IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Hoe zou de wereld er uit zien als vrouwen dominant waren? Vorige pagina | Volgende pagina
Vampiria
Usericon van Vampiria
Posted 14-06-2005 13:28 by Vampiria Wijzig reactieProfiel van VampiriaQuote dit berichthttp://spaces.msn.com/members/LadyVampiriahatesyou/

quote:
Op 14 juni 2005 2:00 schreef Schaep het volgende:
Dat vind ik zo leuk aan Vampiria, ze snapt zo weinig.

Hou je mening voor je schaep.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-06-2005 15:15 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Debat avond:

Vrouwen Buitenspel?!
Beeldvorming in de sport

Met als gasten:
Riko Schuijers (Sportpsycholoog)
Agnes Elling (Universitait docente UvT)
Wilma Hebing (gediplomeerd trainer wielrennen en mountainbiken)
Hanne den Engelse (Roeister en student RU)

Datum: 15 juni 2005 (morgen dus)
Tijd: 20:00-22:00 (zaal open 19.30)
Plaats: Diogenes (Van Schaeck Mathonsingel 10, Nijmegen) (2 minuten lopen van CS)
Entree: 2,50 / 1,50 voor studenten en DIO)-Leden

www.Diogenes.nu

Dit debat is medemogelijk gemaakt door het Insitute for Gender Studies (RU).


Vr.M
Kleine Boze Wolf
Usericon van Vr.M
Posted 24-06-2005 14:17 by Vr.M Wijzig reactieProfiel van Vr.MQuote dit bericht

Koeien van ruim een week oud uit de sloot halen?

Ik denk dat de macht die een vrouw heeft of wil hebben hier toch wel een beetje onderschat wordt. Sommige vrouwen komen op een man (of op andere vrouwen die denken dat macht niet voor vrouwen weggelegd is ) over als passieve hertjes, maar om een voorbeeld te geven, zodra een man een vrouw wil bezitten heeft hij geen macht over haar, maar zij over hem. En in dat opzicht is een man door een vrouw makkelijker te manipuleren. Maar hoe zich dat verhoudt tot pure dominantie, geen idee.

Punt is, dat sommige mensen teveel in dogma’s denken. Zoals de aanleg voor Alpha en Beta vakken bijvoorbeeld. Onlangs is gebleken dat dit niet ligt aan de intelligentie, maar aan het feit dat vrouwen hun aandacht verdelen en mannen zich concentreren op één probleem of iets in die richting. Wat verklaart waarom vrouwen meerdere dingen te gelijk kunnen, en mannen dit "over het algemeen" niet. Natuurlijk heb je mannen die dat wel kunnen. Net zoals er vrouwen zijn die natuurkunde studeren of automonteur zijn.

Hoe hard ik graag ook schreeuwe dat mannen inferieure schepsels zijn, natuurlijk weet ik dat dit niet zo. Mannen en vrouwen hebben ieder hun kwaliteiten, en vullen elkaar daarbij aan. En misschien moet men eens wat meer kijken naar het individu in plaats van het geslacht. Er werden hier al wat dominante vrouwen genoemd, mannen met vrouwelijke eigenschappen zijn er ook zat te noemen. Waarom zouden we uitgaan van stereotypes n.a.v. geslacht, en zo de mensen zelf niet zien?


Je maintiendrai!


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 24-06-2005 14:21 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

[OT]Hee, een nieuwe, of ben je ouwe vermomd als nieuwe?[/OT]


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Vr.M
Kleine Boze Wolf
Usericon van Vr.M
Posted 24-06-2005 14:27 by Vr.M Wijzig reactieProfiel van Vr.MQuote dit bericht

Een hele nieuwe...

Gaat het hier dan volgens de vlammenkrijg procedure ?


Je maintiendrai!


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 24-06-2005 14:27 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 24 juni 2005 14:17 schreef Vr.M het volgende:
Koeien van ruim een week oud uit de sloot halen?

Ik denk dat de macht die een vrouw heeft of wil hebben hier toch wel een beetje onderschat wordt. Sommige vrouwen komen op een man (of op andere vrouwen die denken dat macht niet voor vrouwen weggelegd is ) over als passieve hertjes, maar om een voorbeeld te geven, zodra een man een vrouw wil bezitten heeft hij geen macht over haar, maar zij over hem. En in dat opzicht is een man door een vrouw makkelijker te manipuleren. Maar hoe zich dat verhoudt tot pure dominantie, geen idee.

Punt is, dat sommige mensen teveel in dogma’s denken. Zoals de aanleg voor Alpha en Beta vakken bijvoorbeeld. Onlangs is gebleken dat dit niet ligt aan de intelligentie, maar aan het feit dat vrouwen hun aandacht verdelen en mannen zich concentreren op één probleem of iets in die richting. Wat verklaart waarom vrouwen meerdere dingen te gelijk kunnen, en mannen dit "over het algemeen" niet. Natuurlijk heb je mannen die dat wel kunnen. Net zoals er vrouwen zijn die natuurkunde studeren of automonteur zijn.

Hoe hard ik graag ook schreeuwe dat mannen inferieure schepsels zijn, natuurlijk weet ik dat dit niet zo. Mannen en vrouwen hebben ieder hun kwaliteiten, en vullen elkaar daarbij aan. En misschien moet men eens wat meer kijken naar het individu in plaats van het geslacht. Er werden hier al wat dominante vrouwen genoemd, mannen met vrouwelijke eigenschappen zijn er ook zat te noemen. Waarom zouden we uitgaan van stereotypes n.a.v. geslacht, en zo de mensen zelf niet zien?




Je kan er lang of kort over discusieren, maar de meningen zullen altijd wel ergens over verdeelt zijn.
Mannen laten vaak zo zien wat ze in huis hebben, en zijn daarbij doorzichtig, nou ja, meer recht door zee.
Een vrouw kan heel geniepig te werk gaan. En ik denk dat daar een stuk macht ligt.
Die moeten we nou niet in dit topic gaan veraden, anders hebben de mannen ons vrouwen door
Ik denk dat mannen en vrouwen beide, veel macht hebben


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 24-06-2005 14:29 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Het ligt ook gewoon aan het karakter per persoon.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 24-06-2005 14:30 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 24 juni 2005 14:27 schreef Vr.M het volgende:
Een hele nieuwe...

Gaat het hier dan volgens de vlammenkrijg procedure ?


Nee hoor, maar we hebben wel eens dat bestaande gebruikers verder gaan onder een nieuwe naam.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Vr.M
Kleine Boze Wolf
Usericon van Vr.M
Posted 24-06-2005 14:31 by Vr.M Wijzig reactieProfiel van Vr.MQuote dit bericht

(quoten moet zulks een nieuw persoon nog even leren)

Absoluut. En in dit soort discussies heb ik gauw lange tenen, maar misschien is het juist wel handig om de grootste onzin over je heen te laten gaan, inderdaad. Dom houden


Edit: In dit geval gewoon een nieuwe dus
En dat valt me alles mee! Ik ben benieuwd.

[Dit bericht is gewijzigd door Vr.M op 24-06-2005 14:32]


Je maintiendrai!


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 24-06-2005 14:32 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Als je op dit ding drukt kan je iemand quoten:



Iedereen heeft recht op mijn mening.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 24-06-2005 14:34 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 24 juni 2005 14:31 schreef Vr.M het volgende:
(quoten moet zulks een nieuw persoon nog even leren)

Absoluut. En in dit soort discussies heb ik gauw lange tenen, maar misschien is het juist wel handig om de grootste onzin over je heen te laten gaan, inderdaad. Dom houden


Edit: In dit geval gewoon een nieuwe dus
En dat valt me alles mee! Ik ben benieuwd.


Idd gewoon eerst dom houden, en dan ineens met goede argumenten toeslaan. laat eerst maar uitrazen


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 24-06-2005 14:53 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

"Hoe zou de wereld er uit zien als vrouwen dominant waren?"

Een paar lukraak gedane suggesties: stel je eens voor dat...

~ er in de bijbel zou staan dat Adam gemaakt was uit een rib van Eva
~ als indirect gevolg daarvan binnen de (orthodoxe) kerk de vrouwen het voor het zeggen hadden
~ in het Witte Huis momenteel een zekere Georgette Bush zetelde
~ islamitische mannen burka's moesten dragen, omdat ze anders hun mannelijkheid zouden tonen (baardgroei) en islamitische vrouwen daarentegen continu met zo weinig mogelijk (niks?) verhullende bovenkleding liepen om hun vrouwelijkheid te tonen (borstgroei)
~ er een niet gering percentage mannen rond zou lopen met traumatische herinneringen aan de keer dat een agressieve blondine hen onder bedreiging van een MP-5 iets in hun achteringang duwde


...




[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 24-06-2005 14:53]


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 24-06-2005 14:57 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

~ jij door je zusje verrot gemept wordt als je te laat thuis komt...


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 24-06-2005 14:59 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

(voor het verzinnen dan, niet voor de activiteit...)


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 24-06-2005 15:00 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

~ Vrouwen zuipend, boerend en al schetend voor de tv hangen met de bierpens, terwijl de man zuchtend naar de koelkast blijft lopen.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 24-06-2005 15:05 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 24 juni 2005 15:00 schreef CoenV het volgende:
~ Vrouwen zuipend, boerend en al schetend voor de tv hangen met de bierpens, terwijl de man zuchtend naar de koelkast blijft lopen.

Heel goed. je helpt goed mee


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 24-06-2005 15:07 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

Ach, dan hebben vrouwen ook eens een excuus voor die continu stroom zwakzinnige halfzinnen en overbodige ontzettend domme opmerkingen.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 24-06-2005 15:14 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 24 juni 2005 15:07 schreef CoenV het volgende:
Ach, dan hebben vrouwen ook eens een excuus voor die continu stroom zwakzinnige halfzinnen en overbodige ontzettend domme opmerkingen.

Kijk eens naar je eigen zin.....


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 24-06-2005 15:16 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

Ik ga maar buiten verder bieren zie ik.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 24-06-2005 15:16 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Ik wil ook Bier..


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Vr.M
Kleine Boze Wolf
Usericon van Vr.M
Posted 24-06-2005 15:24 by Vr.M Wijzig reactieProfiel van Vr.MQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2005 15:16 schreef Leviathanica het volgende:
Ik wil ook Bier..


Ik wil bier EN airco EN water in de tuin!


Je maintiendrai!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-06-2005 23:27 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2005 15:24 schreef Vr.M het volgende:
Ik wil bier EN airco EN water in de tuin!
Le chica de M.?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Nix
Usericon van Nix
Posted 24-06-2005 23:28 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2005 23:27 schreef Misanthrope het volgende:







[Dit bericht is gewijzigd door Nix op 24-06-2005 23:28]


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-06-2005 23:28 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2005 23:28 schreef Nix het volgende:

Vrouwen zijn NIET dominant en zullen dat ook niet worden!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Nix
Usericon van Nix
Posted 24-06-2005 23:30 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2005 23:28 schreef Misanthrope het volgende:
Vrouwen zijn NIET dominant en zullen dat ook niet worden!



Wedden dat ik wel dominant ben.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen