IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Metalcore: NIET iPims grote topic over metalcore [praat hier over metalcore] Vorige pagina | Volgende pagina
Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 29-10-2007 17:04 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Da's inderdaad een heerijke cd geworden. Heerlijke agressief en zelfs de cleane stukken kunnen mij bekoren. Heerschplaat!


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 29-10-2007 17:09 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2007 17:03 schreef XnegativeX het volgende:
en slappe emo-aangelegenheden deze keer.
En da's goed?

Neh, ik zal 'm binnenkort eens checken.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 29-10-2007 17:13 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

geen, GEEN slappe emo-aangelegenheden


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 29-10-2007 20:04 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

Het laatste album van AILD is inderdaad erg goed! Dit album gaat absoluut in mijn top5 van 2007 komen te staan. En stuk minder 'core' dan de voorgaande albums, minder cleane zang en alle nummers zijn precies 'raak'. Bij vorige albums waren er altijd wel wat nummers die je niet zou missen als ze er niet op zouden staan, maar bij An Ocean Between Us is het plaatje compleet.



XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 13-12-2008 19:01 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Mijn metalcore jaarlijst:

1 Winds of plague - Decimate the weak
2 Bleeding through - Declaration
3 Unearth - The March
4 Heaven shall burn - Iconoclast
5 Walls of Jericho - The american dream


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 23-04-2009 21:26 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Dames en heren, als er 1 album in dit "genre" is dat momenteel uw aandacht verdient dat is het de nieuwe Maroon wel. Het album heet Order en is ongeloveloos vet! Ik heb Maroon altijd al een geinige band gevonden maar eigenlijk nooit echt meer dan dat. Maar Order blaast mijn pruik compleet van mijn hersenpan. Dit kan gewoon meten met de beste albums van hun landgenoten Caliban en Heaven shall burn. Wat een vuur! En ook de instrumentbeheersing is niet mis. Luister alleen maar eens naar de lekkere solo's.

http://www.myspace.com/maroonhate

Geniale videoclip trouwens:
http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=55947853


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 23-04-2009 22:23 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2009 21:26 schreef XnegativeX het volgende:
Dames en heren, als er 1 album in dit "genre" is dat momenteel uw aandacht verdient dat is het de nieuwe Maroon wel. Het album heet Order en is ongeloveloos vet! Ik heb Maroon altijd al een geinige band gevonden maar eigenlijk nooit echt meer dan dat. Maar Order blaast mijn pruik compleet van mijn hersenpan. Dit kan gewoon meten met de beste albums van hun landgenoten Caliban en Heaven shall burn. Wat een vuur! En ook de instrumentbeheersing is niet mis. Luister alleen maar eens naar de lekkere solo's.

http://www.myspace.com/maroonhate

Geniale videoclip trouwens:
http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=55947853


Volledig mee eens! Geweldige afwisseling ook, zonder dat het hak-op-de-tak-werk is. Metalcore, thrash en zelfs wat black- en doom-invloeden!



Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 23-04-2009 22:29 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Heb de promo. Review binnenkort op de fp.
Morgen maar weer even luisteren. Ben tot nu toe nog maar aan één luisterbeurt toegekomen


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 27-12-2009 14:46 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Mijn (korte) lijstje voor 2009:

1. Caliban - Say hello to tragedy
2. Lamb of god - Wrath
3. Maroon - Order
4. Converge - Axe to fall
5. Taste of insanity - Collisions


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 15-05-2010 16:30 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Zijn er toevallig al mensen die het nieuwe album van As I lay dying gehoord hebben? Mensen die van dit soort muziek houden kunnen eigenlijk niet om dit album heen.

The powerless rise klinkt heavier en lomper dan zijn voorganger. Opzich wel jammer want ik vond de melodieen op An ocean between us juist zo speciaal. Nou moet ik wel zeggen dat er op The powerless rise nog genoeg melodieen staan maar in z'n geheel lijkt As I lay dying een tikje de Lamb of god kant op te trekken. Agressief stampen dus. De cleane zang is ook (nog) minder aanwezig dan op de voorganger.

Al met al is The powerless rise niet zo goed als An ocean between us maar toch is het een knaller van formaat die je gewoon gehoord moet hebben.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Crypt_666
Cumaholic
Usericon van Crypt_666
Posted 15-05-2010 17:22 by Crypt_666 Wijzig reactieProfiel van Crypt_666Quote dit bericht

Wat een verschrikkelijke kutplaat is dit zeg. Echt het schoolvoorbeeld van gebrek aan inspiratie binnen die 'moderne thrash/death/metalcore wave'. Elk nummer begint met een redelijk thrash riffje, dan komt er een verschrikkelijke stoere moshstem overheen, en dan komen de vacuum getrokken doublebass-stukjes. Niet te doen, wat een overbodige kutmuziek.


Evil Dick


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 15-05-2010 17:24 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Mag ik daaruit opmaken dat dit genre niet jou ding is?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 15-05-2010 17:30 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

En dan ineens nog eens drie verschillende genres over een kam scheren...


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Crypt_666
Cumaholic
Usericon van Crypt_666
Posted 15-05-2010 17:36 by Crypt_666 Wijzig reactieProfiel van Crypt_666Quote dit bericht

Het is een gave.


Evil Dick


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-05-2010 17:52 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Hij heeft wel gelijk. Alle bands die in dit topic zijn genoemd zijn gigantisch kut namelijk.

*gaat wel weer weg*


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 16-05-2010 11:41 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2010 16:30 schreef XnegativeX het volgende:
Zijn er toevallig al mensen die het nieuwe album van As I lay dying gehoord hebben? Mensen die van dit soort muziek houden kunnen eigenlijk niet om dit album heen.

The powerless rise klinkt heavier en lomper dan zijn voorganger. Opzich wel jammer want ik vond de melodieen op An ocean between us juist zo speciaal. Nou moet ik wel zeggen dat er op The powerless rise nog genoeg melodieen staan maar in z'n geheel lijkt As I lay dying een tikje de Lamb of god kant op te trekken. Agressief stampen dus. De cleane zang is ook (nog) minder aanwezig dan op de voorganger.

Al met al is The powerless rise niet zo goed als An ocean between us maar toch is het een knaller van formaat die je gewoon gehoord moet hebben.


Er moet iets heel raars gebeuren als dit album niet mijn nummer 1 van 2010 wordt. Na "An Ocean Between Us" dacht ik dat "The Powerless Rise" alleen maar tegen kon vallen, maar ze hebben het zelfs voor elkaar gekregen om met een nóg sterker album op de proppen te komen! "Anodyne Sea" is misschien wel het sterkste nummer dat ze ooit geschreven hebben.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 16-05-2010 11:48 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2010 11:41 schreef Tenderstrike het volgende:
"Anodyne Sea" is misschien wel het sterkste nummer dat ze ooit geschreven hebben.




[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 16-05-2010 11:48]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 02-01-2011 22:36 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht



Count Steel in de winkelkar op 0:15.

The Ghost Inside, zeker een van mijn favoriete metalcorebands. Vooral Fury and the Fallen Ones.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 02-01-2011 22:51 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Lekker lomp, met een tintje emotie en melodie. Machtige breakdowns , verplichte kost voor iedere zelfrespecterende scene-kid!

Op LoM vandaag een lovende review gelezen van Times Of Grace, mijn verwachtingen zijn zeer hoog gespannen en kan écht niet wachten!
Daarnaast klonk de single precies zoals ik hem zou willen hebben. Adam D. is toch de man die zo'n beetje de meeste invloed heeft gehad op NWOAHM van de laatste jaren en omdat die zanger van het eerste KsE album erbij zit. Alive or Just Breathing is in mijn ogen ook echt een klassiekertje en een zeer toonaangevende plaat voor het genre.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 02-01-2011 22:56]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 02-01-2011 22:56 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

Hahahaha!

Kwartje valt helaas nog steeds niet bij me wat betreft deze band. Al een aantal keren geprobeerd, misschien niet tough genoeg
De breakdowns zijn idd moker, toch mis ik "iets"


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 02-01-2011 22:57 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2011 22:51 schreef iPim het volgende:
Lekker lomp, met een tintje emotie en melodie. Machtige breakdowns , verplichte kost voor iedere zelfrespecterende scene-kid!


Als er nu iets is wat ik niet van The Ghost Inside zou zeggen, is dat het lekker lomp is. Ik vind de band juist erg dynamisch en fris klinken, al zijn het duidelijk fans van Misery Signals en August Burns Red. En Shai Hulud, maar die hebben zowat iedere band uit dit genre beïnvloed.

Lomp zou ik eerder plaatsen bij bands als Emmure en Bulldoze, om maar wat te noemen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 02-01-2011 22:57 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Het kan in ieder geval niet aan het ontbreken van bass-boosts liggen

The Ghost Inside voelt voor mij altijd juist lekker rechtoe, rechtaan, aan. Geen gebullshit, lekker losgaan.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 02-01-2011 22:58]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 02-01-2011 22:58 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2011 22:56 schreef Count Steel het volgende:
Hahahaha!

Kwartje valt helaas nog steeds niet bij me wat betreft deze band. Al een aantal keren geprobeerd, misschien niet tough genoeg
De breakdowns zijn idd moker, toch mis ik "iets"


(trouwens Ben/Pim, een mening over Taking Your Last Chance? Carnifexig daargelaten, smerig is 't wel)


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 02-01-2011 22:59 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2011 22:56 schreef Count Steel het volgende:
Hahahaha!

Kwartje valt helaas nog steeds niet bij me wat betreft deze band. Al een aantal keren geprobeerd, misschien niet tough genoeg
De breakdowns zijn idd moker, toch mis ik "iets"


Heb je ze al eens live gezien? Misschien dat zoiets helpt Ik vind het gewoon ongelooflijk catchy (en fris, zoals hierboven al gezegd). Eindelijk nog eens een metalcoreband die mij de kick geeft die ik nodig heb.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 02-01-2011 22:59 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

Damn, editten en mezelf quoten is ook een vak


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen