IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Modern satanisme.. Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-12-2004 9:05 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2004 8:57 schreef varanus het volgende:
Poolse vegan hippie


Hehe.....Friese Flierljeppende Hippie!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-12-2004 9:06 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2004 8:57 schreef varanus het volgende:
Poolse vegan hippie


Communistische Poolse vegan hippie


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-12-2004 9:08 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2004 9:06 schreef Snaack het volgende:
Communistische Poolse vegan hippie


NU GA JE TE VER!!!!!!!!!!!!!!!




KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 15-12-2004 9:12 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Ik geloof dat wij misschien een heel klein ietsiepietsie off topic zijn stelletje duivelsvererende veganistische pacifistische aggressieve stinkhippies...


spelfout weggehaald...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-12-2004 9:15 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Helemaal niet! Off topic is namelijk blasfeem, duivelsvererend en goffik. En aangezien wij dit via internet doen zou je kunnen spreken van Modern Satanisme.

Ik ga nu even wat kistkalveren slachten ter ere van Beelzebub. Ik ben niet voor niks een vegan satanist.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 15-12-2004 9:17 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2004 9:15 schreef Chelman het volgende:
Helemaal niet! Off topic is namelijk blasfeem, duivelsvererend en goffik. En aangezien wij dit via internet doen zou je kunnen spreken van Modern Satanisme.

Ik ga nu even wat kistkalveren slachten ter ere van Beelzebub. Ik ben niet voor niks een vegan satanist.


Hell Yeah!! Slachtze!!


spelfout weggehaald...


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 15-12-2004 9:31 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Zijn hier nou eigenlijk ook mensen die zichzelf echt satanist noemen?



Arson
1010010110
Usericon van Arson
Posted 15-12-2004 9:50 by Arson Wijzig reactieProfiel van ArsonQuote dit bericht

Hoe triest zou dat zijn...


None of us are saints - Albert Fish


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 15-12-2004 9:55 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2004 9:31 schreef Audiophile het volgende:
Zijn hier nou eigenlijk ook mensen die zichzelf echt satanist noemen?


Ja, Chelman


spelfout weggehaald...


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 15-12-2004 9:56 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

de beruchte e-satanist...



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-12-2004 10:24 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Zo hee, ik was me een partij intellectueel in 2002


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-12-2004 11:06 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2004 9:55 schreef varanus het volgende:
Ja, Chelman


Ja. I bow to thee o great SATAN!



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-12-2004 12:10 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2004 9:31 schreef Audiophile het volgende:
Zijn hier nou eigenlijk ook mensen die zichzelf echt satanist noemen?


Ik vond de band Satan wel heel erg goed, ben je dan een satanist?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-12-2004 12:56 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2004 12:10 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik vond de band Satan wel heel erg goed, ben je dan een satanist?
Ja. Een echte. Volgens mij groeien er nu automatisch hoorns op je hoofd.



Anyway. Ik vind het altijd grappig dat er elke maand een of twee nieuwe puistige tieners bijkomen op dit forum (en ongetwijfeld op andere fora) die denken o zo origineel te zijn met hun interesse voor satanisme. Ook hebben zij allen de WARE betekenis ervan gevonden en iedereen anders snapt het gewoon niet. Het is gewoon humor om te zien hoe uniform en conformistisch al die zogenaamde hedonistisch-vrijgevochten satanistjes zijn. Ze gebruiken allen dezelfde bullshit retoriek en voelen zich allen verongelijkt en onbegrepen.

GET OVER IT!


En als dat niet genoeg zou zijn zien ze niet eens in dat ze zich tien keer belachelijker gedragen dan een willekeurige predikant in Gelderland of Overijssel.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-12-2004 13:14 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2004 12:56 schreef Chelman het volgende:
Ja. Een echte. Volgens mij groeien er nu automatisch hoorns op je hoofd.


rent onmiddellijk naar de spiegel.

en na een blik in de spiegel te hebben geworpen... hey, je hebt me voor de gek gehouden. vlegel. gelukkig maar want zo een set hoorns doet mijn mooie profiel niet veel goeds.

ps: kijk eens naar de briljante film "Dogma" waarin op een intelligente manier het geloof waordt bekriteseerd zonder het volledig af te breken.(en voor onze satanisten, ja, er lopen ook demonen en duivels rond)


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-12-2004 13:18 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ja sorry, ik ben nu eenmaal een schavuit!



Dogma heb ik gezien. Het is inderdaad een film die luchtig en doeltreffend een gevoelig onderwerp aansnijdt zonder drammerig te worden.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Master Of Disharmony
Go forth and die.
Usericon van Master Of Disharmony
Posted 15-12-2004 15:41 by Master Of Disharmony Wijzig reactieProfiel van Master Of DisharmonyQuote dit bericht

quote:
Ander puntje (sorry voor de lengte van de post), ik zie hier en daar in topics de term Ubermensch opduiken, meestal gekoppeld aan haat en superioriteitsgevoel.
Voor zover ik weet, is het hele idee van een Ubermensch juist een persoon die het geheel aan menselijke emoties en kleinzielige denken is ontstegen. Een Ubermensch staat boven emotie en compassie. De superioriteit van de Ubermensch schuilt niet in verachting/haat voor minderen, maar het ontstegen zijn aan dit soort ideeen. Hij dwingt "gewone" mensen niet om hem te dienen; ze zullen zichzelf hier natuurlijkerwijs toe gedwongen voelen door de aanwezigheid en grootsheid van de Ubermensch.

enfin, da's wat ik me tenminste meen te herinneren. Nogmaals sorry voor de lengte van de post en kijk maar wat je ermee doet.


Klopt idd. Het idee komt (wisten jullie al) van Nietzsche. Hij beweerde dat de mensen gedreven werden door een "Wille zur Macht" (idee gejat van Schopenhauer) en dat je sterke mensen had: Herren, en zwakke mensen: Sklaven. De "Herren" zijn mensen die intelligent zijn, slim, handig, etc. Het zijn mensen die in staat zijn om hun "Wille zur Macht" tot gelding kunnen en willen brengen. (Citaat "Zij durven het leven te beamen". Het zijn ondernemenden en ze kunnen zeer wraakzuchtig zijn. Ze doen alles krachtens hun eigen, autonome beslissingen. De Sklaven zijn echter vriendelijk, zorgzaam, nederig, geduldig, medelijdend, afhankelijk, gedreven door kuddeinstincten, en daardoor hebben ze een ongelukkig gevoel omdat ze dankzij hun manipuleerbaarheid niet in staat zijn om hun "Wille zur Macht" tot uiting te brengen. Hun "Wille zur Macht" is, zonder dat ze het zelf door hebben, verworden tot een onbewuste "Wille zur Ohnmacht".

De zwakken laten zich beperken door de geldende moraal. De sterken zijn dat ontstegen. De zwakken zitten gevangen in hun eigen (moralistische) regels waardoor ze lijden. Ze voelen zich onbewust constant als in een martelkamer.

De Ubermensch is een mens van de toekomst en bestaat nog niet volgens Nietzsche. Volgens hem zijn er in de geschiedenis echter al wel mensen geweest die een soort prototypen waren: Alexander de Grote, Julius Caesar, Da Vinci, Michelangelo, Napoleon. De Ubermensch belichaamt de figuur waarin mensen zichzelf overtreffen. Het zijn wezens die zich alleen willen offeren om nieuwe Ubermenschen te veroorzaken, mensen die niet standhouden door naastenliefde, maar door liefde voor zichzelf. Iemand die leeft door kracht en niet door medelijden. (Dit grijpt ook terug op Darwin's "Survival of the fittest")

De mensen moet hun moraal ontstijgen. De theorie is dat God dood is en dat er dus geen grond is voor het bestaan van de moraal. De oneindigheid van god moet worden ingeruild voor de oneindigheid van de eigen interpretaties van de wereld.
Volgens Nietzsche zorgt het Christendom voor de instandhouding van de moraal en is het een geloof voor de zwakken, de Sklaven. Zij hebben god uitgevonden als tegenhanger voor het echte ware leven. Het christendom is de instandhouder van de moraal en staat al wat nobel en sterk is in de weg.

Ok dat was even Nietzsche in het kort.
Overigens moet ik er even bij zeggen dat Nietzsche zelf heel erg ANTI-antisemitisch was, maar dat hij, toen hij eenmaal krankzinnig was verpleegd werd door zijn zus, die wel nazistisch was. Zij heeft toen in zijn werk zitten knoeien en het aan haar ideeën aangepast, wat heeft geleid tot vele misinterpretaties. Pas toen zij dood ging, konden we de teksten van Nietzsche inzien zoals ze bedoelt waren. De volledige teksten zijn pas na WO II naar buiten gekomen. Dat verklaart ook waarom Hitler de ubermensch theoriën zo misbruikte. Hij gebruikte ze niet alleen in zijn "voordeel", maar wist ook niet beter dan dat ze zo in elkaar zaten omdat er toen nog geen échte versie was.
En nee, ik probeer niks goed te praten van WO II o.i.d., maar de ubermensch-theorie van Nietzsche heeft niks te maken met rassenonderscheid.


Mistress-666-
Usericon van Mistress-666-
Posted 15-12-2004 16:22 by Mistress-666- Wijzig reactieProfiel van Mistress-666-Quote dit bericht

Nietzche? Fuck you. Anton Szandor LaVey!!~
Zullen we afspreken dat als je iemand wilt beledigen je ook gewoon een naam erbij zet? Dit is een beetje kinderachtig. Ik geloof niet in dat Free your inner child gedoe.
Ik noem mezelf geen satanist, wat zou dat trouwens uitmaken hoe je jezelf noemt? Lekker belangrijk.
Die anti-'goffik' gast heeft ook wel een ziekelijke etaleerdrang. Moet je dat in ieder topic weer vertellen? koop een dagboek ofzo...


Fleshcrawler
Straight Towards Extinction
Usericon van Fleshcrawler
Posted 15-12-2004 17:05 by Fleshcrawler Wijzig reactieProfiel van FleshcrawlerQuote dit berichthttp://www.flikkereeneindop.nl

quote:
Op 14 december 2004 21:17 schreef Rensykdom het volgende:



Leuk shirt


There are those who suffer and those who bleed them dry and there are always those who just stand by.


Arson
1010010110
Usericon van Arson
Posted 15-12-2004 17:10 by Arson Wijzig reactieProfiel van ArsonQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2004 16:22 schreef Mistress-666- het volgende:
Anton Szandor LaVey!!



Goh, is dat nu jouw leider?


None of us are saints - Albert Fish


Mistress-666-
Usericon van Mistress-666-
Posted 15-12-2004 17:28 by Mistress-666- Wijzig reactieProfiel van Mistress-666-Quote dit bericht

Ik ga niet in op insinuaties waarvan de aanleiding onbekend of vergezocht is.


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 15-12-2004 17:43 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 15 december 2004 16:22 schreef Mistress-666- het volgende:
Nietzche? Fuck you. Anton Szandor LaVey!!~
Zullen we afspreken dat als je iemand wilt beledigen je ook gewoon een naam erbij zet? Dit is een beetje kinderachtig. Ik geloof niet in dat Free your inner child gedoe.
Ik noem mezelf geen satanist, wat zou dat trouwens uitmaken hoe je jezelf noemt? Lekker belangrijk.
Die anti-'goffik' gast heeft ook wel een ziekelijke etaleerdrang. Moet je dat in ieder topic weer vertellen? koop een dagboek ofzo...



'La Vey' was zelf een hippie doe normaal; als iemand dat niet was, was het Nietzsche wel.

[Dit bericht is gewijzigd door Ishtar op 15-12-2004 17:47]


~ By the fallen one I shall arise ~


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 15-12-2004 19:36 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 15 december 2004 16:22 schreef Mistress-666- het volgende:
Nietzche? Fuck you. Anton Szandor LaVey!!~
Zullen we afspreken dat als je iemand wilt beledigen je ook gewoon een naam erbij zet? Dit is een beetje kinderachtig. Ik geloof niet in dat Free your inner child gedoe.
Ik noem mezelf geen satanist, wat zou dat trouwens uitmaken hoe je jezelf noemt? Lekker belangrijk.
Die anti-'goffik' gast heeft ook wel een ziekelijke etaleerdrang. Moet je dat in ieder topic weer vertellen? koop een dagboek ofzo...


Alleen de goffiks zelf zijn niet anti goffik, loop niet te zeiken leer er mee leven...



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-12-2004 19:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Of ga dood .... true-gof


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 15-12-2004 20:27 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

quote:
Op 15 december 2004 16:22 schreef Mistress-666- het volgende:
Nietzche? Fuck you. Anton Szandor LaVey!!~
Zullen we afspreken dat als je iemand wilt beledigen je ook gewoon een naam erbij zet? Dit is een beetje kinderachtig. Ik geloof niet in dat Free your inner child gedoe.
Ik noem mezelf geen satanist, wat zou dat trouwens uitmaken hoe je jezelf noemt? Lekker belangrijk.
Die anti-'goffik' gast heeft ook wel een ziekelijke etaleerdrang. Moet je dat in ieder topic weer vertellen? koop een dagboek ofzo...



Nietzsche heerst godverdomme. Kanker op met je Anton LaGay.

[Dit bericht is gewijzigd door Styhn op 15-12-2004 20:28]


11.45: restate my assumptions


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen