IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Metalcore: NIET iPims grote topic over metalcore [praat hier over metalcore] Vorige pagina | Volgende pagina
BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 28-06-2011 1:42 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht



Wat een hevig onderschatte plaat is dit. Alove For Enemies - Resistance. Verder dan een hondstrouwe fanschare is de band niet geraakt (laat de inkoppers maar zitten), wat erg jammer is.

Metalcore met harde breakdowns en een schep melodie. Ideaal voor mensen die vinden dat As I Lay Dying niet hardcore genoeg is, oude Throwdown niet genoeg ruikt naar metal en dat Disembodied niet Zweeds genoeg klinkt.


( )

Ja, de band is christelijk. Haters gaan haten.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 28-06-2011 12:21 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

HARD!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 28-06-2011 12:22 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

CORE!


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 28-06-2011 12:23 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 28 juni 2011 12:22 schreef Ralph het volgende:
CORE!
=


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 28-06-2011 12:32 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

STAND UP!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 04-07-2011 2:16 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht



Dit vind ik best gaaf.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 04-07-2011 2:20 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht



Lekker bruut op 0:35. Toffe band uit Zwitserland die best veel doorbreekpotentie heeft, wat mij betreft. Brute breakdowns maar ook van die achterliggende parkway drive-achtige gitaarlijnen. Af en toe lekker de snelheid omhoog en af en toe wat deathcore-invloeden.

Ik denk dat beste Ben hier best wel iets mee kan! Maar pas op; deze shit is overgeproduceerd wat mij betreft.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 04-07-2011 2:21]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


zenir
Usericon van zenir
Posted 05-07-2011 20:20 by zenir Wijzig reactieProfiel van zenirQuote dit berichthttp://flavors.me/rutgherpruijm

quote:
Op 28 juni 2011 1:42 schreef BenKnuckles het volgende:


Wat een hevig onderschatte plaat is dit. Alove For Enemies - Resistance. Verder dan een hondstrouwe fanschare is de band niet geraakt (laat de inkoppers maar zitten), wat erg jammer is.

Metalcore met harde breakdowns en een schep melodie. Ideaal voor mensen die vinden dat As I Lay Dying niet hardcore genoeg is, oude Throwdown niet genoeg ruikt naar metal en dat Disembodied niet Zweeds genoeg klinkt.


( )

Ja, de band is christelijk. Haters gaan haten.


VET! Ben benieuwd hoe mijn protestantse schoonfamilie op deze christelijke muziek gaat reageren


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 20-07-2011 20:41 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Wow. Ben op een blogspot ongeveer 8gb aan metalcore tegengekomen. Allemaal ouder spul, met bvb alle releases van Chokehold en platen (ook oude demo's) bands als Abhinanda, Unconquered, Caliban, Undying, Abnegation, Arkangel, Canaan, Counterweight, Morning Again enzo.

De laatste weken begin ik automatisch van plezier te hinken als ik ergens een oude metalcore-7" of iets dergelijks zie, dus mijn geluk kan niet op. Ik trek die oude metalcore-garde veel meer dan de moderne bands, hoewel die ook verre van slecht zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 20-07-2011 20:41]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 20-07-2011 20:48 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Die heb ik ook al eens gedownload, kreeg nog van jou in het downloadtopic. Dacht dat jij hem al had.

Terug.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 20-07-2011 20:51 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Kan ik me niet meer herinneren

Ik kom dus even achter, maar goed, ik haal de schade wel in. Wat een geniale bands waren er toen. Ben nu naar Extinguish the Sickness van Abnegation aan het luisteren, dat rost ook alweer als een tiet. Abnihanda viel me dan weer wat tegen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 20-07-2011 20:55 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Argh, hier ga ik even hard op:



I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 20-07-2011 20:58 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2011 20:51 schreef BenKnuckles het volgende:
Kan ik me niet meer herinneren

Ik kom dus even achter, maar goed, ik haal de schade wel in. Wat een geniale bands waren er toen. Ben nu naar Extinguish the Sickness van Abnegation aan het luisteren, dat rost ook alweer als een tiet. Abnihanda viel me dan weer wat tegen.
Jij dacht dat het over deze metalcore ging waarschijnlijk. Dat spul wat jij nu neerhaalt mag eigenlijk niet in dit topic. Zie openingspost.


Cees_Masterkiller
Usericon van Cees_Masterkiller
Posted 20-07-2011 21:07 by Cees_Masterkiller (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Cees_MasterkillerQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2011 20:41 schreef BenKnuckles het volgende:
Wow. Ben op een blogspot ongeveer 8gb aan metalcore tegengekomen. Allemaal ouder spul, met bvb alle releases van Chokehold en platen (ook oude demo's) bands als Abhinanda, Unconquered, Caliban, Undying, Abnegation, Arkangel, Canaan, Counterweight, Morning Again enzo.

De laatste weken begin ik automatisch van plezier te hinken als ik ergens een oude metalcore-7" of iets dergelijks zie, dus mijn geluk kan niet op. Ik trek die oude metalcore-garde veel meer dan de moderne bands, hoewel die ook verre van slecht zijn.


In het kader van de oude garde metalcore:







[Dit bericht is gewijzigd door Cees_Masterkiller op 20-07-2011 21:10]


A metalheart is hard to tear apart


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 20-07-2011 21:18 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Hm, Length of Time vind ik net iets te Liar-achtig en Deviate klinkt niet obscuur genoeg.

Oh damn, ik ga de hipsterkant op


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Cees_Masterkiller
Usericon van Cees_Masterkiller
Posted 21-07-2011 16:57 by Cees_Masterkiller (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Cees_MasterkillerQuote dit bericht

Deviate is idd minder 'obscuur', zit meer in de old school hoek. Persoonlijk luister ik graag naar de verschillende stijlen, de afwisseling houdt het interessant. Zo kan ik Liar ook erg waarderen maar luister net zo graag naar Hatebreed of Earth Crisis.

Nog zo'n topper van vroeger:



A metalheart is hard to tear apart


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 21-07-2011 17:20 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Die afwisseling is zeker nodig, ik kan mijn dagen niet enkel vullen met metalcore.

Cold As Life klinkt wel erg agressief! Die naam ga ik onthouden.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 15-08-2011 13:02 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Jeminee, het ziet er naar uit dat Bury Your Dead werkelijkwaar al hun breakdowns in elk nummer hergebruikt!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 30-08-2011 20:21 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht



Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 06-09-2011 20:33 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Die nieuwe van The Devil Wears Prada gaat hard!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Vlugge Japie
Pikkedief
Usericon van Vlugge Japie
Posted 06-09-2011 20:39 by Vlugge Japie Wijzig reactieProfiel van Vlugge JapieQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2011 20:33 schreef iPim het volgende:
Die nieuwe van The Devil Wears Prada gaat hard!


Wat moet je hebben van Prada? ik kan alles regelen voor je voor weinig


Laat de Baas maar niet horen dat ik hier zit dus mondje dicht ok??


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 01-10-2011 14:57 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht



Wat een kutband, maar die chugs vind ik nog best gaaf.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 12-11-2011 0:23 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Iedere liefhebber van metalcore of gewoon moshblablablacoremuziek moet echt heel dringend On Broken Wings checken. Heerschband. Tussen 2001 en 2007 hebben ze drie albums en een EP uitgebracht, daarna hebben ze de pijp aan Maarten gegeven. Maar blijkbaar treden ze intussen weer op en zitten ze weer in de studio

Deze band inspireerde onder andere Parkway Drive en Emmure en wordt volgens sommige bronnen als "Unearth meets Converge" bestempeld. Liefhebbers van Disembodied zullen hier zeker ook wat mee kunnen.





Iedere plaat die de band uitgebracht heeft bevat overigens I Do My Crosswords in Pen. Steeds een andere versie.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 06-01-2012 0:31 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Toplijst 2011:

1. Emmure – Speaker of the Dead
2. Ligeia – Welcome to Palm City
3. Betrayal – Abandonment
4. Earth Crisis – Neutralize the Threat
5. Rootless – Dominate the Chaos
6. Iwrestledabearonce – Ruining It for Everybody
7. Unearth – Darkness in the Light
8. Onward to Olympas – The War Within Us
9. Endwell – Punishment
10. The Eyes of a Traitor – The Disease


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 13-01-2012 21:15 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Heb voor de lolligheid de nieuwste Attack Attack! maar eens gecheckt. En al sla je me dood, maar die plaat is echt beestig goed.

Terwijl die plaat met Stick Stickly op echt de grootste kutplaat is die ik ooit gehoord heb :')


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen