IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : Nirvana Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-03-2009 23:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik vond het zeer mooi dat ze in Top of The Pops optraden als travestieten om aan te tonen dat ze zich bewust waren van het feit dat ze karikaturen aan het worden waren van hun smells like...

iets wat Metallica nooit zou doen

DIKKENEKKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!


signature


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 28-03-2009 10:16 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 27 maart 2009 22:50 schreef De Tegenpartij het volgende:
Nou hadden ze wel goede nummers, of is je dat ontgaan?


Ik vond die songs nooit leuk. Sorry.


Bruce Banner


Zany
Kan nie gekker worre
Usericon van Zany
Posted 31-03-2009 10:12 by Zany Wijzig reactieProfiel van ZanyQuote dit berichthttp://b00n.org

Nirvana is echt té nice. Vooral From the Muddy banks of the Whiskah is echt zo'n vet album .


"It happended and it couldn't have happended any other way because we are still alive."


master-rens
Usericon van master-rens
Posted 24-05-2009 12:34 by master-rens Wijzig reactieProfiel van master-rensQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/rensiemetal

Nirvana... Och, geweldig!!


aastVGL
Usericon van aastVGL
Posted 24-05-2009 12:42 by aastVGL Wijzig reactieProfiel van aastVGLQuote dit bericht

Ik ben ooit, als klein aastVGL'tje mijn metal carrière met Nirvana begonnen. Ik had toen op vakantie in Amerika Nevermind gekocht en ik heb er eerst 2 weken naar moeten staren voor ik terug was en hem voor het eerst kon luisteren


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-05-2009 20:46 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

pixies >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> nirvana

(twee gelijkaardige bands dus het vergelijk mag)


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 16-08-2009 14:27 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Bleach van Nirvana wordt opnieuw uitgegeven
Debuutplaat Bleach van het legendarische grungetrio Nirvana wordt opnieuw uitgegeven.

Dat meldt de website van muziektijdschrift NME.

De plaat viert dit jaar zijn 20-jarig bestaan. Ter ere daarvan wordt een dubbel-cd uitgegeven met daarop een geremasterde versie van het album en een nooit eerder uitgegeven opname van een liveconcert uit 1990.

Ander extraatje is een 16 pagina's tellend boekje met niet eerder uitgegeven foto's van de band. Het dubbelalbum zal ook verkrijgbaar zijn op wit vinyl, net als het originele album destijds.

De jubileumeditie van Bleach moet op 3 november in de winkel liggen.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-08-2010 19:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

http://freedownloads.last.fm/download/168599178/Heart-Shaped%2BBox.mp3



een schitterende neofolk/martial industrial cover van Nirvana


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-08-2010 19:50 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

http://freedownloads.last.fm/download/168615460/Pennyroyal%2BTea.mp3


zalige black metal cover van Penny Royal Tee


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-09-2011 12:39 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



ik ben zo fockin oud


signature


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 09-09-2011 12:49 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

:')



 


Watzitjehaarleuk
Relatietherapeut
Usericon van Watzitjehaarleuk
Posted 09-09-2011 14:31 by Watzitjehaarleuk Wijzig reactieProfiel van WatzitjehaarleukQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2011 12:39 schreef Hypnos het volgende:


ik ben zo fockin oud


Benno L., kom er maar in.


Op 'n oude fiets moet je 't leren, maar niet één met lekke banden!


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 09-09-2011 16:46 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

In Utero beste album?


Dear dirty delightful old drunken old days


Cees_Masterkiller
Usericon van Cees_Masterkiller
Posted 10-09-2011 12:10 by Cees_Masterkiller (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Cees_MasterkillerQuote dit bericht

S.O.D. - The ballad of Kurt Cobain





A metalheart is hard to tear apart


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 10-09-2011 20:23 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2011 16:46 schreef Schaffelaer het volgende:
In Utero beste album?

doe mij maar Bleach
of die unplugged


metaaltje
Usericon van metaaltje
Posted 26-09-2011 11:25 by metaaltje Wijzig reactieProfiel van metaaltjeQuote dit bericht

Ze hebben ooit op graspop gespeeld toen het nog geen metal meeting was.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-09-2011 11:52 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2011 16:46 schreef Schaffelaer het volgende:
In Utero beste album?
En Bleach. Maar zo goed als Melvins of Wipers wordt het nooit.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 26-09-2011 12:12 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Dave Grohl wilde Nirvana verlaten

Laatste update: 25 september 2011 23:58 info.


AMSTERDAM - Drummer Dave Grohl wilde in december 1993 Nirvana verlaten, nadat hij erachter kwam dat Kurt Cobain zijn speelstijl niet waardeerde.

Foto: Wenn

Grohl had er even genoeg van toen hij Cobain erover hoorde praten op een vliegtuigvlucht van Seattle naar Los Angeles. Deze onthulling doet de Foo Fighters-frontman in zijn komende autobiografie This Is A Call: The Life and Times of Dave Grohl, meldt de Engelse muzieksite NME.

"Ik ving op wat voor een slechte drummer hij me vond. Ik moest meer spelen als Dan Peters." Peters was de drummer die eventjes op de drumstoel van Nirvana zat voordat Grohl erbij kwam.





.
Op dat moment was de spanning tussen de bandleden al te snijden en was dit de druppel die de emmer deed overlopen. Tegenover toermanager Alex McLeod vertelde Grohl vervolgens dat hij uit de band wilde stappen.

"Ik wilde alleen maar 'fucking' muziek spelen, zonder al deze gekkigheid." De toermanager kon de drummer alsnog van gedachten doen veranderen. Grohl besloot op een professionele manier zijn aanstelling voort te zetten.



Bestaan


Paul Brannigan, auteur van het boek, denkt niet dat Cobain iets van dit incident heeft meegekregen. Verder speculeert hij dat Nirvana vandaag de dag nog altijd zou bestaan, mocht Cobain geen zelfmoord hebben gepleegd in 1994.

"Maar dan wel zonder Dave Grohl. Hij wist donders goed dat Nirvana de band was van jeugdvrienden Cobain en Krist Novoselic (bassist)," aldus Brannigan.



© NU.nl/René Hartkamp Print dit artikelFotoof tip bij dit bericht




















Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-09-2011 16:19 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik denk ook dat Grohl veel te goed was voor die onmundige kutband van Kurt Koppijn.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 26-09-2011 16:20 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

Heeft me ook nooit kunnen boeien. En ik snap niet waar al die Nirvana-aandacht opeens weer vandaan komt. Nevermind = twintig jaar, toch?

Nou, reden tot feest!


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 26-09-2011 16:21 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Drummer was altijd al de beste muzikant van de band.

Stukje live opname in Paradiso gezien: wat een slecht optreden zeg: die zang


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Argh
Usericon van Argh
Posted 26-09-2011 16:22 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht



Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 26-09-2011 16:23 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net

Ik heb vandeweek de Nevermind editie van Classic Albums opgenomen, en zit het nu terug te kijken. Die Kurt Cobain was misschien een rare kwast, maar wel een geniaal muzikant en tekstschrijver.

Zometeen nog een keer het concert in Paradiso opzetten, daar was ik gewoon bij op 13 of 14 jarige leeftijd!

Wat een jeugdsentiment haha, we worden inderdaad oud Bart


5 Euro's? Op je muil!!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-09-2011 16:23 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik snapte het toen al niet. Tot overmaat van ramp had ik ook nog een alto/hippie-achtig broertje en een zusje die met deze band wegliepen. Gelukkig heeft mijn broertje zich later ook tot Slayer bekeerd.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 26-09-2011 16:25 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net

quote:
Op 26 september 2011 16:23 schreef bastianus het volgende:
Ik snapte het toen al niet. Tot overmaat van ramp had ik ook nog een alto/hippie-achtig broertje en een zusje die met deze band wegliepen. Gelukkig heeft mijn broertje zich later ook tot Slayer bekeerd.


Ik luisterde ook gewoon Slayer, naast Nirvana

De stukken in de studio, waar die producer bepaalde takes laat horen, waar zoveel emotie inzit, zijn echt geweldig om te horen in mijn geval


5 Euro's? Op je muil!!


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen