IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Kreator Vorige pagina | Volgende pagina
testement
FRIET!!
Usericon van testement
Posted 06-07-2004 17:00 by testement Wijzig reactieProfiel van testementQuote dit bericht

ben benieuwd!


zzz


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 06-07-2004 18:42 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Van mij mogen ze best weer richting endless pain en pleasure to kill gaan.Wat een maximale heersplaten.
Extreme agression en coma of souls zijn ook niet beroerd,maar ik prefereer toch echt hun ouwe spul.De eerste keer dat ik Kreator live zag zal ik ook nooit weer vergeten.Ergens eind jaren 80(exact jaartal weet ik niet meer..)speelden ze in Zwaagwesteinde in een sporthal samen met Lunacy en Mordacious(2 niet onbekende friese bands in die tijd...)


spelfout weggehaald...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-07-2004 20:01 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2004 14:46 schreef Orion het volgende:
DYSTOPIA(de dood van Utopia )


Dit is niet de betekenis van Dystopia.

Dystopia is niks anders dan een antonym van Utopia. Het is gewoon het tegenovergestelde maar heeft niks met de dood of bestrijden van Utopia te maken.


Dystopische literatuur en film behoren tot mijn favorieten The Trial (Franz Kafka), 1984 (Orwell), Blade Runner, The Crow etc.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Orion
Usericon van Orion
Posted 06-07-2004 20:12 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht



Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


Orion
Usericon van Orion
Posted 22-09-2004 19:29 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

KREATOR Set Title, Release Date For New Album - Sep. 22, 2004

German thrashers KREATOR have set "Enemy of God" as the title of their new album, due in Europe and South America on January 10 and North America on January 11 via SPV Records. A limited-edition version of the CD will come with a bonus DVD containing a "making of" documentary and video clips. Artwork duties will be handled by Austrian artist Jochim Luetke (www.luetke.com). ARCH ENEMY guitarist Michael Amott makes a guest appearaonce on lead guitar on the track "Murder Fantasies".

The follow-up to 2001's "Violent Revolution" was recorded and mixed at Backstage Studios in Derbyshire, England with producer Andy Sneap (MACHINE HEAD, SKINLAB, NEVERMORE), and was previously described by KREATOR mainman Mille Petrozza as "pure brutal thrash! Tons of fast shit, sick solos, aggro riffing... I am really psyched about the new shit. Can't wait to hear what [the fans] think about it..."

"Enemy of God projected track listing (in no particular oder):

01. Enemy of God
02. Impossible Brutality
03. Suicide Terrorist
04. Murder Fantasies (feat. Michael Amott)
05. Dying Race Apocalypse
06. One Evil Comes - A Milion Follow
07. Dystopia
08. World Anarchy
09. Voices
10. Under A Blackened Sky
11. When Death Takes It's Dominion
12. The Ancient Plague



Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


Visor
Ravage, Laserbeak, Frenzy... Eject!
Usericon van Visor
Posted 22-09-2004 21:05 by Visor Wijzig reactieProfiel van VisorQuote dit bericht

Ik heb het album 'Coma of souls', viel me trouwens op dat er een nummer op stond dat exact hetzelfde intro heeft als het nummer Beermuda van Tankard. Tis igv een lekkere thrash formatie


Soundwave: 'Cries and screams are music to my ears'.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 23-09-2004 23:10 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

en dat people of the lie en heartwork van carcass wel erg veel van elkaar 'geleend' hebben in t refreintje!


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 23-09-2004 23:51 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2004 18:42 schreef Orion het volgende:
Very 'Coma of Souls' [-like]. It's like the glory days [of thrash] all over again."





GOEIE ZAAK



Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 24-09-2004 9:32 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Hans, ga Violent Revolution nou eens luisteren man!

Zeker een goeie zaak! KREATOORRRRRRRR


Wicked Mystic
Cold Turkey
Usericon van Wicked Mystic
Posted 24-09-2004 12:56 by Wicked Mystic Wijzig reactieProfiel van Wicked MysticQuote dit berichthttp://www.metallive.nl

quote:
Op 24 september 2004 9:32 schreef Elfensteen het volgende:
Hans, ga Violent Revolution nou eens luisteren man!

Zeker een goeie zaak! KREATOORRRRRRRR


Violent Revolution is idd gruwelijk gaaf!!



emperial wrath
Usericon van emperial wrath
Posted 25-09-2004 0:50 by emperial wrath Wijzig reactieProfiel van emperial wrathQuote dit bericht

Ik ken niet echt veel van ze, vel mp 3's. Aantal wat nieuwer werk, maar t meeste toch oude werk, dat blijf ik toch het beste vinden, al klinkt het nieuwere ook goed.
Heb paar maand terug ook hun dvd gehaald, die is ook wl gaaf, alleen jammer dat het neit een heel concert is maar dat ze een paar concerten door mekaar hebben .


zo donders wiet van de keet


Orion
Usericon van Orion
Posted 21-10-2004 8:27 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht


*ken iemand dit even vertalen

Kreator Listening Session - Hamburg Dungeon, Hamburg, 19.10.2004
Hätten wir noch 10 Minuten länger vor den Türen des Hamburg Dungeon warten müssen, hätte Kollege Torben wahrscheinlich die Lautsprecher eingetreten: Die Endlosschleife vor der Tür des Gruselkabinetts in der Hamburger Speicherstadt hört sich arg nach der 38. Spur einer beliebigen CD von Cradle Of Filth an - und ist eher extrem nervig als gruselig. Aber wir waren schließlich da, um ganz anderen Klängen zu lauschen: KREATOR haben in England im Frühsommer den "Enemy Of God" aufgenommen, und etwa 25 Jounalisten sind aus ganz Europa herangekarrt worden und durften sich auf die Holzbänke im Pestsaal zwängen.
Der Gesamteindruck: "Enemy Of God" ist Thrash as thrash can. Gerade Fans der klassischen KREATOR-Alben werden sich jetzt schon mal vorfreuen dürfen, das Album kann man auch als Lehrbuch darüber durchgehen lassen, wie man Anno 2004 noch einmal den ganz klassischen, Oldschool-Thrash durchdeklinieren kann. Oder im einzelnen:

Der Titeltrack Enemy Of God besticht durch seine Tempo- und Stimmungswechsel. Los geht es bedrohlich und schnell, nach dem langsamen Mittelteil folgen im Zieleinlauf geniale Gitarrenlicks mit kleinen, feinen Melodien. Sehr groß und bei diesem einmaligen Hören der stärkste Track des Albums.

Impossible Brutality passt zumindest vom Titel her perfekt in die mittelalterliche Folterausstellung des Dungeon, musikalisch ist es eher das Stück zum Mitmoshen und scheint genau auf eine Livesituation zugeschnitten zu sein.

So weit, so 21. Jahrhundert. Bei Suicide Terrorist scheinen dagegen selbst die Gitarrenmelodien aus den Achtzigern importiert zu sein. Text von heute, Musik ganz retro.

Zu World Anarchy muss ich passen. "Dystopia" überrascht danach wieder: Mille keift hier nicht in üblicher Manier seine Texte heraus und setzt seine Stimme ganz anders, ungewohnt ein.

Voices Of The Dead ist mein nächster Favorit, Mille zeigt eine weitere Facette seiner Stimme und das Midtempo versinkt unter einem Gewirr von geschüttelten Haaren, garniert mit ganz und gar skandinavischen Gitarrenmelodien. Mosh, mosh, mosh.

Murder Fantasies wirkt dagegen wieder fast 15 Jahre älter und ist sehr schnell.

When Death Takes Dominion hat auf der einen Seite mächtige Riffwände, bei denen es scheint als hätten Mille und Sami ihre Gitarrenspuren je mehrfach übereinander gelegt, auf der anderen Seite ist das Ding aber ein bisserl arg vorhersehbar.

Mit einer Hymne beginnt das letzte Drittel des Albums, One Evil Comes - A Million Follow ist böse, der Chorus wirkt wie ein Schlachtruf.

Abwechslung ist Trumpf bei Dying Race Apocalypse: Der Song beginnt mit Akustik-Gitarren und wird dann furios und schnell. Ventor lächelte während dieses Stückes ganz besonders vor sich hin und er hat auch gute Gründe, in diesems Stück auf seine Doublebass stolz zu sein. Milles Sprechgesang folgt dem Schlagzeug in den Rhythmusstrukturen und wird zum Instrument.

Under A Total Blackened Sky dreht noch einmal richtig auf und rast dahin, die Zeile "´Til The Day We Die" wird wieder wie ein Schlachtruf rausgeschrieen - der Song ist noch einmal erkennbar KREATOR:

Das Finale "The Ancient Plague" beginnt düster wie der Keller des Dungeon. Dosenöffner der Apokalypse. Galoppel, galoppel.

Besonders letzteren Eindruck unterstreicht Sami Yli-Sirniö, der stets gut gelaunte finnische Gitarrist findet den Vorgänger "Violent Revolution" im Vergleich zu "Enemy Of God" "fröhlich und tralala". Ventor, Speesy und Sami hatten wenigstens bei dieser Listening-Session mehr Spass als Bandkopf Mille, der ein Interview nach dem anderen im "Großen Brand zu Hamburg" über sich ergehen lassen musste. Sami hatte schon während der Session die Köpfe mit Produzent Andy Sneap zusammengesteckt, der auf Einladung der Band nach Hamburg gekommen war, um sich das Album endlich "mit frischen Ohren" anzuhören. Im Folterkeller entpuppte er sich als Entertainer und probierte mit jedem weiteren Bier mehr von seinen neuerworbenen Deutsch-Kenntnissen aus, so verriet er jedem, dass er "Schlallplattenproduhtz-end" ist.



Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 21-10-2004 8:31 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Nee


spelfout weggehaald...


Orion
Usericon van Orion
Posted 21-10-2004 8:32 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

ZWIJN!


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 21-10-2004 8:35 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2004 8:32 schreef Orion het volgende:
ZWIJN!


Ghehehe


spelfout weggehaald...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-10-2004 8:35 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2004 20:01 schreef Chelman het volgende:


Dystopische literatuur en film behoren tot mijn favorieten The Trial (Franz Kafka), 1984 (Orwell), Blade Runner, The Crow etc.


Mad max??


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 21-10-2004 9:51 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

vertaling:

"kreator luistersessie

lekker effe nieuwe plaatje van kreator luisteren... "


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 21-10-2004 9:53 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2004 9:51 schreef Aaaarco het volgende:
vertaling:

"kreator luistersessie

lekker effe nieuwe plaatje van kreator luisteren... "



Ik had het niet beter kunnen vertalen


spelfout weggehaald...


Orion
Usericon van Orion
Posted 21-10-2004 9:55 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2004 9:51 schreef Aaaarco het volgende:
vertaling:

"kreator luistersessie

lekker effe nieuwe plaatje van kreator luisteren... "





Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 21-10-2004 11:46 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

piece of u koekie! - kat altijd tienen voor duits

ps //leuke anekdote// - voor mn examenshitzooi nederlands ( ja, die andere taal!) moest ik (o.a.)een opstel schrijven en kreeg je een paar keuzes uit titels waar je een verhaal van moest maken. dit heb ik toen compleet ge-ent op 'no reason to exist' !... resultaat - dikke 8 - erg ok


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 22-10-2004 13:43 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

Las ik nu ergens dat Kreator gaat touren met Dark Tranquility in het voorprogramma??? Weet iemand hier iets meer van?


Hatsjikidee!


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 22-10-2004 13:48 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 22 oktober 2004 13:43 schreef Unholy Mary het volgende:
Las ik nu ergens dat Kreator gaat touren met Dark Tranquility in het voorprogramma??? Weet iemand hier iets meer van?


Klopt.


spelfout weggehaald...


Scot
Usericon van Scot
Posted 22-10-2004 14:07 by Scot Wijzig reactieProfiel van ScotQuote dit bericht

Endless pain, Pleasure to Kill....ken alleen het oude werk van deze goden, ben niet zo heel benieuwd naar hun huidige werk. Ik heb Destruction vorig jaar gezien voor het eerst in 15 jaar, moet er nog van bijkomen, wat een shock......ouwe mannen zonder gebit!?!


Eli Baltuti Ima''Idu Mituti


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 22-10-2004 14:09 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

18 februari nuldertien



In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Nimmer nuchter
Usericon van Nimmer nuchter
Posted 22-10-2004 14:43 by Nimmer nuchter Wijzig reactieProfiel van Nimmer nuchterQuote dit bericht

quote:
Op 22 oktober 2004 14:07 schreef Scot het volgende:
Endless pain, Pleasure to Kill....ken alleen het oude werk van deze goden, ben niet zo heel benieuwd naar hun huidige werk. Ik heb Destruction vorig jaar gezien voor het eerst in 15 jaar, moet er nog van bijkomen, wat een shock......ouwe mannen zonder gebit!?!

ze beuken live anders nog wel als een idioot


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen