|
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | ||||
Auteur: |
|
|
blijven lopen zou ik zeggen ontopic: Ozric tentacles -> psychedelic/prog.?? Sterke band naar mijn beschijden mening, gitaarwerk doet me in momenten denken aan Satriani. After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain) |
|
Hagelslag-metal dus. Okay, weer wat geleerd. Kunnen we nu weer on topic, want dat soort bands zijn natuurlijk verre van progressief. Heeft iemand de nieuwe King Crimson al gehoord? Zo ja, hoe is-ie? |
|
quote: Ja, heb em gehoord en viel me tegen; hadden ze de lat maar niet zo hoog moeten leggen. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Meh, jammer. En ik was nog wel bijna zo ver om hem te halen . Ik geloof nog 4 albums en dan heb ik hun hele jaren '70 + '80. |
|
quote: Ga zelf maar luisteren; het blijft natuurlijk wel King Crimson dus meuk is het nooit; overigens krijgt ie verder overal goede kritieken, maar wat mij betreft hebben ze teveel gejat van hun eigen -niet bepaald altijd geslaagde- projecKts; Thrak blijft voor mij hun laatste hoog(s)tepunt. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Kan iemand mij misschien meer informatie verstrekken over de band Redemption? Het enige dat ik weet is dat het een project is van de gitarist Nicolas van Dyk. En hij krijgt hulp van drummer Jason Rullo (ex-Symphony X), toetsenist Michael Romeo (Symphony X), gitarist Berni Versailles (o.m. Agent Steel, Fates warning en Engine) en gastmuzikanten Ray Alder en Mark Zonder (Fates warning). En het blijkt stevige en technische prog-metal te zijn. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Check this out: http://www.bravewords.com/features.html?id=1000227 Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Ik heb nog een CD van Spiral Architect. Echt supergave technische progmetal, alleen die zang!! ZONDE! Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Derek Sherinian - Black utopia (sowieso vind ik zijn Planet X de beste progrock/metal van de laatste tijd.) bijna dezelfde speelvreugde als op de eerste Liquid Tension experiment!!!! The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Ik had eigenlijk verwacht dat dat zo'n keyboard projectje was. Niet dus? Moet ik ook maar eens checken dan. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Project in zoverre dat de muzikale bezetting nogal wijzigt, maar dat hebben / hadden wel meerdere bands; de muzikanten die hij keer op keer strikt zijn stuk voor stuk subliem!!! Hier speelt zelfs gitaarmeester Aldi Meola op mee!!! The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Wow, ik heb net een paar soundclips van zijn site gehaald (http://www.dereksherinian.com) en dat klinkt inderdaad erg goed! Morgen direct maar eens gaan luisteren dan. Bedankt voor de tip! I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Graag gedaan!!! Sowieso ben ik op zoek naar progrock/metal met muzikanten van buiten de metal; iemand nog meer tips? The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Meer dan genoeg zelfs. Maar ik ken je smaak niet. Probeer anders deze: Spock's beard Flower kings Porcupine tree Tiles Dali's dilemma (misschien toch metal) O.S.I. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Da's geen progressive rock, in feite bijna alles wat in dit topic staat valt niet onder de noemer progrock/metal... ik dacht dat ook eerst, maar progrock zijn dus dingen als Simple Minds enzo... Beledig Porcupine Tree dus niet door ze progrock te noemen! |
|
Pardon? Waar haal jij die wijsheid vandaan? Simple minds is niet eens rock. Genesis, Marillion en Toto horen misschien wel in dit topic thuis. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Simple Minds progrock? Dacht 't niet? Progrock is toch dingen als Tool en King Crimson? |
|
Welja, Genesis, Marillion en Toto = dus progrock idd. Ik weet dat doordat ik me had opgegeven als onder andere progrock recensent, in het idee dat ik dan dus idd Porcupine Tree mocht bespreken enzo, niets is minder waar! Check bv Deep Thought uit, of nog een stuk erger: Metamorphosis... Porcupine Tree... = maybe FM rock? Psychedelic rock? Iets heel nieuws eigenlijk denk ik [Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 27-05-2003 23:06] |
|
quote: NEEEEEN!! |
|
quote: Ok. Dan niet. Laten we die groepen dan maar onder de categorie Geniaal zetten. |
|
quote: Maar bands als Spock's beard en Flower kings zijn ook zeker prog rock. Ook niet jou smaak neem ik aan. Porcupine tree heeft veel weg van Pink floyd. Pink floyd maakt net zoals PT een soort kruising tussen prog rock en psychedelische pop. Dus die past inderdaad iets minder in het rijtje. Nieuw is het trouwens niet echt. King crimson is dus wel echte prog rock. Tool wel minder. Tool weet ik eigenlijk niet hoe je dat zou kunnen noemen. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Tool is FM rock Edit: hoewel ze daar eigenlijk veel te geniaal voor zijn hé... [Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 27-05-2003 23:14] |
|
quote: Zeker gaaf, zeker technisch, en onbeluisterbaar als je iets anders tegelijkertijd wil doen.. In ongeveer hetzelfde rijtje; Andromeda. |
|
quote: FM Rock? |
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |