IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Hoe zou de wereld er uit zien als vrouwen dominant waren? Vorige pagina | Volgende pagina
campske666
Usericon van campske666
Posted 29-03-2004 12:33 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2004 12:30 schreef Airwolf het volgende:
een van de interessanste boeken die ik ooit gelezen heb is 'de naakte aap' van Desmond Morris. in dit boek wordt het gedrag van de huidige mens verklaart uit gebeurtenissen die zich grotendeels in de oertijd hebben voorgedaan.
zo zou het jagen wat mannen in groepen deden de voorliefde van het voetballen in een team of het met elkaar op pad gaan naar een metalconcert gaan - of vergelijk het spelen met elkaar in een band - verklaren.
het wortelen en knollen zoeken van de vrouwen zie je nu nog steeds terug in het winkelen.
wat belangrijk hierbij is dat de mens heel lang in de oertijd heeft geleefd en nog maar heel kort in de moderne tijd. je kunt het gedrag dat in een heel lange tijd geevolueerd is niet zomaar in een paar jaar veranderen.


Interessante theorie, maar, ik ken genoeg kerels die voetbal kut vinden, en liever alleen zijn dan in een band te spelen. Langs de andere kant zijn er ook veel meiden die graag met hun vriendinnen samen gaan sporten. En wat betreft dat winkelen, dat doen kerels net zo graag, als het te kopen voorwerp hun maar interesseert.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet beweren dat ik het beter weet als mijnheer Morris, maar IMO zit een mens toch iets ingewikkelder in elkaar dan een holbewoner met nieuwe kleren.


Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 29-03-2004 16:55 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2004 12:33 schreef campske666 het volgende:
Interessante theorie, maar, ik ken genoeg kerels die voetbal kut vinden, en liever alleen zijn dan in een band te spelen. Langs de andere kant zijn er ook veel meiden die graag met hun vriendinnen samen gaan sporten. En wat betreft dat winkelen, dat doen kerels net zo graag, als het te kopen voorwerp hun maar interesseert.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet beweren dat ik het beter weet als mijnheer Morris, maar IMO zit een mens toch iets ingewikkelder in elkaar dan een holbewoner met nieuwe kleren.

het is een beetje lastig om hier antwoord op te geven zonder hele stukken van het boek neer te planten. in ieder geval: uitzonderingen zijn er altijd. ik ken in ieder geval veel meer mannen die winkelen niet leuk vinden dan wel. het is logisch dat je het leuk vindt om een gitaar te kopen ja, maar dat moet je dan meer zien als: het is een nieuw onderdeel om beter te kunnen jagen dus dan is het logisch dat het interessant is.

bovendien zijn heel veel problemen die we nu tegenkomen in de maatschappij een gevolg van een wereld die te snel verandert in verhouding met wie we eigenlijk zijn. de oermens in ons kan deze veranderingen eigenlijk niet zo snel behapstukken en daarom lijkt het alsof we heel complex in elkaar zitten.


"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"


Zarathoestra
Usericon van Zarathoestra
Posted 29-03-2004 19:45 by Zarathoestra Wijzig reactieProfiel van ZarathoestraQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2004 12:29 schreef Phriar het volgende:
@ Zara, als je nick refereert aan een groot filosofisch werk zou je eigenlijk toch een grotere mate van filofisch onderbouwde argumentatie verwachten.

Dit topic gaat erover hoe het zou zijn... een hypothese dus, niet hoe het volgens jou is.

Persoonlijk denk ik dat als vrouwen dominant waren geworden oorlogen wel minder voor waren gekomen maar dat de kunst der politiek en psychologische oorlogsvoering nog wat verder doorgevoert zouden zijn als tegenwoordig. Ik denk wel dat de wereld schoner zou zijn, vrouwen hebben volgens mij minder de neiging tot het rijden van grote auto's, het roekeloos (op)verbruiken van de aarde zou volgens mij stukken minder zijn.

Ondanks dat ik ab-so-luut geen vrouwenkenner ben heb ik een ding wel geleerd:

Onderschat nooit de jaloezie en strijd onder vrouwen, die kan feller en langer zijn dan menige man kan of wil volhouden.

Ik denk wel dat vrouwen stukken minder neigen tot het blijven vastzitten in geweldspiralen, ik denk dat vrouwen collectief de pijn van kinderverlies als genoeg waarschuwing zouden voelen en eerder geweldloze oplossingen zoeken.


@ fagg

luisterrr, ik ben zelf een groot filosofisch bouwwerk, 'mijn' forum getuigd daarvan



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-03-2004 19:56 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Een beetje eng... gok ik.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 29-03-2004 20:18 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2004 19:45 schreef Zarathoestra het volgende:
@ fagg

luisterrr, ik ben zelf een groot filosofisch bouwwerk, 'mijn' forum getuigd daarvan



Kom je uit een ander land?


F*ck hippies


Phlegyas
J'ai plus de souvenirs que si j'avais mille ans
Usericon van Phlegyas
Posted 29-03-2004 20:39 by Phlegyas Wijzig reactieProfiel van PhlegyasQuote dit bericht

Ik vind veel vrouwen anders knap dominant.


Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche)


natassja
Usericon van natassja
Posted 29-03-2004 20:42 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

zijn we ook

zoals het hoort


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 29-03-2004 20:54 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Zonder er verder op in te gaan, en niet omodat ik nu per sé wil dat vrouwen ineens boven mannen uitgaan (maar ze werpen ons wel allemaal ter wereld hé) ,maar ....raar maar waar zouden we meer neuken. PUNT


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Nix
Usericon van Nix
Posted 29-03-2004 20:54 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2004 20:42 schreef natassja het volgende:
zijn we ook

zoals het hoort






I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Phlegyas
J'ai plus de souvenirs que si j'avais mille ans
Usericon van Phlegyas
Posted 29-03-2004 20:54 by Phlegyas Wijzig reactieProfiel van PhlegyasQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2004 20:42 schreef natassja het volgende:
zijn we ook

zoals het hoort


Is wel goed vind ik, jaknikkers heb ik persoonlijk geen enkele behoeft aan.


Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche)


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 29-03-2004 21:04 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

hangt ervan af welke vrouw
want er zitten verdorie veeeeeeel bitchen tussen...


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 29-03-2004 21:07 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Inderdaad, sommige van hun zou ik wel levend willen villen.
Vrouwen kunnen ook een eigen mening hebben zonder dominant te zijn.


F*ck hippies


Phlegyas
J'ai plus de souvenirs que si j'avais mille ans
Usericon van Phlegyas
Posted 29-03-2004 21:15 by Phlegyas Wijzig reactieProfiel van PhlegyasQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2004 21:04 schreef EVILinetje het volgende:
hangt ervan af welke vrouw
want er zitten verdorie veeeeeeel bitchen tussen...


Das waar maar dat komt meer uit achterbaksheid dan uit dominantie voort. Ik waardeer een vrouw die wat tegengewicht geeft, niet een die me in mijn rug steekt.


Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche)


Zarathoestra
Usericon van Zarathoestra
Posted 30-03-2004 7:52 by Zarathoestra Wijzig reactieProfiel van ZarathoestraQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2004 20:18 schreef Manifest het volgende:
Kom je uit een ander land?


ja, & ben/denk alles behalve NEDERlands


campske666
Usericon van campske666
Posted 30-03-2004 8:18 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2004 16:55 schreef Airwolf het volgende:

bovendien zijn heel veel problemen die we nu tegenkomen in de maatschappij een gevolg van een wereld die te snel verandert in verhouding met wie we eigenlijk zijn. de oermens in ons kan deze veranderingen eigenlijk niet zo snel behapstukken en daarom lijkt het alsof we heel complex in elkaar zitten.


Daar zou wel eens waarheid in kunnen zitten.
Stond dat ook in die boek ? Anders moet ik die toch maar eens lezen.

quote:
Op 29 maart 2004 21:15 schreef Phlegyas het volgende:
Das waar maar dat komt meer uit achterbaksheid dan uit dominantie voort. Ik waardeer een vrouw die wat tegengewicht geeft, niet een die me in mijn rug steekt.


Dat is idd een belangrijk verschil. Onafhankelijk en zelfstandig zijn is niet hetzelfde als een achterbakse teef zijn. (geld voor mannen ook natuurlijk )


Lone-Dragon
peace
Usericon van Lone-Dragon
Posted 30-03-2004 8:28 by Lone-Dragon Wijzig reactieProfiel van Lone-DragonQuote dit bericht

veel vrouwen zijn geestelijk gewoon supperieur aan mannen. wij mannen daarentegen hebben gewoon meer spieren als vrouwen. en als een aap doorheeft dat hij sterker is laat ie dat weten.
simpel als dat


voer geen oorlog, voer de eendjes


campske666
Usericon van campske666
Posted 30-03-2004 8:30 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2004 8:28 schreef Lone-Dragon het volgende:
veel vrouwen zijn geestelijk gewoon supperieur aan mannen. wij mannen daarentegen hebben gewoon meer spieren als vrouwen. en als een aap doorheeft dat hij sterker is laat ie dat weten.
simpel als dat


Vrouwen geestelijk superieur aan mannen. Laat me dat even weerleggen: Mieke Vogels.




FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 30-03-2004 8:33 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2004 8:28 schreef Lone-Dragon het volgende:
veel vrouwen zijn geestelijk gewoon supperieur aan mannen. wij mannen daarentegen hebben gewoon meer spieren als vrouwen. en als een aap doorheeft dat hij sterker is laat ie dat weten.
simpel als dat

Het is idd waar dat mannen over het algemeen van nature gespierder zijn dan vrouwen maar dat vrouwen intelligenter zijn dan mannen is nooit aangetoond. Wel zijn bij mannen en vrouwen bepaalde delen van de hersenen verder ontwikkeld tov elkaar. (even gemiddeld genomen want er zijn natuurlijk uitzonderingen)


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


campske666
Usericon van campske666
Posted 30-03-2004 8:35 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2004 8:33 schreef FireFox het volgende:
Het is idd waar dat mannen over het algemeen van nature gespierder zijn dan vrouwen maar dat vrouwen intelligenter zijn dan mannen is nooit aangetoond. Wel zijn bij mannen en vrouwen bepaalde delen van de hersenen verder ontwikkeld tov elkaar. (even gemiddeld genomen want er zijn natuurlijk uitzonderingen)


...En mannen zijn goed in dingen waar vrouwen minder in zijn, en andersom. Daarom complementeren ze elkaar, en zou de ideale maatschappij niet gedomineerd zijn door mannen of vrouwen, maar een gelijkwaardige samenwerking van de twee.

Slotje


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 30-03-2004 11:03 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

ik heb het topic niet gelezen ,
ik ken omgevingen waar vrouwen dominant zijn ( familie ) en school ,
dat vrouwen dominant zijn wil nog niet zeggen dat het beter is , wel als hun opleidingsniveau op peil is .



1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 30-03-2004 16:49 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Volgens mij zijn vrouwen net mensen en zou de wereld er helemaal niet veel anders uitzien met vrouwen aan de macht.

@chantallie en natassja: spreek voor jezelf, ik herken me als vrouw totaal niet in wat jullie zeggen.



SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 30-03-2004 16:52 by SiQDiZ Wijzig reactieProfiel van SiQDiZQuote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2004 16:49 schreef 1i1ith het volgende:
Volgens mij zijn vrouwen net mensen en zou de wereld er helemaal niet veel anders uitzien met vrouwen aan de macht.

@chantallie en natassja: spreek voor jezelf, ik herken me als vrouw totaal niet in wat jullie zeggen.




Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-03-2004 16:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2004 16:49 schreef 1i1ith het volgende:
@chantallie en natassja: spreek voor jezelf, ik herken me als vrouw totaal niet in wat jullie zeggen.
LOL maar dat zijn dan ook hippies he ...


SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 30-03-2004 17:06 by SiQDiZ Wijzig reactieProfiel van SiQDiZQuote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2004 16:55 schreef Jenje het volgende:
LOL maar dat zijn dan ook hippies he ...


je hebt het niet zo op hippies he


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-03-2004 17:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2004 17:06 schreef SiQDiZ het volgende:
je hebt het niet zo op hippies he
We all need a scapegoat


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen