arrebar |
On the turning away |
|
|
|
Posted 02-11-2004 22:34 by arrebar (Speciaal lid) |
|
|
quote: Op 2 november 2004 22:18 schreef Misanthrope het volgende:
In tegenstelling tot wat linkse hippies als arrebar denken,
Wat een paradox, aan de ene kant vind je het slecht dat er bij sommigen weinig respect voor andermans mening is, maar aan de andere kant toon je zelf ook geen respect voor meningen van anderen. quote: IS de Islam slecht. Het verschil met de bijbel: De bijbel zijn verhaaltjes die door mensen die Jezus niet hebben gekend zijn geschreven, hetgeen wat Jezus, de profeet, in het algemeen zegt, is vredelievend. De Qu'ran bestaat uit LETTERLIJK geciteerde teksten van de profeet Mohammed. De Qu'ran wordt hierdoor letterlijk geinterpreteerd, immers de profeet heeft het zo gewild. De profeet zelf is een schoft, zo pleit hij voor agressieve oorlog tegen niet-gelovigen, was hij een slavendrijver, heeft hij vele geweldsdelicten gepleegd (denk aan de slachting van 800 Joodse gevangen) enz. Mohammed citeerde dat moslims zich rustig moeten houden, totdat ze sterk genoeg zijn om een gebied of land met geweld in te nemen. (te lezen in Soera 9 en 'Het leven van Mohammed') Ofwel, de profeet was een slechte man, dus ook de Qu'ran, die door de profeet geciteerd is, is slecht en dus is de Islam, die op de Qu'ran gebaseerd is, in zichzelf al slecht.
Gedurende de gehele periode dat de Islam heeft bestaan hebben vooraanstaande Islamitische rechtsgeleerden ALTIJD gezegd dat het voor een moslim verboden is in een niet-moslim land te wonen, tenzij er wordt gestreden om het land om te toveren tot moslim land.
Dit wil niet zeggen dat de moslims slecht zijn, dit wil zeggen dat de Islam slecht is.
Maar goed, ik ben behoorlijk pissig over dit gebeuren en ik hoop dat Nederland er wijzer en realistischer van wordt, dan is Theo van Gogh niet voor niets overleden.
Als ik het goed begrijp is de Islam slecht omdat het door een man die geen lievertje was geschreven is. Terwijl de bijbel door meerdere mensen is geschreven die ook niet allemaal een lievertje waren. Feit is dat er ook in de bijbel hele negatieve dingen staan over Joden, homo's en noem het allemaal maar op. Daar wordt geen respect gekweekt voor andersdenkenden. Het staat er misschien niet zo oppervlakkig in maar et staan veel foute dingen in de bijbel. Er zijn ook fanatieke christenen die meegeholpen hebben bij de Holochaust uit geloofsovertuiging, tijdens de kruistochten hadden de christenen ook geen respect voor mensen met andere religies. Dus komt er vanuit die kring ook tuig. Er zitten tegenwoordig minder extremisten in maar de basis van de religie is hetzelfde. Als je de islam fout vindt dan moet je het christendom ook fout vinden.
Maar omdat er minder extremisten zijn vind je het echter ineens niet een slechte religie. Dan hangt het dus toch af van de extremisten.
"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers
|