|
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik geloof dat het een ongelukkig gekozen benaming is, gekozen door degene die de 'stroming'heeft opgezet, maar het fijne weet ik er niet van... I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything... |
|
creepje dit is al 2 x in andere topics besproken. Hou er nu maar een keer over op!!! en dat verschil tussen satanen en satanisten is puur verzonnen. lees eerst dat boekje van la Vey() maar ns een keer. Dan lullen we verder. die lui waar jij het over hebt zijn heidenen en wicca's eventueel peganisten [Dit bericht is gewijzigd door rajackar op 13-12-2001 13:59] |
|
Hou toch eens op met je satanen! Ik heb zelden zo'n belachelijk woord gehoord. 'Satanen' pfffrrhahaha OK Satan is hebreeuws voor 'tegenstander' en de Satanic bible (van Lavey's Church of Satan) is een anti-bijbel; vandaar dus Satan. Er zijn ook een ander type satanisten die in satan een metafoor zien van macht, vrijheid en arrogantie. 'Better to reign in hell, than to serve in heaven'. Weer anderen zien in Satan een amalgaam van allerlei heidense (natuur)krachten en gebruiken Satan als een kapstok om daar een hoop aan op te hangen. Ik refereer maar weer een keer naar de tekst 'As Flittermice As Satans Spys' van Darkthrone (een van DE essentiële black metal teksten als je het mij vraagt). SATANEN bestaan dus niet!! Waar heb je dat in 's hemelsnaam vandaan? |
|
Rajackar peganisten zijn pecannoot-fetisjisten. PAGANISTEN daarentegen zijn wat anders. |
|
idd die knuppel van een Lavey heeft die naam gekozen. |
|
JESUS!!!! Ik vraag hier iets, ik wil info en wordt gelijk tegen de vloer aangescholden!!! Is normaal antwoord geven zo fucking moeilijk?? Geef antwoord, zorg dat ik m'n antwoord heb, en sluit 'm dan in godsnaam maar! MOES MOES MOES MOES MOES MOES!!!!! |
|
Hey ik heb je toch antwoord gegeven man, LEZEN zul je. |
|
sluit 'm dan maar! MOES MOES MOES MOES MOES MOES!!!!! |
|
de antwoorden die je zoekt staan in andere topics. en ik ben ondertussen best benieuwd naar hoe jij er in vredesnaam bij dat gelul over satanen komt. Ik heb me er in het verleden behoorlijk in verdiept maar die onzin heb ik echt nog nooit gehoord |
|
Volgens mij stamt dat af van vroeger (middeleeuwen.. toen de Katholieke kerk nog absolute macht had) als je toen niet was zoals iedereen (christen), dan werd je voor heks uitgemaakt.. of voor satanist. Dat hele 'evil' gedoe komt volgens mij van 'satan wannabes'... |
|
maar dat verschil tussen staan en satanist dan? dat is toch absolute onzin? [Dit bericht is gewijzigd door rajackar op 13-12-2001 14:32] |
|
Volgens mij is een sataan iemand met een geitenpik. Meer kan ik er niet van maken. |
|
LOL Uhm, 'sataan' of-zo-iets, heb ik nog nooit van gehoord... volgens mij is Negative zo iemand.. |
|
Serieus nu, anders gaat ie dicht! I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything... |
|
Graag. |
|
quote: damn, jij was toch SEX moderator? |
|
'dicht' ? |
|
quote:Dat wil niet zeggen dat ik me niet met andere zaken bemoei! En nu on topic *zweepslag* I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything... |
|
quote: OOOOOI lekker *grin* (ik zal nu weer OT gaan) |
|
Erm.. Een Sater, da's een duiveltje, zeg maar, dat woord bestaat wel, maar Sataan, is nonsens. Je zou grammaticaal na Christ-endus Sat-en moeten krijgen. Maareh.. Ik ken geloof ik maar één iemand die zichzelf Satanist noemt, voor de rest alleen maar mensen die zo WORDEN genoemd, en die ontkennen dat zelf ook allemaal, volgens mij is het een algemeen geaccepteerd woord voor iets dat 'eng' is op religieus gebied. (Da's inclusief Wicca, Atheisme, Humanisme, Nihilisme etc.) = God Dit slaat nergens op. |
|
het woord sataan bestaat echt en betekend aanhanger van de duivel vanuit het geloof.ik kan dit weten ik heb namelijk theologie gestudeerd,en dit komt hier ook bij te spraken tijdens de lessen theologie wat het verschil is tussen satanen en satanisten hier heb ik al eens uitleg overgegeven in een ander topic welcome to hell,fuckin, hell yeah |
|
edited [Dit bericht is gewijzigd door superwashandje op 28-04-2015 19:55] "As above then so below. For as they love. then so we loathe. And as we loathe, then so we love. To raise the stars to up above. |
|
Ik heb zo juist nog een hele kalkoen geofferd. Beetje cranberry saus er overheen, en hopla weg is 'ie... |
|
(denkt na)Omdat sommige van hun ideeën overeenkomen met het satanisme zoals het te boek gesteld is-denk ik Hello-hooray-let the show begin-I've been ready |
|
quote: Soms vraag ik me serieus af: denken mensen wel eens na voor ze er zomaar iets uitflappen? SCUM FUCK |
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Volgende pagina |