quote:
Op 28 maart 2004 14:16 schreef Mutilator het volgende:
Een topic na aanleiding van een conclusie van Mislyd (die ik nog steeds enorm mis op dit forum)
De vrouw had in de culturen van de natuurreligies (de vroege Keltische tijd schat ik in) voor het christendom minstens een evenwaardige en waarschijnlijk zelf een hogere status dan de man; een heks betekent eigenlijk 'wijze vrouw' en bosorgies waren daar orde van de dag.
Toen kwam het christendom met z'n dogma's en heks heeft toen een nogal negatieve klank gekregen (ik zal t ff subtiel uitdrukken); ook is 't typisch dat de vrouw een duidelijk ondergeschikte rol toebedeeld krijgt (adam & eva verhaal) en in de latere religies als de islam is het zelfs exxxtreem doorgevoerd. Dan heb je nog het kuisheidsmoraal dat volgens mij slechts een deur naar een poel des verderfs creeert.
Een religie als de Bahai stelt heel duidelijk vrouwen weer als dominant; wil dat vrouwen weer de macht krijgen bijv als middel tegen oorlog omdat 'vrouwen hun kinderen neit de oorlog in sturen'.
Nou denk ik dat vrouwen zo lang onderdrukt en gehersenspoeld zijn dat dat iets te simpel geredeneerd is, maar het principe klinkt niet verkeerd; zeker als je weer de link maakt met Bonobo & vroegere tijden.
Ik stel hier eigenlijk dus mannen tegenover vrouwen als vechten tegenover neuken als in de man domineert de samenleving en vrouwen het sexgebeuren; en jah ik vechtsport graag, maar zouden we al die conflicten hebben als vrouwen aan de macht waren en een softe wereld hebben (wat niet per definitie slecht hoeft te zijn) en minder wetenschap (want wat er niet is/bestaan niet van weet mis je niet) en minder frustratie (emotioneel gemekker hebben we nl. toch al werkelijk overal) en simpelweg meer geluk?!?
Nou kunnen mensen denken dat vrouwen helemaal niet zo dominant zijn in de sex want macht erotiseert, maar ik heb een toch iets minder triviaal idee over liefde.
Thoughts anyone?
Je vergelijkt appels met peren en dus slaat het gewoon nergens op.
Je bent zo te zien een evolutionair, vergeet niet dat genen slechts het basiselement is, mensen hebben jammer genoeg een Ratio en Hogere Idealen die een dier niet hebben. Vergelijk daarom een mens nooit met een dier.
Ten tweede is de vrouw het Passieve Element. Het zou dus een teringzooi zijn met hen aan als dominante geslacht. Yin-Yang, Shiva-Shakti, Moeder Natuur en Vader Hemel, de vrouw is altijd het passieve deel geweest en de man het actieve deel.
Natuurreligies zijn overwegend Lunair, en Kosmische religies zijn Solair, het feit dat de vrouw in de natuurreligie de overhand had, zegt al genoeg.
[Dit bericht is gewijzigd door Blazing op 25-08-2005 16:29]