IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Satanisten, waarom heten ze zo? Vorige pagina | Volgende pagina
bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 18-04-2003 15:14 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 15:10 schreef Jenje het volgende:
Ik ook

Bepaal zelf wel hoe ik mijn leven inricht. Jenjeïsme hoppetee


Hmmz, Bazzisme. Nu nog een hoop sukkels vinden die mij aanbidden (ach hoeft ook niet) en hun geld afgeven.


Bazzio Attacks!!!


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 18-04-2003 15:14 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

maar dit moeilijke publiek (en dat heb ik het over mezelf hoor) was gewoon belangstellend hoor! Was je niet aan 't aanvallen ofzo hoor.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 18-04-2003 15:14 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 18 april 2003 15:09 schreef Possessedpacman het volgende:
Jullie zijn een moeilijk publiek. Ikzelf ben een biginnende satanist. En jullie vragen gaan mij NOG te ver. Ik heb me nog niet genoeg erin verdiept om deze vragen volledig te beantwoorden. Satanisme is een enigzins extreme naam voor deze levenstijl. Ik heb mijn kennis tot zover ik kan met jullie gedeelt. Ik ben nog steeds aan het leren en begrijpen. Maar één ding weet ik zeker. Uiteindelijk moet ik het zelf doen en alleen ik kan dat berijken. Ik heb genoeg zelfrespect en waarding dat ik onafhankelijk kan leven. Zonder hulp van iemand anders. Begrijp me niet verkeerd, ik sta open voor andere meningen en opvattingen. En het is menselijk dat ieder zo zijn eigenopvattingen hierover heeft.


Nou, leer lekker verder zal ik zeggen. Ik denk dat je je tijd verspilt.

Trouwens, er is niet mis om hulp te krijgen van anderen, ik vind het zelfs prettig.

quote:
Ik heb genoeg zelfrespect en waarding dat ik onafhankelijk kan leven.

Zeg dat maar niet tegen satan.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-04-2003 15:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Waarom wil je het zo graag satanisme noemen. Jouw normen en waarden zijn van jou, ga die niet lopen zoeken bij een religie.

Als jouw normen en waarden bij een religie passen mooi, zo niet ook mooi.

Dan pas bepaal je echt zelf wat je doet.


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 18-04-2003 15:15 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

quote:
Op 18 april 2003 15:14 schreef Chantalie het volgende:
maar dit moeilijke publiek (en dat heb ik het over mezelf hoor) was gewoon belangstellend hoor! Was je niet aan 't aanvallen ofzo hoor.


Zo zie ik dat ook absoluut niet. Maar jullie vragen kan ik nog neit beantwoorden. Zoals ik al zei ben ik een beginner en vragen wil ik graag beantwoorden.


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 18-04-2003 15:18 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

quote:
Op 18 april 2003 15:14 schreef Jenje het volgende:
Waarom wil je het zo graag satanisme noemen. Jouw normen en waarden zijn van jou, ga die niet lopen zoeken bij een religie.

Als jouw normen en waarden bij een religie passen mooi, zo niet ook mooi.

Dan pas bepaal je echt zelf wat je doet.


quote:

Satanisme is een enigzins extreme naam voor deze levenstijl.


Hiermee bedoel ik te zeggen dat het door deze naam gelijk een stempel krijgt. Ik zei eerst al dat iedereen zo zijn eigen visie heeft op diverse religies. Hier blijf ik bij en ik heb zojuist alleen maar mijn eigen visie met jullie gedeelt.


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Twentrog
Usericon van Twentrog
Posted 26-04-2003 0:04 by Twentrog Wijzig reactieProfiel van TwentrogQuote dit bericht

Ik ben een modern satanist...eigenlijk maak ik het satanisme meer zelf. Ik zeg dus: Ik ben mezelf. Zelf ben ik de laatste tijd ook bezig met gnostisch satanisme en occultisme. Voornamelijk Astrale Magie.

HAIL THE POWER CALLED SATAN!


"Ach jongen, de wereld is toch al kapot!"


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 26-04-2003 0:09 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 26 april 2003 0:04 schreef Twentrog het volgende:
Ik zeg dus: Ik ben mezelf.
Zelf ben ik de laatste tijd ook bezig met gnostisch satanisme en occultisme. Voornamelijk Astrale Magie.


Jij hebt astrale magie toch niet zelf uitgevonden?


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Cruel Dark Beast
-Morbid Nightmare-
Usericon van Cruel Dark Beast
Posted 26-04-2003 0:10 by Cruel Dark Beast Wijzig reactieProfiel van Cruel Dark BeastQuote dit bericht

Ik ben een paganist.


you say you're men, we know you're cowards


Twentrog
Usericon van Twentrog
Posted 26-04-2003 0:16 by Twentrog Wijzig reactieProfiel van TwentrogQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2003 0:09 schreef mislyd het volgende:
Jij hebt astrale magie toch niet zelf uitgevonden?


zeg ik dat dan, ik ben er mee bezig... het uitoefenen..waarde vrind


"Ach jongen, de wereld is toch al kapot!"


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 26-04-2003 8:49 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2003 0:04 schreef Twentrog het volgende:
Ik ben een modern satanist...eigenlijk maak ik het satanisme meer zelf. Ik zeg dus: Ik ben mezelf. Zelf ben ik de laatste tijd ook bezig met gnostisch satanisme en occultisme. Voornamelijk Astrale Magie.

HAIL THE POWER CALLED SATAN!

Lekker postmodern man!!! Ik ben mijn eigen Shemhamforash, maar op zondagen voel ik me meer een Tiamat.


Demosthenese
Usericon van Demosthenese
Posted 26-04-2003 23:38 by Demosthenese Wijzig reactieProfiel van DemostheneseQuote dit bericht

Ze heten Satanisten omdat niemand anders enige aandacht aan hun kutgeloof zou geven als ze geen shockerende naam zouden hebben. Wat heb je aan een geloof in jezelf? En Satanen zijn mensen die in Satan geloven als het kwaad. Zoals de meeste true blackmetal bands doen. Deze zijn dan gewoon evil.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 27-04-2003 17:07 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Tjong jonge, laat het de Voleg die in den nestelen zijt maar niet horen...


Touché, pussycat!


Metal
Usericon van Metal
Posted 27-04-2003 17:09 by Metal Wijzig reactieProfiel van MetalQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2003 0:04 schreef Twentrog het volgende:
Ik ben een modern satanist...eigenlijk maak ik het satanisme meer zelf. Ik zeg dus: Ik ben mezelf. Zelf ben ik de laatste tijd ook bezig met gnostisch satanisme en occultisme. Voornamelijk Astrale Magie.

HAIL THE POWER CALLED SATAN!

Waar horen 'witte' heksen nu eigenlijk bij?


After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 27-04-2003 20:16 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 26 april 2003 0:16 schreef Twentrog het volgende:
zeg ik dat dan, ik ben er mee bezig... het uitoefenen..waarde vrind

Ik vond het gewoon grappig dat mensen die zeggen dat ze 'zichzelf' zijn, altijd naarstig op zoek zijn naar iets anders.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 28-04-2003 19:10 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2003 17:09 schreef Metal het volgende:
Waar horen 'witte' heksen nu eigenlijk bij?


De KKK?


Tum podem extulit horridulum...


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 28-04-2003 19:18 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Ik ben een sesamstraat aanhanger, ook wel sesamstrater genaamd!



IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 29-04-2003 1:20 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 27 april 2003 17:09 schreef Metal het volgende:
Waar horen 'witte' heksen nu eigenlijk bij?
de boekskes van suske en wiske

ontopic: Ik ben Metalhead.
Waarom heten ze zo? weetikveel waarom noemen christenen 'christenen' en niet 'mutns', omdat ze christus verafgoden zeker?


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 29-04-2003 1:23 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 26 april 2003 23:38 schreef Demosthenese het volgende:
En Satanen zijn mensen die in Satan geloven als het kwaad. Zoals de meeste true blackmetal bands doen. Deze zijn dan gewoon evil.


dude...


Je moeder.


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 30-04-2003 17:36 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

Om maar weer eens on-topic te doen ofzo...

Satanist wordt je genoemd door "gelovigen" als ze denken dat je kwaadaardig bent, of een duivelsaanbidder. Volgens het woordenboek (Mirriam-Webster) betekent het woord 'satanism' het volgende:
"obsession with or affinity for evil; specifically : the worship of Satan marked by the travesty of Christian rites"

Sommige mensen noemen zichzelf ook satanist omdat ze enigszins herkenning voelen in de normen en waardes zoals die zijn neergelegd door Anton LaVey bij de Church of Satan.

Persoonlijk, als ik 'satanist' hoor denk ik aan de tweede. De eerste denk ik meer aan een diabolist of een cultist.


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Metal
Usericon van Metal
Posted 30-04-2003 18:27 by Metal Wijzig reactieProfiel van MetalQuote dit bericht

quote:
Op 28 april 2003 19:10 schreef Nihil het volgende:
De KKK?



After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 15-05-2003 10:56 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

quote:
Op 26 april 2003 23:38 schreef Demosthenese het volgende:
Ze heten Satanisten omdat niemand anders enige aandacht aan hun kutgeloof zou geven als ze geen shockerende naam zouden hebben. Wat heb je aan een geloof in jezelf? En Satanen zijn mensen die in Satan geloven als het kwaad. Zoals de meeste true blackmetal bands doen. Deze zijn dan gewoon evil.


Luister kereltje, het lijkt mij verstandig als jij heel snel op een ander topic je bullshit gaat verkondigen. Zo te zien heb je er de ballen vestand van?
Nog ff 1 vraagje: noem eens zo´n true blackmetal band....Cradle of Filth???


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-05-2003 11:07 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 28 april 2003 19:18 schreef Azagthoth het volgende:
Ik ben een sesamstraat aanhanger, ook wel sesamstrater genaamd!



Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 22-06-2003 23:49 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Beste satanisten hier op zm,
Een goede vriend van mij bood mij aan om me te laten inwijden en zo priester te worden. nou ben ik nog beginnend maar ze zeiden dat ik er aanleg voor heb.
Nou komt hier mijn vraag. Wat houd het inwijden precies in? Wat staat me te wachten? En hoe weet ik wanneer ik er klaar voor ben?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 22-06-2003 23:54 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

quote:
Op 22 juni 2003 23:49 schreef Possessedpacman het volgende:
Beste satanisten hier op zm,
Een goede vriend van mij bood mij aan om me te laten inwijden en zo priester te worden. nou ben ik nog beginnend maar ze zeiden dat ik er aanleg voor heb.
Nou komt hier mijn vraag. Wat houd het inwijden precies in? Wat staat me te wachten? En hoe weet ik wanneer ik er klaar voor ben?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden


Hm, dit lijkt me zo'n onderdeel in de Zondagskrant of een vrouwenblaadje waarin men brieven/vragen plaast genaamd bv. "Vraag Hulp aan Hilde" of zo iets.


Je kan me de bout hachelen!


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen