IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : De toekomst van ruimtevaart. Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-01-2014 14:55 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2014 14:27 schreef PandroidJack het volgende:
(van de Knack-site)

Wie plaatste deze mysterieuze steen op Mars?

Wetenschappers op Aarde zitten met de handen in het haar. Op Mars is uit het niets een steen opgedoken die er eerder nog niet lag. De ontdekking werd gedaan door de Marsrover Opportunity.



Het Marswagentje Opportunity staat wegens de slechte weersomstandigheden al meer dan een maand stil aan de rand van de krater Endeavour op de Rode Planeet.

Een zwart-witfoto toonde op 8 januari een steen de grootte van een donut die er vier dagen eerder nog niet lag. Wetenschappers hebben dan ook geen idee waar de steen vandaan komt.

Misschien werd hij uit het Martiaanse oppervlak weggeblazen door de impact van een meteoroïde en belandde hij zo naast Opportunity. Een andere theorie is dat de steen eerder vast raakte in een wiel van de Opportunity en uiteindelijk op zijn huidige plaats neerviel.

Nog opmerkelijker is de analyse van de steen. 'We hebben nog nooit zoiets gezien op Mars', zeggen wetenschappers van de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA. Hij bevat namelijk een grote hoeveelheid zwavel en magnesium. De rotsbrok heeft bovendien twee keer zoveel mangaan dan ooit op Mars waargenomen.

OK, dat eerste ('plots' een steen) is dus totaal niet opmerkelijk gezien er prima plausibele verklaringen mogelijk zijn En dat tweede is eigenlijk ook niet opmerkelijk gezien een van de verklaringen van het eerste is dat het van een meteoriet afkomstig is, en dan is 'gebiedsvreemd' materiaal best te verwachten.

Dus.

Die penis daarentegen...


I wish I was a butterfly


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 21-01-2014 14:55 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Op zoek naar leven en hup. Mark spot de eerste alienpiemel. o-O




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 21-01-2014 16:18 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2014 14:34 schreef Mark het volgende:
Als dat al verdacht is, heeft geen van die wetenschappers gezien dat blijkbaar iemand een piemel in het landschap getekend heeft? Heb het even geaccentueerd:


Dolan pls.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-01-2014 12:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-01-2014 13:17 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Mijn god, wat een vreselijk slecht geschreven artikel zeg.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-01-2014 16:32 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

HLN.
.BE

Mag geen verrassing zijn, "slecht geschreven".


I wish I was a butterfly


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 13-02-2014 11:54 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

(van de site van De Morgen)

NASA zoekt bedrijven om de maan te ontginnen



De NASA heeft een oproep gelanceerd voor bedrijven die de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie moeten helpen om de maan te beginnen verkennen en er te zoeken naar waardevolle grondstoffen als helium 3 en zeldzame metalen. De oproep doet het debat over de exploitatie van de maan opnieuw oplaaien.

Het programma, met de naam CATALYST, zoekt bedrijven die robots kunnen bouwen voor de NASA. Die moeten op termijn in de ondergrond van de maan op zoek kunnen gaan naar waardevolle grondstoffen. Het is de eerste oproep waar de Amerikaanse overheid geen geld in zal pompen, dat zal enkel uit privéhanden komen.

De NASA werkt nu al met private bedrijven voor het onderhoud en voorraadbeheer van het Internationale Ruimtestation ISS, en die contracten lopen allemaal vlekkeloos. Dat gegeven, samen met de budgettaire krapte waar de NASA mee kampt door dalende overheidssubsidies, maakt dat de organisatie nu ook voor maanexploratie op zoek gaat naar samenwerking met de bedrijfswereld.

Nochtans is niet iedereen opgezet met een inmening van private bedrijven in wat er op de maan gebeurt. Volgens het Ruimteverdrag van de Verenigde Naties uit 1967 kan geen enkele staat soevereiniteit opeisen over de maan of delen ervan. In dat tijdperk ging iedereen er van uit dat enkel landen de maan zouden kunnen verkennen. Nu echter ook steeds meer bedrijven interesse beginnen te tonen, is een nieuw debat en een uitbreiding van het ruimterecht nodig, betogen ruimtewetenschappers.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 13-02-2014 12:22 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Had het eerder al ergens gelezen. Lijkt me best link, fucken met de maan. Wat als dat ding een beetje uit z'n baan rond de aarde raakt. Oid. Link ook met getijden, misschien. En idd, van wie is de maan...




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-02-2014 12:49 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

van de Maanmannen?


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 13-02-2014 13:32 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2014 12:22 schreef De Tegenpartij het volgende:
Lijkt me best link, fucken met de maan. Wat als dat ding een beetje uit z'n baan rond de aarde raakt. Oid. Link ook met getijden, misschien.

Ahjoh, dat ding krijg je echt niet zo van z'n baan af. Tenminste, niet in de mate dat wij daar last van hebben. Breekt ook niet zomaar doormidden ofzo


I wish I was a butterfly


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-02-2014 13:36 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 februari 2014 12:22 schreef De Tegenpartij het volgende:
Had het eerder al ergens gelezen. Lijkt me best link, fucken met de maan. Wat als dat ding een beetje uit z'n baan rond de aarde raakt. Oid. Link ook met getijden, misschien. En idd, van wie is de maan...





haha dat ding is 1/6e van de massa van de aarde. dat is met alle raketten van de aarde nog niet zo ernstig als een mug die bloedtekort bij een olifant maakt.

een voordeel tov deze kwestie is dat er geen mensen te bestelen en onderdrukken valt en geen natuur om maanwijd te verneuken.

wel zal het transport echt belachelijkveel brandstof kosten, met alle problemen van dien: co2, brandstoftekort, atmosferische vervuiling.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 13-02-2014 16:51 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Space elevator natuurlijk, geen probleem.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 13-02-2014 16:53 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

De maan hangt in de lucht, dus dan kan je het spul toch gewoon laten vallen?


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-02-2014 17:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

is het waar dat als we al onze urine op de maan laten "gedijen", dat het daar drinkbaar water wordt?


signature


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 13-02-2014 17:12 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Als je het zo op de oppervlakte loost bevriest het en ik denk dat het binnen de kortste keren gesublimeerd is.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-02-2014 17:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

o.

naja, dan is het niet drinkbaar meer dus


signature


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 13-02-2014 19:33 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 13 februari 2014 16:51 schreef Mark het volgende:
Space elevator natuurlijk, geen probleem.









[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 13-02-2014 19:33]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 01-04-2014 15:03 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Stem hier op het ruimtepak van de toekomst:

http://jscfeatures.jsc.nasa.gov/z2/#portfolio

Ik ben gegaan voor Biomimicry.



[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 01-04-2014 15:07]


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 01-04-2014 15:13 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Nee. Laat experts een goede verhouding tussen economische en technische belangen bepalen en laat esthetiek die belangen niet in de weg zitten. Scheelt de Amerikanen weer wat belastinggeld door betere optimalisaties. Populistisch gedoe.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 20-07-2014 22:08 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Morgen is het 45 jaar geleden dat de mens voet op de maan zette, maar zo lang kon ik niet wachten. Alvast zeer hartelijk gefeliciteerd, allemaal!




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 05-08-2014 9:45 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Enfin, de NASA wil het 'Mars One'-project precies concurrentie aan doen. Stel je voor, Hollanders eerst op Mars, dat zal Uncle Sam niet graag zien gebeuren.

(van de VRT-site)

Nieuwe robot zal zuurstof produceren op Mars



Een menselijke kolonie stichten op Mars, het is niet langer science fiction. Met de nieuwe Marsrobot Mars 2020 wil de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA bemande vluchten naar de rode planeet voorbereiden. Een van de nieuwe snufjes op de robot is een apparaat dat zuurstof produceert.
Donderdag maakte NASA bekend welke instrumenten Mars 2020 zal bevatten. Van de 58 ingediende voorstellen kwamen zeven instrumenten als winnaar uit de bus.

De keuze van de instrumenten toont aan dat NASA bemande vluchten naar de rode planeet ernstig neemt. Een aanzienlijk deel van de beschikbare ruimte zal immers worden ingenomen door MOXIE, een apparaat dat koolstofdioxide en waterstof met behulp van elektriciteit omzet in zuurstof. De atmosfeer op Mars bestaat voor 96 procent uit koolstofdioxide. Als mensen op Mars willen leven, is het dus belangrijk dat we er ter plaatse zuurstof kunnen produceren. Daarnaast kan de zuurstof gebruikt worden als raketbrandstof, om een terugkeer naar de aarde mogelijk te maken. Dat is veiliger en veel goedkoper dan wanneer een ruimteschip de nodige brandstof voor een terugkeer van de aarde zou moeten meebrengen.

Zoeken naar leven
Als MOXIE succesvol is, kan de techniek later op grotere schaal worden toegepast in gesloten ruimtes op Mars. Daarnaast kunnen op langere termijn ook zuurstofproducerende bacteriën en planten ingezet worden. Dat is nu nog geen optie, omdat Mars 2020 ook op zoek zal gaan naar sporen van leven op de rode planeet. De meeste van de zeven wetenschappelijke instrumenten die geselecteerd zijn voor Mars 2020, zijn dan ook verbeterde versies van wat Curiosity al meedraagt, zoals camera’s die zoeken naar mineralen en organisch materiaal.

Wel nieuw: een bodemradar zal tot enkele meters diep in de grond kunnen zoeken naar ondergronds water en microben. Ook krijgt de robot een verbeterde drilboor die cilindervormige stalen kan nemen van het gesteente waarin hij boort. De robot zal een opslagplaats bevatten die 31 van die bodemstalen kan bewaren. NASA hoopt dat een latere missie de bodemmonsters naar de aarde kunnen brengen, zodat ze hier grondig kunnen worden onderzocht op sporen van vroeger bacterieel leven.

De lancering van Mars 2020 staat gepland in juli 2020. Het project zal zo’n 1,9 miljard dollar kosten.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 05-08-2014 10:09 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Dik.


When your people matter, menstrual health matters


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 05-08-2014 10:11 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

En ook vet!




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-08-2014 10:20 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2014 9:45 schreef PandroidJack het volgende:
Enfin, de NASA wil het 'Mars One'-project precies concurrentie aan doen. Stel je voor, Hollanders eerst op Mars, dat zal Uncle Sam niet graag zien gebeuren.

Niks concurrentie, dat Mars One-project is toch dom en gedoemd te mislukken.

Meer vertrouwen in NASA, zeker als er particuliere sponsoring bijkomt.


I wish I was a butterfly


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-08-2014 10:47 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hehe ik sta er echt van te kijken als die mensen daadwerkelijk gaan. Techniek is het probleem niet, mensen in kleine sterk beperkte omstandigheden opsturen daar gaat het mis.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen