quote:
Alonso: "Weet niet of ik bij McLaren blijf"
ma 06/08/07 - Na de rel in Hongarije is de sfeer bij McLaren tot onder het vriespunt gedaald. Fernando Alonso en Lewis Hamilton kunnen niet meer door één deur. Renault zit al op vinkenslag om de Spanjaard weer over te nemen.
Fernando Alonso hield Lewis Hamilton in de kwalificaties van de GP van Hongarije op, waarna de jury Alonso's poleposition afpakte. Hamilton zegt dat Alonso niet meer met hem praat (foto). (Belga) Alonso spreekt dan weer zonder emotie over de gang van zaken. "Iedereen probeert zijn best te doen en moet zijn eigen belangen verdedigen."
Op de vraag of Alonso zijn contract bij McLaren (dat nog drie jaar loopt) uitdient, antwoordde de wereldkampioen: "Dat weet ik nog niet."
Door het gerommel bij McLaren ruikt Renault zijn kans. Volgens de Spaanse krant Marca hebben de vader en manager van Alonso zondag, meteen na de GP van Hongarije, gesproken met Renault-baas Flavio Briatore. Het gesprek zou 20 minuten geduurd hebben. "Het contract van Alonso is van beton"Fernando Alonso werd in een Renault twee keer wereldkampioen. "Maar het contract dat Alonso aan McLaren bindt is van beton", weten insiders. "Alonso zit in een kooi waar hij niet meer uitkan, tenzij alle partijen het eens worden."
Renault zou Alonso graag terugwillen. In het WK is het pas zevende (met Fisichella) en achtste (met Kovalainen) bij de rijders en vierde bij de merken, ver achter de McLarens.
Het is nog niet zeker dat hij vertrekt natuurlijk. Maar ik vind zijn houding eigenlijk allerminst professioneel. Hij bevordert in ieder geval de sfeer binnen McLaren helemaal niet.
Sinds het begin van het seizoen staat hij onder grote druk van Hamilton, wat voor een tweevoudig wereldkampioen natuurlijk niet leuk is. Maar hij loopt ook al heel het seizoen te zeuren dat Hamilton een voorkeursbehandeling krijgt. Ook al zou dat zo zijn, dan moet hij zich imo daar professioneel naar gedragen en zich op zichzelf concentreren in plaats van te zeuren over de andere.
Ook heeft hij al meermaals gezegd te hopen dat Hamilton eens pech kent (wat gebeurde in de GP van Europa
) ... ook niet echt goed voor de sfeer en helemaal niet leuk voor Hamilton om altijd negatieve kritiek te krijgen van zijn teamgenoot.
En de kwalificatie in Hongarije was natuurlijk het absolute dieptepunt van het seizoen. Een erg kinderachtige manier om Hamilton een hak te zetten vind ik. Dat hij nu niet meer met Hamilton wil praten zegt ook genoeg
Imo moet Alonso eerst eens naar zichzelf kijken in plaats van constant de schuld op de anderen te steken. Met zijn talent heeft hij duidelijk het potentieel om het te maken bij McLaren, maar dit seizoen helpt hij zichzelf helemaal niet door zijn dwarsliggende houding.