IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Progressive metal/rock Vorige pagina | Volgende pagina
Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 31-08-2003 0:48 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

Ik progressive!

Met name Dream Theater, gewoon prachtig, echt topbandje


zo kan ie wel weer


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 31-08-2003 1:03 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

laten we Pain Of Salvation niet/nooit vergeten...



met name 'remedy lane' die's echt zo brilliant.


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 31-08-2003 1:33 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

PoS, Ook goed idd

Heb een album van Acid Rain gedownload (www.acidrainsite.com), zit ik nu te luisteren, klinkt ook goed, maar vind het wel opvallend veel lijken op DT zo af en toe.


zo kan ie wel weer


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 31-08-2003 3:26 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 30 augustus 2003 20:03 schreef Jebes het volgende:
Hmm, ik denk ook weer eens wat te horen Maar goed, het klinkt iig net fretloos


Maakt nie uit Jebes.... Toen ik voor t eerst Micheal Lee Firkens, Ron Thal en zelfs Jeff Beck hoorde spelen, kon ik hun stijl van spelen ook nie gelijk plaatsen.



XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 13-09-2003 19:21 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Damn, wat vind ik het enorm jammer dat de band Eternity X ermee opgehouden is. Alle prog fans zouden het album The edge eens moeten uitchecken. In essentie is het pure progressieve metal maar dan met vreemde ingredienten. Geen electronische bullshit ofzo maar...nou ja, luister zelf maar eens.

http://www.eternity-x.com


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 13-09-2003 21:39 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Iemand Signify van Porcupine Tree in zijn bezit??
Ik heb 'm net binnen en dit is na In Absentia nu mijn favo PT-plaat ever!!
Veel meer prog en nmm ook meer sfeer dan bv Lightbulb Sun.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 14-09-2003 14:03 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Nee, ik ken die cd niet. Maar ik heb gehoord dat hun werk voor Stupid dream nogal zweverig/experimenteel kan zijn. En dat is niet echt wat voor mij ben ik bang.

NP:
Fates warning - A pleasant shade of gray


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 27-10-2003 22:51 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 27 oktober 2003 22:49 schreef Heiden het volgende:
Ik vind Pink Floyd toch stukken beter als Yes. ELO is ook koel, maar van ouwe muziek vind ik nog steeds Neil Young een van de beste dingen, raar maar waar. Prachtige teksten heeft die gast geschreven.

Echt waar? Waarom vind je ze 'beter'? (moeilijk te vergelijken, zijn 2 verschillende bands)

PF is me in de oude periode teveel hippie/psychedelica en daarna teveel rock, te toegankelijk etc. (hou ik niet zo van).
Alleen die zang van Yes he, die achterlijke hoge homofiele zang....


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 28-10-2003 11:43 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2003 21:39 schreef NecRobert het volgende:
Iemand Signify van Porcupine Tree in zijn bezit??
Ik heb 'm net binnen en dit is na In Absentia nu mijn favo PT-plaat ever!!
Veel meer prog en nmm ook meer sfeer dan bv Lightbulb Sun.

signify was mijn eerste kennismaking met porcupine tree. de albums daarna vind ik wat minder. 'the sky moves sideways' is mijn favoriete porcupine tree cd. zie ook porcupine tree topic.

quote:
Op 14 september 2003 14:03 schreef XnegativeX het volgende:
NP:
Fates warning - A pleasant shade of gray


meesterlijke cd, echt uniek in zijn soort


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 28-10-2003 16:52 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ik ben een echte prog-freak, hier een lijstje van bands die ik te gek vindt:

A.C.T
Altura
All To Human
Andromeda
John Arch
Archetype
Arena
Ark
Artension

Ai ai ai.... dit is alleen mijn "A" sectie van mijn prog afdeling al... lijstje wordt dus te lang als ik het hele alfabet tot Z door ga...

Ik ga dus uit mijn dak van A tot Z... Met andere worden, van A.C.T tot Zero Hour!!

Kortom: PROG IS WAANZINNIG

[Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 28-10-2003 18:01]


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Shadow_buildeR
Behind The Mask
Usericon van Shadow_buildeR
Posted 28-10-2003 19:25 by Shadow_buildeR Wijzig reactieProfiel van Shadow_buildeRQuote dit bericht

I LOVE PROGRESSIVE TOO :D oops, caps, maar ik bedoel maar.

[Dit bericht is gewijzigd door Shadow_buildeR op 28-10-2003 19:25]


Bring Us Love .... Let Us See ... Set Us Free


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 28-10-2003 19:28 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

In dit genre lijkt het veel moeilijker te zijn om echte kwaliteit af te leveren dan in bijvoorbeeld de Black, Death en Hardcore/punk scene waar de goeie bands je om de oren vliegen.

Maar als er eens weer een goeie band/cd op de markt gooit dan is het ook echt iets geweldigs.

Voor mij is de laatste klapper volgens mij Feel euphoria van Spock's beard. Sowieso een van mijn favouriete prog bands.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Shadow_buildeR
Behind The Mask
Usericon van Shadow_buildeR
Posted 28-10-2003 20:55 by Shadow_buildeR Wijzig reactieProfiel van Shadow_buildeRQuote dit bericht

Spock's Beard... tja, beetje een saaie band vind ik, maar dat conceptalbum Snow vond ik best wel mooi.


Bring Us Love .... Let Us See ... Set Us Free


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 28-10-2003 20:58 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik ga eens vissen en ga mezelf eens een FISH vangen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 28-10-2003 21:01 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 28 oktober 2003 20:55 schreef Shadow_buildeR het volgende:
Spock's Beard... tja, beetje een saaie band vind ik, maar dat conceptalbum Snow vond ik best wel mooi.


*hapt naar adem*
Snow is nou net hun mindste album.

En over Fish...A gentlemen's excuse me is een enorm gaaf nummer.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 29-10-2003 10:17 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Een goede plaat in dit genre valt of staat met een goede productie. Deze is gewoon onontbeerlijk!!! Helaas zijn er te veel prog bands die wel zeer goed zijn, maar door de "slechte" produktie gewoonweg niet uit de verf komen... dan denk ik aan bands als Power Of Omens of de oude DGM bijv. of noem maar op. In mijn optiek moet een prog cd een heel evenwichtig sprankelend geluid hebben.

Persoonlijk (om even te reageren op al de berichtjes) vindt ik de nieuwste Spock's Beard toch een "mindere" plaat. Ik heb hem gekocht en veelvuldig geluisterd... en toch pakt hij me niet. Er ontbreekt iets, en volgens mij is dat die dubbele bodem die Neal er wel altijd in stopte. Gek genoeg vindt ik de solo-plaat van die drummer NDV - Karma wel waanzinnig.... dus aan het "nieuwe" stemgeluid ligt 't ook niet. ( voor de muggenzifters onder ons... ik weet dat hij al op eerdere platen van SP en live zong ) Voor mij persoonlijk blijft Spock's Beard - V nog altijd de allersbeste cd van hun.

Enne.... de nieuwe Neal Morse is geniaal, en ik ga lekker naar allebei de concerten van Neal en Mike in november.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 29-10-2003 10:37 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2003 16:52 schreef Staalman het volgende:
Ik ben een echte prog-freak, hier een lijstje van bands die ik te gek vindt:

...
Ark
...



Kortom: PROG IS WAANZINNIG




progMETAL waar ik helemaal wild van ben is EVERGREY . Schitterende muziek!


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 29-10-2003 11:49 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

*springt woedend op en neer*

NEEN! Niet alleen progMETAL is goed.
Van Spock's beard zijn alle albums gewoon goed. Hoewel ik snow dan weer de mindste vind.
En anders moet je gewoon The Flower Kings (de botanische heerschers) of Transatlantic gaan luisteren.
Transatlantic is een project met Neal Morse (ex-Spock's beard), Roine Stolt (THe Flower Kings), Pete Trewavas (Marillion) en Mike Portnoy (Dream theater).


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 29-10-2003 11:50 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

rob rock


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 29-10-2003 12:01 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Hoeveel?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 29-10-2003 12:02 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 29-10-2003 14:37 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 18 augustus 2003 18:14 schreef mcoenen het volgende:
Yeps hele goede cd, alleen jammer van de belabberde produktie, dat is bij Planet X toch een beetje beter geregeld.


Klopt; blijkbaar is Simon Phillips enorm afhankelijk van z'n medegeluidstechnici?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 29-10-2003 16:55 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2003 11:49 schreef XnegativeX het volgende:
En anders moet je gewoon The Flower Kings (de botanische heerschers) of Transatlantic gaan luisteren.



Nou, ik ken ze allebei niet, maar ik heb vorige week de nieuwe Kaipa CD (Keyholder) gekocht, waar een of twee (voormalige?)Flower Kings bandleden in meespelen, en ik heb hem meteen maar uitgeroepen tot grootste miskoop ooit.

Prachtige hoes en artwork, maar wat een oninteressante saaie pretentieuze bagger staat er op die schijf zeg! Spijt als haren op mijn hoofd dat ik het bonnetje heb weggegooid, €19,99 naar de klote

Nou, misschien een mooi vormgegeven onderzetter voor op de huiskamertafel.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 29-10-2003 17:01 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Hmmm, ik heb een boel mensen gehoord die zwaar onder de indruk waren van Kaipa maar mijn eeste luisterbeurt liet ook geen sterke indruk achter. Nou moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik hem dus maar 1x oppervlakkig heb geluisterd en dat is vaak niet genoeg bij dit soort muziek.

Trouwens, nog een goeie band:
http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=1013354

[Dit bericht is gewijzigd door XnegativeX op 29-10-2003 17:05]


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 29-10-2003 17:11 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Tja, het zal ook wel liggen aan algemene smaak neem ik aan. Maar desalniettemin, de zang is prut, de intro van het eerste nummer is Queen met schel afgestelde versterker, de gitaarsolo's gaan maar door en door terwijl ze nergens heen leiden, de achtergrondgeluiden komen op mij uitermate pretentieus en zinloos/doelloos over ("Hee, ik heb hier nog een kwinkelerend vogel-tjilpje liggen?" "Ooooear, zet maar in een loop, da's aetherisch!" "Da's watte?" "Vinden de New Agers tof!" "Oh ja."), etc.

Alleen nummer 3 kan me tot nu toe enigszins bekoren, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat het het meest 'stevige' (lees: minst zweverige/pingelige) nummer van de CD is. Ruilen iemand?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen