IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Progressive metal/rock Vorige pagina | Volgende pagina
El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 06-11-2002 0:25 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2002 16:42 schreef mcoenen het volgende:
wat is nieuw ?? in de jaren 70 kon je nog nieuwe dingen bedenken, tegenwoordig is toch alles wel eens gedaan ?


wat een ontzettende ONZIN is dit zeg, erg gemakzuchtig ook

het aantal melodieën, stijlen, en zelfs emoties is juist oneindig groot. ik denk dat alle muziek van deze wereld bij elkaar maar een handjevol zand vormt in een woestijn van onontdekt gebied.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 06-11-2002 0:29 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2002 21:36 schreef Redelijk het volgende:
Als onze muziek op muziek van een andere bands zou lijken iz dat puur TOEVAL.


ja, maar daarmee kan het oorspronkelijke feit gewoon nog overeind blijven staan. en bovendien, ik weet dat marcel coenen jaren geleden al op de ytsejam-mailing list kwam, dus helemaal toevallig kan de vergelijking met dream theater zowiezo al niet zijn.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Redelijk
Usericon van Redelijk
Posted 06-11-2002 0:38 by Redelijk Wijzig reactieProfiel van RedelijkQuote dit bericht



[Dit bericht is gewijzigd door Redelijk op 06-11-2002 13:47]


mcoenen
Sun Caged and Stormider Guitarist
Usericon van mcoenen
Posted 06-11-2002 0:41 by mcoenen Wijzig reactieProfiel van mcoenenQuote dit berichthttp://www.marcelcoenen.com

Wat een bullshit weer, redelijk, je zegt het helemaal goed ja, waarom zit ik op mailinglijsten en op sommige forums (uitgezonderd van deze dan) juist ja: om de band te promoten, iedereen doet dat !

wat een kortzichtige lui zijn sommigen hier zeg .....



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-11-2002 0:52 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Dan ga ik me er ook maar mee bemoeien

Ik vind de vergelijking DT-SC belachelijk, ik vind de muziek van SC véél breder dan DT. Als ik naar SC luister hoor ik metal, blues, jazz, rock, en het klinkt nog zeer goed ook!

DT is imho meer rechtoe-rechtaan progrock, ookal waren zij ongeveer de pioneers van het genre. Ik hoor in SC toch hele andere invloeden terug dan alleen DT. Ik durf dus zelf te beweren dat SC progressiever is als DT

Als er iemand 'prog' roept denkt vrijwel iedereen aan DT, vrij logisch (en onterecht) dus dat SC hiermee vergeleken wordt omdat deze band ook in dit genre valt. Kwestie van een krap referentiekader hebben I guess.


Redelijk
Usericon van Redelijk
Posted 06-11-2002 0:55 by Redelijk Wijzig reactieProfiel van RedelijkQuote dit bericht



Hee Snaack, kan je ff op aaisieknoei komen?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-11-2002 0:58 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2002 0:55 schreef Redelijk het volgende:


Hee Snaack, kan je ff op aaisieknoei komen?


Nou, vooruit


mcoenen
Sun Caged and Stormider Guitarist
Usericon van mcoenen
Posted 06-11-2002 1:01 by mcoenen Wijzig reactieProfiel van mcoenenQuote dit berichthttp://www.marcelcoenen.com

quote:
Op 6 november 2002 0:25 schreef El Chulo het volgende:
wat een ontzettende ONZIN is dit zeg, erg gemakzuchtig ook

het aantal melodieën, stijlen, en zelfs emoties is juist oneindig groot. ik denk dat alle muziek van deze wereld bij elkaar maar een handjevol zand vormt in een woestijn van onontdekt gebied.



Mee eens, echter of het mooi is is punt twee, ik schreef eerder al dat ik muziek maak waar ik zelf ook naar wil luisteren, toevallig prefeer ik deze stijl omdat ik die mooi vind, uiteraard kun je de gekste dingen gaan mengen met elkaar, echter luister maar es naar het gros wat er gedraaid wordt aan muziek binnen nederland, en dan heb ik het niet eens specifiek over metal, het komt toch altijd op dezelfde dingen neer.

Ik zou ook de meest uiteenlopende dingen door elkaar kunnen gooien als ik wil, ik heb er de kennis zeker wel voor, echter mooi is anders, dus speel ik gewoon wat ik gaaf vind om te doen.

En dit geldt voor heel Sun Caged, elk nummer van ons lijkt niet op elkaar, wat dat betreft zijn wij zeker progressief bezig, en of je er nu wel of niet van houdt, dat staat buiten beschouwing. Feit is wel dat wij wel degelijk progressief zijn in de zin van : onszelf vernieuwen, en al doen we dat binnen onze stijl, voor ONS is het wel degelijk vernieuwing, en je kan SC dus ook niet afrekenen op 1 of 2 nummers die je gehoord hebt, voer het oordeel maar als je ze alle 12 hebt gehoord.

Marcel



Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 06-11-2002 9:05 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Ik vraag me af wat iedereen zich hier druk loopt te maken en te zeiken........ maak jullie toch allemaal niet zo druk man... doe gewoon je ding... en gezeik van anderen !?!?! FIJN........ mot jeje gewoon niks van aantrekken........


Dus...............


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 06-11-2002 11:12 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

hmmm, tis inderdaad een beetje stomme discussie: progressief of niet. maar wel grappig dat de heren van sun caged er zo fel op ingaan
voor de rest lijkt sun caged me best ok!!


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 06-11-2002 13:00 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

lol




wladimir
Usericon van wladimir
Posted 06-11-2002 13:01 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2002 9:05 schreef Triple-Dan het volgende:

Dus...............


zoiets?


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 06-11-2002 13:17 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

wij begrijpen mekaar hahahahaa


mcoenen
Sun Caged and Stormider Guitarist
Usericon van mcoenen
Posted 06-11-2002 14:31 by mcoenen Wijzig reactieProfiel van mcoenenQuote dit berichthttp://www.marcelcoenen.com

OK

dat we er op ingaan is gewoon al van oud her, als je 6 jaar lang naar je kop krijgt geslingerd "jullie zijn niet origineel" en "jullie lijken op dream theater" etc etc dan ga je daar gewoon van balen, is gewoon zo, vooral als je zelf weet dat dat niet de belangrijkste invloed is.

Maar goed, wij maken gewoon muziek die we zelf te gek vinden en wie dat niet vindt: so be it, ik zal er niet wakker van liggen, voorals nog maken we muziek voor onszelf, als ik populair wil worden ga ik wel bij Anouk solliciteren of zo.




humanator
spectre
Usericon van humanator
Posted 06-11-2002 14:42 by humanator Wijzig reactieProfiel van humanatorQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com

SunCaged is een heerschband, en verder geen gezeik, Nederlands volk is altijd zo critisch op eigen producten, terwijl we het eigenlijk zouden moeten promoten, met zijn allen.


Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 06-11-2002 15:32 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

quote:
Op 6 november 2002 14:31 schreef mcoenen het volgende:
........als ik populair wil worden ga ik wel bij Anouk solliciteren of zo.





LOL


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 06-11-2002 19:00 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

dubbelpost

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 06-11-2002 19:28]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 06-11-2002 19:27 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Hmmm helaas moet ik halverwege het lezen van Redelijk's post ervandoor en nu heeft ie em gewist; jammer want het leek me interessant.
Het ging over het inspiratieproces toch? Machtig interessant! Let wel; ik praat -als kritische consument- alleen over het eindproduct dat mij toegekomen is; niet als muzikant over de intenties die eraan vooraf gingen.

quote:
Op 5 november 2002 21:43 schreef mcoenen het volgende:
...Enne je kan zeggen wat je wil, maar noem eens wat vernieuwende bands van deze tijd op dan ? De bands die vernieuwend waren das toch echt al wat jaartjes geleden hoor, wat moeten we dan gaan doen ? zelfs Polka metal is al gedaan ... en voor mij moet muziek wel mooi blijven, ik hou nou eenmaal van dit soort muziek dat wij maken, moet ik dan alleen om vernieuwend bezig te zijn iets gaan doen wat ik niet mooi vind ?


Ik noem het laatste studioalbum van King Crimson; het nummer Prozak blues heeft een zang die klinkt alsof het versneld is ingezongen en daarna naar normale zangsnelheid is teruggedraaid; dat is écht een voorbeeld van een vondst aangezien dat ontzetend treffend (enorm zwaarmoedig effect!) gebruikt is! Het album is uit 2000 dus vrij recent meen ik (heb t ff niet bij de hand hier)
Daarnaast heeft Altx al een stuk uit het Trent Gardner interview gequote waarin je vernieuwing zou kunnen vinden als ge da wil.

quote:
Enne over opbouwende kritiek: als je nou goede argumenten zou geven dan okee, daar hebben we tenminste wat aan, we hebben ook zat commentaren gekregen waar we wel naar luisteren en iets aan hebben, maar dit soort commentaar hebben we niks aan,


Tsja, ik heb me laten verleiden om specifiek over Sun Caged in te gaan; maar ik bedoelde het in navolging van de eerdere posten die ik neerzette over het genre in het algemeen.
Verder stoot men zich te veel aan de Dream Theater vergelijking. Relax! Het komt over als een plichtmatige ontkenning (bijv. Music Maker interviewtitel maar ook hier) Zodra jullie cd af is en jullie de produktie compleet naar jullie wensen hebben kunnen jullie alle kritiek laten verstommen dus als er een probleem van wordt gemaakt dan lijkt me dat schromelijk overdreven.

Wat ik 'verdekt' (woord wat ik nog ff las van Redelijk) wou zeggen is dit: het zou te gek zijn als het genre an sich weer écht progressief/ vernieuwend zou worden en omdat Sun caged qua muzikale kunde aan de top van de Nederlandse progscene zit en waarschijnlijk ook aan de top van de internationale progscene hebben jullie de kunde om dat voor elkaar te krijgen; ik zou het jammer vinden -gezien de muzikale mogelijkheden- als dat niet zou gebeuren.

Da's mijn wens als liefhebber and that's it.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 06-11-2002 19:31]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 08-11-2002 17:55 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2001 16:02 schreef XnegativeX het volgende:
Ik ben een zeer grote fan van Prog metal/rock. Ik ben even zeer benieuwd of er hier nog meer mensen rondlopen met die muzikale voorkeur. Voor mij is het gewoon een genre dat spel techniek met heel veel emotie weet te combineren.
Even een paar favourite bandjes:
- Arena
- Ark
- Dream theater
- Evergray
- Everon
- Flower kings
- IQ
- Pain of salvation
- Pink floyd
- Queensryche
- Spock's beard
- Symphony X
- Transatlantic (met Spock's beard, Flower kings, Marillion en Dream theater leden)


euhm in Spock's Beard zitten ook Dream Theater leden


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 08-11-2002 22:19 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Nee hoor. De zanger van Spock's beard zit samen met de drummer van Dream theater in Transatlantic. De drummer van Spock's heet Nick D'Virgilio ( )


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 08-11-2002 22:23 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

Ja ja 'k weet het.
my mistake
ken je dat trouwens ?..."The Jelly jam?"
thnx trouwens voor de tip over Symphony X
L8er


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 12-11-2002 21:25 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

En dan nog iets.
Je moet echt die Dream Theater DvD een keer zien!


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 14-11-2002 21:24 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Zijn er hier nog meer mensen die vinden dat het concept van Spock's beard - Snow lijkt op Savatage - Streets? Of ligt het nou echt aan mij?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Meulen35
Vic Rattlehead
Usericon van Meulen35
Posted 14-11-2002 22:56 by Meulen35 Wijzig reactieProfiel van Meulen35Quote dit berichthttp://www.chat4all.nl/members/strangewings

unicorn, das een aanrader voor de prog rock fans. Band waar Dan Swanö in heeft gespeeld. Super relaxed


The military intelligence, Two words combined that can\'t make sense


Meulen35
Vic Rattlehead
Usericon van Meulen35
Posted 14-11-2002 22:57 by Meulen35 Wijzig reactieProfiel van Meulen35Quote dit berichthttp://www.chat4all.nl/members/strangewings

quote:
Op 14 november 2002 21:24 schreef XnegativeX het volgende:
Zijn er hier nog meer mensen die vinden dat het concept van Spock's beard - Snow lijkt op Savatage - Streets? Of ligt het nou echt aan mij?


sorry ken Snow niet van Spock's Beard


The military intelligence, Two words combined that can\'t make sense


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen