IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : De toekomst van ruimtevaart. Vorige pagina | Volgende pagina
Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 05-05-2005 1:50 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

heeft iemand Red Mars (en Green+Blue mars gelezen?) daar staat het een en ander aan leuke ideeën in. Niet direct over ruimtevaart, maar wel over kolonisatie van en terraforming op andere planeten. (in dit geval dus... jaja: Mars)


Bruce Banner


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 05-05-2005 1:50 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 5 mei 2005 1:50 schreef ElitE het volgende:
dit was erna




http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


slome
Usericon van slome
Posted 08-05-2005 3:46 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2005 1:26 schreef PHeMoX het volgende:
Precies, waarom fantaseren c.q. nadenken over de toekomst, als je er toch van uitgaat dat je er óf niet meer bent, óf oud en versleten bent, tegen de tijd dat, belangrijke doorbraken worden gemaakt...
Als je Bush hoort praten over Mars, is dat natuurlijk toekomstmuziek, laat staan of zoiets uitgevoerd wordt, maar dit soort dingen, maken mij er zeker van dát het er ooit van komt... Ik ben waarschijnlijk teveel een realist, en ga er eigenlijk ook vanuit dat ik dat niet mee ga maken, aangezien het lijkt alsof er een aantal baanbrekende ontdekkingen of uitvindingen voor nodig zijn om alles te realiseren en het investeringen waard te laten zijn, al hoop ik stiekem natuurlijk dat ik dat nog wel meemaak ...




Je kan het ook zo zien: Als we niet dingen gaan ontwikkelen die pas na vele decennia bruikbaar zullen worden, zal er waarschijnlijk toch niets van komen. Dan kan je wel eindelooos blijven doorzeuren dat het niet haalbaar is wat het ook is als er niets aan gedaan word.





ofzo


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 05-09-2005 15:24 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

*schop*

Net een programma op Discovery gezien over een bedrijf dat de 1e particulier gefinancieerde en bemande ruimtevlucht heeft gemaakt met een zelfontworpen vliegtuig. Cool

Gaat om dit vliegtuig, de SpaceShipOne:

Hier gedragen door de WhiteKnight.


In landing



En toen vond ik dit op de site van het bedrijf:
quote:

Branson and Rutan Form 'The Spaceship Company'
To Jointly Manufacture and Market Spaceships for the new
Sub-Orbital Personal Spaceflight Industry


OSHKOSH, Wis. --July 27, 2005-- Today, Sir Richard Branson (Founder, Virgin Group of Companies) and Burt Rutan (President, Scaled Composites) announced their signing of an agreement to form a new aerospace production company to build a fleet of commercial sub-orbital spaceships and launch aircraft. The new company will own the designs of the new SpaceShipTwo (SS2) and White Knight Two (WK2) launch systems that are now in development at Scaled Composites. The SS2/WK2 system will use the 'Care-free reentry' and the 'cantilevered-hybrid' rocket motor technology developed for the Ansari X prize-winning SpaceShipOne (SS1), and will license that technology from Paul Allen's Mojave Aerospace company. The Spaceship Company will manufacture the new launch aircraft, spaceships and support equipment and market them to spaceline operators, including the launch customer, Virgin Galactic.

The Spaceship Company will be jointly owned by Virgin and Scaled, and will contract Scaled for the research, development, testing and certification of SS2/WK2. Burt Rutan will head up the technical development team.

Burt Rutan commented: "I am very excited to have agreed the terms on which we can now move forward to develop the world's-first commercial, passenger-carrying Spaceships. This will truly herald an era of personal spaceflight first described by the visionary science fiction writers of the 1940's and 1950's. Richard and I share a vision that commercially-viable and safe space tourism will provide the foundation for the human colonization of space. I am looking forward, (actually looking way up!) to working together with Richard on this next exciting phase."

Sir Richard Branson added: "I couldn't be more delighted to announce the formation of this joint venture at the biggest private aviation event in the world. Like many millions of people growing up in the Sixties who witnessed the wonder of man walking on the moon - I dreamt that one day I too would make that 'one small step...'! Unfortunately though, over the last three decades, many people gave up hope - luckily people like Burt Rutan never did. His vision has allowed people, like me, to dream again. But even I never dreamed as boy, that one day, I would form, with Burt, the company which will build the world's first commercial passenger spacecraft!"

In 2001, Paul Allen contracted Scaled Composites for the research and development of the SS1 system, to fulfill his vision of flying the world's first privately-developed, reusable space vehicle. Last year on June 21st, when Mike Melvill flew SS1 above 100 km altitude, Mr Allen forever dispelled the myth that manned space flight was the sole remit of huge Government programs. Then, on September 27th, Virgin announced the launch of Virgin Galactic, the world's first commercial space tourism operator and a new era in space travel was born. Virgin Galactic was a sponsor for the two successful X-prize flights completed on October 4th. SpaceShipOne, the historic, record breaking spacecraft, will be installed this fall in the Smithsonian National Air and Space Museum's Milestones of Flight Gallery in Washington D C.

The launch customer for this new joint venture between Virgin Group and Scaled Composites will be Virgin Galactic, Sir Richard Branson's commercial space tourism venture. Virgin Galactic has placed orders for five SS2's and two WK2's, with options on further systems, thus securing the exclusive use of the systems for the initial 18 months of commercial passenger operations.

The Spaceship Company plans to make spaceflight affordable for the masses and to demonstrate the commercial viability of manned space exploration. We are dedicated to reaching that goal with the first generation of spaceship systems developed for routine, scheduled flight operations. Those systems will be environmentally friendly and will include new solutions to optimize both safety and the passenger experience. We expect that as the flight hardware matures, and is operated by competing spaceline companies, many thousands of people will experience the wonder of leaving the earth's atmosphere each year.


Cool


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-01-2006 8:41 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

dit zou wel keigaaf zijn natuurlijk als her er ooit zou komen.

Met hyperspacemotor in 3 uur naar Mars'

Volgens het wetenschappelijk blad New Scientist is de Amerikaanse overheid bezig met de ontwikkeling van een hyperspacemotor. Zo'n motor moet interstellaire reizen mogelijk maken door via een andere dimensie het eindpunt te bereiken. Een reis naar Mars duurt dan slechts drie uur, en naar een ster op elf lichtjaren afstand slechts 80 dagen.

De nog in de theoretische fase verkerende motor is gebaseerd op een controversiële kwantumtheorie over hoe het universum in elkaar zit. De werking vindt plaats door een intens magnetisch veld op te wekken, wat al in de jaren 50 door de bekende wetenschapper Burkhard Heim werd bedacht. Als een magnetisch veld van voldoende sterkte wordt opgewekt, zal een ruimtevoertuig in een andere dimensie verschuiven.

Enthousiastelingen over de hyperspacemotor beamen dat de motor op een erg vergezochte theorie gebaseerd is, die drastische veranderingen impliceert in de huidige bekende natuurkundewetten. ''Het apparaat ligt niet om de hoek. We moeten eerst bewijzen dat de theorie correct is, en er zijn vrij veel natuurkundigen die een andere mening hebben. Het is onze taak te bewijzen dat wij gelijk hebben, en dat gaan we ook doen'', aldus een aanhanger van Heims kwantumtheorie.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-01-2006 9:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Bouwen ze zo'n raket, klopt de theorie niet ... is die astronaut ook mooi PWNED!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-01-2006 9:11 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2006 9:01 schreef Jenje het volgende:
Bouwen ze zo'n raket, klopt de theorie niet ... is die astronaut ook mooi PWNED!

of niet er gebeurt misschien gewoon helemaal niks! allleen rookwolkje en een lichte "poef"

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 19-01-2006 9:11]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-01-2006 9:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2006 9:11 schreef attila_de_hun het volgende:
of niet er gebeurt misschien gewoon helemaal niks! allleen rookwolkje en een lichte "poef"
Of er gaat een interdimensionale exlposie rond de wereld waardoor de hele aarde naar een dimensie geschoten wordt !


Of iets anders, dat kan ook ...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-01-2006 9:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

SLIDERS!!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-01-2006 13:48 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

LOL!

Verder wel erg interessant

Was ooit van plan lucht&ruimtevaart techniek / theoretische natuurkunde te gaan studeren (uiteraard niets van gekomen..) en dit soort berichten veroorzaken toch een lichte kriebel, hehe


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-01-2006 14:47 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2006 13:48 schreef Snaack het volgende:
LOL!

Verder wel erg interessant

Was ooit van plan lucht&ruimtevaart techniek / theoretische natuurkunde te gaan studeren (uiteraard niets van gekomen..) en dit soort berichten veroorzaken toch een lichte kriebel, hehe


maar je bent voor het grote geld gegaan snaack??


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-01-2006 14:53 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2006 14:47 schreef attila_de_hun het volgende:
maar je bent voor het grote geld gegaan snaack??


Ja.. En dat bevalt stiekem helemaal niet meer, na 6 jaar


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-01-2006 15:06 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2006 14:53 schreef Snaack het volgende:
Ja.. En dat bevalt stiekem helemaal niet meer, na 6 jaar


wat houdt je tegen alsnog te gaan studeren??

mogelijk gata het trager omdat het n,iet voltijds is maar er hangt niks van af he? soms kun je best iest voor de lol doen hoor!!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-01-2006 16:14 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

[hier stond iets waar uiteraard ook niets van terecht is gekomen]

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 24-03-2008 21:23]


MMQ
Usericon van MMQ
Posted 02-02-2006 11:15 by MMQ Wijzig reactieProfiel van MMQQuote dit bericht

Ik heb niet het hele topic gelezen dus ik hoop dat t niet al gepost is

In ieder geval, de laatste keer dat ik ophet kennedy space center was, waren ze bezig met de ontwikkeling van een toilet die je uitwerpselen omzet in voedsel. Zo kunnen we langere vluchten maken. Nadeel is dat er heel veel zooi kunstmatig moet worden toegevoegd, als vitamines enzo omdat je die uiteraard de eerste keer al had opgenomen.

Ik denk overigens dat als dat internationale ruimtestation straks helemaal klaar is er al weer een stuk meer mogelijkheden zijn om verdere reizen te maken

Ik wil zelf ook de ruimte in (maar dat toiletgedoe hoeft niet zo nodig )!!!


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 07-02-2006 10:49 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 19 januari 2006 8:41 schreef attila_de_hun het volgende:
dit zou wel keigaaf zijn natuurlijk als her er ooit zou komen.

Met hyperspacemotor in 3 uur naar Mars'

Volgens het wetenschappelijk blad New Scientist is de Amerikaanse overheid bezig met de ontwikkeling van een hyperspacemotor. Zo'n motor moet interstellaire reizen mogelijk maken door via een andere dimensie het eindpunt te bereiken. Een reis naar Mars duurt dan slechts drie uur, en naar een ster op elf lichtjaren afstand slechts 80 dagen.

De nog in de theoretische fase verkerende motor is gebaseerd op een controversiële kwantumtheorie over hoe het universum in elkaar zit. De werking vindt plaats door een intens magnetisch veld op te wekken, wat al in de jaren 50 door de bekende wetenschapper Burkhard Heim werd bedacht. Als een magnetisch veld van voldoende sterkte wordt opgewekt, zal een ruimtevoertuig in een andere dimensie verschuiven.

Enthousiastelingen over de hyperspacemotor beamen dat de motor op een erg vergezochte theorie gebaseerd is, die drastische veranderingen impliceert in de huidige bekende natuurkundewetten. ''Het apparaat ligt niet om de hoek. We moeten eerst bewijzen dat de theorie correct is, en er zijn vrij veel natuurkundigen die een andere mening hebben. Het is onze taak te bewijzen dat wij gelijk hebben, en dat gaan we ook doen'', aldus een aanhanger van Heims kwantumtheorie.
Het zou heel interessant zijn als dit werkelijk mogelijk is


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Dolk
Usericon van Dolk
Posted 11-04-2006 23:41 by Dolk Wijzig reactieProfiel van DolkQuote dit bericht

Is deze informatie ook te krijgen MET berekeningen en feiten?


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 12-04-2006 1:19 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ruimtevaart is gay en overrated. En volgens mij bovendien één van de grote farces van de 20e eeuw.
De holocaust, het Apollo-project, Milli Vanilli...De drie grote misleidingen van de 20e eeuw.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-04-2006 0:08 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

net als het yokidrink kartel en "ter land ter zee en in de lucht" die duizenden politieke tegenstanders bezig hield zodat ze geen invloed meer hadden!

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 13-04-2006 0:14]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-12-2006 21:43 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 15-12-2006 21:48 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

LOL!!!!
Erg mooi gedaan ook.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-12-2006 21:50 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Hehe, my thoughts exactly.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 15-12-2006 22:04 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Hehehe, gaaf!



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 16-12-2006 4:11 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

hehe gaaf gedaan idd

------------

ik ben van mening dat de ruimtevaart moet worden uitgebuit voor zover iedere euro strekt. er zijn betere dingen dan hongerende mensen die niet erin geslaagd zijn hun eigen leven te managen


Je moeder.


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-12-2006 9:43 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

zoals jij


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen