IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Fields of Rock 2005, Goffertpark Nijmegen Vorige pagina | Volgende pagina
Rammsteiner
Burnt..
Usericon van Rammsteiner
Posted 19-06-2005 19:27 by Rammsteiner Wijzig reactieProfiel van RammsteinerQuote dit berichthttp://crazyrikky.hyves.nl/

Ja was lekker festivalletje!
Rammstein ontmoet hele nette professionele gasten,Kon goed met ze praten!

backstage ook kerrie king schouderklopje gegeven,Hij keek boos en liep gauw door,ik had niks anders verwacht

Ook nog de gasten van Velvet revolver ontmoet waren allemaal zo dronken als een....Tjah..Goed dronken

Rammstein show was ok, Met asche zu asche weer erg dikke stinkende rook het publiek ik vooraan stikte we bijna en de ogen begonnen te tranen Vet hoor!
Rammstein maakte er inderdaad een raar einde van Dat viel wel tegen zeg...
Supervette show en ineens stoppen terwijl er werd aangegeven dat ze nog 20 minuten zouden spelen, Till, Flake en Christoph waren aardig verrot die middag al Misschien dat het daaraan lag, Al was er on-stage niks van te merken!

"Sehnsucht"

Legion
Usericon van Legion
Posted 19-06-2005 20:56 by Legion Wijzig reactieProfiel van LegionQuote dit berichthttp://

Wat een eikels om zo vroeg te stoppen. Krijgen we nu een deel van ons geld terug? Was overigens precies dezelfde show als in Ahoy dus niks nieuws voor me. Geluid waaide natuurlijk alle kanten op dus in Ahoy was het wat beter.
Verder erg goede optredens van Machine Head, Mastodon en Metal Church.

My pain is constant and sharp. I do not hope for a better world for anyone. In fact I want my pain to be inflicted on others. I want no one to escape

Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 19-06-2005 21:48 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

Black Sabbath was voor mij de topper in Nijmegen Mastodon vond ik ook erg goed. En Velvet Revolver viel me het meeste tegen.

Hatsjikidee!

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-06-2005 21:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2005 19:27 schreef Rammsteiner het volgende:
Ja was lekker festivalletje!
Rammstein ontmoet hele nette professionele gasten,Kon goed met ze praten!

backstage ook kerrie king schouderklopje gegeven,Hij keek boos en liep gauw door,ik had niks anders verwacht

Ook nog de gasten van Velvet revolver ontmoet waren allemaal zo dronken als een....Tjah..Goed dronken

Rammstein show was ok, Met asche zu asche weer erg dikke stinkende rook het publiek ik vooraan stikte we bijna en de ogen begonnen te tranen Vet hoor!
Rammstein maakte er inderdaad een raar einde van Dat viel wel tegen zeg...
Supervette show en ineens stoppen terwijl er werd aangegeven dat ze nog 20 minuten zouden spelen, Till, Flake en Christoph waren aardig verrot die middag al Misschien dat het daaraan lag, Al was er on-stage niks van te merken!

Truly ... in welk(e) leerjaar/klas van de basisschool ben jij van school gegaan ....

*edit* verduidelijking voor Ghoul

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 19-06-2005 22:01]

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 19-06-2005 22:00 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

95 schat ik zo

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-06-2005 22:05 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Aangepast voor de overigen die als enige trots een strikdiploma kunnen tonen.

FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 20-06-2005 10:43 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

Ozzy stond nog op mn voicemail

*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 20-06-2005 11:57 by *Sander* Wijzig reactieProfiel van *Sander*Quote dit berichthttp://www.facebook.com/sander.vd.meer

Dat was een gezellig Festivalletje Lekker weer en best goed geregeld.

Chimaira(Kevin Tally was strakkkk), Dillinger Escape Plan en Rammstein waren voor mij qua shows het best. Vond Gorefest een beetje tegenvallen, hier had ik veel van verwacht. Geluid was ruk en ik vond het een beetje tam overkomen.

Nog She-Devil gespot(herkend van foto's hier), die een nieuw sprint record zette richting Metal Church

But there is no real me: only an entity, something illusory................

she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 20-06-2005 12:55 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 20 juni 2005 11:57 schreef *Sander* het volgende:

Nog She-Devil gespot(herkend van foto's hier), die een nieuw sprint record zette richting Metal Church
alleen t eerste nummer gemist

wait for me dragon, we'll meet in the sky

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 20-06-2005 12:57 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2005 12:55 schreef she_devil het volgende:
alleen t eerste nummer gemist

Metal Church is gaaaahaaaf!

she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 20-06-2005 12:57 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 20 juni 2005 12:57 schreef MindlessMayo het volgende:
Metal Church is gaaaahaaaf!
na savatage mn favoriete band, komende week zie k ze weer 2 keer

trol
Usericon van trol
Posted 20-06-2005 12:58 by trol Wijzig reactieProfiel van trolQuote dit berichthttp://www.dimensional-psychosis.com

Junk

she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 20-06-2005 12:59 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 20 juni 2005 12:58 schreef trol het volgende:
Junk
koala

Burzum
Usericon van Burzum
Posted 20-06-2005 12:59 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

@trol Ik heb weer gave terror!

Pleur den MSN even aan!

hehe

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 20-06-2005 13:00 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2005 12:57 schreef she_devil het volgende:
na savatage mn favoriete band, komende week zie k ze weer 2 keer

Die 'nieuwe' zanger kan dr wat van ja. Op Waldrock ook, sjongejongejonge

trol
Usericon van trol
Posted 20-06-2005 13:01 by trol Wijzig reactieProfiel van trolQuote dit berichthttp://www.dimensional-psychosis.com

@shedevil: hehehe
@burzum: at your service

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-06-2005 14:38 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

We zijn er met z'n tienen heen gegaan en er een relaxed dagje van gemaakt. Lekker muziekje luisteren, pilsje drinken en bekersprokkelaars uitgelachen.

Metal Church - was wel gaaf. Fijne jeugdsentiment. Het klonk uiteraard enorm gedateerd, en dat is het ook maar het was wel een mooi, strak optreden.

Mastodon - gewoon heerschend al was het geluid enigszins klote. Bovendien stond het echt enorm teringhard.

Slayer - zoals vanouds, de meeste krakers hebben ze gespeeld, niet veel op het podium gedaan. Gewoon Slayer. Het geluid was echter BE-DROE-VEND. Het klonk enorm dof en plat. Ik zou niet weten waardoor het kwam. Bij de andere bands was het geluid ook niet om over naar huis te schrijven maar dit was echt te erg.

Velvet Revolver / Audioslave - niet gekeken, wel van een strategisch puntje even meegeluisterd. De GnR covers klonken gaaf. Audioslave vond ik niet zo geweldig spelen al was Spoonman een aangename verrassing.

Black Sabbath - Ja, opa kan niet meer zingen. Ja, het is geen jeugdig frisse vertoning meer. Maar...de zichtbare plezier (of professionaliteit) op Ozzy's gelaat maakte veel goed. De meeste vette nummers zijn voorbij gekomen en tsja...het blijft Sabbath.

Rammstein - het was uiteraard een enorm gelikte show. Dat is, zeker op een festival toch een uitzondering te noemen. De mannen stralen een en al professionaliteit uit, en dat is lovenswaardig. Een aardige verrassing was dat ze tijdens Stripped toch met het bootje gingen crowdsurfen. Ik had dat op een festival niet verwacht eigenlijk. De confetti tijdens Amerika was minder indrukwekkend dan in een afgesloten zaal maar dat is logisch. Ik miste wel de slijptollen. In ieder geval: Deutsche Grundlichkeit.

Al met al een fijn dagje. Alles was zeer strak en professioneel georganiseerd en zo hoort het. Meestal hoefde je niet al te lang te wachten om bediend te worden etc. Dikke prima dus.

Het meest amusante waren toch de sprokkelaars. Meestal liepen ze met z'n tweetjes, ogen in een glazige blik gericht op de grond. Zodra ze een beker zagen doken ze erop als hongerige aasgieren om hun trofee vervolgens omhog te houden. Heerlijk! Paupers! Hahaha.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-06-2005 14:42 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2005 20:56 schreef Legion het volgende:
Wat een eikels om zo vroeg te stoppen. Krijgen we nu een deel van ons geld terug? Was overigens precies dezelfde show als in Ahoy dus niks nieuws voor me. Geluid waaide natuurlijk alle kanten op dus in Ahoy was het wat beter.
Verder erg goede optredens van Machine Head, Mastodon en Metal Church.

Ik vond jouw optreden op Breedijk's kruis nog het meest indrukwekkend schatje.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-06-2005 14:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2005 14:38 schreef Chelman het volgende: In ieder geval: Deutsche Grundlichkeit. .

Gründlichkeit, beste.

signature

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-06-2005 14:53 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2005 14:51 schreef Hypnos het volgende:
Gründlichkeit, beste.

Beste man, ik heb geen zin om trema's te typen.

Oh...ik zie nu pas dat jij eigenlijk Spuitpoep bent.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 20-06-2005 14:54]

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-06-2005 14:59 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Gelderlander:

Metalmeute versuft na smakelijk Rammstein
Door RENÉ MEGENS en JEROEN SCHWARTZ D

Druppels op een gloeiende plaat. Ozzy Osbourne gooit tijdens het optreden van Black Sabbath af en toe een emmer water richting publiek, Sabbath - fans die zich een stuk vlees op een barbecue hebben gewaand tijdens de tweede editie van Fields of Rock.

Till Lindemann, de leadzanger van Rammstein. - Foto: William Moore

Subtitel van dit eendaagse metalfestival, dat is opgetrokken rond headliners Rammstein en Black Sabbath, is A heavy day in the park.

Heavy is het. Niet alleen vanwege de hitte, maar ook vanwege de decibellenbombardementen die op de bijna 50.000-koppige menigte worden afgevuurd door 23 bands. Die zijn verdeeld over vier podia en bieden veel stijlen. Ook divers: de status en prestaties van de bands en de publieksrespons.

Het is het festival van de oude glorie. Zo oud zijn de bands Alter Bridge, Velvet Revolver en Audioslave nog niet. Wel zijn de musici van deze Amerikaanse bands oudgedienden. Drie muzikanten van grungeband Creed spelen nu psychedelische metal en klinken als Screaming Trees met te veel glenbutarol op. Niet onaardig, niet bijzonder. Dat geldt ook voor Velvet Revolver, waarin drie ex-leden van Guns n' Roses spelen. En zanger/poseur Scott Weiland. De vroegere frontman van Stone Temple Pilots is hier de zwakke schakel. Audioslave behoort tot de beste bands van de dag. Dit sterrenensemble, bestaande uit restanten van Soundgarden en Rage Against The Machine, brengt puntige rock en weet te grooven. Ontspannen en amusant optreden. Lichtvoetige zomerrock met inhoud.

Dat is iets anders dan de primitieve heavy rock-'n-roll, waarmee het oude Motörhead van de hese schreeuwlelijk Lemmy nog immer te keer gaat: als Chuck Berry met een straaljagergeluid.

Het Amerikaanse Slayer teert ook op oude roem. Voor de derde keer in vier jaar mag het een stapelhoge gitaarmuur optrekken op het hoofdpodium op de Goffertweide. Zolang de groep beroep doet op de monsterlijke klassiekers die het tussen 1985 en 1990 verzon, is Slayer onverslaanbaar qua venijn en hardheid.

De halfslachtige mengvorm van poldermetal en Amerikaans aandoende brulrock van Gorefest stelt enigszins teleur. De uitvoering mag hard en zelfverzekerd zijn, zo doeltreffend als vroeger wordt het niet. Gorefest behoort tot de vele comebackbands van deze FOR (Metal Church, Helmet, Machine Head). Van die ene vroegere supergroep die echt begraven lijkt, Sepultura, mag alleen de zanger alweer aantreden. Omdat Max Cavalera's Soulfly altijd en overal goed is voor een feestende en springende meute.

Voor een van de hoogtepunten van de dag zorgt Mastodon. Dit Amerikaanse kwartet gromt en buldert, maar is speelser en inventiever dan veel andere bands. Hun warmbloedige nummers hebben een kop en staart, tussendoor gaat de groep op avontuur. Dat doet ook The Dillinger Escape Plan. Mathcore heet hun muziek. En lessen daarin worden in Nijmegen gegeven door wiskundeprofessoren die grossieren in verzengende hardcore en onverwachte overgangen. Types die nodig aan de Ritalin moeten. Minder hectisch is de melodieuze buikdanseressenmetal van het Nederlandse After Forever. Ze is wel kitscherig en wonderschoon.

Feest is het bij Black Sabbath. De oervaders van de metal brengen een fijne greatest hits-show. Gevolg: veel reacties uit het publiek. Die krijgt ook Flogging Molly. Tot achter in de tent dansen mensen op de aanstekelijke folkpunk van deze op hol geslagen variant op Rowwen Hèze.

Slotact is Rammstein. De Duitsers verwonderen en ontroeren. De met bloed en smeer besmeurde toetsenist Lorenz rent en rijdt als een ongeleid projectiel over het podium, terwijl het vuurwerk hem letterlijk op de hielen zit.

Het is strak geregisseerd bombarietheater met vuurwerk, vlammen en verkleedpartijen. Sentimenteel, stoer en uitermate smakelijk. Stadionmetal. Rammstein schopt in de onderbuik, in woord, beeld en volume. En dan gaat plotseling het licht in het park uit en blijft de menigte versuft achter.

Festival: Fields of Rock. Gezien: zaterdag in Goffertpark, Nijmegen.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-06-2005 15:03 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

geil

slim

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 20-06-2005 15:04]

FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 20-06-2005 15:07 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

vast homo's (@1e pic)

(niks tegen homo's hoor...)

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 20-06-2005 15:08]

OOTBC
Out Of The Body Crew
Usericon van OOTBC
Posted 20-06-2005 15:57 by OOTBC Wijzig reactieProfiel van OOTBCQuote dit berichthttp://www.degraafschap.nl

Motorhead had een bagger geluid. Velvet Revolver had ik meer van verwacht. Audioslave is ruk. en jammer dat deze 2 bands toch moesten teren op succes van hun ouwe bands GNR/SG/RATM

Slayer niks van gezien was bij GF
ik vond Gorefest een beter geluid hebben dan op dynamo..toen werd ik weggeblazen door de bassdrums..

DAt was het..

Human blood, The perfect place, Birth of descendants, Creatures living, In my veins the horror, Frightening, sickening, The pain that I am bearing, Begging, please get them, OUT OF MY BODY

Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 20-06-2005 17:00 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Ik zie dat weinig mensen naar Machine Head zijn geweest. Erg zonde want het is lang geleden dat ik deze band zo overweldigend heb zien spelen. Veel nummers van 1 van de beste metalalbums van de jaren 90, Burn My Eyes. Tevens nog een drietal covers van Pantera, Sepultura en Metallica.

Na de laatste cd en dit optreden heeft Machine Head weer flink wat punten bij mij gescoord!

Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com