IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : En U? CDs kopen? Kopieren? of MP3-tjes? Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-01-2004 15:45 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 15:43 schreef attila_de_hun het volgende:

maar ik moet zeggen dat ik jou rechtlijnig manier van denken op een bepaalde manier bewonder. Echter, ik ben wel benieuwd naar jou visie van het lezen/doorbladeren van tijdschriften in de kiosk/bibliotheek.
Een bieb is ervoor net als een videotheek voor films.
Bij de aardschok en layboy kijk ik ff voorop wat erinstaat als dat me bevalt koop ik'm anders niet. Iemand die uitgebreid een tijdschrift doorblaadert in een winkel vind ik ook niet kunnen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 12-01-2004 15:46 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Lijkt mij juist handig. Weet je tenminste wat je koopt. Cd's zijn al niet al te goedkoop. Je gaat toch ook geen schoenen kopen zonder ze te passen? Ik wil GVD wel weten waar ik mijn geld aan uitgeef.
Straks zit je met een of andere Direkt achtige band opgescheept. Daar word je vrolijk van

[Dit bericht is gewijzigd door stigma op 12-01-2004 15:48]


Subtiel kamerolifantje


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 12-01-2004 15:48 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 15:46 schreef stigma het volgende:
Lijkt mij juist handig. Weet je tenminste wat je koopt. Cd's zijn al niet al te goedkoop. Je gaat toch ook geen schoenen kopen zonder ze te passen? Ik wil GVD wel weten waar ik mijn geld aan uitgeef.


Precies wat ik bedoel.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-01-2004 15:50 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 15:44 schreef altx het volgende:
Ik download zelf voornamelijk bands die ik nog nooit gehoord heb en die ook niet in de winkels liggen...

Mag iemand me vertellen hoe ik dat anders aan moet pakken... zonder per jaar voor honderden euro's aan miskopen te doen...
Wat ik al zei, veel lezen en naar concertjes gaan. Een vriendekring in je muziek scene wil ook helpen.
quote:
Op 12 januari 2004 15:45 schreef Chantalie het volgende:
Huh, wat is er mis met alleen maar cd's te kopen die ik leuk vind?
En trouwens, als ik een band/cd/los mp3tje niet kan vinden op 't net, dan zoek ik echt wel in de cd-winkel hoor.
En wat te denken van soms behoorlijk lastig te vinden cd's? Moet je je dan omwille van de band maar helemaal othouden van hun muziek of gewoon een mp3tje van ze beluisteren?
(ik heb 't nu vooral over nu in de winkel b-kantjes van bepaalde singles ed)
Ik vind 't net ook vooral een prima plek om bands te ontdekken die je nog niet kent!

(meer dan 90 % van m'n cd-collectie is gewoon in de winkel gekocht, de gekopieerde cd's die ik heb zijn zelf samengesteld met b-kantjes, concerten ed)
Wat er fout aan is is dat je in principe andere mensen laat opdraaien voor de kosten die jij niet wil maken om een leuke cd verzameling same te stellen.
Uit jouw verhaal maak ik op dat jij nooit een ''gokje'' neemt oftewel jij kan niet andere mensen via die mp3 zooi verder helpen en zelf profiteer je er alleen maar van.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 12-01-2004 15:50 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 15:43 schreef attila_de_hun het volgende:
maar ik moet zeggen dat ik jou rechtlijnig manier van denken op een bepaalde manier bewonder. Echter, ik ben wel benieuwd naar jou visie van het lezen/doorbladeren van tijdschriften in de kiosk/bibliotheek.




Simpel, als je aan het doorbladeren bent, ben je idd aan het 'samplen'. Als je een plaat illegaal download en er thuis gedurende een paar dagen uitgebreid naar luistert ben je eigenlijk van de volledige product aan het 'genieten'(in utilitaire zin des woords) en is er IMHO geen sprake meer van samplen.

Wat labels betreft zit het zo: ik keur het niet altijd goed wat ze doen op 'zweverige idealistische' gronden. Het is wellicht ook wrang dat de artiest in economische zin een kleinere toegevoegde waarde biedt dan de label maar het is nu eenmaal een feit. Een briljant werk is niet economisch aantrekkelijk totdat het de zolder/oefenruimte van de maker verlaat richting label. Dat doet uiteraard niks af aan de artistieke waarde ervan.


P.S. Twee volwassen kerels zouden ondanks diametraal andere standpunten in principe altijd een normale uitwisseling van standpunten kunnen hebben, toch? Kibbelen is voor pubers.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 12-01-2004 15:51 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 15:29 schreef GalleryOfSuicide het volgende:
ik doe allemaal.


Een beetje nadenkend mens bouwt dat wel af.
En ja ik wou ook eerst ook maar "enkele" mp3's zoeken, maaer dan blijkt dat het hele album vastkrijgen gewoon even gemakkellijk gaat...neh, ik ben dat nu al zat, metal gaat niet over een overkill aan mp3's, voor metal neem je tijd, je beleeft het. Niet snel haphaphap. Om maar te zwijgen over de variabele kwaliteit. Zo heb ik vroeger wel copies gemaakt van "groten" in BM, zonder storingen erin, maar als het ene nummer zoveel harder gaat klinken als het andere...rommel (ook al is de oorspronkelijke schijf in een keuken opgenomen)...of PIIIEE ff tijdens een vet duistere riff. Neh, ik kan mijn down- en upload-quota beter aanwenden dan dat.

Niet meer te krijgen spullen, ok goed, daar valt wat voor te zeggen, idem voor interessante bootlegs.
Zo heb ik bvb "History of a time to come" van Sabbat, naar t schijnt amper te vinden en pokkeduur.
De spullen van het Duitse Poison, daar ga ik ook een nier voor moeten geven als ik dat origineel wil.
Verder nog wat leuke en overvolle Overkill en Slayer bootlegs. Bijv. een ftp gevonden die wel eens demo's van oude thrash legendes aanbied, da's leuk voor de fans, kan in samenspraak met de bands en daar zit je geen nieuwe zaken mee te rippen.

Nieuw undergroundspul is met een beetje moeite zo te krijgen via mailorder of van de bands in kwestie zelf en tegen héél schappellijke prijzen.



I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-01-2004 15:52 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 15:46 schreef stigma het volgende:
Lijkt mij juist handig. Weet je tenminste wat je koopt. Cd's zijn al niet al te goedkoop. Je gaat toch ook geen schoenen kopen zonder ze te passen? Ik wil GVD wel weten waar ik mijn geld aan uitgeef.
Straks zit je met een of andere Direkt achtige band opgescheept. Daar word je vrolijk van
Als je gewoon bij 'normale' adressen koopt ben je zo'n 13,5 euro kwijt voor een originele cd, vind ik niet duur.
Ik zelf koop erg veel op bestelling (en dus zonder eerst te downen) en zeker 19 op de 20 keer is het wel wat ik zoek. Mede door veel topic's hier op zm kom vaak op de goede weg. Oftewel goed de fora en recensies in de gaten houden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 12-01-2004 15:52 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 15:51 schreef Gunman het volgende:
metal gaat niet over een overkill aan mp3's, voor metal neem je tijd, je beleeft het. Niet snel haphaphap.




Dat is dus wat ik bedoelde met de vraag: 'Waarom kan men geen keuzes maken?'

In mijn geval kan je echter metal door muziek vervangen


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 12-01-2004 15:53 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ik heb bijna 800 cds staan en ga elke maand wel naar een concert. Ik vind dat ik de metalscene wel genoeg sponsor dus download ik alles wat me maar een beetje interessant lijkt zonder daar over wakker te liggen


Zenial


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 12-01-2004 15:53 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 15:50 schreef kwelgeest het volgende:
Wat er fout aan is is dat je in principe andere mensen laat opdraaien voor de kosten die jij niet wil maken om een leuke cd verzameling same te stellen.
Uit jouw verhaal maak ik op dat jij nooit een ''gokje'' neemt oftewel jij kan niet andere mensen via die mp3 zooi verder helpen en zelf profiteer je er alleen maar van.


Nogmaals, de cd's die ik origineel in m'n bezit kan hebben, zijn ook origineel gekocht!!!
En of ik ooit een gokje neem? Tuurlijk, als je een cd koopt, weet je nooit echt helemaal zeker of je 'm na 5 jaar nog goed vindt. Maar een cd helemaal ' blind ' te kopen? Nee, natuurlijk niet! Cd's zijn al duur zat, en wie zegt dat ik bands wil supporten die ( naar mijn mening) baggermuziek maken?
Wat een onzin.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 12-01-2004 15:54 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 15:45 schreef kwelgeest het volgende:
Een bieb is ervoor net als een videotheek voor films.



IDD


En als je in R'dam woont heb je nog de Centrale Discotheek waar je heel veel vinyl en cd's kan huren (ook relatief obscuur materiaal op zowel metal gebied als in andere genres). Mooie ervan is dat je volgens de BUMA/STEMRA regels na het huren een kopie voor eigen gebruik kan maken.

Dit is goedkoop en legaal en je ript er niemand mee af.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-01-2004 15:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ha ik woon in delfzijl


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 12-01-2004 15:58 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 12 januari 2004 15:54 schreef Chelman het volgende:
En als je in R'dam woont heb je nog de Centrale Discotheek waar je heel veel vinyl en cd's kan huren (ook relatief obscuur materiaal op zowel metal gebied als in andere genres). Mooie ervan is dat je volgens de BUMA/STEMRA regels na het huren een kopie voor eigen gebruik kan maken.

Dit is goedkoop en legaal en je ript er niemand mee af.

Dus je doet hetzelfde als wanneer je download, je geeft er alleen geld mee uit.
Ik heb vroeger ook veel gehuurd bij de centrale bieb r'dam, maar da's op zich ook nog best duur. En wat mij betreft heeft internet die cd-verhuur ook overbodig gemaakt...


Zenial


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 12-01-2004 15:58 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 12 januari 2004 15:56 schreef Jenje het volgende:
Ha ik woon in delfzijl

Da's jouw probleem


Zenial


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 12-01-2004 15:58 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 15:50 schreef Chelman het volgende:


Simpel, als je aan het doorbladeren bent, ben je idd aan het 'samplen'. Als je een plaat illegaal download en er thuis gedurende een paar dagen uitgebreid naar luistert ben je eigenlijk van de volledige product aan het 'genieten'(in utilitaire zin des woords) en is er IMHO geen sprake meer van samplen.
(...)



Dat ben ik dus niet met je eens. Voor mij is het "volledige product" nog steeds de originele cd met origineel plaatje erop, origineel hoesje en boekje en niet alleen de muziek zelf.

Het mooie van het downloaden van muziek is dat je niet over 1 nacht ijs hoeft te gaan en geen miskopen meer hoeft te maken, hetgeen mij nog wel geregeld overkwam toen ik ff snel een cd luisterde in de winkel.

De meeste mensen weten wel dat je een cd sowieso niet op de eerste luisterbeurt kunt beoordelen.

Ik koop nu trouwens zelfs meer cd's dan vroeger. Toen ging ik 1 cd'tje in de winkel luisteren en kocht die of wel of niet. Nu komt het geregeld voor dat ik iets van 6 goede cd's tegenkom en die in een keer koop. En bij mailorders bestel ik zo'n 10 cd's tegelijk.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 12-01-2004 15:58 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 15:52 schreef kwelgeest het volgende:
Als je gewoon bij 'normale' adressen koopt ben je zo'n 13,5 euro kwijt voor een originele cd, vind ik niet duur.
Ik zelf koop erg veel op bestelling (en dus zonder eerst te downen) en zeker 19 op de 20 keer is het wel wat ik zoek. Mede door veel topic's hier op zm kom vaak op de goede weg. Oftewel goed de fora en recensies in de gaten houden.

Nou, ik heb ook wel eens hier en daar wat arikels gelezen over een band. Leek het me geweldig dus ik de cd in de zaak luisteren (mag dat nog wel?) was het totaal niet wat ik er van verwacht had. Dan beluister ik toch liever 2 of 3 nummers van die band voordat ik direkt mn portemonnee opentrek. Helemaal als het op bestelling is. En in zaken luister ik ook wel eens naar voor mij onbekende cd's zodat ik weet wat het is en of ik t leuk vind. Zoja, dan koop ik t.Bovendien, als ik een aantal mp3's van een bepaalde, naar mijn idee goede band heb, Dan wil ik er ook vaak het orginieel van. Dus geen mp3 cd, ookal heb ik alle nummers wel. Maargoed, zo doe ik dat. Jij doet dat blijkbaar anders. Sorry, ik zie ook niet je probleem helemaal eigenlijk...


Subtiel kamerolifantje


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 12-01-2004 15:59 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 15:54 schreef Chelman het volgende:
IDD


En als je in R'dam woont heb je nog de Centrale Discotheek waar je heel veel vinyl en cd's kan huren (ook relatief obscuur materiaal op zowel metal gebied als in andere genres). Mooie ervan is dat je volgens de BUMA/STEMRA regels na het huren een kopie voor eigen gebruik kan maken.

Dit is goedkoop en legaal en je ript er niemand mee af.

Niet omdat ik je weer per definite tegen wil spreken hoor, maar een paar jaar terug werden toch een poosje al die dingen beveiligd? Althans daar liep ik op ten duur tegen aan bij de bieb in rotterdam. Of is dat een ander verhaal bij de Centrale Discotheek? (hogere huurprijs ofzo..)


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-01-2004 16:04 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 15:54 schreef Chelman het volgende:


Dit is goedkoop en legaal en je ript er niemand mee af.


He??? verdient een band net zoveel indien ik bij de bieb in Rotterdam een cd huur.Dan hoef ik dus niks meer te kopen maar gewoon te huren? (kan ik via onze bieb).


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 12-01-2004 16:05 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 15:54 schreef Chelman het volgende:
IDD


En als je in R'dam woont heb je nog de Centrale Discotheek waar je heel veel vinyl en cd's kan huren (ook relatief obscuur materiaal op zowel metal gebied als in andere genres). Mooie ervan is dat je volgens de BUMA/STEMRA regels na het huren een kopie voor eigen gebruik kan maken.

Dit is goedkoop en legaal en je ript er niemand mee af.


Ook weer niet helemaal mee eens.

Je koopt weliswaar je gewetenswroeging af door te zorgen dat er een auteursrechtelijke vergoeding bij de artiesten terechtkomt (tenminste, dat mag je hopen...).

Maar als iedereen deze legale manier van muziek rippen zou verkiezen boven het kopen van cd's, dan kunnen winkels wel sluiten, mailorder-bedrijven een andere business zoeken en platenmaatschappijen krijgen ook geen cent meer binnen om studiotijd van bands te kunnen bekostigen.

Ik weet niet of dat nou zo goed is voor de muziekindustrie...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 12-01-2004 16:05 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 12 januari 2004 16:04 schreef attila_de_hun het volgende:
He??? verdient een band net zoveel indien ik bij de bieb in Rotterdam een cd huur.

Natuurlijk niet, alleen de rotterdamse bieb verdient daar geld aan


Zenial


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 12-01-2004 16:08 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 16:04 schreef attila_de_hun het volgende:
He??? verdient een band net zoveel indien ik bij de bieb in Rotterdam een cd huur.Dan hoef ik dus niks meer te kopen maar gewoon te huren? (kan ik via onze bieb).


Er wordt per verhuurde CD een bedrag aan de BUMA/STEMRA afgedragen.

De Centrale Discotheek verdient er niks aan, de eventuele marges gaan volledig op aan personeel, huisvesting en nieuwe aanschaffen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 12-01-2004 16:11 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 15:59 schreef FireFox het volgende:
Niet omdat ik je weer per definite tegen wil spreken hoor, maar een paar jaar terug werden toch een poosje al die dingen beveiligd? Althans daar liep ik op ten duur tegen aan bij de bieb in rotterdam. Of is dat een ander verhaal bij de Centrale Discotheek? (hogere huurprijs ofzo..)


Ik heb ooit een mailtje naar de Centrale Discotheek gestuurd met die vraag. Het kan gewoon.

De muziekuitleen bij de bieb moet je niet verwarren met de Centrale Discotheek. Ze zitten in hetzelfde gebouw maar zijn min of meer aparte units.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 12-01-2004 16:32 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 10 januari 2004 14:03 schreef skullfuck het volgende:


ik heb laatst dusch een shitload aan ome H mp3s gedownload....ik ben nog altijd Arie de Beuker fan!!

...






"IK BEN HELEMAAL GEEN MICOROFOON NOOOHDIG!!!!!!!!!!!!! en die muur! DIE KAN ER OOK WEL UIT!! HIER!!! BENG!"




FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 12-01-2004 16:33 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 16:11 schreef Chelman het volgende:
Ik heb ooit een mailtje naar de Centrale Discotheek gestuurd met die vraag. Het kan gewoon.

De muziekuitleen bij de bieb moet je niet verwarren met de Centrale Discotheek. Ze zitten in hetzelfde gebouw maar zijn min of meer aparte units.

Typisch, maar ik sta er niet echt meer van te kijken.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 12-01-2004 16:38 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

Ik heb alleen wat mp3's van bands die nog geen enkele release hebben, voor de rest koop ik alles origineel. Als ik jodenprijzen voor iets moet neerleggen neem ik ook genoegen met een dub.
En wanneer een release me tegenvalt, trade ik hem voor iets wat me wel bevalt, simpel.


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen