IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Metalcore: NIET iPims grote topic over metalcore [praat hier over metalcore] Vorige pagina
BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 22-06-2022 20:48 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Zeer siked voor. Vorige plaat paste in het deathcore-topic, benieuwd waar ze nu mee op de proppen komen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 22-08-2022 14:10 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht


Helemaal gemist, al sinds maart uit.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-10-2022 11:04 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 01-10-2022 20:15 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

De nieuwe Irist, mag die in dit topic? Ik vind hem weer interessant. Ga hem nog een paar keer luisteren. Die vorige plaat vond ik echt goed.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 06-06-2023 12:40 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht



Dat stukje vanaf 18:02 tot het einde omvat toch wel waarom ik naar muziek luister. Kippenvel. Geweldige band.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 06-06-2023 14:41 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht



[Dit bericht is gewijzigd door tomcat ha op 06-06-2023 14:41]



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 06-06-2023 16:32 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ja, leuk weer! Niet zo goed als de twee voorgangers, maar het blijft goed.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 06-06-2023 19:21 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Saaie plaat helaas. Ik luister liever de nieuwe Spy, Mindwar en Buggin.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-06-2023 22:11 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 6 juni 2023 12:40 schreef BenKnuckles het volgende:


Dat stukje vanaf 18:02 tot het einde omvat toch wel waarom ik naar muziek luister. Kippenvel. Geweldige band.
ik vind die breakdown vanaf 19:21 het beste eerlijk gezegd


When your people matter, menstrual health matters


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 06-06-2023 22:21 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Haten heeft geen zin!


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 06-06-2023 22:22 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 6 juni 2023 19:21 schreef iPim het volgende:
Saaie plaat helaas. Ik luister liever de nieuwe Spy, Mindwar en Buggin.
Mindwar, over saai gesproken! Begrijp niet waarom die op zo’n gelauwerd label zitten. Geef me nog even tijd, over een jaar zal ik er wel ernstig into geraken.

Buggin’ en Spy moet ik nog horen, benieuwd naar beiden. Vorige schijven waren leuk.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 07-06-2023 10:26 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Die Spy is wel ok, maar nu ook niet meer dan dat. Buggin’, die lijken het wel waar te maken


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 07-06-2023 12:36 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Dat ga ik dan allemaal eens checken als ik weer aan Matlab of Simulink gekluisterd zit. Dank!



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 07-06-2023 15:00 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

We zijn wel ernstig offtopic gegaan, de laatste bands moeten naar het hardcore-topic. Wees voorbereid, hein.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-06-2023 15:29 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 6 juni 2023 22:21 schreef BenKnuckles het volgende:
Haten heeft geen zin!
ik vond m ook een beetje lame toen ik op <ENTER> drukte


When your people matter, menstrual health matters


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 07-06-2023 21:34 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2023 15:29 schreef Fusion het volgende:
ik vond mezelf ook een beetje lame toen ik op <ENTER> drukte


Gecorrigeerd.

[Dit bericht is gewijzigd door ANaturallyDisaster op 07-06-2023 21:34]


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


Slechtie
Usericon van Slechtie
Posted 07-06-2023 21:59 by Slechtie Wijzig reactieProfiel van SlechtieQuote dit bericht

Toch niet alleen als ie op enter drukt neem ik aan .


Absu
Usericon van Absu
Posted 11-06-2023 10:47 by Absu Wijzig reactieProfiel van AbsuQuote dit bericht

Metalcore? Bah. Niets mee aan te vangen. Ik houd van metal en van (oldschool) Hardcore,maar mix dat tot metalcore en het klinkt saaaai en verschrikkelijk. Heb geprobeerd het een beetje te volgen en leuk te vinden toen het zo rond '93 begon op te komen. Het belgische Congress kon ik nog wel waarderen,en die eerste albums zijn nog in de collectie,maar voor de rest is het een verkrachting van zowel Hardcore als metal. Maarrrrr.... deathcore is nog veel erger. Dat wel.



Vroeger was alle metal beter.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 11-06-2023 11:45 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Waar ligt de grens dan voor je? Judge, Earth Crisis, Unbroken, Merauder, Hatebreed? De Duitse dingen? De Converge-igen? Of wat er na ‘00 gemaakt is?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 11-06-2023 12:00 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Is ook allemaal een beetje een glijdende schaal, toch? Op enig moment klonk bijvoorbeeld All Out War misschien wel meer als Slayer dan Slayer zelf.

Volgens mij is het label 'metalcore' ook te generiek. Tussen het geluid van een Earth Crisis en, noem eens wat, een Avenged Sevenfold zitten hele werelden, en toch wordt het vanuit (met name) de traditionele metalwereld onder dezelfde noemer geschaard. Een beetje zoals voor de buitenwereld 'alle metal hetzelfde klinkt'. Tja.

Blijft lastig, labels op muziek plakken.




Absu
Usericon van Absu
Posted 11-06-2023 19:54 by Absu Wijzig reactieProfiel van AbsuQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2023 11:45 schreef BenKnuckles het volgende:
Waar ligt de grens dan voor je? Judge, Earth Crisis, Unbroken, Merauder, Hatebreed? De Duitse dingen? De Converge-igen? Of wat er na ‘00 gemaakt is?



Het Judge album bringin’ it down is geweldig. Net als met de meeste soorten Metal is de HC al een eeuwigheid over zijn hoogtepunt heen wat betreft échte klassiekers. Beide genres waren na halverwege de jaren 90 schijnbaar niet meer in staat om met de heersende riffs en catchiness van weleer op de proppen te komen. Al komt er natuurlijk nog altijd degelijk materiaal en koop ik nog genoeg. Maar iets wat ik een 9,5-10 zou geven is al zeker 20-25 jaar niet meer voorgekomen

Earth crisis en Merauder heb ik indertijd aangeschaft na de lovende recensies in de Aardschok maar zijn al lang weg uit mijn collectie. Is toch niet m’n pakkie an. Liever Poison Idea,New York HC en zo. De eerste 3 biohazard albums vind ik ook knallers.
Meen dat de eerste 4 albums van Terror mijn laatste HC aankopen zijn.

Veel metalcore en New school HC heeft ook van die schreeuwerige zang die me niet trekt. Zo vind ik candace van Wall of Jericho wel een cool wijf maar als ik op YouTube wat live spul kijk is het toch niet wat ik in HC zoek. Energie en agressie ja ,maar het raast allemaal voorbij zonder gave riffs of ritmes wat blijven hangen. Misschien ben ik toch wat te Metal ingesteld op dat gebied. ;-)


Vroeger was alle metal beter.


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 12-06-2023 23:31 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

quote:

Volgens mij is het label 'metalcore' ook te generiek. Tussen het geluid van een Earth Crisis en, noem eens wat, een Avenged Sevenfold zitten hele werelden, en toch wordt het vanuit (met name) de traditionele metalwereld onder dezelfde noemer geschaard. Een beetje zoals voor de buitenwereld 'alle metal hetzelfde klinkt'. Tja.

Blijft lastig, labels op muziek plakken.




Mijn ervaring is juist dat de core scene alles op een hoop gooien of ze noemen heel veel jaren 90 metalcore hardcore. Dat laatste is wel extra apart omdat ze dit ook doen bij bands die duidelijk meer metal zijn dan metalcore stijlen van na 2000. Ze hebben andere bepaalde associaties met metal ofzo.



Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 13-06-2023 17:50 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2023 23:31 schreef tomcat ha het volgende:
Mijn ervaring is juist dat de core scene alles op een hoop gooien of ze noemen heel veel jaren 90 metalcore hardcore. Dat laatste is wel extra apart omdat ze dit ook doen bij bands die duidelijk meer metal zijn dan metalcore stijlen van na 2000. Ze hebben andere bepaalde associaties met metal ofzo.


Ja, daar zeg je ook weer zoiets. Het metalgehalte van veel bands die na 2000 (ongeveer) bekend werden is vaak een stuk lager dan van de lichting uit de jaren '90. Misschien komt het wel door de fase die Metallica toen doormaakte, dat een hele generatie toen is gaan denken dat dat metal was? Geen idee, eigenlijk.



ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 13-06-2023 18:18 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht



Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen