|
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | ||||
Auteur: |
|
|
Jammer dat we sinds vorige week het dak niet meer op kunnen. Kutbewaking |
|
Paar dagen geleden begonnen met de baghavad gita, redelijk aan vast geplakt sindsdien, we'll see how that goes haha "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
quote: Oh, dat is kut. Nou ja, zat er wel aan te komen. Hadden ze dat kapotte raam ontdekt, toevallig, of dat niet? Geen idee of dit te off topic is trouwens, anders verhuizen we het gesprek wel naar de PM? EDIT: Oh, ZM doet blijkbaar niet aan PM's. [Dit bericht is gewijzigd door Haeresiarch Sr. op 17-06-2011 14:33] |
|
Welkom op ZM "Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices" |
|
quote: Dank je |
|
quote: Heb jij je al voorgesteld in het voorsteltopic eigenlijk? Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling.... |
|
quote: Nope. Ik had al wat rondgekeken naar zoiets, maar geen idee waar die is. Het leek me dat er geen was. Op de meeste fora is zoiets een sticky, maar hier schijnbaar niet? EDIT: Of ik mis het telkens, dat heb ik wel vaker bij lange lijsten met topics. [Dit bericht is gewijzigd door Haeresiarch Sr. op 19-06-2011 1:21] |
|
|
|
Iemand die Spinoza interessant/leuk vindt ( )en een tekst/artikel weet waarin de axiomatische opbouw van Spinoza’s Ethica en de basisbegrippen duidelijk uitgelegd wordt? Iemand? I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
Heb je hier wat aan? Is wel een boek(je) in het engels, maar ligt misschien wel in de bieb. http://spinoza.blogse.nl/log/een-fraaie-inleiding-in-de-ethica.html |
|
quote: De vraag is natuurlijk op gericht dat jullie (evt. Spinoza-kenners) aangeven of ik wat aan dit boekje heb I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
Ik roerbak mijn Spinoza altijd met wat knoflook. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Ik heb (nog) niet bijster veel Spinoza gehad tijdens de studie, dus ik vrees dat ik ook niet zo veel voor je kan betekenen. Je zou eventueel kunnen kijken of je via de SEOP verder kunt komen, bijv. hierlangs: http://plato.stanford.edu/entries/spinoza/#Eth (zie ook recommended secondary literature onderaan). |
|
quote:Nee, idd, iemand die CKI studeert in 8.5 jaar, daar wil de maatschappij wel voor betalen ja. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Die website heb ik veelvuldig gebruikt voor wetenschapsfilosofie. Dat ik daar zelf nog niet aan gedacht heb I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
quote:Ik geef er niks om. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Iemand hier 'Het rijk van de schaarste' gelezen? |
|
quote:Nee. Het boek was nogal moeilijk verkrijgbaar. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
HAHAHA! Oh Bastianus, you crazy mofo. |
|
quote: Nee, maar ik ben wel van plan het binnenkort aan te schaffen. Een paar maanden geleden ben ik naar een lezing van Hans Achterhuis geweest en ik denk dat zijn boek mij wel kan bekoren. Gewoon proberen, en als je het niets vindt, dan stuur je het maar naar mij. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
quote: Volgend semester volg ik een keuzevak dat is opgezet aan de hand van dat boek. Ik ben dus ook wel enthousiast, maar ik vroeg me af of mensen hier het al hadden gelezen. |
|
En waar zijn we tegenwoordig op filosofisch gebied mee bezig? Foucault. Makkelijk is anders. *Terug naar het essay* I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
quote:Foucault is leuk. Vorige week Fraser behandelt. Zij is duidelijk door Foucault beïnvloed. Zo eens bezig met 'posities in de sociale filosofie'. En voormezelf 'De opensamenleving en haar bijanden' van Popper. Maar ik ben nog in het Plato-rand-gedeelte. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Ik vind Foucault minder leuk. Hoewel ik de hoofdlijn wel begrijp zijn er zeker passages waar hij allerminst duidelijk is. In het essay moet een koppeling van Foucault naar een andere wetenschappelijke discipine gemaakt worden. Wat in mijn geval nogal lastig is omdat mijn andere wetenschappelijke discipline relatief nieuw is en dat (zelfs volgens Foucault) niet in eerdere épistémès heeft kunnen bestaan. Omdat de mens-wetenschappen pas kon bestaan in de moderne tijd. Verder volg ik nu Kants' transcental philosophy, Social contract Theory, Van Fraassen en een erg leuk college over filosofische interventies. Geen tijd over voor verder leeswerk I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |