IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Metalcore: NIET iPims grote topic over metalcore [praat hier over metalcore] Vorige pagina | Volgende pagina
BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 02-01-2011 23:00 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2011 22:58 schreef Count Steel het volgende:
(trouwens Ben/Pim, een mening over Taking Your Last Chance? Carnifexig daargelaten, smerig is 't wel)


Reageer eens niet zo snel, fuuuuuuuu.

Taking Your Last Change nog niet beluisterd, zal ik zo snel mogelijk eens doen


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 02-01-2011 23:01 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

Ik zou ze live gaan zien, met Suffokate. Moest helaas werken

Check TYLC snel pik, echt iets voor jou. Te vinden op de welbekende plogsbots
The Beginning 56 bassdropps in een minuut


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 02-01-2011 23:04 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Taking your last chance nog niet gecheckt, binnenkort maar eens doen. Niet veel -core geluisterd de laatste tijd. Ik zit alleen maar te kutten met ladingen post-rock, indie, alt, elektronica en mathrock. Ik moet weer eens wat ballen kweken!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 02-01-2011 23:05 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2011 23:01 schreef Count Steel het volgende:
Ik zou ze live gaan zien, met Suffokate. Moest helaas werken

Check TYLC snel pik, echt iets voor jou. Te vinden op de welbekende plogsbots
The Beginning 56 bassdropps in een minuut


Pik xD, ik wilde daar ook heen gaan, maar plaats was te ver en niet op een gunstige datum. Hopelijk kan ik naar Groezrock om TGI nog ns fffftjes uit te checken


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 02-01-2011 23:07 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2011 23:04 schreef iPim het volgende:
post-rock, indie, alt en mathrock.


Je snapt het spel van scenepoints nog niet helemaal vrees ik.

Mijn ballen zijn trouwens net weer bruut ingetrapt door de eerste twee nummers die ik van Taking Your Last Chance hoorde. Dat wordt weer twee dagen een octaaf hoger praten...


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 02-01-2011 23:08 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

Hehe

Asphyxiation is m'n favoriet, die eerste break


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 02-01-2011 23:11 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Niks mis met flinke portie geweldig mooie en emotieve muziek :D Verder ook tot mijn verbazing naar emo/hardcore aan het luisteren. Circle takes the square onder anderen, maar ook la dispute, touche amore en more than life. Laatste drie bands zijn eigenlijk zeer emotieve hardcore. Ik denk dat jullie more than life nog wel zouden kunnen waarderen.

Ik ga nu sonic youth proberen te stoppen voor wat TYLC, ik zit al op hun myspace.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 02-01-2011 23:12 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

Draai je bass open aub


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 02-01-2011 23:23 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Dan exploderen mijn Sennheiser PMX 60'jes

Maar klinkt inderdaad machtig sterk, ben nu aan het downloaden via TOTALDEATHCORE, hehe. Het neigt erg naar Carnifex (misschien wat Suicide Silence?), maar ik vind het zelfs beter. Heb Carnifex nooit echt goed gevonden, TYLC brengt het beter. Ben onder de indruk Die outro in asphyxiation is trouwens ook niet mis en hoe de band van riffs (als die er al zijn ) naar breakdowns overschakelt is netjes.

Heb vandaag trouwens geluisterd naar Taylor Swift, je hoort gewoon dat ze mooi is

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 02-01-2011 23:24]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 02-01-2011 23:26 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Ik ga ook even over van TTDTE naar TYLC.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 02-01-2011 23:35 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

TYLC bezit die lekkere groove in het album wat ik ook voel bij de nieuwe suffokate, top!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 03-01-2011 16:58 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht



Ik voel m hier


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 05-01-2011 2:13 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk




iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 09-01-2011 23:29 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Is er iemand die het gelekte album van times of grace al heeft gedownload? Op totaldeathcore was ie al erafgehaald


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 09-01-2011 23:43 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht



Laat ik stellen dat het album nogal offtopic is als we het over metalcore hebben.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 09-01-2011 23:51 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2011 23:43 schreef BenKnuckles het volgende:


Laat ik stellen dat het album nogal offtopic is als we het over metalcore hebben.


Passssss mij die linkkkkkk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En dan noemen we het new wave of metal

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 09-01-2011 23:51]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 10-01-2011 0:11 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

SHAKALAKABAIIIIIIIM, die shit is binnen.

Hooggespannen verwachtingen, Strength in Numbers klinkt iig heerlijk


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 10-01-2011 0:15 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Klinkt inderdaad goed. Morgen eens uitgebreid luisteren in de trein.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 10-01-2011 14:46 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Okay, mensen. Ik ga hier eerlijk zijn. Ik ben fucking flabbergasted door deze plaat. Die typische Adam D. riffjes en de meer dan fenomenale zang vormen een perfecte mix. Heerlijk korte breakdowns, de hard/zacht verhouding. Argh, het is allemaal zo heerlijk. Dit overtreft elk werk van killswitch engage en bijna alle bestaande amerikaanse metalcore platen.

Jammer van de ietwat kazige lyrics en de niet zo exceptionele drums, maar het gitaarwerk en zangwerk maken het allemaal meer dan goed.

Een pakkend en catchy album. Dit album kent voor de liefhebber van de amerikaanse metalcore geen enkel negatief aspect.

Deze plaat is revolutionair. 93/100 na 4x luisteren.

Geweldig dat jij het niks vind, Ben Maarja, ik ben dan ook een softie die naar post-rock en indie luistert

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 10-01-2011 14:48]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 11-01-2011 19:10 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Zeer sterk album inderdaad. Emotioneel beladen, goed in balans, sterke songs en uitstekende zang. Best wel verrassend voor mij, want met Killswitch Engage heb ik echt helemaal niks. Gelukkig klinkt het dan ook behoorlijk anders

[Dit bericht is gewijzigd door Blueprint op 11-01-2011 19:10]


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 11-01-2011 19:24 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2011 19:10 schreef Blueprint het volgende:
Zeer sterk album inderdaad. Emotioneel beladen, goed in balans, sterke songs en uitstekende zang. Best wel verrassend voor mij, want met Killswitch Engage heb ik echt helemaal niks. Gelukkig klinkt het dan ook behoorlijk anders


Nounounou. Ik heb wel heeeeeel veel ''heydithebikaleenseerdergehoord''-momentjes qua gitaarriffjes van Adam en ook die soort computerstem in een nummer doet heel erg denken aan het computerstemmetje in ''in the arms of sorrow''

Toch een erg sterke plaat en ik draai hem met plezier


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 11-01-2011 19:58 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Ik bedoel vooral dat het weinig te maken heeft met de "couplet met ruwe zang en Gothenburg-riffjes, gevolgd door saai, inwisselbaar refrein met cleane zang" hitformule, die Killswitch Engage lijkt te hanteren in de nummers die ik van ze ken.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 13-01-2011 23:52 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Waarom post ik altijd metalcore dingen in het hardcore topic? De grens is soms te dun.

Anyway, ook maar Oh, Sleeper erbij gepleurt. Shai Hulud mist iets, wat ABR en underoath enzo wel brengen. Ik weet niet waarom, ik heb alleen hearts once nourished en that within blood gecheckt. Zal het ooit nog eens proberen.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 13-01-2011 23:59 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Die eerste track van Hearts Once Nourished is briljant. Vind het vooral indrukwekkend om te horen dat zo'n dingen in 1997 al gemaakt zijn.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 14-01-2011 0:04 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

True, maar Slayer maakte Reign In Blood ook in iets van 1984 .

Oeh, Summerbreeze update.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen