IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : En U? CDs kopen? Kopieren? of MP3-tjes? Vorige pagina | Volgende pagina
JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 10-01-2004 18:31 by JuronymouS Wijzig reactieProfiel van JuronymouSQuote dit bericht

Attila

Ik spendeer bijna mijn gehele salaris aan muziek. Daarnaast heb ik ook een enorme hoeveelheid aan mp3's en wat gekopieerde cd's. Helaas behoor ik tot de groep mensen die bijna alle stromingen van de metal muziek weet te waarderen en mijn salaris is daarbij niet toereikend om alles aan te schaffen. Voor wie zegt dat ik de bands niet support:


Op je knie en pijp voor genade!


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 10-01-2004 19:32 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Ik betrap mezelf er de laatste tijd op dat ik albums download die ik origineel heb, puur omdat ik te beroerd ben om ze uit het rek te pakken en zelf te rippen... Wegens stereogebrek beluister ik m'n muziek nou eenmaal vooral achter de PC of in de auto. Niet ideaal, maar it will do voorlopig. In de auto draai ik sowieso de originelen niet, ik maak wegwerpkopieën.



telluriet
Usericon van telluriet
Posted 11-01-2004 1:02 by telluriet Wijzig reactieProfiel van tellurietQuote dit bericht

Ik probeer zoveel mogelijk te kopen, ik vind het belangrijk om goede bands van support te voorzien, maar alles origineel bezitten is onmogelijk. Al vind ik, dat ik met mijn inkomen best redelijk bezig ben


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-01-2004 14:43 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2004 17:38 schreef Chelman het volgende:
Ingepikt is niet het juiste woord. Je tekent nl. zelf een contract....


ja, de band heeft zelf ook verantwoordelijkheden hierin. Maar als een (piep)jong bandje een contract aangeboden krijgt van EMI bijv. Hebben zij de kennis om het goed te interpreteren wat erin staat? Moet je daarvoor geen advocaat of jurist zijn?





FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 12-01-2004 14:30 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2004 17:28 schreef Chelman het volgende:
Hier verschillen we van mening dus. In economische zin creeren de labels, promotors en distirbuteurs namelijk meer toegevoegde waarde. Klinkt wrang maar het is zo.

Neem bijvoorbeeld een voorbeeld uit de literatuur: Harry Mullisch. Een manuscript mag een meesterwerk zijn maar in economische zin heeft het relatief weinig waarde. Pas als een uitgever zich ermee gaat bemoeien en het gaat corrigeren, zetten en drukken wordt het een economisch aantrekkelijk waarde.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat de muzkanten/schrijvers een extreem belangrijke schakel in het proces zijn.

Ik weet wel enigzins hoe dit werkt ja, maar ik ben het er alleen niet mee ééns. Want ik als consument koop het product vanwege de creatieve waarde van het product en juist de aandrager van het creatieve element wordt het slechtste betaald. Ik ben blij dat dit in de grafische sector iig anders werkt.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 12-01-2004 14:41 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Originele cd's kopen. Bootlegs op mp3 =)
Enne... 'samplen' natuurlijk altijd he, zij het door mp3s te downloaden, of gewoon te luisteren naar de cd in de winkel.


Aeolus
Rex Venti
Usericon van Aeolus
Posted 12-01-2004 14:42 by Aeolus Wijzig reactieProfiel van AeolusQuote dit bericht

Al mijn geld gaat op aan cd's.


Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-01-2004 15:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Cd's in winkels kopen is dom. Betaal je gemiddelde een euro of 4 meer dan bij menig mailorder.

En waarom? Omdat er tig bozo's sportvelgen willen


Visor
Ravage, Laserbeak, Frenzy... Eject!
Usericon van Visor
Posted 12-01-2004 15:16 by Visor Wijzig reactieProfiel van VisorQuote dit bericht

Koop alleen cd's uit de metal aanbieding bak Meestal zijn die 10 euro per cd. Soms koop ik een nieuwe release maar meestal brand ik spul over en download ik van i-net.


Soundwave: 'Cries and screams are music to my ears'.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-01-2004 15:19 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dat is dus best fout


Metallica-Freak
NWOBHM
Usericon van Metallica-Freak
Posted 12-01-2004 15:23 by Metallica-Freak Wijzig reactieProfiel van Metallica-FreakQuote dit bericht

Ik heb het meeste origineel. Wel wat kopietjes, maar die worden allemaal vervangen voor origineel. mp3 heb ik wel veel, om de muziek te beoordelen, en vind ik het goed koop ik de cd


They fight, they kill, they rape! Under the banner of the "holy" church. They hunt, they lie, they cheat, they steel! Doing dirty deeds under the churchbell's peal!


testement
FRIET!!
Usericon van testement
Posted 12-01-2004 15:24 by testement Wijzig reactieProfiel van testementQuote dit bericht

ik heb een lompe lading aan mp3's vooral om veel nieuwe bandjes te ontdekken. CD's en Vinyl koop ik toch wel


zzz


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-01-2004 15:24 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik down/kopieer nooit iets, ook geen films. Gewoon omdat je het recht er niet op hebt. Als je een band wil leren kennen haal dan de sample's van de site, lees recenties, ga naar concerten of kijk wat je vrienden in hun rek hebben.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 12-01-2004 15:25 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

meestal download ik eerst mp3tjes, om lekker op m'n gemak de cd te kunnen beluisteren en als 't me bevalt, koop ik de cd.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 12-01-2004 15:27 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik heb al te veel gezegd in dit topic en iets nieuws kan ik moeijlijk bijdragen. Wel vind ik de stelling: 'ik heb niet genoeg geld om alles te kopen wat ik wil hebben dus down ik het omdat ik toch al veel koop' verbijsterend.

Je doet het alleen omdat het makkelijk is. In alle dingen die je aanschaft moet je keuzes maken tenzij je Bill Gates bent. Waarom wordt er voor de muziek een uitzondering gemaakt?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-01-2004 15:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ja Bill


GalleryOfSuicide
Wat is de meest gestelde vraag Bruno?
Usericon van GalleryOfSuicide
Posted 12-01-2004 15:29 by GalleryOfSuicide Wijzig reactieProfiel van GalleryOfSuicideQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/GRIND-ATTACK

ik doe allemaal.


" De kermis ketting van Bruno Santanera op sterven na dood"


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 12-01-2004 15:31 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 15:27 schreef Chelman het volgende:
Ik heb al te veel gezegd in dit topic en iets nieuws kan ik moeijlijk bijdragen. Wel vind ik de stelling: 'ik heb niet genoeg geld om alles te kopen wat ik wil hebben dus down ik het omdat ik toch al veel koop' verbijsterend.

Je doet het alleen omdat het makkelijk is. In alle dingen die je aanschaft moet je keuzes maken tenzij je Bill Gates bent. Waarom wordt er voor de muziek een uitzondering gemaakt?

Met illegale software gaat het anders ook prima in Nederland hoor *duikt weg*


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-01-2004 15:37 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 15:25 schreef Chantalie het volgende:
meestal download ik eerst mp3tjes, om lekker op m'n gemak de cd te kunnen beluisteren en als 't me bevalt, koop ik de cd.
Dat vind ik nou ook echt een slechte instelling. Als iedreen nou alleen maar cd's zou kopen waarvan ie zeker weet dat hij/zij het leuk vind en blijft vinden worden uieinderlijk alleen maar de, direct, betere en later dus grotere bands gekocht en komen kleinere bandjes die er ook best mogen zijn nooi aan het licht, en dus ook niet aanbod in jouw mooie download programma's.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 12-01-2004 15:39 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 15:37 schreef kwelgeest het volgende:
Dat vind ik nou ook echt een slechte instelling. Als iedreen nou alleen maar cd's zou kopen waarvan ie zeker weet dat hij/zij het leuk vind en blijft vinden worden uieinderlijk alleen maar de, direct, betere en later dus grotere bands gekocht en komen kleinere bandjes die er ook best mogen zijn nooi aan het licht, en dus ook niet aanbod in jouw mooie download programma's.
Dat slaat dus nergens op want je kan ook gewoon een cdtje luisteren in de zaak zelf. Juist door mp3 kunnen er ook kleine bands aan het licht gebracht worden.


Subtiel kamerolifantje


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-01-2004 15:43 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 15:39 schreef stigma het volgende:
Dat slaat dus nergens op want je kan ook gewoon een cdtje luisteren in de zaak zelf. Juist door mp3 kunnen er ook kleine bands aan het licht gebracht worden.
Niet als iedreen die joodse instelling er op na gaat houden. En kleinere bands hebben net zo goed sampels op hun site.

Als iedreen thuis op z'n eieren blijft zitten downen komen er niet echt nieuwe bands bij op die programma's laat staan de kleintjes (tenzij ze er zelf op gooien maar dan worden het waarschijnlijk alsnog smaple's omdat ze zichzelf anders in de vingers snijden)

Ik ga dus echt no way ooit iets van mijn verzameling on-line gooien, mensen die t willen horen moeten maar een poging doen tot langskomen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-01-2004 15:43 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 15:27 schreef Chelman het volgende:
Ik heb al te veel gezegd in dit topic en iets nieuws kan ik moeijlijk bijdragen. Wel vind ik de stelling: 'ik heb niet genoeg geld om alles te kopen wat ik wil hebben dus down ik het omdat ik toch al veel koop' verbijsterend.



ach, ik vind jou visie ten opzicht van platenmaatschppijen verbijsterend. conluderend: we zijn allemaal weer verbijsterd door deze topic . Maar mooi is dat mensen die lijnrecht tegenover elkaar staan toch normaal met elkaar kunnen discusieren.en dat is toch ook heel wat.

maar ik moet zeggen dat ik jou rechtlijnig manier van denken op een bepaalde manier bewonder. Echter, ik ben wel benieuwd naar jou visie van het lezen/doorbladeren van tijdschriften in de kiosk/bibliotheek.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-01-2004 15:43 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Als je zo maar elke troep koopt die uitgebracht word heb je alleen maar baggerbands


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 12-01-2004 15:44 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ik download zelf voornamelijk bands die ik nog nooit gehoord heb en die ook niet in de winkels liggen...

Mag iemand me vertellen hoe ik dat anders aan moet pakken... zonder per jaar voor honderden euro's aan miskopen te doen...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 12-01-2004 15:45 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 15:37 schreef kwelgeest het volgende:
Als iedreen nou alleen maar cd's zou kopen waarvan ie zeker weet dat hij/zij het leuk vind en blijft vinden worden uieinderlijk alleen maar de, direct, betere en later dus grotere bands gekocht en komen kleinere bandjes die er ook best mogen zijn nooi aan het licht, en dus ook niet aanbod in jouw mooie download programma's.


Huh, wat is er mis met alleen maar cd's te kopen die ik leuk vind? Wat moet ik dan doen? Cd's kopen waar ik geen ruk aan vind? Huh??????????????????
En trouwens, als ik een band/cd/los mp3tje niet kan vinden op 't net, dan zoek ik echt wel in de cd-winkel hoor.
En wat te denken van soms behoorlijk lastig te vinden cd's? Moet je je dan omwille van de band maar helemaal othouden van hun muziek of gewoon een mp3tje van ze beluisteren?
(ik heb 't nu vooral over nu in de winkel b-kantjes van bepaalde singles ed)
Ik vind 't net ook vooral een prima plek om bands te ontdekken die je nog niet kent!

(meer dan 90 % van m'n cd-collectie is gewoon in de winkel gekocht, de gekopieerde cd's die ik heb zijn zelf samengesteld met b-kantjes, concerten ed)

[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 12-01-2004 15:47]


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen