|
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Dan zit je fout, want de joden hebben de bijbel helemaal op numerologie gebouwd. Zie mijn posts eerder in dit topic. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
quote: Is dat dan geen numerologie, wou je zeggen? Nog een post over het numerologisch gehalte van de bijbel; quote: [Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 16-01-2006 3:02] Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
quote: Da's nu precies wat ik al de hele tijd zit te zeggen... Er is *geen enkele* wetenschappelijke theorie die *alles* verklaart. GEEN ENKELE! Maar als je elke theorie die niet helemaal waar is, gelijk zou verwerpen - zoals sommige godsdienstwaanzinnigen graag zouden willen - dan zou je nooit een stap verder komen. In de wetenschap daarentegen gebruikt men zo'n theorie vervolgens om weer tot een betere theorie te komen, die vervolgens ook weer niet helemaal waar blijkt te zijn en dan weer gebruikt wordt om weer tot een betere theorie te komen. Neem bijvoorbeeld de relativiteitstheorie van Einstein. Die heeft een hoop dingen kunnen verklaren, maar nu blijkt zelfs die niet helemaal waterdicht te zijn. Maar toch was die theorie zeer nuttig, we zijn toch weer een hele stap verder gekomen... Wetenschap is heel incrementeel. Stapje bij beetje kom je steeds dichterbij het antwoord op de vragen, in tegenstelling tot religie waar men in één keer een antwoord op alle vragen probeert te vinden, maar dat is gewoon onmogelijk. Wat dat betreft staat religie ook stil. De denkbeelden die men nu heeft, verschillen niet heel veel van de denkbeelden die men had in de tijd van de kruistochten. Maar in de tussentijd is de wetenschap wel stappen vooruit gegaan. Ik acht de kans dan ook groter dan over een paar eeuwen of zo (als we dan nog niet uitgestorven zijn...) de wetenschap een redelijk sluitend antwoord heeft gevonden op al dat soort vraagstukken, terwijl men in religie nog steeds aan het uitvechten is welke god nu precies de enige is... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Je was erbij toen het geschreven werd? Suck my piss |
|
quote:als we zijn gemaakt naar 'hun' evenbeeld dan zijn we in die zin buitenaards. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote:maar waarom vertonen we dan zoveel fysieke verwantschappen met dieren, is er niet iemand geweest die de kale aap heeft onderwezen? lichamelijk zijn we niet zo heel veel veranderd, de laatste 30000 jaar staan we bijna stil, veel veranderingen zijn gevolg van veranderde milieu omstandigheden. we worden niet groter want 2000 jaar geleden waren we net zo groot, in de middeleeuwen zijn we alleen iets kleiner geweest. en hoe verklaar je dan de onderlinge verschillen in mensen als deze gekloond zijn? of geloof je in degeneratie? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: daar ben ik het ook volledig mee eens, maar wiskunde staat volledig los van de werkelijkheid, `1+1=2 is door ons gesteld en ook de spelregels in de wiskunde zijn door ons gesteld dus hieruit volgt 2-1=1. Omdat wij dit allemaal zelf verzonnen hebben is het binnen deze kaders 100% juist. Zodra wiskunde wordt toegepast op de realiteit is het niet meer absoluut. in geloof denkt men vaak dat er perfectie bestaat, maar dat bestaat niet. het hele heelal wordt bewogen door de onbalans, als het heelal perfect zou zijn dan zou alles stil staan. We zullen daarom nooit alles kunnen weten, simpelweg omdat we moeten waarnemen, en dat levert meetonnauwkeurigheid op bovendien kunnen we niet alles tegelijk waarnemen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: een mens bedoel je, die ontwikkelt zichzelf wel. We hebben nadien veel dingen zelf uitgevogeld dus onderwijs alleen ligt mij niet voor de hand. Ik denk wel dat we zijn onderwezen trouwens, alleen de cruciale stap ervoor, 'creatie' mag je niet vergeten. quote: Heb ik dat gezegd?, creatie is niet gelijk aan klonen. quote: Als je mijn eerste posts in dit topic erop naleest, dan spreek ik daar over een vorm van degeneratie, namelijk dat de eerste mensen een erg lange levensduur hadden. dus ja. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: er zijn idd meerdere onafhankelijke volkeren die dit hebben beschreven een behoorlijke tijd geleden, wanneer denk je dan dat dit gebeurt is? quote: oh fout van mij, velen nemen aan dat de wezens van niburu zichzelf gekloont hebben en hier op aarde gezet hebben. quote: degeneratie kan idd veel verklaren, maar mist toch nog een paar grote stappen(net als evolutie trouwens), heb nu even geen tijd om het uitgebreid te doen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: maar toch wel afgeleid uit de werkelijkheid. als ik een appel heb en ik leg daar nog een appel naast, dan heb ik twee appels. wiskunde is dus afgeleid uit de "werkelijkheid" en staat er dan toch ook mee in verband? natuurlijk kan je het systeeml om van 1 appel naar twee appels te gaan op oneindig aantal alternatieve manieren beschrijven (wat dan ook een oneindig aantal systemen zou opleveren) maar uiteindelijk zijn al die systemen tot elkaar te herleiden. alleen daarom zou het zeer interessant zijn als er uitwisseling vangegevens met buitenaardse wezens (dus een onafhankelijke vergelijking) zou worden gemaakt. als die onafhankelijk van ons een soortgelijk systeem hebben, dan wordt het allemaal een stuk interessanter (het grote probleem is dat we slechts met een steekproef van 1 werken) |
|
quote: Ik heb zelf meegeschreven. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
quote: Aha! Je hebt enigzins kennis van de materie! quote: Poeh, dan moet ik de boeken er weer op naslaan, maar het valt iig samen met het moment waarop de evolutie van de mens met enorme stappen vooruit ging. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Niet helemaal. Wiskunde kan namelijk prima in het abstracte vertoeven zonder enige relatie met de materie. Dat maakt het zo anders van andere vormen van wetenschap. In de praktijk werden de primaire regels inderaad vanuit de praktijk gedefinieerd. Een appel, twee appels. Het is echter geen wederkerig verband. De materie heeft een of ander wiskundig stelsel (niet per se de onze) nodig om bepaalde problemen m.b.t. hoeveelheden etc. op te lossen maar de wiskunde heeft geen materie nodig om vrolijk te kunnen bestaan. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
ALTX: quote: Daar ga ik niet in mee. Wetenschap werkt niet per se stapje voor stapje. Juist in de wetenschap is er revolutionair onderzoek wat zorgt voor een 'paradigm shift'(zoals Kuhn dat zegt). Dus in 1 klap wordt een bepaald wetenschappelijk kader vervangen door een andere. Bijvoorbeeld de ontdekking dat de aarde rond was zorgde voor een enorme ommekeer in de wetenscahp.Dan kun je dus niet spreken van stapje voor stapje, maar moet je dus spreken van een wetenschappelijke revolutie. Natuurlijk heb je wel over de eeuwen heen dat de wetenschap zich geleidelijk evolueert, hoewel er de mogelijkheid zou kunnen zijn dat er onderzoek wordt gedaan die al het gedane onderzoek omverwerpt. Dan heb je weer een revolutie. Spectre quote: Volgens mij is het juist zo dat de mens in de prehistorie een stuk korter leefde; bij een willekeurig griepje was een mens ten dode opgeschreven. Tegenwoordig kunnen we door de geneeskunde de levensduur wel telkens verlengen, dus de mens wordt volgens mij juist steeds ouder. Interessanter is dat levensduur niet genetisch overdraagbaar is! Alle eigenschappen die een evolutionair nut hebben moeten tot uiting zijn gekomen vóór de voorplanting. Anders zou het individu niet evolutionair 'fitter' zijn dan een andere. Dus wat er na de voorplanting wordt ontwikkeld doet er niet meer toe. Dus ook als een individu in een bepaalde soort iets heeft waardoor hij langer leeft zou dat nooit evolutionair voordeel hebben! |
|
quote: en toen zei ik quote: Dan heb je het duidelijk waar ik het over heb Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Waarom word ik elke keer vastgepind op mijn woorden? Inderdaad zijn er tussen de kleine stapjes ook wel eens wat grotere stapjes, maar dat was niet het punt van mijn betoog. Wederom wordt net dat ene zinnetje weer uit zijn context getrokken... Het enige dat ik weer wilde geven, was het verschil tussen religie en wetenschap. Religie dat een hele theorie verwerpt omdat het net niet voor de volle 100% waar blijkt te zijn. De evolutietheorie heeft gaten dus verdwijnt het wat hun betreft linea recta richting de prullenbak. Dit in tegenstelling tot wetenschap waar men een theorie waarvan men al weet dat-ie niet helemaal waar is (wetenschappers zijn echt niet zo ijdel dat ze denken het antwoord op alle vragen te hebben...), toch weer gebruikt als basis voor verder onderzoek (bij gebrek aan beter totdat men een betere theorie gevonden heeft). Het ging mij er niet om hoe groot die stapjes waren, het ging mij er puur om dat in de wetenschap men uberhaupt stapjes (grote of kleine) vooruit komt... Dat was het enige dat ik wilde zeggen. Niets minder en niets minder. En dat mijn verhaal ietwat ongenuanceerd en gechargeerd is, dat weet ik ook wel. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: een appel plus een appel is in de natuur nog steeds een appel en een appel, maar wij hebben getallen uitgevonden waardoor je 2 krijgt om het te benoemen hebben we een abstract systeem uitgevonden. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: spectre doelt op de oudere mensen zoals methusalem dioe 900 jaar konden worden, omdat ze bijna perfecte genen hadden. ouderdom is wel gedeeltelijk genetisch aangelegen, in het DNA zit zowiezo al een klok hoe oud het is(dit maakt klonen vrij moeilijk) bovendien kunnen foutjes zorgen dat een individu korter leeft, dus kunnen sommige dingen ook zorgen voor langere levensduur De snelle verandering van ouder worden de afgelopen 100 jaar is wel het grootste deel toe te schrijven aan verbeterde leefomstandigheden. in de natuur zie je vaak dat als een soort overbevolkt raakt dat de dieren vele malen trager gaan voortplanten en onvruchtbaarder worden, in ruil voor ouderdom. Schildpadden zijn een goed voorbeeld, maar het is nu al goed te merken in de westerse en ook aziatische maatschappij. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Jouw zinnen zijn nergens uit context getrokken. Je hebt mij ook ervan beticht terwijl dat niet waar is. Zo niet, wil ik graag een voorbeeld. Je bent de laatste tijd een jankerd. quote: Jouw analyse van b.v. religie die iets verwrpt dat niet voor de volle 100% klopt strookt echter niet helemaal met de waarheid net als jouw beeld van de wetenschap... Ken je die ene? Van de klepel en de bel? KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: numerologie is leuk maar de waarheid vind je niet in de bijbel maar in jezelf. (goh ben hier wel goed in one-liners zeg ) |
|
quote: Uit jouw mond kan ik dat alleen maar als een compliment opvatten. edit: En om even in de lijn van het topic te blijven: Who died and made you God? [Dit bericht is gewijzigd door altx op 16-01-2006 19:31] Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Die vat ik niet. Leg uit. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Omdat je een masochistische neiging lijkt te hebben om alles wat ik zeg onderuit te halen. Nu heb ik je ook eens stil... Je komt me nu de les lezen met een paar drogredenen, beweert dat je nooit een zin van mij uit zijn context hebt getrokken. Hint: iets met wiskunde dat op dat moment echt geen ene flikker met het onderwerp te maken had. Ja, ik typte "per ongeluk" *geen enkele* in plaats van *weinig* of iets dergelijks. Moet meneer weer moeilijk over een detail gaan doen in plaats van de hoofdstrekking van mijn post. En nu zeg je dat hoe ik religie en wetenschap beschrijf, niet voor de volle 100% overeenkomt met de werkelijkheid, terwijl je wel mijn opmerking dat mijn verhaal ietwat ongenuanceerd en gechargeerd was uit de quote weglaat... Iets met mosterd en een maaltijd en zo... Tsja... Dan kan ik die opmerking alleen nog maar als een compliment opvatten, omdat je klaarblijkelijk al je munitie al verbruikt hebt... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Masochistisch? ROFL Masochistisch zou het pas zijn als jij stelselmatig gelijk had...... NP: Hersenloos Gebeuk (om maar even weer zo'n voorbeeld aan te halen). KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |