IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Metalcore: NIET iPims grote topic over metalcore [praat hier over metalcore] Vorige pagina | Volgende pagina
BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 07-05-2013 9:19 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2013 4:11 schreef Argh het volgende:
Arkangel niet goed vinden?



@1m20 alles kapot rossen!

"Arkangel vind ik zelf niet zo heel vet. Wel goed, maar zeker niet meer dan dat." Sowieso dat ik die band degelijk trek, maar een echte topper vind ik het ook niet. Het klinkt cliché, maar ik mis echt een paar heel lompe breaks in hun muziek.

Deze track kan ik dan weer eindeloos lang op repeat beluisteren:

Dat stuk vanaf 2:00 (+ aanloop naar), dat mogen ze echt meer doen

Moet er wel bij vermelden dat ik enkel Dead Man Walking beluisterd heb.

quote:
Ook geen Kickback fanaat dan zeker?

Oh, zeker wel! Dikke fan van No Surrender en Les 150 Passions Meurtrières. De laatste heb ik nog niet gehoord, nog niet aan toegekomen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 07-05-2013 18:37 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:

Oh, zeker wel! Dikke fan van No Surrender en Les 150 Passions Meurtrières. De laatste heb ik nog niet gehoord, nog niet aan toegekomen.


Dan zou ik eerder 'Forever War' binnenhalen. Dikke vette heerschplaat, neigt sterk naar All Out War bij momenten (maar dat kan ook mijn jeugdsentiment zijn bij beide bands ). Mijn favoriet van Kickback.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 08-05-2013 9:29 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Dan vind ik ze op de twee platen die ik noemde veel meer een eigen gezicht hebben. Heb van Forever War al wat fragmenten gehoord, maar ik ga het zeker nog eens beluisteren. Zo hard heb ik het niet op All Out War.

Verdomme, dat is twee keer blasfemie :')


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Retardo
Vet Ziek
Usericon van Retardo
Posted 08-05-2013 9:31 by Retardo Wijzig reactieProfiel van RetardoQuote dit berichthttp://ortegaband.bandcamp.com/ | http://sufferingquota.bandcamp.com/






BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 08-05-2013 10:00 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Wow

quote:
Fortunately, Palmeri, though a bit shaken up, will be alright.




I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Nebelwerfer
Usericon van Nebelwerfer
Posted 08-05-2013 10:31 by Nebelwerfer Wijzig reactieProfiel van NebelwerferQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2013 18:37 schreef Negatieveling het volgende:
Dan zou ik eerder 'Forever War' binnenhalen.


Zo! Plaatje heaur!


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 08-05-2013 11:53 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2013 10:00 schreef BenKnuckles het volgende:
Wow






Schokkend nieuws idd!
Je had de reacties moet lezen op Lambgoat/metalsucks etc. etc. Om je te bepissen.

Hij gaat wel keurig neer trouwens, als een zak stront.


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 08-05-2013 12:40 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2013 11:53 schreef Count Steel het volgende:
Je had de reacties moet lezen op Lambgoat/metalsucks etc. etc. Om je te bepissen.





Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 08-05-2013 22:05 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2013 11:53 schreef Count Steel het volgende:
Schokkend nieuws idd!



Zo nog een die ik ergens gelezen heb:
quote:
Enige goede breakdown die Emmure gemaakt heeft.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 08-05-2013 22:28 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht




I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 08-05-2013 23:21 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht



Ik voelde wel wat weerstand bij dat optreden trouwens...
(de mooiste imo: Is Emmure powermetal?)


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 08-05-2013 23:55 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Power metal

'When keeping it real goes wrong'.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 09-05-2013 0:14 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht



Ask your girl what my FLITS taste like (die loopt ook lekker hehe).


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 09-05-2013 0:18 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ik geef het op, ik kan niet meer Deze comment op Lambgoat:

quote:
in soviet russia, microphone owns you!




I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 09-05-2013 1:16 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht



Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-12-2013 23:39 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht




fok die nieuwe is vet!


signature


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 25-02-2014 8:43 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Ik ga best hard op de nieuwe Comeback Kid. Is het oude werk ook aan te raden?


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 25-02-2014 20:28 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2014 8:43 schreef bokkie666 het volgende:
Ik ga best hard op de nieuwe Comeback Kid. Is het oude werk ook aan te raden?


Ja, al moet Comeback Kid het wat mij betreft vooral van losse nummertjes hebben (en is het meer hardcore punk dan metalcore overigens). De nummers die ze vooral live spelen vind ik erg gaaf, maar het lukt me nooit een heel album van ze af te luisteren. Ik denk dat veel mensen het liefste kiezen voor Wake The Dead of Symptoms&Cures, al heeft Turn It Around ook een aantal vette nummers. Ik ga graag de mosh in tijdens Step Ahead, All In A Year, Talk Is Cheap en Do Yourself A Favor.

Dank voor de tip trouwens, ik ga daar eens achterheen.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 15-01-2015 21:46 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Alert voor Bokkie, Pimmie, Negatievie en iedereen die van 90's metalcore houdt.

http://carrytheweightrecords.bandcamp.com/album/the-sickness-of-eden

Héél, héél hard aan te raden.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 16-01-2015 9:10 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Inderdaad dikke 90's metalcore-vibe. Qua geluid (brakjes) en qua zang (even doorbijten) past het naadloos in mijn collectie. Vet!



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 16-01-2015 9:35 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht



I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 16-01-2015 10:19 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Ik heb hier al scrobbels van blijkbaar. Klinkt leuk.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 16-01-2015 10:48 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Eerste mini van Arkangel was een regelrechte bom in de Europese hc-scéne.
Baldur die als 15-jarige snotneusje in de BxL kwam en prompt als zanger werd gebombardeerd.
Legendarische shows in de M4 en Dour.
Bij de eerste full length had je al de zogenaamde geruchten over droppen en Baldur die drugs zou dealen, met als dieptepunt de afrossing in Amerika.

Kickback's momentum was uiteraard Forever War. Nadien lieten ze wat geloofwaardigheid met Bessac's uitspattingen.

Uit de BxL nog eervolle vermeldingen voor Backstabbers en Wise Up.


En nu gaan we vegen


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 16-01-2015 11:22 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2015 10:48 schreef caron het volgende:
Eerste mini van Arkangel was een regelrechte bom in de Europese hc-scéne.

Die moet ik nog horen, ken enkel Dead Man Walking. En dat nummer dat Argh op de vorige pagina gepost heeft.

quote:
Bij de eerste full length had je al de zogenaamde geruchten over droppen en Baldur die drugs zou dealen, met als dieptepunt de afrossing in Amerika.

Dat wist ik nog niet. Best wel " :') " dan, als sXe-band.

quote:
Kickback's momentum was uiteraard Forever War. Nadien lieten ze wat geloofwaardigheid met Bessac's uitspattingen.

Welke uitspattingen? Hardcore-roddels. Van Kickback verkies ik trouwens No Surrender.

Maar als het op 90's metalcore aankomt, winnen de Amerikanen van de Europeanen. Zonder twijfel.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 16-01-2015 11:47 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Als je 'Dead Man Walking' kent, ken je de helft van 'Prayers Upon Deaf Ears', want 3 van de 6 nummers van die EP staan opnieuw opgenomen op de full length.

Die EP had destijds inderdaad behoorlijke impact, hoewel er genoeg op aan te merken was (onstrak, de cleane 'zang' van Baldur, en die vre-se-lij-ke preek op het einde). Live was het wel altijd supervet, met een flink opgefokte sfeer. Net als bij Kickback eigenlijk, waar het soms ronduit vijandig was door de houding van de band zelf. 'Forever War' was zijn tijd eigenlijk wat vooruit en is nog steeds een ijzersterk album met veel goede tracks, maar de hoeveelheid gevangen woede, minachting en ongemakkelijkheid op 'No Surrender' maakt dat ook een meesterlijke plaat.




Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen