posted 30-05-2004 23:49 by GrinRoth Wijzig reactieProfiel van GrinRothQuote dit berichthttp://www.grinroth.nl

Ik ben nogal weg van de werken van Rene Magritte en Salvador Dali

Let me explain the order of things for you. There's the aristocracy, the upper class, middle class, working class, dumb animals, waiters, creeping things, head lice, people who eat packet soup...and then...you.

DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 31-05-2004 0:11 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Magritte heeft zeker hele mooie werken.

Mijn favoriet blijft Fuseli:

The Nightmare:

The Three Witches:

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 31-05-2004 1:07 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2004 20:44 schreef UberHeerscher het volgende:
Ach....iemand met smaak zie ik.

Nogmaals onder de aandacht brengen...wat een schitterende schilderij is dit.

Seurat.. pointillisme.. het heeft zeker iets.. door het ontbreken van omtrekken / contouren krijgt het iets heel vereenvoudigds. Overigens moet die man wel flink vaag geweest zijn.. hij wilde toch een soort wetenschappelijke theorie ontwikkelen waardoor op een wiskundige manier geschilderd zou kunnen worden?

Eigenlijk een soort BoB Ross avant la lettre

PS: @Uberheerscher: Ben je toevallig niet op de hoogte van de ongeschreven regel dat je geen gebande mensen mag quoten?

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 31-05-2004 1:11]

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 31-05-2004 1:10 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2004 23:49 schreef GrinRoth het volgende:
Ik ben nogal weg van de werken van Rene Magritte en Salvador Dali

Pas nog een docu gezien over Dali.. over zijn meewerken aan duizenden vervalsingen (door zijn eigen handtekening overal op te zetten) erg interessant

UberHeerscher
Usericon van UberHeerscher
Posted 31-05-2004 1:33 by UberHeerscher Wijzig reactieProfiel van UberHeerscherQuote dit berichthttp://www.jostiband.nl/

quote:
Op 31 mei 2004 1:07 schreef Valorian het volgende:
Seurat.. pointillisme.. het heeft zeker iets.. door het ontbreken van omtrekken / contouren krijgt het iets heel vereenvoudigds. Overigens moet die man wel flink vaag geweest zijn.. hij wilde toch een soort wetenschappelijke theorie ontwikkelen waardoor op een wiskundige manier geschilderd zou kunnen worden?

Eigenlijk een soort BoB Ross avant la lettre

Klopt als een bus. Hij had een zeer mechanische en wetenschappelijke benadering.
quote:

PS: @Uberheerscher: Ben je toevallig niet op de hoogte van de ongeschreven regel dat je geen gebande mensen mag quoten?

Mwoah....ik dacht dat ik mezelf best weleens zou kunnen quoten

Spuitpoep
Spreken is zilver, schreeuwen is hard
Usericon van Spuitpoep
Posted 31-05-2004 23:19 by Spuitpoep Wijzig reactieProfiel van SpuitpoepQuote dit bericht

KRIS VERWIMP natuurlijk

:p

VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 31-05-2004 23:30 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

Frans van roosemale

Niet zo'n bekende schilder van Antwerpen

Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip

Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 31-05-2004 23:44 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

en natuurlijk Storm Thorgerson:

Die naast werk voor Pink Floyd ook werk voor Black Sabbath, Megadeth, Dream Theater, Anthrax, Mike Oldfield en Phish heeft gemaakt.

Like Some Snow-white Marble Eyes

Malekith
Usericon van Malekith
Posted 03-06-2004 21:28 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

Haa, there we go!!

Franz von Stuck, Inferno.

Thanks FireFox

"Obras son amores y no buenas razones"

windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 04-06-2004 11:59 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

ik blijf erbij, deze slaat alles: www.goodbrush.com
Het zijn dan wel digitale schilderijtjes (stappen terugkeren enzo)maar hier kan niemand aan tippen.

mvg wk10

Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com