|
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | ||||
Auteur: |
|
|
filosofie |
|
Toevallig in Utrecht? |
|
yep.. |
|
Vet hoor, ik heb er ook nog over gedacht om filosofie te gaan studeren maar ik heb uiteindelijk toch voor geschiedenis gekozen. Wellicht volgend jaar wel een paar vakken filosofie volgen (in m'n vrije ruimte). Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
knettergek ben ik al dus dat kan niet misgaan nee, bevalt ontzettend goed, en deste theoretischer deste beter (mind/body probleem e.d) plato is leuk, maar echt verder mee bouwen, nah. geef mij dan maar iets sappigers |
|
Als vegetariër kan ik me wel vinden in de theorie van Spinazi signature |
|
ach, Spinoza en vegetariers, lame.. |
|
waaw, intelligentie signature |
|
quote: *rilt* "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
Bekend zijn met filosofie heeft net zo veel met filosofie te maken als een kunstkenner met het maken van kunst. |
|
gister de nieuwe eerstejaars rondgeleid. "wat is de zin van het leven?" vervelend dat iedereen altijd denkt dat je juist dat behandeld bij filosofie.. |
|
quote: Yup, moet je altijd maar aan iedereen blijven uitleggen. Maar goed, dat is niet alleen bij filosofie, maar bij zoveel studies; die zijn vaak toch breder en anders dan je denkt. |
|
(reagerend op de openingspost) Heb daar net een herkansing over moeten maken (voor de vakantie), alleen dan toegespitst op kunst. Volgens mij was de essentie dat je door middel van zijn ideeen anti-hierarisch leert denken en verbanden leert te leggen die je voorheen niet kon leggen, door niets uit te sluiten en alles als mogelijkheid te beschouwen. Ik heb daarbij nog deze verhelderende documentaire gezien, waarin mensen uit allerlei soorten vakgebieden uitleggen hoe Deleuze invloed heeft gehad op hun denken: http://www.vpro.nl/data/laat/062-map/062.shtml [Dit bericht is gewijzigd door SoM op 05-09-2006 15:32] "My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman |
|
quote: Wel als je Ethiek bestudeerd, een belangrijk onderdeel van de filosofie (of je moet Aristoteles al een zakkenwasser vinden). Althans in Nijmegen wel (hier zit ook het centrum voor Ethiek). |
|
quote: Och heden. Ik krijg direct een flashback aan mijn Ethiek dramalessen..... (fijn man, techneuten daarmee lastigvallen ) Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? |
|
quote: mja maar deugdethiek sucks en nog is het bij Ethiek niet het belangrijkste punt. in Utrecht zit trouwens het internationale Ethiek-Instituut wat nog groter is |
|
Een kameraad van me heeft mijn interesse in filosofie wel weten te prikkelen, maar eens op zoek naar wat leesvoer! |
|
quote: Ah kijk, hangt het in Utrecht samen met filosofie? Volgens mij zit die in Nijmegen bij de faculteit Theologie/ Religiestudies. Ik vind Ethiek wel lachen vooral ook de ruzies die het binnen de wetenschap veroorzaakt tussen de oude garde en de genderpostmodernisten. Ik ben nu colleges aan het volgen over ethiek om er wat meer over te weten te komen. Binnen mijn opleiding zij ze erg voor objectieve morele waarden, en de gendermiepies (cultuurwetenschappen) zijn juist super relativistisch. |
|
quote: gheghe dan zou ik je zoektocht wat versmallen naar wat je van filosofie echt leuk vind. Straks pak je een logica boek op met lekker veel formules en schrik je je de tering. |
|
quote:Plato is gaaf. Zijn 'Aanval op het democraties beest' toch echt eens aanschaffen. Nu Nietzsche. Hierna Spinoza. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Hahahaha, hij heeft er ook wel voldoende over verteld om mij dat te doen inzien. [Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 21-09-2006 14:50] |
|
quote: Doe mij dat logicaboek dan maar |
|
quote:Plato al gehad en Nietzsche al gehad, nu Spinoza nog. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote:Kant zuigt negers, voor zover ik met heb bekend ben. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |