IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Rijkeluiskinderen / rijkelui Volgende pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 06-11-2004 1:15 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Quote uit de Quote:

"Rich kids in opmars

Steeds meer rijke Nederlanders hevelen hun vermogen over naar hun kinderen. Dat blijkt uit de Quote 500, editie 2004, die vanaf 5 november in de winkel ligt. Om successierechten bij de verdeling van de erfenis te drukken, kiezen veel vermogende ondernemers ervoor om nog voor hun overlijden hun aandelenbezit onder hun kroost te verspreiden. Om die reden debuteren dit jaar zeven dertigers in de lijst van de 500 rijkste Nederlanders: de drie kinderen van reistycoon John Fentener van Vlissingen (nr. 7), de twee dochters van bouwmagnaat Dik Wessels (nr. 15) en de zoon van hotellier Giovanni van Eijl (nr. 131)."

Wat vind men van deze groep kinderen die met de gouden paplepel zijn grootgebracht en door de rijke paps riant in het economische zadel geholpen worden nu ook al jong voor het levend vermogend worden?

Je kan mazzel hebben en dus zijn in die kringen nooit geldzorgen.

Deze groep zal om de riante start vrij waarschijnlijk een hooggeplaatste functie kunnen -gaan- bekleden en dus over anderen kunnen gaan beslissen.

Op zich allemaal weinig mis mee want, nogmaals, je kan mazzel hierin hebben, maar de kans is groot dat ze ook leiding geven over mensen die van-uit- een lagere economische klasse komen; hebben zij, omdat ze zelf nooit van onderaan de ladder hebben hoeven beginnen en dus geen prestatie hebben geleverd uit zichzelf daarvandaan hogerop te komen en dus niet weten hoe dat is, wel recht van spreken over deze groep mensen en de wetgeving waar deze klasse mee te maken heeft/gaat hebben?

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 27-02-2014 14:11]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 06-11-2004 1:18 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ja, dat viel mij ook al op in de stad. Misschien ben ik ook wel een rijkeluiskind, maar godverdomme, wat heb ik een hekel aan ons.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 06-11-2004 1:23 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Vindt het eigenlijk buitengewoon oneerlijk dat mensen zoveel geld kunnen verdienen. Voor sommige mensen stelt een miljoen geen bal meer voor. Die mensen zouden zich eens moeten realiseren hoe aso ze zijn. Ik zou er zelf niet mee kunnen leven.

En laat bedrijven gewoon die stinkkindertjes aannemen op basis van hun prestaties, en niet op basis van hun geld.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 06-11-2004 1:24 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Mee eens.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-11-2004 1:27 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2004 1:23 schreef Sjaan het volgende:
Vindt het eigenlijk buitengewoon oneerlijk dat mensen zoveel geld kunnen verdienen. Voor sommige mensen stelt een miljoen geen bal meer voor. Die mensen zouden zich eens moeten realiseren hoe aso ze zijn. Ik zou er zelf niet mee kunnen leven.





Aso?!?!? Omdat ze (de ouders) risico hebben gelopen, ondernomen hebben, honderden of duizenden mensen aan werk houden zijn ze aso?


quote:

En laat bedrijven gewoon die stinkkindertjes aannemen op basis van hun prestaties, en niet op basis van hun geld.


....de enige bedrijven die de 'stinkkindertjes' 'zomaar' aannemen zijn hoogstens de familiebedrijven. Andere bedrijven doen dat niet want die hebben geen belang bij.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-11-2004 1:38 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

*zucht* waarom zeuren mensen zoveel dat geld niet belangrijk is maar zijn ze jaloers/boos als anderen wel geld hebben


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 06-11-2004 1:42 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Geef me je geld maar hoor.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 06-11-2004 1:48 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 6 november 2004 1:27 schreef Chelman het volgende:


Aso?!?!? Omdat ze (de ouders) risico hebben gelopen, ondernomen hebben, honderden of duizenden mensen aan werk houden zijn ze aso?...


Het gaat hier dus niet over de ouders die het met een prestatie verworven hebben maar over die groep kinderen waar de eerste post naar refereert.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 06-11-2004 1:49 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

hehe, ben benieuwd!!

*pakt de popcorn*


Bruce Banner


Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 06-11-2004 3:05 by Bonnie Wijzig reactieProfiel van BonnieQuote dit bericht

Rijkeluiskinderen hebben gewoon geluk wat betreft financien. Ik vind het oneerlijk dat iemand die niet met een dik pak geld geboren is, het recht heeft over deze mensen te oordelen. Meestal hebben ze nog niet eens de keuze gehad om het anders te doen. De meeste mensen zijn gewoon jaloers en buiten dat hebben de ouders van die kinderen keihard moeten werken om hun zoiets te geven.




ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 06-11-2004 3:13 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

rijkevlooiskinderen, was ik er maar eentje, maakte alles net iets makkelijker en zou ik me iets meer kunnen toeleggen op de dingend die ik leuk vind en of goed kan ipv 2 dagen per week bij de hema hersencellen af te stoten om vervolgens daarvan mijn huur te betalen...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-11-2004 9:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2004 1:27 schreef Chelman het volgende:


Aso?!?!? Omdat ze (de ouders) risico hebben gelopen, ondernomen hebben, honderden of duizenden mensen aan werk houden zijn ze aso?


Ja, die kinderen hebben ook zoveel risico gelopen en hard gewerkt ...

Volgens mij is Chelman een beetje op zijn pikkie getrapt


quote:
....de enige bedrijven die de 'stinkkindertjes' 'zomaar' aannemen zijn hoogstens de familiebedrijven. Andere bedrijven doen dat niet want die hebben geen belang bij.
Nou er zijn aardig wat advocatenfirma's, zakenfirma's en van die financiële bedrijven die graag een Oranje in dienst hebben ... dus dat klopt niet helemaal


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 06-11-2004 9:25 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Hmm, zou willen dat ik tot de groep met veel centen behoorde...

Maarre, tis maar goed dat er mensen met veel geld zijn. Ik werk zelf veel voor goedbedeelde particulieren ( ja, zitten miljonairs bij), en die groep mensen met geld zorgt wel voor werkgelegenheid. Net zoals die kinderen straks hun geld uit gaan geven en dus ook voor werkgelegenheid zullen zorgen.


spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-11-2004 9:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik denk dat de irritatie ook meer slaat op blagen a la Paris Hilton of hoe heet die anorexahoer ...

Van die blagen die dus niets doen en alleen maar pappie's centjes uitgeven ..


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 06-11-2004 9:53 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Vind dit eigenlijk wel een interessant onderwerp.

Ik heb zelf ook ouders die bulken van het geld en zich daar nooit meer zorgen om hoeven te maken, maar dat is nog niet MIJN geld.
Ik heb zelf ook gewoon werk en betaal zelf ook al mijn lasten en dergelijke dingen die ik moet doen, maar mijn ouders hebben me altijd geleerd dat als ik iets wou hebben dat ik er ook zelf voor moest werken.
Ik weet ook wel dat ik op een heel treurige dag ook heel veel centjes zal hebben, maar laat die dag maar mooi uitblijven, ik heb liever dat ze het allemaal opmaken aan leuke dingen voor zichzelf, dan dat ik straks zonder ouders zit maar wel met een hoop centen, dan heb ik liever geen geld en de wetenschap dat ze ervan genoten hebben.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-11-2004 9:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik denk dat ht niet cru over ruike kinderen gaat, maar om luie rijke kinderen ..

Mijn ouders zijn alles behalve arm, maar ook niet gruwelijk rijk, maar ze hebben alles door werken vergaard, en nu kunnen ze daar de vruchten van plukken.

Mijn ouders hebben tijdens mijn studie aardig wat voor mij betaald, gewoon omdat ze wilden dat ik een goed diploma zou krijgen, wat ook gelukt is ... maar ik heb er zelf altijd bij gewerkt, en ben niet iemand die geld gruwelijk over de balk smijt ...


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 06-11-2004 10:05 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Ah, ok
Dat ouders bij dragenaan een studie vind ik ook zeker een goed iets.

Weet je wat ik nog erger vind?
Rijke lui kindjes die verwachten dat iedereen voor je vliegt, of van die fucking parasieten omdat jij of je ouders veel geld hebben die denken dat ze daardoor maar kunnen schaaflopen bij je


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-11-2004 10:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dat is ook het onderwerp imo

Dat je ouders hebt die hun centen goed bewerkt hebben zodat het geld voor hen werkt, betekent allee dat je familie met ene goed stel hersenen is gezegend.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 06-11-2004 10:15 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2004 9:40 schreef Jenje het volgende:
Ik denk dat de irritatie ook meer slaat op blagen a la Paris Hilton of hoe heet die anorexahoer ...

Van die blagen die dus niets doen en alleen maar pappie's centjes uitgeven ..
Niets doen? Weet je dat Paris Hilton onafhankelijk van haar pa een miljoenenimperium heeft opgezet waar zij en haar zusje zo'n $250 miljoen aan hebben verdiend?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-11-2004 10:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2004 10:15 schreef Misanthrope het volgende:
Niets doen? Weet je dat Paris Hilton onafhankelijk van haar pa een miljoenenimperium heeft opgezet waar zij en haar zusje zo'n $250 miljoen aan hebben verdiend?


En wat voor "imperium" is dat dan wel?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-11-2004 11:01 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2004 9:06 schreef Jenje het volgende:
Ja, die kinderen hebben ook zoveel risico gelopen en hard gewerkt ...

Volgens mij is Chelman een beetje op zijn pikkie getrapt



De post van sjaan ging over het verdienen an sich en niet over de kinderen en daar ging mijn post op in.
quote:

Nou er zijn aardig wat advocatenfirma's, zakenfirma's en van die financiële bedrijven die graag een Oranje in dienst hebben ... dus dat klopt niet helemaal


Zo zo da's een nationaal probleem. 5 mensen die in dienst genomen worden bij een bedrijf zonder er iets voor te hoeven doen.

Ik verlies daar bijna slaap over.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-11-2004 11:04 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2004 9:40 schreef Jenje het volgende:
Ik denk dat de irritatie ook meer slaat op blagen a la Paris Hilton of hoe heet die anorexahoer ...

Van die blagen die dus niets doen en alleen maar pappie's centjes uitgeven ..


Irritatie? Hoe kan je er aan irriteren? Dat is gewoon pure JALOERSHEID.

En zoals Misanthrope heeft gezegd is Paris Hilton geen 'luie hoer'. Ja, ze heeft natuurlijk een headstart gehad dankzij de connecties etc. die haar familie heeft, maar ze zit niet op haar reet en breidt het vermogen uit.

Zodra iemand zich aan andermans eerlijk verdiende geld irriteert is het niks meer en niks minder dan AFGUNST.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Meester
Houd den hertog hoogh in vaendel!
Usericon van Meester
Posted 06-11-2004 11:12 by Meester Wijzig reactieProfiel van MeesterQuote dit bericht

Dit is al zoiets oud. Willem Alexander solliciteert ook niet naar de functie koning. Je kan je afvragen of ze er gelukkig mee worden om meteen zo een hoge functie te mogen bekleden. Van dingen bereiken in je leven wordt je gelukkig naar mijn idee. Volgens mijn filosofie zullen die mensen ongelukkig worden.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 06-11-2004 11:16 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Ik vind het belachelijk ja dat Pietje een hele etage voor zichzelf heeft en alles betaald krijgt van zijn pappie. Terwijl Jantje een klein hok heeft, of zelfs samen slaapt met zijn halve gezin op een kamer, en enorm bij moeten werken om zijn eigen studie te betalen.

En dat alles omdat de ouders van Pietje iets slimmer geboren werden maar net zo hard werkten als de ouders van Jantje


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 06-11-2004 11:17 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Ach, rijkeluiskinderen zijn wel handig.


F*ck hippies


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-11-2004 11:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Chelman, je hapt heerlijk!

Maar het is overigens de jongere zus van Paris Hilton die dat imperium bezit, Pais hilton verdient haar geld aan pappie, aan lamme tv shows en aan af en toe een catwalk betreden. Verder is het welbekend dat zij haar geld voornamelijk uitgeeft aan erg veel stappen waarbij de drank en drugs rijkelijk vloeien


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen