![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | ||||
Auteur: |
|
|
Zeer siked voor. Vorige plaat paste in het deathcore-topic, benieuwd waar ze nu mee op de proppen komen. ![]() |
|
Helemaal gemist, al sinds maart uit. "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" ![]() |
|
signature ![]() |
|
Dat stukje vanaf 18:02 tot het einde omvat toch wel waarom ik naar muziek luister. Kippenvel. Geweldige band. ![]() |
|
[Dit bericht is gewijzigd door tomcat ha op 06-06-2023 14:41] ![]() |
|
Ja, leuk weer! Niet zo goed als de twee voorgangers, maar het blijft goed. ![]() |
|
Saaie plaat helaas. Ik luister liever de nieuwe Spy, Mindwar en Buggin. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. ![]() |
|
quote:ik vind die breakdown vanaf 19:21 het beste eerlijk gezegd ![]() When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
Haten heeft geen zin! ![]() |
|
quote:Mindwar, over saai gesproken! Begrijp niet waarom die op zo’n gelauwerd label zitten. Geef me nog even tijd, over een jaar zal ik er wel ernstig into geraken. Buggin’ en Spy moet ik nog horen, benieuwd naar beiden. Vorige schijven waren leuk. ![]() |
|
Die Spy is wel ok, maar nu ook niet meer dan dat. Buggin’, die lijken het wel waar te maken ![]() ![]() |
|
Dat ga ik dan allemaal eens checken als ik weer aan Matlab of Simulink gekluisterd zit. Dank! https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ ![]() |
|
We zijn wel ernstig offtopic gegaan, de laatste bands moeten naar het hardcore-topic. Wees voorbereid, hein. ![]() |
|
quote: ![]() When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
quote: Gecorrigeerd. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door ANaturallyDisaster op 07-06-2023 21:34] Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. ![]() |
|
Toch niet alleen als ie op enter drukt neem ik aan ![]() ![]() |
|
Metalcore? Bah. Niets mee aan te vangen. Ik houd van metal en van (oldschool) Hardcore,maar mix dat tot metalcore en het klinkt saaaai en verschrikkelijk. Heb geprobeerd het een beetje te volgen en leuk te vinden toen het zo rond '93 begon op te komen. Het belgische Congress kon ik nog wel waarderen,en die eerste albums zijn nog in de collectie,maar voor de rest is het een verkrachting van zowel Hardcore als metal. Maarrrrr.... deathcore is nog veel erger. ![]() Vroeger was alle metal beter. ![]() |
|
Waar ligt de grens dan voor je? ![]() ![]() |
|
Is ook allemaal een beetje een glijdende schaal, toch? Op enig moment klonk bijvoorbeeld All Out War misschien wel meer als Slayer dan Slayer zelf. Volgens mij is het label 'metalcore' ook te generiek. Tussen het geluid van een Earth Crisis en, noem eens wat, een Avenged Sevenfold zitten hele werelden, en toch wordt het vanuit (met name) de traditionele metalwereld onder dezelfde noemer geschaard. Een beetje zoals voor de buitenwereld 'alle metal hetzelfde klinkt'. Tja. Blijft lastig, labels op muziek plakken. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ ![]() |
|
quote: Het Judge album bringin’ it down is geweldig. Net als met de meeste soorten Metal is de HC al een eeuwigheid over zijn hoogtepunt heen wat betreft échte klassiekers. Beide genres waren na halverwege de jaren 90 schijnbaar niet meer in staat om met de heersende riffs en catchiness van weleer op de proppen te komen. Al komt er natuurlijk nog altijd degelijk materiaal en koop ik nog genoeg. Maar iets wat ik een 9,5-10 zou geven is al zeker 20-25 jaar niet meer voorgekomen Earth crisis en Merauder heb ik indertijd aangeschaft na de lovende recensies in de Aardschok maar zijn al lang weg uit mijn collectie. Is toch niet m’n pakkie an. Liever Poison Idea,New York HC en zo. De eerste 3 biohazard albums vind ik ook knallers. Meen dat de eerste 4 albums van Terror mijn laatste HC aankopen zijn. Veel metalcore en New school HC heeft ook van die schreeuwerige zang die me niet trekt. Zo vind ik candace van Wall of Jericho wel een cool wijf maar als ik op YouTube wat live spul kijk is het toch niet wat ik in HC zoek. Energie en agressie ja ,maar het raast allemaal voorbij zonder gave riffs of ritmes wat blijven hangen. Misschien ben ik toch wat te Metal ingesteld op dat gebied. ;-) Vroeger was alle metal beter. ![]() |
|
quote: Mijn ervaring is juist dat de core scene alles op een hoop gooien of ze noemen heel veel jaren 90 metalcore hardcore. Dat laatste is wel extra apart omdat ze dit ook doen bij bands die duidelijk meer metal zijn dan metalcore stijlen van na 2000. Ze hebben andere bepaalde associaties met metal ofzo. ![]() |
|
quote: Ja, daar zeg je ook weer zoiets. Het metalgehalte van veel bands die na 2000 (ongeveer) bekend werden is vaak een stuk lager dan van de lichting uit de jaren '90. Misschien komt het wel door de fase die Metallica toen doormaakte, dat een hele generatie toen is gaan denken dat dat metal was? Geen idee, eigenlijk. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ ![]() |
|
![]() Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. ![]() |
|
Voor diegenen die de nieuwe clip/single van Electric Callboy nog niet gehoord hebben: Hou dat zo, het blijft 24/7 in je hoofd hangen ![]() https://www.youtube.com/watch?v=BiP0FpY88E4 Hafgufa ![]() |
![]() |
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 |
![]() |
Index / Heavy Metal | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |