IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Mensen die bekend zijn met filosofie? Vorige pagina | Volgende pagina
Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 08-10-2012 13:20 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 8 oktober 2012 13:11 schreef Nix het volgende:


Verder volg ik nu Kants' transcental philosophy, Social contract Theory,
Dat klinkt wel interessant.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 08-10-2012 22:25 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2012 12:46 schreef Nix het volgende:
Foucault.

Ik was ooit van plan m'n thesis over zijn werk te schrijven. Wat een held. Moet ik dringend eens herlezen.


Nix
Usericon van Nix
Posted 09-10-2012 23:16 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2012 22:25 schreef Bleh? het volgende:
Ik was ooit van plan m'n thesis over zijn werk te schrijven. Wat een held. Moet ik dringend eens herlezen.



Waarom is hij precies een held? Heidegger schrijft zelfs nog makkelijker.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-10-2012 23:33 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Is Foucault niet van die slinger?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 10-10-2012 5:50 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2012 23:16 schreef Nix het volgende:
Waarom is hij precies een held? Heidegger schrijft zelfs nog makkelijker.

Omdat hij een behoorlijk extreem relativisme (waarheid, betekenis, allerhande concepten incl. mens en moderniteit..) toch probeert te koppelen aan een (sociale) betrokkenheid, op een voor mij overtuigende manier.
Ik word sowieso altijd wel geboeid door relativisme, postmodernisme.., maar Foucault weet me op een of andere manier écht te raken. :-)
Ik had wel afwisselend periodes van 'JA, dit is geniaal!' en 'wtf staat hier?', frustrerend soms.
Wat heb je gelezen van hem?
Als je Frans een beetje ok is, raad ik ook aan de oorspronkelijke versies te lezen, want hij schrijft érg mooi.

[Dit bericht is gewijzigd door Bleh? op 10-10-2012 5:50]


Nix
Usericon van Nix
Posted 10-10-2012 14:13 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Ik heb The Order of Things gelezen.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 10-10-2012 18:15 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

Misschien niet zo fijn om mee te beginnen. Als je na je essay Foucault nog niet kotsbeu bent raad ik Histoire de la sexualité aan. Die is wel het toegankelijkst, denk ik, en erg leuk.





Nix
Usericon van Nix
Posted 10-10-2012 22:29 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Ligt me nog wel vaag iets bij dat ik eerder iets heb gelezen over de geconstrueerde ´gek´ in de maatschappij.



Maar stiekem ben ik Foucault nu wel even zat
Tenzij mijn essay als goed beoordeeld wordt


Voor volgende paper (a.s. zaterdag) is Scanlon aan de beurt.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Barditus
Usericon van Barditus
Posted 15-10-2012 23:33 by Barditus Wijzig reactieProfiel van BarditusQuote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2012 18:15 schreef Bleh? het volgende:
Foucault




Zal je dit wel een mieters shirtje vinden :



De mensen van vandaag peizen allemaal dat ze 't zijn, maar ze zijn 't niet !


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 16-10-2012 0:25 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Ik studeer filosofie in Utrecht, en daar wordt het hele onderwijs bijna bewust zo ingericht dat je in je hele bachelor amper Foucault (laat staan Derrida) tegenkomt. Alles Kant wat de klok slaat daar.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 16-10-2012 0:34 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

O ja, in Gent was dat ook wel zo, dat je doodgeslaan werd met Kant. Ik heb lange tijd een zware hekel gehad aan Kant, terwijl hij eigenlijk wel leuk is op sommige vlakken.
Tijdens de bachelor enkel in contact gekomen met Foucault in het vak 'teksten antieke en middeleeuwse wijsbegeerte', waar het dus niet echt om Foucault ging maar om wat hij schreef over seksualiteit in de antieke oudheid.
In de master was een volledig kennisleer-vak aan Foucault gewijd.
Derrida volgens mij enkel gezien in niet-filosofische vakken.


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 16-10-2012 0:38 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

En ik heb nog steeds een hekel aan Husserl/fenomenologie. Godver zeg.


Nix
Usericon van Nix
Posted 16-10-2012 21:32 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Foucault en Kant wel in de BA gehad. Maar nu, MA, inderdaad een volledig college over.


Maar Foucault kan nu even de kast in en Van Fraassen er weer uit.



Groningen it is.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Nix
Usericon van Nix
Posted 16-10-2012 21:55 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

http://www.publicorprivate.nl/general.php


Wellicht interessant voor sommigen van jullie.

Lijkt mij in ieder geval een mooie avond!


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-10-2012 15:44 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 oktober 2012 0:34 schreef Bleh? het volgende:
O ja, in Gent was dat ook wel zo, dat je doodgeslaan werd met Kant.


Niet meer dan logisch Gent hoort bij de grote 4 steden:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kant_%28textiel%29#Kant_en_toerisme


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-10-2012 16:16 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Die grap raakt Kant noch wal...


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-10-2012 16:18 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Jongens, dat Kantoch zo niet langer, wat een niveau.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-10-2012 16:21 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Er zijn er voor minder van Kant gemaakt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-10-2012 16:23 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Even een Kantgrap voor de Ulk:
'Komderroooaaah.. Waddoooeew...' Klik.. Pang!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 09-12-2012 12:13 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 16 oktober 2012 0:38 schreef Bleh? het volgende:
En ik heb nog steeds een hekel aan Husserl/fenomenologie. Godver zeg.
Kom je bij mij Continentale Ethiek volgen dan? Allemaal Husserl/fenomenologie dat de klok slaat.

Gisteren 'Discipline, toezicht en straf; De geboorte van de gevangenis' gekregen. Paar bladzijden gelezen, Lekker geschreven. Maar voor m'n studie heb ik al dat hoofdstuk over van 'Peststad' tot Panopticon gelezen.
Iig, die lijfstraffen waar het boek mee begint, de executies van Balthasar Gerards en Damiens zijn best schokkend! Bijna gewoon pijnlijk om te lezen.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 09-12-2012 15:24 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

quote:
Op 9 december 2012 12:13 schreef Kvelgeest het volgende:
Kom je bij mij Continentale Ethiek volgen dan? Allemaal Husserl/fenomenologie dat de klok slaat.

Néé, dan nog liever Wittgenstein. Vind jij het wel leuk?
quote:
Op 9 december 2012 12:13 schreef Kvelgeest het volgende:
Gisteren 'Discipline, toezicht en straf; De geboorte van de gevangenis' gekregen. Paar bladzijden gelezen, Lekker geschreven. Maar voor m'n studie heb ik al dat hoofdstuk over van 'Peststad' tot Panopticon gelezen.
Iig, die lijfstraffen waar het boek mee begint, de executies van Balthasar Gerards en Damiens zijn best schokkend! Bijna gewoon pijnlijk om te lezen.

Niet in het Frans?


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 09-12-2012 15:41 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 9 december 2012 15:24 schreef Bleh? het volgende:
Néé, dan nog liever Wittgenstein. Vind jij het wel leuk?
Weet ik nog niet. Op zich wel. Heidegger, Ricoeur. Maar gevormd met Descartes, Kant en analytische filosofie is die fenomenologie wel bijna onbegrijpbaar vloeken in de kerk.

quote:
Niet in het Frans?
Mijn Frans pijpt behaarde drollen; en dat is een understatement.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Nix
Usericon van Nix
Posted 09-12-2012 21:50 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Hier bezig met Hume, Kant en Latour.




I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 27-01-2013 11:19 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Gisteren in R'dam wat interessante titels gevonden:

Arendt, Hannah - Totalitarisme
Dr. J. Nota S. J. - Max Scheler (Bibliotheek van Thomistische wijsbegeerte)
Turner, Bryan S. - Weber & Islam



If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Sater
Usericon van Sater
Posted 27-01-2013 11:48 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2013 11:19 schreef Kvelgeest het volgende:
Gisteren in R'dam wat interessante titels gevonden:

Arendt, Hannah - Totalitarisme




Alleen het derde deel van The Origins.. ? Dat is m.i. ook het interessantste deel. Heb het hele boek twee maanden terug gelezen voor een paper. Binnenkort aan Eichmann in Jerusalem beginnen.



one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen