IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Photoshop Vorige pagina | Volgende pagina
FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 20-02-2004 15:22 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2004 14:22 schreef ~Narsil het volgende:
Iemand die weet hoe je gedownloade fonts in photoshop krijgt...

Gewoon in je font dir van Windows kieperen en dan zouden ze er zonder restart van photoshop al in moeten staan.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 20-02-2004 15:25 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2004 12:53 schreef Valorian het volgende:
Photoshop 7 al gevonden , nu Illustrator Classroom in a book / bible nog...

Daar heb ik ook wel interesse in eigenlijk. Ik mail je wel als ik hem niet zelf vind.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 20-02-2004 17:36 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 20 februari 2004 15:22 schreef FireFox het volgende:
Gewoon in je font dir van Windows kieperen en dan zouden ze er zonder restart van photoshop al in moeten staan.


Ah, ok, op zoek naar font dir dus... merci


Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 23-02-2004 10:17 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

vraagje, ik heb in Adobe 6.0 een filter over een tekening heengegooid, het bestand opgeslagen etc., maar nu (een paar dagen later) wil ik het filter er weer af hebben. enig idee of dit mogelijk is?


"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 23-02-2004 10:23 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

quote:
Op 23 februari 2004 10:17 schreef Airwolf het volgende:
vraagje, ik heb in Adobe 6.0 een filter over een tekening heengegooid, het bestand opgeslagen etc., maar nu (een paar dagen later) wil ik het filter er weer af hebben. enig idee of dit mogelijk is?


Niet. Zodra je een plaatje bewerkt en opgeslagen hebt, en daarna sluit is het onomkeerbaar. Is te hopen dat je het origineel nog hebt ...



Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 23-02-2004 10:48 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 23 februari 2004 10:17 schreef Airwolf het volgende:
vraagje, ik heb in Adobe 6.0 een filter over een tekening heengegooid, het bestand opgeslagen etc., maar nu (een paar dagen later) wil ik het filter er weer af hebben. enig idee of dit mogelijk is?


Om dit zoveel mogeljk te vermijden: werk met zoveel mogelijk lagen en sla de originele PSD's op.
Anders gezegd: als je een gewone foto wilt bewerken met een filter en achteraf nog wilt wijzigen: copieer dan de basis-layer en werk op de copie, simpel, maar je moet eraan denken natuurlijk.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 23-02-2004 10:55 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

ik heb nog wel wat copieen, moet nu alleen even een duim en een hand overnieuw doen maar bedankt in ieder geval!


"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 27-02-2004 19:49 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

vraagje: Hoe kan je als je bijvoorbeeld gezichten gaat bijwerken, door ze bijvoorbeeld te corpsepainten, ervoor zorgen dat de gezichtsuitdrukking zo goed mogelijk te zien blijft? Rimpels en plooien gaan altijd zo makkelijk foetsie...
Ik ben namelijk bezig met een fotoalbumpje te maken met photoshop-corpsepaint foto's van vrienden van mij.

voor:



na:


Sommige plooien kan je nog wel zien, maar de meeste zijn verdwenen...


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 27-02-2004 21:13 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

Ik zou geen brush gebruiken hiervoor, maar copies maken van je layers en dan met selectie materiaal bijv. het gezicht te selecteren. Daarna dan met hue & levels de kleur aan passen en eventueel weer copies maken van de elementen uit de orginele layer die je in de orginele kleur wilt. De zwarte strepen zou ik wle weer met een bruch doen. (je kunt het hue & levels gebeuren ook met color channels doen)


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 27-02-2004 21:22 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

klopt, daar heb ik ook al wel een beetje mee zitten kloten. Het nadeel is dan wel dat het er zo glad uitzien, ipv erop gesmeerd. Als je begrijpt wat ik bedoel...


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 28-02-2004 13:12 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 27 februari 2004 19:49 schreef Bintmeister het volgende:
vraagje: Hoe kan je als je bijvoorbeeld gezichten gaat bijwerken, door ze bijvoorbeeld te corpsepainten, ervoor zorgen dat de gezichtsuitdrukking zo goed mogelijk te zien blijft? Rimpels en plooien gaan altijd zo makkelijk foetsie...
Ik ben namelijk bezig met een fotoalbumpje te maken met photoshop-corpsepaint foto's van vrienden van mij.

voor:



na:


Sommige plooien kan je nog wel zien, maar de meeste zijn verdwenen...

Neem een nieuwe laag boven je foto. Begin daar op in te kleuren. heeft niet als je je rimpels verliest. En kies dan in je lagenpallet voor de geselecteerde laag multiply of color overlay of iets dergelijks. Maak niet uit. Je moet er zelf een beetje in rotzooien om tot een goed resultaat te komen.


mvg wk10


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 25-03-2004 15:53 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

nOOb vraag:
Ik heb laatst een foto ingescand, maar nou moet die witte overschot aan de kanten nog weg. heb een tijd zitten klooien maar vind het niet. help?


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 25-03-2004 16:02 by SiQDiZ Wijzig reactieProfiel van SiQDiZQuote dit bericht

zorg dat je die foto zo kantelt dat de onderkant horizontaal is en de zijkant vertikaal, snij dan de foto er uit en plak hem op een nieuw canvas

easy


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 25-03-2004 16:07 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

Aha, en hoe breng je dat in praktijk?


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 25-03-2004 16:09 by SiQDiZ Wijzig reactieProfiel van SiQDiZQuote dit bericht

met photoshop, rtfm

[Dit bericht is gewijzigd door SiQDiZ op 25-03-2004 16:09]


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 25-03-2004 16:12 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 27 februari 2004 21:22 schreef Bintmeister het volgende:
klopt, daar heb ik ook al wel een beetje mee zitten kloten. Het nadeel is dan wel dat het er zo glad uitzien, ipv erop gesmeerd. Als je begrijpt wat ik bedoel...

Dat is dan een kwestie van zonodig de makeup lagen te mergen en dan voorzichtig ietswat te expirimenten met blur.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 25-03-2004 16:14 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2004 16:09 schreef SiQDiZ het volgende:
met photoshop, rtfm


Laat ook maar.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 25-03-2004 16:16 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2004 16:14 schreef VodeVilicious het volgende:
Laat ook maar.

Als het goed is staat er een functie knippen. Met deze functie kan je een gebied selecteren om te knippen.
Dus dan selecteer je bijv de foto zonder de randjes zeg je ok en dan zijn de randjes en de foto los van elkaar.

[Dit bericht is gewijzigd door Pandora op 25-03-2004 16:17]


SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 25-03-2004 16:21 by SiQDiZ Wijzig reactieProfiel van SiQDiZQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2004 16:14 schreef VodeVilicious het volgende:
Laat ook maar.


zelf initiatief wordt ook gewaardeerd ja... ik leg precies uit hoe het moet in mn vorige post, pak ff je manual er bij en je hebt het zo gedaan.

fyi; ik ben de kwaadste niet, voeg me toe aan je msn -> alltheeasynameswereout OP hetepost.com

^ uiteraard hetepost vertalen naar het engels


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-03-2004 16:28 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 27 februari 2004 19:49 schreef Bintmeister het volgende:
voor:



na:




he da's die kutoosterling Billy.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 25-03-2004 16:56 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2004 16:21 schreef SiQDiZ het volgende:
zelf initiatief wordt ook gewaardeerd ja... ik leg precies uit hoe het moet in mn vorige post, pak ff je manual er bij en je hebt het zo gedaan.



Nou, zelfs met die post lukt het me niet. En een manual heb ik niet.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 25-03-2004 17:28 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2004 16:56 schreef VodeVilicious het volgende:
Nou, zelfs met die post lukt het me niet. En een manual heb ik niet.


Als het om een rechthoekige uitsnede gaat en de foto staat min of meer recht dan is dit het makkelijkste:

- open de foto
- klik met linkermuisknop op de selectietool, dat is een vierkantje in stippellijn en zit linksboven in je gereedschapsmenutje.
- selecteer door linkerknop in te houden terwijl je de muis beweegt het gedeelte wat je wilt bewaren.
- ga naar 'image' in de menubalk boven, en druk op 'crop'.
- sla dit beeld opnieuw op en je hebt je foto, zonder wit

staat de foto scheef dan kan je eerst naar 'image' -> 'rotate canvas' -> 'arbitrary' om de foto precies recht te zetten alvorens je de eerdergenoemde stappen uitvoerd.

Succes.


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 25-03-2004 17:41 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

thanks! gelukt.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 25-03-2004 17:53 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2004 17:28 schreef Valorian het volgende:

staat de foto scheef dan kan je eerst naar 'image' -> 'rotate canvas' -> 'arbitrary' om de foto precies recht te zetten alvorens je de eerdergenoemde stappen uitvoerd.

Succes.


of druk op ctrl t (free transform) en draai het plaatje door de pijl bij een van de hoeken te plaatsen


"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"


Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 28-05-2004 19:12 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

weet iemand de makkelijkste manier om uit een plaatje een plaatje van 140 bij 30 pixels te knippen?


"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"


Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen