|
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Ik was ooit van plan m'n thesis over zijn werk te schrijven. Wat een held. Moet ik dringend eens herlezen. |
|
quote: Waarom is hij precies een held? Heidegger schrijft zelfs nog makkelijker. I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
Is Foucault niet van die slinger? Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Omdat hij een behoorlijk extreem relativisme (waarheid, betekenis, allerhande concepten incl. mens en moderniteit..) toch probeert te koppelen aan een (sociale) betrokkenheid, op een voor mij overtuigende manier. Ik word sowieso altijd wel geboeid door relativisme, postmodernisme.., maar Foucault weet me op een of andere manier écht te raken. :-) Ik had wel afwisselend periodes van 'JA, dit is geniaal!' en 'wtf staat hier?', frustrerend soms. Wat heb je gelezen van hem? Als je Frans een beetje ok is, raad ik ook aan de oorspronkelijke versies te lezen, want hij schrijft érg mooi. [Dit bericht is gewijzigd door Bleh? op 10-10-2012 5:50] |
|
Ik heb The Order of Things gelezen. I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
Misschien niet zo fijn om mee te beginnen. Als je na je essay Foucault nog niet kotsbeu bent raad ik Histoire de la sexualité aan. Die is wel het toegankelijkst, denk ik, en erg leuk. |
|
Ligt me nog wel vaag iets bij dat ik eerder iets heb gelezen over de geconstrueerde ´gek´ in de maatschappij. Maar stiekem ben ik Foucault nu wel even zat Tenzij mijn essay als goed beoordeeld wordt Voor volgende paper (a.s. zaterdag) is Scanlon aan de beurt. I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
quote: Zal je dit wel een mieters shirtje vinden : De mensen van vandaag peizen allemaal dat ze 't zijn, maar ze zijn 't niet ! |
|
Ik studeer filosofie in Utrecht, en daar wordt het hele onderwijs bijna bewust zo ingericht dat je in je hele bachelor amper Foucault (laat staan Derrida) tegenkomt. Alles Kant wat de klok slaat daar. "Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices" |
|
O ja, in Gent was dat ook wel zo, dat je doodgeslaan werd met Kant. Ik heb lange tijd een zware hekel gehad aan Kant, terwijl hij eigenlijk wel leuk is op sommige vlakken. Tijdens de bachelor enkel in contact gekomen met Foucault in het vak 'teksten antieke en middeleeuwse wijsbegeerte', waar het dus niet echt om Foucault ging maar om wat hij schreef over seksualiteit in de antieke oudheid. In de master was een volledig kennisleer-vak aan Foucault gewijd. Derrida volgens mij enkel gezien in niet-filosofische vakken. |
|
En ik heb nog steeds een hekel aan Husserl/fenomenologie. Godver zeg. |
|
Foucault en Kant wel in de BA gehad. Maar nu, MA, inderdaad een volledig college over. Maar Foucault kan nu even de kast in en Van Fraassen er weer uit. Groningen it is. I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
http://www.publicorprivate.nl/general.php Wellicht interessant voor sommigen van jullie. Lijkt mij in ieder geval een mooie avond! I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
quote: Niet meer dan logisch Gent hoort bij de grote 4 steden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kant_%28textiel%29#Kant_en_toerisme ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Die grap raakt Kant noch wal... Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Jongens, dat Kantoch zo niet langer, wat een niveau. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Er zijn er voor minder van Kant gemaakt. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Even een Kantgrap voor de Ulk: 'Komderroooaaah.. Waddoooeew...' Klik.. Pang! Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote:Kom je bij mij Continentale Ethiek volgen dan? Allemaal Husserl/fenomenologie dat de klok slaat. Gisteren 'Discipline, toezicht en straf; De geboorte van de gevangenis' gekregen. Paar bladzijden gelezen, Lekker geschreven. Maar voor m'n studie heb ik al dat hoofdstuk over van 'Peststad' tot Panopticon gelezen. Iig, die lijfstraffen waar het boek mee begint, de executies van Balthasar Gerards en Damiens zijn best schokkend! Bijna gewoon pijnlijk om te lezen. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Néé, dan nog liever Wittgenstein. Vind jij het wel leuk? quote: Niet in het Frans? |
|
quote:Weet ik nog niet. Op zich wel. Heidegger, Ricoeur. Maar gevormd met Descartes, Kant en analytische filosofie is die fenomenologie wel bijna onbegrijpbaar vloeken in de kerk. quote:Mijn Frans pijpt behaarde drollen; en dat is een understatement. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Hier bezig met Hume, Kant en Latour. I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
Gisteren in R'dam wat interessante titels gevonden: Arendt, Hannah - Totalitarisme Dr. J. Nota S. J. - Max Scheler (Bibliotheek van Thomistische wijsbegeerte) Turner, Bryan S. - Weber & Islam If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Alleen het derde deel van The Origins.. ? Dat is m.i. ook het interessantste deel. Heb het hele boek twee maanden terug gelezen voor een paper. Binnenkort aan Eichmann in Jerusalem beginnen. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |