IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Mensen die bekend zijn met filosofie? Vorige pagina | Volgende pagina
Griffin
Usericon van Griffin
Posted 25-08-2006 20:55 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

filosofie


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 25-08-2006 20:57 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Toevallig in Utrecht?



Griffin
Usericon van Griffin
Posted 25-08-2006 20:58 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

yep..


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 25-08-2006 21:11 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

Vet hoor, ik heb er ook nog over gedacht om filosofie te gaan studeren maar ik heb uiteindelijk toch voor geschiedenis gekozen. Wellicht volgend jaar wel een paar vakken filosofie volgen (in m'n vrije ruimte).


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 25-08-2006 21:17 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2006 20:55 schreef Griffin het volgende:
filosofie

Hehe, OK. Straks weet en snap je ALLESCH .

Ik heb eraan gesnuffeld via een aantal modules + een afstudeervak. Knettergek van geworden hehe.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Griffin
Usericon van Griffin
Posted 25-08-2006 21:28 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

knettergek ben ik al dus dat kan niet misgaan
nee, bevalt ontzettend goed, en deste theoretischer deste beter (mind/body probleem e.d) plato is leuk, maar echt verder mee bouwen, nah. geef mij dan maar iets sappigers


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-08-2006 21:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Als vegetariër kan ik me wel vinden in de theorie van Spinazi


signature


Griffin
Usericon van Griffin
Posted 25-08-2006 23:08 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

ach, Spinoza en vegetariers, lame..


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-08-2006 23:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

waaw, intelligentie


signature


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 26-08-2006 14:00 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 10 april 2006 11:30 schreef karnivoor het volgende:
ah oke, dat maakt het wel weer goed ja. en wat is er mis met marketing?


*rilt*



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Shadows & Rain
Usericon van Shadows & Rain
Posted 01-09-2006 18:13 by Shadows & Rain Wijzig reactieProfiel van Shadows & RainQuote dit bericht

Bekend zijn met filosofie heeft net zo veel met filosofie te maken als een kunstkenner met het maken van kunst.


Griffin
Usericon van Griffin
Posted 05-09-2006 12:55 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

gister de nieuwe eerstejaars rondgeleid.
"wat is de zin van het leven?"
vervelend dat iedereen altijd denkt dat je juist dat behandeld bij filosofie..


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 05-09-2006 15:12 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2006 12:55 schreef Griffin het volgende:
gister de nieuwe eerstejaars rondgeleid.
"wat is de zin van het leven?"
vervelend dat iedereen altijd denkt dat je juist dat behandeld bij filosofie..


Yup, moet je altijd maar aan iedereen blijven uitleggen. Maar goed, dat is niet alleen bij filosofie, maar bij zoveel studies; die zijn vaak toch breder en anders dan je denkt.



SoM
Usericon van SoM
Posted 05-09-2006 15:32 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

(reagerend op de openingspost)
Heb daar net een herkansing over moeten maken (voor de vakantie), alleen dan toegespitst op kunst. Volgens mij was de essentie dat je door middel van zijn ideeen anti-hierarisch leert denken en verbanden leert te leggen die je voorheen niet kon leggen, door niets uit te sluiten en alles als mogelijkheid te beschouwen.
Ik heb daarbij nog deze verhelderende documentaire gezien, waarin mensen uit allerlei soorten vakgebieden uitleggen hoe Deleuze invloed heeft gehad op hun denken:
http://www.vpro.nl/data/laat/062-map/062.shtml

[Dit bericht is gewijzigd door SoM op 05-09-2006 15:32]


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 21-09-2006 10:57 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2006 12:55 schreef Griffin het volgende:
gister de nieuwe eerstejaars rondgeleid.
"wat is de zin van het leven?"
vervelend dat iedereen altijd denkt dat je juist dat behandeld bij filosofie..

Wel als je Ethiek bestudeerd, een belangrijk onderdeel van de filosofie (of je moet Aristoteles al een zakkenwasser vinden). Althans in Nijmegen wel (hier zit ook het centrum voor Ethiek).


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 21-09-2006 11:07 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2006 10:57 schreef ghoulliette het volgende:
Wel als je Ethiek bestudeerd, een belangrijk onderdeel van de filosofie (of je moet Aristoteles al een zakkenwasser vinden). Althans in Nijmegen wel (hier zit ook het centrum voor Ethiek).


Och heden. Ik krijg direct een flashback aan mijn Ethiek dramalessen.....
(fijn man, techneuten daarmee lastigvallen )


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Griffin
Usericon van Griffin
Posted 21-09-2006 12:01 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2006 10:57 schreef ghoulliette het volgende:
Wel als je Ethiek bestudeerd, een belangrijk onderdeel van de filosofie (of je moet Aristoteles al een zakkenwasser vinden). Althans in Nijmegen wel (hier zit ook het centrum voor Ethiek).

mja maar deugdethiek sucks
en nog is het bij Ethiek niet het belangrijkste punt.
in Utrecht zit trouwens het internationale Ethiek-Instituut wat nog groter is


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-09-2006 12:22 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Een kameraad van me heeft mijn interesse in filosofie wel weten te prikkelen, maar eens op zoek naar wat leesvoer!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 21-09-2006 14:20 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2006 12:01 schreef Griffin het volgende:
mja maar deugdethiek sucks
en nog is het bij Ethiek niet het belangrijkste punt.
in Utrecht zit trouwens het internationale Ethiek-Instituut wat nog groter is

Ah kijk, hangt het in Utrecht samen met filosofie? Volgens mij zit die in Nijmegen bij de faculteit Theologie/ Religiestudies.
Ik vind Ethiek wel lachen vooral ook de ruzies die het binnen de wetenschap veroorzaakt tussen de oude garde en de genderpostmodernisten. Ik ben nu colleges aan het volgen over ethiek om er wat meer over te weten te komen. Binnen mijn opleiding zij ze erg voor objectieve morele waarden, en de gendermiepies (cultuurwetenschappen) zijn juist super relativistisch.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 21-09-2006 14:22 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2006 12:22 schreef Schaep het volgende:
Een kameraad van me heeft mijn interesse in filosofie wel weten te prikkelen, maar eens op zoek naar wat leesvoer!

gheghe dan zou ik je zoektocht wat versmallen naar wat je van filosofie echt leuk vind. Straks pak je een logica boek op met lekker veel formules en schrik je je de tering.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-09-2006 14:45 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2006 21:28 schreef Griffin het volgende:
knettergek ben ik al dus dat kan niet misgaan
nee, bevalt ontzettend goed, en deste theoretischer deste beter (mind/body probleem e.d) plato is leuk, maar echt verder mee bouwen, nah. geef mij dan maar iets sappigers
Plato is gaaf. Zijn 'Aanval op het democraties beest' toch echt eens aanschaffen.
Nu Nietzsche. Hierna Spinoza.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-09-2006 14:49 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2006 14:22 schreef ghoulliette het volgende:
gheghe dan zou ik je zoektocht wat versmallen naar wat je van filosofie echt leuk vind. Straks pak je een logica boek op met lekker veel formules en schrik je je de tering.


Hahahaha, hij heeft er ook wel voldoende over verteld om mij dat te doen inzien.

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 21-09-2006 14:50]


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 21-09-2006 14:59 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2006 14:22 schreef ghoulliette het volgende:
gheghe dan zou ik je zoektocht wat versmallen naar wat je van filosofie echt leuk vind. Straks pak je een logica boek op met lekker veel formules en schrik je je de tering.


Doe mij dat logicaboek dan maar



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 21-09-2006 15:01 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2006 14:45 schreef kwelgeest het volgende:
Plato is gaaf. Zijn 'Aanval op het democraties beest' toch echt eens aanschaffen.
Nu Nietzsche. Hierna Spinoza.
Plato al gehad en Nietzsche al gehad, nu Spinoza nog.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-09-2006 15:10 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2006 15:01 schreef Misanthrope het volgende:
Plato al gehad en Nietzsche al gehad, nu Spinoza nog.
Kant zuigt negers, voor zover ik met heb bekend ben.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen