IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Je favoriete kunstwerken/kunstenaars... Vorige pagina | Volgende pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 02-12-2003 23:42 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

definieer wazig? Escher vind ik namelijk alles behalve wazig, het is juist erg doordacht.
Jim Henson is trouwens ook geweldig! en Bob Ross natuurlijk

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-12-2003 23:44 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Wat vindt men van de bijna 'wetenschappelijke' pointilistische aanpak van bijvoorbeeld Seurat?

A Sunday Afternoon on the Island of La Grande Jatte

Ik vind dit een schitterend werk. Ik heb hem meermalen in boeken en zo gezien. Ik schrok me echter de pleuris toen ik hem in echt zag in Chicago. Hij is grooooooooot! Dat maakt het dubbel indrukwekkend

http://eghs.dist214.k12.il.us/html/academics/english/humanities/seurat.html

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 02-12-2003 23:45 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Al jaren mijn favo kunstenaar: Daniel Ouellette, die nogal goed overweg kan met potlood en papier.

Disease Licking the Temple of Beauty

[Dit bericht is gewijzigd door mislyd op 02-12-2003 23:46]

Not all who wander are lost. - JRR Tolkien

Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 02-12-2003 23:45 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

@ Chelman

Tja, misschien in een mooie lijst in een passende omgeving... Als plaatje zo vind ik het echt niets.

[Dit bericht is gewijzigd door Dunne_Hein op 02-12-2003 23:46]

I can't shoot straight unless I've had a pint!

Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 02-12-2003 23:46 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 23:42 schreef ghoulliette het volgende:
definieer wazig? Escher vind ik namelijk alles behalve wazig, het is juist erg doordacht.
Jim Henson is trouwens ook geweldig! en Bob Ross natuurlijk

vind het zo "wazig" je kijkt naar de tekeningen van hem en je ziet allemaal weer dingen die je eerst niet zag en het klopt eigelijk voor geen kant maar het lijkt wel weer te kloppen en nu ik het zo opschrijf klink ik ook geloof ik heel wazig maar ghoul ik heb hier een heel leuk boekje van escher liggen die kunnen we wel samen gaan bekijken dan leg ik uit wat ik bedoel met wazig

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 02-12-2003 23:48 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 23:44 schreef Chelman het volgende:
Wat vindt men van de bijna 'wetenschappelijke' pointilistische aanpak van bijvoorbeeld Seurat?

A Sunday Afternoon on the Island of La Grande Jatte

Ik vind dit een schitterend werk. Ik heb hem meermalen in boeken en zo gezien. Ik schrok me echter de pleuris toen ik hem in echt zag in Chicago. Hij is grooooooooot! Dat maakt het dubbel indrukwekkend

http://eghs.dist214.k12.il.us/html/academics/english/humanities/seurat.html

neh, al brengt dat schilderij wel leuke herinneringen boven mbt Ferris Bueler's day off (geweldige film).
Ik hou niet zo van pointillisme. Van Gogh vind ik ook niets trouwens.
Magritte vind ik erg grappig (zal ik vast fout gespeld hebben, kutfransozen )

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-12-2003 23:48 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 23:45 schreef Dunne_Hein het volgende:
@ Chelman

Tja, misschien in een mooie lijst in een passende omgeving... Als plaatje zo vind ik het echt niets.

Bij dit werk is met name de techniek interessant. Het is geschilderd met verf 'dots' (pointilisme) van gelijke grootte en maakt enkel gebruik van pure kleuren. Dat maakt het indrukwekkend IMHO.

Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 02-12-2003 23:49 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

@Chelman, ik vind dit eerlijk gezegd niets.. Dit is totaal niet mijn 'stijl' qua kunst.. Ik hou meer van kunst waarbij je meer je eigen fantasie kan gebruiken om er iets van te maken.. Dus meer expressie en surrealistischer.. Verder vind ik dit schilderij te 'standaard' (of word je nu heel erg boos), het is echt een 'gegoede burgerij' plaatje, ik snap het mooie hiervan niet helemaal..
Wat vind jij hier specifiek zo mooi aan?

Edit: je hebt m'n vraag al zo'n beetje beantwoord..

[Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 02-12-2003 23:50]

..."Hate can only create more hate"...

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 02-12-2003 23:49 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 23:46 schreef Matthijz Filth het volgende:
vind het zo "wazig" je kijkt naar de tekeningen van hem en je ziet allemaal weer dingen die je eerst niet zag en het klopt eigelijk voor geen kant maar het lijkt wel weer te kloppen en nu ik het zo opschrijf klink ik ook geloof ik heel wazig maar ghoul ik heb hier een heel leuk boekje van escher liggen die kunnen we wel samen gaan bekijken dan leg ik uit wat ik bedoel met wazig

Gelukkig is alles ook te vinden op internet

De metamorphose hangt trouwens in het postkantoor in Den Haag

Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 02-12-2003 23:50 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 23:48 schreef Chelman het volgende:
Bij dit werk is met name de techniek interessant. Het is geschilderd met verf 'dots' (pointilisme) van gelijke grootte en maakt enkel gebruik van pure kleuren. Dat maakt het indrukwekkend IMHO.

De schilderstijl vind ik niet zo boeiend. Het kleurgebruik staat mij wel aan. Dus in een goede omgeving vind ik zo'n schilderij wel passen.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 02-12-2003 23:53 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ik vind de kleuren onwijs gay

Matthijz Filth
Boze Meneer
Posted 02-12-2003 23:54 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 23:49 schreef ghoulliette het volgende:
Gelukkig is alles ook te vinden op internet

De metamorphose hangt trouwens in het postkantoor in Den Haag

het boekje heb IK ook niet gekocht dus ik zou zelf nooit een boekje kopen ervan maar vindt het soms wel grappig om te zien
en den haag is me toch iets te ver

Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 02-12-2003 23:54 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Ik vind de kleuren ook niet mooi, te dof zeg maar.. In kunst hou ik meer van zwart/wit of juist hele expressieve felle, harde kleuren...

..."Hate can only create more hate"...

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-12-2003 23:54 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 23:49 schreef Immortella het volgende:
@Chelman, ik vind dit eerlijk gezegd niets.. Dit is totaal niet mijn 'stijl' qua kunst.. Ik hou meer van kunst waarbij je meer je eigen fantasie kan gebruiken om er iets van te maken..

Normaliter gesproken ben ik hier mee eens. In dit werk gaat het zoals ik al zei meer om de techniek dan om onderwerp.
quote:

Dus meer expressie en surrealistischer.. Verder vind ik dit schilderij te 'standaard' (of word je nu heel erg boos), het is echt een 'gegoede burgerij' plaatje, ik snap het mooie hiervan niet helemaal..

Ik word niet boos

'Gegoede burgerij' klopt wel, maar we hebben het hier over een Fransman die midden 19e eeuw werkte

quote:

Wat vind jij hier specifiek zo mooi aan?

Edit: je hebt m'n vraag al zo'n beetje beantwoord..

Inderdaad Techniek en zijn wetenschappelijke benadering vind ik in dit geval bijzonder. Eigenlijk geeft het plaatje het niet weer. Je moet echt 'met je neus' boven de schilderij hangen om het echt te kunnen waarderen. Trouwens, over wazig gesproken.... ...je wordt echt duizelig als je dit van dichtbij bekijkt.

Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 02-12-2003 23:54 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 23:53 schreef ghoulliette het volgende:
ik vind de kleuren onwijs gay

Daarom heb je ook wat met DMTR

Matthijz Filth
Boze Meneer
Posted 02-12-2003 23:56 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 23:54 schreef Dunne_Hein het volgende:

is hij ook in die kleuren

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-12-2003 0:08 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-12-2003 0:09 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 23:54 schreef Dunne_Hein het volgende:

jaloers?

Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 03-12-2003 0:11 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2003 0:08 schreef ghoulliette het volgende:

Heel mooi. In Nederland noemen ze het weer heel elegant de slaolie-stijl

Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 03-12-2003 0:11 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2003 0:09 schreef ghoulliette het volgende:
jaloers?

Neh, ik heb wel wat beters

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 03-12-2003 0:11 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Die Gustav Klimt is schitterend!

Dat comicbook gebeuren vind ik wel leuk maar 'kunsttechnisch' wel een beetje camp.

mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 03-12-2003 0:11 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Oh juist, art nouveau..

Not all who wander are lost. - JRR Tolkien

Matthijz Filth
Boze Meneer
Posted 03-12-2003 0:12 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

hij kan niet laden

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-12-2003 0:13 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2003 0:11 schreef Dunne_Hein het volgende:
Heel mooi. In Nederland noemen ze het weer heel elegant de slaolie-stijl

delfse sla olie. idd

dit is gaaf, al moet je de echte vermeer er niet naast gaan houden:

in groningen loopt blijkbaar echt een geweldig talent rond, overal vind je erg mooie pieces

Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 03-12-2003 0:13 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2003 0:11 schreef mislyd het volgende:
Oh juist, art nouveau..

Schitterend, zon huis wil ik ook wel

Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com