|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Wat vaag. Er waren toch andere nummers die totaal in dezelfde lijn lagen als deze. Zoals Hatebreed, Holding on en Chain of strength. Maar goed, het is een begin. Je pikt er in ieder geval old school uit I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Holding on en chain of strength waren ook wel geinig. Maar hatebreed vond ik zeer matig I can't shoot straight unless I've had a pint! |
|
Allemaal moderne hardcore, zo Aris wordt je hardcore fan LOL! |
|
quote: Jaja, kijk maar uit. De volgende keer beuk ik je helemaal in elkaar *eerst een hardcore-lichaam fixen* I can't shoot straight unless I've had a pint! |
|
HAHAHA, alsof alle hardcore gasten zo breed zijn dat valt wel mee! Bij Anthrax liepen er ook twee onwijs te beuken had ik niet graag tussen gestaan LOL! Heb je een CD van Suicidal tendencies, vind ik ook wel tof, echte pure hardcore hou ik niet zo van zeker niet de hele attitude, maar crossover en metalcore kan wel leuk zijn |
|
quote: Wat is allemaal moderne hardcore? I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
|
|
Sinds dit weekend (Midsummer Hardcore Event) ben ik hardcore veel meer gaan waarderen. Hoewel ik hardcore e.d. op CD meestal niet zo geweldig vind (heb er wel een paar goeje van NAOP, Andrew WK, Pro-Pain, enz) is het live echt wel goeje muziek. Waar dan eigenlijk het verschil in zit tussen hardcore, metalcore, deathcore, emocore, thrashcore, sXe (geen idee wat dat moet voorstellen) en wat voor aanverwante stijlen er ook mogen zijn weet ik niet precies. Bands die ik wel goed vond zijn Madball, NAOP, Born from Pain, Discipline, Backfire! en Loikaemie. Is dit allemaal gewoon hardcore of zijn hier onderling ook nog verschillen in stijl in? [Dit bericht is gewijzigd door MetalTuupLimburg op 24-06-2003 3:39] |
|
Ik vind het verschil tussen hardcore en thrash emtal niet altijd zo groot. Thrash metal is iets extremer, de zang is anders, maar toch lijkt het wel een beetje op elkaar. sXe zou dat Straight Edge kunnen zijn?? Ik hou ook wel van sommige punk en rock'n roll, soms dan he HAHAHAHAHAHA! |
|
Ik vind het verschil tussen hardcore en thrash emtal niet altijd zo groot. Thrash metal is iets extremer, de zang is anders, maar toch lijkt het wel een beetje op elkaar. sXe zou dat Straight Edge kunnen zijn?? Ik hou ook wel van sommige punk en rock'n roll, soms dan he HAHAHAHAHAHA! Maar Pro Pain etc. is net zoveel metal als hardcore, de nieuwe MOD CD zou ook alle pro pain fans moeten aanspreken vond hem best OK al is het helaas langzamer dan het oude werk! |
|
quote: volgens mij is hardcore: het genre muziek metalcore: is metal uit een tijd dat metal niet cool was en HC wel. Ze speelden de metalmuziek, maar tekstueel ging et de HC kant uit. nu gebruikenze er de naam new school HC voor emocore: HC maar met emo teksten sXe : staight edge , er is een apart topic over |
|
quote:Nee, metalcore is hoofdzakelijk ontstaan door de kruisbestuiviging van hardcore en (black)metal. Het gaat dan met name om het gitaarwerk wat de metal invloeden mee brengt. Qua zang is het wat extremer dan hardcore en zit eigenlijk tussen HC en metal in. Metalcore is gewoon te extreme hardcore om nog hardcore te heten, en het is zeker geen new school. Bands als Integrity en Ringworm waren naar mijn mening de oprichters en vaandeldragers van de stroming (Integrity - systems Overload is nog steeds een pareltje van metalcore) quote:Ook niet helemaal waar, de muziek en zanglijnen zijn beduidend anders dan de reguliere hardcore, vaak ligt het tempo lager en is het allemaal wat vreemder. Erg goede emo-coreband : Bloodlet. Vooral de eerste twee albums zijn erg goed. |
|
hej waarom wordt mosh niet genoemd? tuffguy hardcore maar metalcore is pcies zoals jenje zegt... combinatie van hardcore met black/deathmetal. just the way I like it en dan nog even wat over sXe (aka straight edge) dat is niet zozeer een aparte stroming als wel een element dat in verschillende stromingen voorkomt. dr is bijvoorbeeld youthcrew (sxe oldschool) maar je hebt ook sxe metalcore... heel ingewikkeld allemaal dat hardcore :D en dan hebben we het nog niet eens over de scene, de scenestars en dat soort geneuzel [Dit bericht is gewijzigd door XdeckX op 24-06-2003 10:51] REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD! |
|
Hmm dan ga je wel erg op details letten ... Dan kun je in de Amerikaanse bands ook zelfs de afkomst nog melden. Cleveland metalcore is namelijk ietsje anders dan newyrok metalcore. Maar dat is hele persoonlijk natuurlijk. |
|
NYHC is wel nog een stroming apart |
|
quote: Klopt wel aardig. Hardcore lijkt mij vooral de overkoepelende genrebenaming. Hierin vallen allerlei substromingen in te vinden, zoals metalcore, moshcore, crossover, emocore (indiecore vind ik trouwens een leukere term) enz. Metalcore is hardcore waarin in de gitaren en drums meer metal invloeden zitten. Zoals Jenje al aangaf zijn ook hier weer verschillende substromingen (NY metalcore is toch wat anders dan de Cleveland variant die veel meer doom invloeden heeft, lagere tempo's en zo). Metalcore anno nu is trouwens wat extremer dan metalcore van pak em beet zes jaar terug. Vooral blackmetal en de Gothenburg-sound hebben hun sporen nagelaten. New School hardcore is weer wat moderner, met wat hoekiger riffs en meer tempo- en dynamiekverschillen (ik denk hierbij aan bands als Snapcase en latere Refused). Emocore is een wat aparter gevalletje. Tegenwoordig wordt het meestal gebruikt als benaming voor bands die indierock/alternatieve rock kruisen met elementen uit hardcore. Vaak melodieuze/ emotionale zang. Voorbeelden zijn Far (RIP), Thursday, Poison The Well (al hebben die ook weer aardig wat metal in hun sound) en At The Drive-In. sXe is inderdaad straight edge. Vaak zeer snelle hardcore, korte songs, veel statements in de teksten. En dat levert vaak leuke slampits op. Zoiets geloof ik. Klopt dit beeld een beetje met uw bevindingen? |
|
quote: ahh.. Bloodpact heerst! Heathen Vegan Straight Edge en ja, Innerlogicmarty heeft 't juist wat betreft die subgengres etc. wat ook klopt is dat SxE (en/of veganisme) weer opduikt in verschillende soorten HC |
|
mensen die van die brute technische metalcore/deathmetal sound houden moeten alsjeblieft BETWEEN THE BURIED AND ME uitchecken... die band is echt zo geweldig. Undying, ook, trouwens.. |
|
nog niet echt genoemd i guess, (schijnt ook nog een apart topic over te zijn zelfs!) : fast-hardcore oftewel, thrash(core/punk). extreem vet subgenre, zeg maar... bands: What Happens Next, Point Of Few, Charles Bronson, The Neighbors, Spazz, ... (ja, ja, ouwe DRI ook ) Powerviolence: nog erger dan de bands hierboven, hysterischer (sp?) en veel grind-invloeden. verschilt ook vaak weer per band.. maar goed, bands: Betercore, Shikari, DROPDEAD, ... |
|
Moet The butcher daar ook niet tussen staan? The butcher: Mensen die van enorm ragwerk houden en ook nog een beetje humor willen. Punk as fuck!!! I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Welke bands lijken op Hatebreed, All Out War, Integrity? Ik wil wat meer in die sfeer hebben. |
|
quote: eeeuuh, probeer "Linkin park" eens. Echt te gek, volledig in die sfeer. |
|
quote:*lock's n loads* Oeps jij krijgt nog een mp3 cd van mij ... |
|
quote: Klopt, en ik krijg ook nog een lijstje van je!!! Maar weer on topic. Onlangs arkangel gehoord, heel leuk, maar lijkt wel meer op thrash, maar de muziek is wel goed. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |