IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : De toekomst van ruimtevaart. Vorige pagina | Volgende pagina
bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 16-06-2012 21:21 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2012 21:15 schreef Onweerwolf het volgende:
D'r staat altijd zo'n stempel ergens op de onderkant:

"Made on Sun"
Of een zonnetje.


Daops
Usericon van Daops
Posted 17-06-2012 13:10 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2012 20:01 schreef De Tegenpartij het volgende:
Godver, wat vet. Alleen de gedachte al.


Alleen al het feit dat zo'n sonde die wij in de jaren '70 gelanceerd hebben nog steeds in staat is met ons te communiceren over zo'n afstand


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Sapient Harmonia
Usericon van Sapient Harmonia
Posted 23-06-2012 17:16 by Sapient Harmonia Wijzig reactieProfiel van Sapient HarmoniaQuote dit bericht

Hebben jullie al gehoord van het Mars One project? Een Nederlands initiatief om via commerciële en internationale middelen mensen binnen 10-20 jaar op Mars te brengen. Het zal een lastige opgave worden en wellicht heeft het een kleine kans van slagen, maar het is an sich al een positief punt dat er nog mensen zijn die inzien dat oa. NASA op dit moment te weinig resources, redenen en visie heeft. De VS heeft het space program de laatste decennia (helemaal onder Bush) echt verwaarloosd. Ik hoop dat onze mede-Nederlanders (waaronder theoretisch natuurkundige en Nobelprijs winnaar Gerard 't Hooft) hierin gaan slagen.

Overigens zijn ze van plan om van het project te gaan filmen als reality-tv show. Vreemd idee, ambitieuze plannen, maar agh. Waarom niet. Misschien is het zelfs een prikkel voor de internationale ruimtevaart organisaties om in de toekomst wat meer te gaan samenwerken.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wetenschap-Gezondheid/article/detail/3263355/2012/05/31/Voor-een-habbekrats-naar-Mars-wel-een-enkele-reis.dhtml


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 23-06-2012 17:42 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Gewaagd plan!

Als je inderdaad ziet hoeveel geld er is verdiend met Big Brother of wat er wordt betaald voor grote sportevenementen, dan snap ik de redenering wel.
De vraag is alleen hoe hou je de aandacht jaren vast? De meeste reality programma's scripten en provoceren de deelnemers of hebben een competitie-element, zodat er wat leuks gemonteerd kan worden. Een eliminatieronde in een Marsraket is wel erg '2001-HAL'

Ik denk dat de uitdaging zit in het vinden van mensen die voor altijd naar Mars willen vertrekken.
Ook moet de financiering voor meerdere vluchten van te voren rond zijn: het zou een beetje lullig zijn als na 1 vlucht het programma wordt geschrapt en er 4 mensen wegkwijnen op Mars.

Het moet natuurlijk geen Vikingnederzetting worden in Amerika, maar een migrantenreis a la Mayflower.

Ik stel voor dat we daar de Nederlandse vlag hijsen ;-). Ook moet er zo snel mogelijk een sportcompetitie worden opgezet: stel je voor hoe er gevoetbald wordt bij lagere zwaartekracht :-p

Mars bezoeken lijkt me cool, maar wel als retourvlucht aub...


[Dit bericht is gewijzigd door White Tree op 23-06-2012 17:46]



De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 24-06-2012 18:36 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 23 juni 2012 17:42 schreef White Tree het volgende:
Een eliminatieronde in een Marsraket is wel erg '2001-HAL'


Hehehe, vet.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-06-2012 22:23 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hehe gaat wat worden als ze dit soort mensen op mars gooien:



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 25-06-2012 13:13 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Dan zijn we er wel vanaf... :p
(Ivm brandstofkosten worden er eisen gesteld aan het maximum gewicht.... )



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-06-2012 13:18 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Mja ik hoop dat ze hierbij zorgen dat ze juist kandidaten selecteren met eigenschappen die goed samengaan ipv andersom. Tijdens de reis geen boeiende TV maargoed omdat het een missie is zonder terugkeer en ontsnappen kan een conflict gemakkelijk oplopen tot een dode, niemand kan ingrijpen het is echt die groep voor zichzelf. Al is dat wel erg goede TV.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 25-06-2012 14:50 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Als het op deze manier lukt om een permanente basis op Mars te krijgen die uitgroeit tot een kolonie, zal ik tegen het eind van mijn leven overwegen om er heen te gaan en daar de eerste Mars-western te maken. The Frontier is dan immers daar in plaats van het oude Wilde Westen

Zijn ze in Wageningen trouwens al bezig om Marsplantjes te maken?

[Dit bericht is gewijzigd door White Tree op 25-06-2012 14:57]



BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 25-06-2012 21:33 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht



Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 25-06-2012 21:44 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050



IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 26-06-2012 11:07 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl




Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 27-06-2012 10:33 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Hele verhaal klinkt wel enorm 'B-Ark'-erig (HHGTTG).


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-04-2013 12:56 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Kepler ontdekt mogelijk levensvatbare planeten
Met de ruimtetelescoop Kepler zijn twee planeten ontdekt waar leven mogelijk lijkt.

Mogelijk levensvatbare planeten ontdekt Fotoserie
De hemellichamen draaien met vijf andere planeten rond een ster op 1200 lichtjaar afstand van de aarde. Dat meldt het onderzoeksteam onder leiding van de NASA in het vakblad Science.
De planeten, Kepler 62e en 62f genoemd, zijn ongeveer 1,5 keer zo groot als de aarde en de kans bestaat dat er water aanwezig is. De hemellichamen doen er 122 en 267 dagen over om rond hun ster te draaien.
De planeten zijn twee van de beste kandidaten tot nu toe om leven te bevatten. Ze zijn de kleinste ooit gevonden die zich in de bewoonbare zone bevinden, niet te dichtbij en niet te ver weg van hun ster voor vloeibaar water.
Waterwerelden
Hoe kleiner een planeet is, hoe waarschijnlijker het is dat deze een vast oppervlak heeft, net zoals de aarde. De onderzoekers denken dat het waterwerelden zijn, geheel bedekt door een grote oceaan. Eventueel leven zou zich dus onder water moeten afspelen.
Tot nu toe hebben astronomen 850 planeten buiten ons zonnestelsel ontdekt. Daarvan zijn er maar 4 die op een afstand van hun ster draaien die er leven (zoals wij dat kennen) op mogelijk maakt.




Claim's dat de kans te klein is dat er soortgelijke planeten als aarde bestaan waar leven op is komen vooral doordat de techniek van 20 jaar geleden die planeten nog niet konden waarnemen.

1200 lichtjaar is overigens niet eens zo heel ver voor kosmische begrippen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 19-04-2013 13:19 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

En voor menselijke begrippen? Kunnen ze, in plaats van Mars, maar beter ineens naar daar gaan.

11.352 biljoen kilometer, zou dat kunnen kloppen?


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-04-2013 13:44 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 19 april 2013 13:19 schreef PandroidJack het volgende:
En voor menselijke begrippen? Kunnen ze, in plaats van Mars, maar beter ineens naar daar gaan.


Jij gaat soms, in plaats van naar de bakker op de hoek, ook zo nu en dan maar eens een keertje naar de bakker op Sri Lanka?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 19-04-2013 13:49 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Waarom niet? Als het brood daar verser is.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-04-2013 15:04 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Tegen de tijd dat je weer thuis bent gok ik dat het brood niet zo vers meer is.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-04-2013 15:15 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 19 april 2013 15:04 schreef Mark het volgende:
Tegen de tijd dat je weer thuis bent gok ik dat het brood niet zo vers meer is.


Je hebt ook een flink aantal broden nodig om daar te komen


1200 lichtjaar is dus 1200 jaar reizen op maximale theoretische snelheid. Praktisch gezien dus nog een stukje langer.


Mars is slechts 3,1 minuut dichtbij (als hij op zn dichtsbijzijnde stand is, maar gemiddeld 14 licht minuten)

Met huidige technologie en duurt het alsnog een maand of 3. (kan makkelijk enkele maanden meer of minder zijn onder juiste omstandigheden en als er niet teveel mee hoeft)



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 19-04-2013 18:20 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Vet! Of iig een soort curiosity sturen, maar dan in duikbootvorm of zo. Onderwaterfilmpjes uit de ruimte!




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-04-2013 18:26 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 19 april 2013 15:15 schreef ElitE het volgende:
Je hebt ook een flink aantal broden nodig om daar te komen


1200 lichtjaar is dus 1200 jaar reizen op maximale theoretische snelheid. Praktisch gezien dus nog een stukje langer.


Mars is slechts 3,1 minuut dichtbij (als hij op zn dichtsbijzijnde stand is, maar gemiddeld 14 licht minuten)

Met huidige technologie en duurt het alsnog een maand of 3. (kan makkelijk enkele maanden meer of minder zijn onder juiste omstandigheden en als er niet teveel mee hoeft)




Hopen dat de wezens die daar wonen wat sneller geëvolueerd zijn en 1159 jaar geleden al in een mobiel aquarium gestapt zijn op weg naar ons.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-04-2013 19:29 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Allang gebeurt joh!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 22-04-2013 20:26 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

Misschien niet het juiste topic...



Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-04-2013 10:42 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 19 april 2013 12:56 schreef ElitE het volgende:
Kepler ontdekt mogelijk levensvatbare planeten
Met de ruimtetelescoop Kepler zijn twee planeten ontdekt waar leven mogelijk lijkt.

Mogelijk levensvatbare planeten ontdekt Fotoserie
De hemellichamen draaien met vijf andere planeten rond een ster op 1200 lichtjaar afstand van de aarde. Dat meldt het onderzoeksteam onder leiding van de NASA in het vakblad Science.
De planeten, Kepler 62e en 62f genoemd, zijn ongeveer 1,5 keer zo groot als de aarde en de kans bestaat dat er water aanwezig is. De hemellichamen doen er 122 en 267 dagen over om rond hun ster te draaien.
De planeten zijn twee van de beste kandidaten tot nu toe om leven te bevatten. Ze zijn de kleinste ooit gevonden die zich in de bewoonbare zone bevinden, niet te dichtbij en niet te ver weg van hun ster voor vloeibaar water.
Waterwerelden
Hoe kleiner een planeet is, hoe waarschijnlijker het is dat deze een vast oppervlak heeft, net zoals de aarde. De onderzoekers denken dat het waterwerelden zijn, geheel bedekt door een grote oceaan. Eventueel leven zou zich dus onder water moeten afspelen.
Tot nu toe hebben astronomen 850 planeten buiten ons zonnestelsel ontdekt. Daarvan zijn er maar 4 die op een afstand van hun ster draaien die er leven (zoals wij dat kennen) op mogelijk maakt.




Claim's dat de kans te klein is dat er soortgelijke planeten als aarde bestaan waar leven op is komen vooral doordat de techniek van 20 jaar geleden die planeten nog niet konden waarnemen.

1200 lichtjaar is overigens niet eens zo heel ver voor kosmische begrippen.


vet. ik ben wel benieuwd... stel dat ze een planeet zouden vinden waarvan nagenoeg zeker zou zijn dat er leven mogelijk was. Zou dit dan de ruimtevaart weer gaan stimuleren?


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 24-04-2013 9:33 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Wie er zich geroepen voelt:

Dear ,

We are pleased to announce that yesterday at 12.00 pm EDT Mars One has opened the door to the Astronaut Selection Program.
In last few days we opened the application website to a small group of potential applicants and asked them to be the first ones to submit their applications. Their contribution was really helpful to improve the application platform.

Now it's your turn. You can submit your application at http://apply.mars-one.com. This is Round 1 of the selection procedure which will close on 31st August 2013.

You can apply in one of the eleven most commonly used languages on the internet: English, German, French, Spanish, Portuguese, Russian, Mandarin, Japanese, Indonesian, Korean, Arabic.

All applicants have the option of setting their profile as public or private. We strongly recommend you share your profile publicly; this will allow you to promote it and develop a network of supporters. Also, your story is bound to inspire people all over the world.

If you are applying to the Mars One program, you have good humoured company in Gary Busey who revealed his application video at the Jimmy Kimmel Live Show last week. http://www.youtube.com/watch?v=1viY9UEuEAM

Our announcement has and will continue to receive a lot of media attention, so look out for its coverage on TV, radio, print and online. At the press conference yesterday we have released a lot of new media content- images, plans and videos. We hope you enjoy these and share them with your friends.

Thank you for your support to the Mars One mission. We are looking forward to your application.

Good luck!

Regards,

Mars One
Verdiweg 537
Amersfoort, NH 3816 KS
Netherlands








The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen