|
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | ||||
Auteur: |
|
|
Wie niet? Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
Ik ontken alles! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! |
|
quote: Ik weet dat het gross van misdaden wordt gepleegd met in de ene hand het moordwapen en in de ander een heiligenschrift. Dat wordt overigens door de meeste aanhangers van hetzelfde verkondigde geloof ook niet op prijs gesteld. maar dat was je punt ook niet. Maar an sich een bepaalde religie aanhangen en daarin medestanders zoeken is helemaal niets mis mee. dat maakt niet dat je niet in jezelf kan geloven. Als het iemand steun biedt om in een meneertje in de lucht/aarde/onderwereld/bovenwereld te geloven is dat zijn of haar goed recht. En anderen willen vertellen waar je in gelooft is ook niets mis mee. Zolang je het gewoon wil vertellen niet op wil dringen door middel van geweld, of anderzijds iets wat tegen wet en regelgeving ingaat (die in nederland overigens op de bijbel is gebaseerd). maar goed, dat vind ik. je mag wat anders vinden dat is ook jou goed recht |
|
quote: Maar zelfs in een religieus 'relaxed' land als nederland gebeuren al dingen die tussen het vertellen en het gewelddadig inzitten, zoals gristenen die je gaan lastigvallen omdat ze vinden dat ze je moeten overtuigen van hun geloof. Op mensen als ik heeft dat alleen uitgelachen worden of agressieve reacties tot gevolg, maar mensen die minder stevig in hun schoenen staan worden mooi het geloof in 'gechanteerd' omdat ze anders zullen branden in den hell. Ik kan me zo voorstellen dat het percentage gelovigen dat er genoegen mee neemt anderen slechts op de hoogte te stellen van hun persoonlijke gekte in de rest van de wereld nog kleiner is. Zenial |
|
quote: chantage zelfs. Ligt dat dan aan degene die het geloof verkondigt of aan de minder stevige schoen (of halve zool) die niet weet wattie wil er daarom 'maar mee doet'? want ze dwingen je nergens toe, je kiest er nog steeds zelf voor dat je dat geloof instapt. [Dit bericht is gewijzigd door Jolijn op 25-06-2007 13:22] |
|
quote: Als jij emotioneel nogal instabiel bent en er komt zo'n geloofsfanatiekeling op je inpraten en je dingen beloven, waar je goh.. hoe toevallig.. naar op zoek bent op dat moment (vanuit je emotionele instabielheid) dan vind ik dat wel een soort dwingen (eerder misbruik maken van de situatie, maar zeker geen eigen keuze). Wooooh, das een lange zin |
|
En het wordt vanuit het geloof aangemoedigd dat je 'zieltjes wint' en daarmee je medemensch helpt. En dat is verwerpelijk Zenial |
|
quote: idd een lange zin. Maar als je vanuit jou instabielheid (is dat eigenlijk wel een woord?) op zoek bent naar ondersteuning en je vindt dat in een geloof, is het dan nog steeds slecht? (ik heb het overigens nu over vrij algemeen geacpteerde religies in nederland, dus geen sektes of loverboys ofzo ) naar mijn idee is zieltjes winnen niet bedoeld voor het zieltjes winnen maar omdat men echt in de overtuiging is, dat hij/zij de ander daarmee kan helpen. |
|
Daarnaast is het nogal lastig als je geboren wordt in een religieus land om je op jonge leeftijd aan die religie te onttrekken ... De doop, vormsel etc etc doe je ook lekker weinig tegen in dit land .... |
|
quote: mischien wel. mischien niet. als je denkt dat je goed doet, waarom zou je het dan niet doen, jij doet toch ook wat je goeddunkt? |
|
quote: Als je compleet gestoord bent kan je ook geloven dat je de wereld helpt door een bom te laten ontploffen in een grote groep onschuldige mensen... Zenial |
|
quote: Ja maar dat gelooft toch iedereen. Dat een bom op het midden oosten..... On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. |
|
Midden Oosten van NL .. ZWOLLE! |
|
On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. |
|
quote: Nee het is prima als iemand daar ondersteuning in kan vinden, maarrrr het is niet zoals jij zegt geheel vrij in keuze dan. Ik vind overigens dat vele geloven niet echt onderdoen bij sektes, qua opdringerigheid. Ik vind ook dat mensen hun geloof voor zichzelf moeten houden, maakt niet uit wat voor geloof. Prima als je het er over wilt hebben, maar ga niet zitten opdringen of mensen een slecht mens vinden, omdat ze er voor kiezen niet te geloven (of wel te geloven). quote: EEEEEJ! [Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 25-06-2007 13:57] |
|
quote: ohjee boos. middenoosten heb je toch al niet in nederland. daar is t land te klein voor |
|
quote: Ik wist niet dat er een minimum vast zat aan richting aanduidingen. Dus je hebt wel het noorden, het zuiden en het westen van nederland.. maar niet het oosten? Duidelijk. |
|
quote: wel het oosten. maar geen middenoosten. dat is al het westen. kan nederland ook niets aan doen. [Dit bericht is gewijzigd door Jolijn op 26-06-2007 22:37] |
|
quote: Waarom niet dan, als je links en rechts hebt zit er toch ook een midden tussen. |
|
quote: Dat is dan ook Midden-Nederland. Welk stukje van Nederland valt dan onder het Middenoosten van Nederland, welke plaatsen bijvoorbeeld? |
|
... Zwolle is iig niet echt satanisch.. |
|
quote: Als je midden nederland bekijkt, kun je het ook onderverdelen in noord, west, zuid, oost.. topografisch gezien. Nou.. dat doe je dan en dan prik je met je vinger in het oosten en kiest daar een dorp/stad uit en tadaaaa.. midden oosten van nederland. quote: Wel modern, zijn wij nu even mooi half ontopic. [Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 26-06-2007 22:43] |
|
... zwolle modern ... Je weet dat er tegenwoordig iets als electriciteit bestaat? |
|
quote: Jep en we hebben zelfs internet nu. |
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |